برنامه ادیتور فیزیکی باکس 2 دی

با سلام.مدتیه شروع به یادگیری box2d کردم که در طول مطالعه و دیدن ویرایشگرهای آماده از قبیل physicsEditor تصمیم به ساخت یک ویرایشگر شخصی گرفتم که به امر یادگیری من هم کمک کنه و هم کار با box2d را راحت کنه.کارایی که تا حالا انجام داده ام رو پیوست کردم.دوستان ببینند و احیاناً اگر تمایل به کمک در تکمیل این برنامه داشتند دریغ نکنند.
اما سؤالی که داشتم اینه که چطور میتونم در هنگام تغییر اندازه stage محیط کار (که یک موی کلیپ به رنگ سفید هست) در مرکز قرار بگیره و هیچ تکون نخوره.مثل خود برنامه فلش اگر برنامه رو تغییر اندازه بدید محیط کاری بدون هیچ حرکتی ثابت می مونه مثل این که به دسکتاپ چسبیده باشه.
 

پیوست ها

  • Box2Deditor.rar
    891.1 کیلوبایت · بازدیدها: 53
آقا هادی عزیز ببخشید آیا با as3 برای سوالی که کردم جوابی هست؟کلاستون رو دیدم که برای شناوری اجزای فلش بود.می خواستم یک موی کلیپ داشته باشم که اندازه و مکانش با تغییر اندازه stage ثابت باشه.مثل خود فلش
 
با سلام خدمت دوستان عزیز
ویرایشگر فیزیکی رو مقداری توسعه دادم.از جمله اضافه کردن مدیریت دو نوع اتصال،افزودن گرید،اصلاح برخی اشکالات و ... که البته هنوز خالی از اشکال نیست.
خواهشاً دانلود کنید و من رو از نظرات و پیشنهادات خودتون بی نصیب نزارید.
البته سورس رو نزاشتم چون خیلی درهم و برهم و شلوغ شده.
 

پیوست ها

  • B2LevelCreator.rar
    153.7 کیلوبایت · بازدیدها: 39

akherat

مدیر انجمن
اگر ادیتور کاملی بشه و اوپن سورس انتشار بدی و سورس و درست خط ت استاندارد باشه میفرسشم تاپ گالری
الان نگاه نمیکنم ورژن بعدی رو اون موارد رو که گفتم رعایت کن
 
اگر ادیتور کاملی بشه و اوپن سورس انتشار بدی و سورس و درست خط ت استاندارد باشه میفرسشم تاپ گالری
الان نگاه نمیکنم ورژن بعدی رو اون موارد رو که گفتم رعایت کن

جهت تکمیلش به نظرات شما نیازمندم چون همانطور که گفتم در زمینه box2d مبتدی هستم.
 

BehrouzPc

پــــادشــاه فــلــــش
سلام دوست عزیز
کار خوبی هست
اوپن سورس باشد بنده هم به توسعه در حد توانم کمک می کنم
موفق و پیروز باشید
 
سلام دوست عزیز
کار خوبی هست
اوپن سورس باشد بنده هم به توسعه در حد توانم کمک می کنم
موفق و پیروز باشید

بسیار متشکر از نظرات شما.بنده دارم سعی می کنم یک نظمی به کد پروژه بدم و اون رو از حالت تایم لاین به صورت کلاسی تبدیل کنم.البته من تا حالا کل کارهام رو به صورت تایم لاین کدنویسی می کردم
به همین خاطر توی زمینه کلاس نویسی مشکل دارم و کار به کندی داره پیش میره. اگر بتونید توی این زمینه کمک کنید بسیار ممنون خواهم بود.سورس برنامه رو هم قرار دادم.شاید بتونیم با کمک هم دیگر یک برنامه ی خوب بسازیم.یک کلاس رو هم که تا حالا نوشتم اضافه کردم که البته توی برنامه هنوز استفاده نشده.
این رو هم اضافه کنم که تصمیم دارم گرافیک برنامه رو به کلی تغییر بدم.
 

پیوست ها

  • B2LC.rar
    1.3 مگایابت · بازدیدها: 21

BehrouzPc

پــــادشــاه فــلــــش
سلام دوستان عزیز:oops:

بنده کدها را به صورت یک کلاس تبدیل کردم و این که چند باگ که مهم ترین آنها در مورد سلکشن بود را هم رفع نمودم و جاهایی دیگر هم کمی دستکاری نمودم ، البته در کلیت عملکردی کار جدیدی انجام ندادم.. :wink:

البته هنوز جای کار و ارتقاع دارد و روی پرفرمنس هم باید بیشتر کار شود.

