تنظیمات منتال ری

]'/

New Member
سلام. میشه یه توضیح بدین که توی منتال ری finla gather و globalillmination برای چیه؟ کلا یه توضیح باید چی هستن.و یه چیز دیگه هست به اسم raytracing این یعنی چی؟:-?
 

davoodice

Well-Known Member
final gather و global illumination الگوریتم هایی هستند برای محاسبه نور صحنه. شما الان میبینی فقط با یه نور خورشید داخل اتاق روشن میشه در حالی که نور خورشید به تمام داخل اتاق نمیتابه. در واقع این روشنایی به دلیل برگشت نور از سطح اجسامه.
raytracing هم الگوریتمی برای رندر صحنه است که وارد ریزش نمیشم. در یک نوع از تقسیم بندی موتور های رندر به انواع raytracer و rasterizer و hybrid تقسیم میشن. اگه املاش اشتباه بود عذر میخوام. در نوع ری تریس دقت بالاست اما سرعت کمتر و نویز بیشتره و در نوع رسترایز سرعت بالاتر و نویز و دقت کمتره . ابته این در تمام موارد نیست. در موتوهای هیبریدی از هر دوی این قابلیت ها استفاده میشه.

موتور های هیریدی: renderman , air
و ریتریسر : vray - arnold
منتال ری هم در اصل ریتریسر هست اما قابیت رندر به صورت رسترایز رو هم داره اما مالی نیست.

این اطلاعات بر اساس اطلاعات شخصیه من بود و ممکنه درست نباشه
 
آخرین ویرایش:

hvo

Member
final gather و global illumination الگوریتم هایی هستند برای محاسبه نور صحنه. شما الان میبینی فقط با یه نور خورشید داخل اتاق روشن میشه در حالی که نور خورشید به تمام داخل اتاق نمیتابه. در واقع این روشنایی به دلیل برگشت نور از سطح اجسامه.
raytracing هم الگوریتمی برای رندر صحنه است که وارد ریزش نمیشم. در یک نوع از تقسیم بندی موتور های رندر به انواع raytracer و rasterizer و hybrid تقسیم میشن. اگه املاش اشتباه بود عذر میخوام. در نوع ری تریس دقت بالاست اما سرعت کمتر و نویز بیشتره و در نوع رسترایز سرعت بالاتر و نویز و دقت کمتره . ابته این در تمام موارد نیست. در موتوهای هیبریدی از هر دوی این قابلیت ها استفاده میشه.

موتور های هیریدی: renderman , air
و ریتریسر : vray - arnold
منتال ری هم در اصل ریتریسر هست اما قابیت رندر به صورت رسترایز رو هم داره اما مالی نیست.
دقیقاً چیزی که davoodice گفتند . برای اطلاعات بیشتر آموزش های gnomon رو مطالعه کنید .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا