برنامه نویسی بازیهای کامپیوتری (پروژه کاردانی نرم افزار)

Saeed2vfx

Member
مقاله : برنامه نویسی بازیهای کامپیوتری

سلام.

موضوع پروژه پایان دوره بنده "برنامه نویسی بازیهای کامپیوتری" بود که سعی کردم در اون اطلاعات اندکی که در زمینه بازی نویسی با Director MX داشتم رو به اشتراک بزارم.
از اونجایی که در زمان خیلی کوتاهی نوشته شده، ممکن غلط املائی / اشکال تایپی و انشایی داشته باشد که خیلی ممنون میشم اگر بهم اطلاع بدید تا اصلاح کنم.

فهرست مطالب به شرح زیر است :
چرا دایرکتور اِم ایکس؟
زبان برنامه نویسی در نرم افزار دایرکتور چیست؟
برنامه های نوشته شده در دایرکتور ، توسط چه سیستم عامل هایی اجرا میشود؟
دایرکتور از چه API برای نمایش اشیاء سه بعدی استفاده میکند؟
آشنایی با محیط برنامه دایرکتور
شروع برنامه نویسی به زبان Lingo در دایرکتور ام ایکس
تمرین 1 : برنامه Hello Worldz
نگاهی گذرا بر گرافیک سه بعدی
ایجاد یک فضای سه بعدی در دایرکتور
تمرین 2 : یک محیط سه بعدی ایجاد کنید و یک گوی (Sphere) در آن رسم کنید
پویایی اشیاء در محیط سه بعدی
ایجاد جازبه
فعال کردن خاصیت فیزیکی اجسام
حذف خاصیت فیزیکی
فعال کردن خاصیت برخورد
غیره فعال کردن خاصیت برخورد
ایجاد جسم تاثیر گذار و تاثیر ناپذیر
غیره فعال کردن خاصیت برخورد در همه اجسام
فعال کردن خاصیت برخورد در همه اجسام
تغییر خصوصیات فیزیکی اجسام
تمرین 3 : یک گوی رسم کنید و خاصیت فیزیکی آن را فعال کنید
تمرین 4 : چند شی در فضا رسم کنید و خاصیت فیزیکی و برخورد آنها را فعال کنید
نیرو وارد کردن به اجسام
تمرین 5 : یک توپ و یک سطح ثابت رسم کنید که توپ به وسیله کلیدهای جهت نما در آن حرکت کند.
تشخیص برخورد در فضای سه بعدی
تمرین 6 : تشخیص برخورد و حذف شی ثانوی



به همراه فایل های پروژه که حجم بسیار کمی دارن، در یک فایل zip ، تقدیم به شما دوستان عزیز :
لینک دانلود


این هم لینک یکی از بازیهایی که با این نرم افزار ساختم (سال 1388)
تــــــــوپك ، بازی ای بر اساس قوانین فیزیک
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا