تاپیک سوالات تخصصی مایا

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام

کسی که جواب نداد ولی من یه چیزی میگم تست کن تا مشکل رو پیدا کنیم از کجاست.

همون جسم تو Z Brush رو بیار تو مایا و normal بگیر ببین باز چنین بلایی سرش میاره؟ اینجوری مشه فهمید مشکل از جسمه یا نرم افزار
 

CG-Student

Member
آقا مشکل حل شد . نرمال های اضافه را پاک کردم . به نظر مشکل از نرم افزاره .برای هوش مصنوعی نرم افزار تعریف شده که از کل یووی نرمال بگیر
اگه یووی بوسیله خود مایا یا زیبراش گرفته میشد کاملا تخت بود و تا زمانی که اسکالپتی روی کارکتر صورت نمی گرفت در نتیجه هنگام نرمال گرفتن توسط زیبراش , برآمدگی هم حاصل نمیشد . ولی چون یووی بوسیله uvlay out گرفته شده و شاید قدری تفاوت در خواندن فایل ها بین این نرم افزار ها باشه این مشکل بوجود میاد
 

amirghibi

Member
سلام
یه سوال فوری دارم خوهشا جواب بدید
من میخوام از روی ایجی که روی مدل هست یه کرو تهیه کنم ولی نمیدونم جه طوریه
یه امورش بیدا کردم که طرف 2011 داره و داخل مک کار میکنه
مسیر buonstool/creat crv fram eig
رو میره ولی اصلا همیجین سر برگی توی مایا 2012 نسخه ویندوزی 64 بیتی نیست
به جاش سربرگ ماهیجه هست
یه سوال دیگه
میشه کرو رو طوری روی مثلا یه کره تابوند که که حالت نیم دایره ای بگیره (ایا نوع کرو هم فرق میکنه؟)
لطفا منو راهنمایی کنید
 

m2_farzan

Active Member
باید پلاگین رایگان Bonus Tools For maya رو دانلود کنی، اگه سرچ کنی خیلی سریع پیداش میشه، فکر کنم داخل همین سایت لینکشو به یکی دادم. فقط حواست باشه که نسخه Bonus Tools که دانلود میکنی از لحاظ نسخه و سیستم عامل و 64 , 32 bit بودن با مایات یکی باشه.درضمن یخورده به املای کلمات توجه کنی بدک نیست! =))
 

amirghibi

Member
باید پلاگین رایگان Bonus Tools For maya رو دانلود کنی، اگه سرچ کنی خیلی سریع پیداش میشه، فکر کنم داخل همین سایت لینکشو به یکی دادم. فقط حواست باشه که نسخه Bonus Tools که دانلود میکنی از لحاظ نسخه و سیستم عامل و 64 , 32 bit بودن با مایات یکی باشه.درضمن یخورده به املای کلمات توجه کنی بدک نیست! =))
خیلی ممنون
بله فهمیدم بلاگینه
فقط این بلاکین بولیه یا مجانی که دنبال کرکشم باشم (کرک بلاگین جطوریه؟)
فک میکنی cgpress باشه ؟ بزار برم بگردم
تا حالا 2 تا بلاکین با همین اسم دانلود کردم که اشتباه بود
 

maxscript

Well-Known Member
خیلی ممنون
بله فهمیدم بلاگینه
فقط این بلاکین بولیه یا مجانی که دنبال کرکشم باشم (کرک بلاگین جطوریه؟)
فک میکنی cgpress باشه ؟ بزار برم بگردم
تا حالا 2 تا بلاکین با همین اسم دانلود کردم که اشتباه بود

