تجارت الکترونیک، تجارت بدون کاغذ

شروع موضوع توسط بهیدو ‏16 جولای 2017 در انجمن مقالات و آموزش‌ها و ترفندها

  1. بهیدو

    بهیدو New Member

    ارسال‌ها:
    20
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    تعریف تجارت الکترونیک
    تجارت الکترونیک انجام کلیه فعالیت‌های تجاری با استفاده از شبکه‌های ارتباطی کامپیوتری، به ویژه اینترنت است. تجارت الکترونیک، نوعی تجارت بدون کاغذ است. به وسیله تجارت الکترونیک تبادل اطلاعات و خرید و فروش و اطلاعات لازم برای حمل و نقل کالاها، با زحمت کمتر و مبادلات بانکی با شتاب بیشتر انجام خواهد شد. شرکت‌ها برای ارتباط با یکدیگر محدودیت‌های فعلی را نخواهند داشت و ارتباط آنها با یکدیگر ساده تر و سریع‌تر صورت می‌پذیرد. به عبارت دیگر، تجارت الکترونیک نامی عمومی برای گستره‌ای از نرم افزارها و سیستم‌ها است که خدماتی مانند جستجوی اطلاعات، مدیریت تبادلات، بررسی وضعیت اعتبار، اعطای اعتبار، پرداخت به صورت آنلاین و گزارش گیری و مدیریت حسابها را در اینترنت به عهده می‌گیرند. بطورکلی هدف از بکارگیری تجارت الکترونیک، ارائه روشی جدید در انجام امور بازرگانی است.
    صنایع و بازار تجارت الکترونیک
    بسیاری از مردم، تجارت الکترونیک را منحصر به خرید و فروش از طریق شبکه اینترنت می‌دانند، در حالیکه این امر فقط بخش کوچکی از تجارت الکترونیک را تشکیل می‌دهد و این مفهوم اکنون گستره وسیعی از جنبه‌های مختلف تجاری و اقتصادی را دربرگرفته ‌است بطوریکه به سادگی می‌توان هرگونه فعالیت تجاری و مالی بین موسسات و افراد مختلف را در حیطه تجارت الکترونیک گنجاند. بازار تجارت الکترونیک برای کلیه صنایع یک بازار روبه رشد است و عملاً صنعت‌های مختلف در دنیا از این بازار برای کاهش هزینه‌ها، بالا بردن راندمان کاری، رضایت مشتری، دریافت گزارش‌های لحظه‌ای آمار و اطلاعات بهره مناسبی می‌برند. اصلاً مسئله پیچیده‌ای نیست؛ برای استفاده از مزایای بازار روبه‌رشد تجارت الکترونیک نیاز است بخشی و یا تمامی بیزنس خود را آنلاین کنید.

    بهیدو و حوزه تجارت الکترونیک
    به این ترتیب توسعه کسب و کارها در حوزه تجارت الکترونیک یکی از اهداف ما در شرکت بهین مبتکران ایده است که این فرآیند می‌تواند بخشی و یا کل کسب‌وکار را شامل شود. در اینجا ما برخلاف رویکردمان در حوزه فناوری اطلاعات (سخت افزار – نرم‌افزار) که موضوع مشاوره را با جدیت دنبال می‌کنیم، در حوزه تجارت الکترونیک به مشاوره و اجرا نگاه صفر تا صدی داریم.
    نحوه پیاده‌سازی پروژه‌های تجارت الکترونیک
    ما در شرکت بهین مبتکران ایده (بهیدو) برای پیشبرد بهتر فعالیت‌هایمان در پروژه‌‎های تجارت الکترونیک، ابتدا بررسی می‌کنیم بازاری که شخص در آن کار می‌کند از لحاظ داخلی و بین المللی در حوزه وب سایت‌ها و فروش آنلاین چه وضعیتی دارد و از شرایط موجود گزارشی آماده می‌کنیم و نمونه‌هایی را نیز به متقاضیان شرکت ارائه می دهیم که براساس آن استراتژی ورود به بازار مشخص می‌شود. اگر بازار موجود است و شخص متقاضی می‌خواهد کارش را توسعه دهد براساس فعالیتی که تاکنون انجام شده و بازاری که در شرایط فعلی دارد هدف‌گذاری می‌کنیم و اگر قرار است بازار جدیدی ایجاد شود براساس داده‌های در اختیار و نمونه‌های موجود، حجم بازار را پیش‌بینی و متناسب با آن هدف‌گذاری می‌کنیم. سپس براساس این هدف‌گذاری و حجم فعالیتی که شرکت می‌خواهد روی آن سرمایه‌گزاری کند ابزارهایی که به آن نیاز دارد را معرفی می‌کنیم.

    ابزارهای موردنیاز برای پیاده‎سازی پروژه‌های تجارت الکترونیک
    حالا می پرسید چه ابزارهایی؟ در پاسخ شما باید بگوییم سایت مناسب، شبکه‌های اجتماعی، طراحی و محتوای مناسب وب سایت‌ و تیمی برای به روز کردن اطلاعات وب‌سایت ابزارهایی هستند که ما برای پیاده‌سازی یک پروژه در این زمینه به آن نیاز داریم و براساس آن کنداکتور فعالیت‌ها و جدول زمانی مورد نظر را به فرد متقاضی ارائه می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله دیگر ما را به عنوان “سرمایه گذاری در وب سایت تجاری” را در ادامه مطالعه فرمایید.
    منبع:بهیدو
     
    نوشته شده توسط بهیدو در ‏16 جولای 2017

به اشتراک بگذارید