به هر حال بنده دوست دارم در این نوع پروژه ها همکاری داشته باشم

در صورت امکان ارتقاع و یا تغییرات را بر روی این نمونه انجام دهید


موفق و پیروز باشید:)
 

پیوست ها

  • FBox2dEditor.zip
    1.3 مگایابت · بازدیدها: 60
بسیار ممنون و متشکرم. واقعا دکمه ی تشکر برای تشکر از زحماتتان کم است.

آقا بهروز عزیز میشه بگید رویداد release_outside مربوط به رویدادهای ماوس چی هست؟وقتی برنامه رو اجرا می کنم خطا میده و این رویداد رو نمیشناسه.
اگه ممکنه بگید این رویداد سفارشی رو کجا باید تعریف کرد.
 

BehrouzPc

پــــادشــاه فــلــــش
سلام برای من خطا نمی دهد ، این رویداد جلوی حذف نشدن باکس سلکشن را در زمانی که کاربر به سرعت در حال درگ کردن موس را از بخش فلش خارج کند می گیرد و وقتی که خارج از محدوده سلکشن کلیک کند عمل out انجام می شود البته خیلی خیلی هم الزامی نیست ولی جلوی برخی خطا ها را می گیرد....

البته رویداد فوق از رویداد های پیش فرض خود فلش هست و سفارشی نیست و از کلاس MouseEvent هست

PHP:
stage.addEventListener(MouseEvent.RELEASE_OUTSIDE, onMouseReleaseOutside);

موفق و پیروز باشید
 
با سلام.
من هنوز از ورژن cs6 استفاده می کنم به همین خاطر احتمال میدم این رویداد جدید مربوط به ورژن جدید فلش باشه.
به خاطر نبود امکان فارسی نویسی از این ورژن جدید بدم میاد ولی بالاخره کم کم باید برم سراغش.رفتم که دانلودش کنم....
 

mmz2006

Active Member
رفع مشکل

با سلام

نیازی به دانلود سی سی نیست.

مشکل شما بخاطر اینه که این رویداد در فلش پلیر 11.3 به بالا کار می کنه که فلش cs6 تا 11.2 بیشتر نداره و شما می تونید به این روشی که من آموزش می دم 11.3 رو بهش اضافه کنید.

فایل پیوست (playerglobal.zip)رو دریافت و از حالت فشرده خارج کنید.

بروید در محل نصب فلش cs6 و این مسیر رو دنبال کنید:
Adobe Flash CS6\Common\Configuration\ActionScript 3.0\

در اینجا یک پوشه جدید به نام FP11.3 بسازید و فایل playerglobal.swc را در آن کپی کنید.


حال به این مسیر بروید:
Adobe Flash CS6\Common\Configuration\Players\
در اینجا یک کپی از فایل FlashPlayer11_2.xml گرفته و پیست کنید و بعد نام آنرا به FlashPlayer11_3.xml تغییر دهید.

فایل FlashPlayer11_3.xml را با برنامه وردپد یا نوت پد باز کنید و این تغییرات را (که به صورت بزرگ نشان داده شده)در فایل انجام داده بعد تغییرات را save کنید:

<player id="FlashPlayer11.3" version="16" asversion="3">
<name>Flash Player 11.3</name>
<path builtin="true"/>
<path menuSortCategory="10"/>
<path platform="WIN">Device Central/adcdl.exe</path>
<path platform="MAC">Device Central/adcdl</path>
<playerDefinitionPath as2="$(UserConfig)/Classes/FP10;$(UserConfig)/Classes/FP9;$(UserConfig)/Classes/FP8;$(UserConfig)/Classes/FP7" as3="$(AppConfig)/ActionScript 3.0/FP11.3/playerglobal.swc" />


حالا فلش cs6 را دوباره راه اندازی کنید

در پنل پروپرتیس و در قسمت تارگت می بینید که فلش پلیر11.3 اضافه شده


حالا باید مشکلتون برای اجرای پروژه برطرف شده باشه.