شما برو به سایت اتودسک خیلی راحت دانلودش کن
 

amirghibi

Member
امروز به یه مشکل خوردم دیدم به یه متخصص احتیاج هست
من یه مدل رو به وسیله کرو ها ساختم وموقع اکسترود کردن یا لافت کردن گزینه بلیگان رو روشن گذاشتم در هنگام مدل سازی هم مدل به طور کامل از دستورات بلی کان طبعیت میکنه
ولی در نهایت هنوز از جنس بلی کان نیست
جون این اقلام مدل ها رو برای موتور بازی میخوام خودم یه دور توی موتور امتحان میکنم نتیجه مشاهده شده این بود موتور به صورت کامل ورودی رو گرفت ولی اون رو از جنس سابدیویزن شناخت و مدل به صورت ورقه ای از نمای جلو فقط دیده میشد
من این روش رو از اموزش Gnomon - Environment Modeling for Games یاد گرفتم که با کرو کل محیط یه بازی رو میسازه از روی کانسبت ارت (ورکفلوی سریع)
ولی اشاره ای به این مشکل نمیکنه
در نهایت این سورس رو مطالعه کنید اگه جوابی یافتید خبرم کنید
http://www.mediafire.com/download.php?6y6o1m57kcbw3u1
 

CG-Student

Member
هنگام زدن ik این مربع سبز رنگ ظاهر میشه !!! چجوری میشه پنهانش کرد؟؟
 

پیوست ها

  • k.jpg
    k.jpg
    149.4 کیلوبایت · بازدیدها: 7

amirghibi

Member
امروز به یه مشکل خوردم دیدم به یه متخصص احتیاج هست
من یه مدل رو به وسیله کرو ها ساختم وموقع اکسترود کردن یا لافت کردن گزینه بلیگان رو روشن گذاشتم در هنگام مدل سازی هم مدل به طور کامل از دستورات بلی کان طبعیت میکنه
ولی در نهایت هنوز از جنس بلی کان نیست
جون این اقلام مدل ها رو برای موتور بازی میخوام خودم یه دور توی موتور امتحان میکنم نتیجه مشاهده شده این بود موتور به صورت کامل ورودی رو گرفت ولی اون رو از جنس سابدیویزن شناخت و مدل به صورت ورقه ای از نمای جلو فقط دیده میشد
من این روش رو از اموزش Gnomon - Environment Modeling for Games یاد گرفتم که با کرو کل محیط یه بازی رو میسازه از روی کانسبت ارت (ورکفلوی سریع)
ولی اشاره ای به این مشکل نمیکنه
در نهایت این سورس رو مطالعه کنید اگه جوابی یافتید خبرم کنید
http://www.mediafire.com/download.php?6y6o1m57kcbw3u1
لطفا دانلود کنید سیو مایا رو مطالعه کنید
 

amirghibi

Member
محور چرخش(rotate) مفاصل چگونه قابل تغییر و دستکاریه !!!
اگه بیوت منطورته که با کلید insert قابل تغییره وبرای تایید هم همون کلید
2 تا دایره داره موقع تغییر که هم میشه بجرخونیش هم تکونش بدی اسنب کنیش یه جای دیگه
 

amirghibi

Member
میشه انیمیت اماده به کاراکتر نسبت داد
اگه بله چه بسوندی باید باشند
به چه صورت به مایا واردش کنیم و به چوینت ها نسبت بدیم
 

rezaoptic

Well-Known Member
سلام دوستان یه مدلی دارم فیس هاش سه ظلعیه چه طور میشه این فیس هاشو 4 ظلعی کرد.
 

Hamed_8

Member
من متوجه نشدم حواب کدوم برسشه؟

جواب پست شماره 135 بود
برای شما هم ... میشه از موشن بیلدر انیمه آورد و به صورت دستی و پز به پز به کاراکتر وصل کرد( در بدترین حالت )
در بهرین حالت هم ریگ یکی باشه و پرنت هم بکنیشون
 

amirghibi

Member
دوستان اون مشکلی که من داشتم که 2 تا بست دادم با اصلاح نرمال ها درست شد
اگه کسی به این مشکل خورد کل مدل رو نرمالاش رو مرتب کنه درست مشه
 
سلام
یکی از دوستان که در زمینه UV کار میکنه میتونه بگه فرق این 2 تا آپشین توی Automatic Mapping چیه ؟

Bounding Box

SHape.

ممنون.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا