تاثیر بانس ریت (bounce rate) در بهینه سازی سایت (سئو)

182_bounce-rate_featured-jpg-1394-10-01.jpg


تاثیر بانس ریت (bounce rate) در بهینه سازی سایت (سئو)

ممکن است شما در بحث سئو بارها به واژه bounce rate برخورد کرده باشید و این سوال در ذهن شما پدید آمده باشد که این واژه به چه معنا است و چه تاثیری در بهینه سازی سایت شما دارد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با این واژه و تاثیر آن در سئو آشنا کنیم. با ما همراه باشید...

Bounce rate یا نرخ پرش پارامتری است بر حسب درصد که بیانگر درصد افرادی است که سایت شما پس از دیدن تنها یک صفحه (صفحه فرود) ترک کرده اند، که پارامتری قدرتمند در اندازه گیری کیفیت ترافیک سایت و صفحات فرود به شمار می‌‎رود.
بررسی bounce rate به شما نشان میدهد که صفحه ای که کاربر وارد آن شده چه میزان جذابیت و ارتباط با با هدف بازدید کننده داشته است. هر چه مقدار این پارامتر بیش تر باشد به این معناست که درصد زیادی از بازدیدکنندگان سایت شما را تنها با بازدید اولین صفحه ترک کرده اند. شما با دنبال کردن این پارامتر در بلند مدت، قادر خواهید بود تا به نتیجه گیری کلی از کیفیت طراحی سایت خود و محتوای آن دست یابید.


آیا بالا بودن bounce rate ، همیشه بد است؟
خیر! مقدار این پارامتر به هدف و محتویات و خدمات سایت شما بستگی دارد، ممکن است کاربر تنها با دیدن صفحه فرود سایت شما به هدف خود دست یابد و از سایت شما خارج شود. با مثالی در ادامه این موضوع روشن تر خواهد شد. فرض کنید سایت شما ارائه دهنده اطلاعاتی در مورد قیمت زنده طلا و سکه و دلار و موارد مشابه باشد، کاربر پس از ورود به سایت شما و یافتن اطلاعات مورد نظر خود در مورد قیمت ها سایت شما را ترک خواهد کرد یا به عنوان مثالی دیگر، ممکن است فردی تنها با هدف چک کردن اطلاعات تماس مستقیما وارد سایت شما شود و فورا سایت شما را ترک کند و مثال هایی از این قبیل، در موارد ذکر شده، بالا بودن bounce rate به هیچ عنوان دلیلی بر عدم رضایت بازدیدکنندگان و عدم جذابیت، ضعف طراحی سایت شما و محتوای آن نیست، اما در صورتی که سایت شما ارائه دهنده محتوایی باشد که کاوش هر چه بیش تر بازدیدکننده نشان دهنده قدرت و جذابیت محتوای ارائه شده باشد بالا بودن bounce rate ، ضعف طراحی سایت شما و محتوای آن را گوشزد خواهد کرد.

bounce_rate2.png



رابطه bounce rate و سئو چگونه است؟
در اغلب موارد این پارامتر می تواند فاکتور مهمی در بهینه سازی سایت شما باشد، زیرا پایین بودن این پارامتر نشان دهنده میزان ارتباط صفجه فرود سایت شما با هدف بازدید کننده و کیفیت طراحی سایت شما و محتوای آن می باشد که خود امتیاز مثبتی در سیستم رتبه بندی و سئو سایت شما محسوب می‌‎شود، گرچه همان گونه که قبلا اشاره شد، مقدار bounce rate به هدف و امکاناتی که سایت شما ارائه می دهد، نیز بستگی دارد.


فرمول محاسبه bounce rate:
100*(تعداد کل بازدیدها /تعداد کل پرش هاBounce rate=(bounces


نتیجه گیری:
نهایت تلاش خود را برای یافتن مشکلات و نواقص سایت از نظر کیفیت محتوا و طراحی سایت و سایر پارامترها و ترغیب بازدیدکنندگان به مشاهده و کاوش صفحات بیش تر انجام دهید. استفاده از ساید بار، نمایش پربازدیدترین مطالب و یا پرفروش ترین محصولات، ایجاد لینک های داخلی قوی و منسجم و معرفی مطالب مرتبط می تواند در این زمینه مفید واقع شود.

منبع: sorooshpardaz.com | تاثیر بانس ریت (bounce rate) در بهینه سازی سایت (سئو)

آیا محتوای این مطلب برای شما مفید بوده است؟


 

جدیدترین ارسال ها

بالا