موفق باشید
 

پیوست ها

  • playerglobal.zip
    338.6 کیلوبایت · بازدیدها: 13

triton

کاربر فعال
سلام
واقعا برنامه جالبی بود، لذت بردم ... اما اگه اجازه بدهید می خواهم یه کم انتقاد کنم اما این انتقاد از روی دلسوزی هست نه چیز دیگه، پس اگه زحمتی نیست بهش به دید مثبت نگاه کنید.
ایده خوب اگه خوب اجرا نشه با یک ایده بد تفاوتی نداره (یه حرف کلی بود)
ایده ای که پشت این برنامه بود ، عالی، ولی شاید تا اینجا خوب به نظر برسه، فقط تا اینجا و شاید یه کم جلوتر، ولی چرا؟ حالا عرض می کنم:
افراد زیادی ابراز تمایل برای همکاری کردند، آیا این افراد می توانند به صورت همزمان روی توسعه کار کنند؟ قطعا نه...پس پیشرفت کار از اینجا به بعد به احتمال زیاد کم می شه، چون یکی کاری را انجام می ده و نتیجه را به بقیه می ده، نفر بعدی هم باید اول یه چرخی توی اون چند صد خط کد بزنه و دوباره کاری بکنه و نتیجه را به بقیه بده و به همین صورت...
منظورم اینه که همینطور دوباره کاری می شه و خشت اول کجه، و قبل از اینکه این طرح و ایده زیبا به حال خودش رها بشه (که حتما می دونید چرا اینطور می شه) یه کم کارمون را اصولی کنیم.
با توجه به زحمت زیادی که تا همین جای کار کشیده شده، حیف هست ولی با یه کم کار بیشتر می شه به آینده اون خیلی امیدوارتر بود. اما اگر همین ساختار فعلی به یک ساختار کلاس بندی شده که مشخصه چی برای چیه ، و اینکه امکانات بعدی چطور باید اضافه بشوند و چیزهایی از این دست ( الان فقط حس انتقاد دارم، فکرم کار نمی کنه، نپرسید این چیزها چیه!) اون موقع تفاوت کار معلوم می شه.

ولی الان خیلی لذت بردم ... خیلی وقت بود انتقاد نکرده بودم ... جیکرم حال اومد... ولی این انتقاد ارزش کار هیچ کدام از دوستان را کم نمیکنه و امیدوارم که من را به خاطر این موضوع ببخشید.
 

BehrouzPc

پــــادشــاه فــلــــش
به نظرم اگر مثلا روی GitHub قرار داده بشه همه مشکلاتی که برای توسعه فرمودید حل می شه.... الان پروژه خیلی بزرگ اوپن سورس داره توسط صدها نفر در اطراف جهان با زبان های مختلف رشد پیدا می کنه و هیچ مساله هم ندارد
مهم ترین مساله این هست که ما در ایران یاد نگرفتیم یه جاهایی دانشمون را بدون این که پول بگیریم به کار بگیریم ، حتی اگر در آینده نتیجه به نفع ما باشد.... و این مورد یک مساله بزرگ هست و دلیل عدم دید مثبت به این پروژه ها همین هست

الان در زمینه فلش خیلی از کلاس ها خوب به همین روش تولید شده اند و رشد اونها همچنان وجود دارد ، مشکل و نقد اصلی این خصوصیت ماست که علاقه ای به توسعه علم نداریم و نمی توانیم رایگان کاری کنیم که در معنی واقعی با توجه به سودی که برای ما و دیگران دارد رایگان نیست...

اگر دوستان علاقه داشته باشند که توسعه بدهند نسخه نهایی روی GitHub قرار داده می شود تا بتوانید Fork کنید و....
 

triton

کاربر فعال
خوب باید بالاخره از یک جا شروع کرد، حالا که اینجا این موضوع مطرح شده شاید بتونه یه نقطه شروع خوب باشه ... نظرتون چیه؟
 
با سلام
از اظهار نظر و انتقادتون بسیار لذت بردم و از شما متشکرم.
در خصوص دوستانی که تمایل به همکاری دارند به نظر من اگر کار رو تقسیم کرده و هر کس بخشی از کار رو به عهده بگیریم ، از دوباره کاری پرهیز خواهد شد.
اما در مورد پیشرفت کار من گرافیک برنامه رو به کلی تغییر دادم و دارم سعی میکنم کد رو به صورت کلاس بندی شده در بیارم که در پیوست کاری که تا الان شده رو میتونید ببینید.

خوهشا پیوست رو مشاهد کنید و بگید که آیا این روال کلاس بندی صحیح هست؟آیا در کلاسها اشکالی هست؟
چون من در زمینه کد نویسی در حد مبتدی یکم بالاتر هستم و در نظر دارم شیوه ی کد نویسی اصولی رو یاد بگیرم ، انتظار راهنمایی از شما دوستان دارم.
در مورد پیوست کمی توضیح بدم.تمرکز من بیشتر رو گرافیک برنامه بوده و تنها کاری که برنامه انجام میده رسم مستطیل و دایره هست و کم کم بقیه بخشها رو دارم اضافه میکنم
 

پیوست ها

  • B2LCEditor.rar
    650.1 کیلوبایت · بازدیدها: 7
با سلام خدمت دوستان
یک ماهی میشه به خاطر درگیری با پروژه های جدید سراغ برنامه نرفتم و از بابت تاخیر عذر خواهی میکنم.
بالاخره تونستم کد ها رو به صورت کلاس های مختلف جدا کنم و اصلاحاتی رو انجام بدم.البته هنوز جای کار داره.
برنامه جهت اصطلاح و توسعه دست بوس شماست.
 

پیوست ها

  • New version.rar
    724 کیلوبایت · بازدیدها: 35

جدیدترین ارسال ها

بالا