برای رندر انیمیشن شما هم به این مشکلات برخوردید؟

شروع موضوع توسط hasanisakhani ‏1 نوامبر 2009 در انجمن برنامه 3DStudio MAX

  1. hasanisakhani

    hasanisakhani Member

    ارسال‌ها:
    30
    تشکر شده:
    13
    امتیاز دستاورد:
    6
    سلام به دوستای خوب!
    وقتی از انیمیشن ام رندر میگیرم این دو تا مشکل پیش میاد:
    یک : با وجود اینکه سایز رو تقریبا خوب میگیرم مثلا 800 در 600 ؛ یا حتی بالاتر . آخرش خروجی هام موقع پخش پیکسل پیکسل و ضایع میشه! به کیفیت یا حداقل رزولوشن تک فریم نمیشه؛
    دو؛ خروجی ایم موقع پخش دچار پرش میشه؛ که فکر کنم مال کیفیت بالای رندر گرفتنمه و اینکه سیستم برای پخش این کارو درست انجام نمیده؛
    اگه ممکنه تنظیماتی رو که برای رندر انیمشن ازش استفاده میکنید به ما هم بفرماید!
    از چه موتوری و فرمتی برای ذخیره انیمیشن هاتون استفاده میکنید؟
    یک دنیا و 2 تا سیاره تشکر
     
    آخرین ویرایش: ‏1 نوامبر 2009
    نوشته شده توسط hasanisakhani در ‏1 نوامبر 2009
  2. Baloot3D

    Baloot3D مسئول بخش سخت افزار سه بعدی

    ارسال‌ها:
    781
    تشکر شده:
    4,094
    امتیاز دستاورد:
    93
    دوست عزیز شما اگه میشه ابتدا توضیح بیشتری درباره تنظیماتت بده که راهنماییت کنیم
    این تنظیمات :
    موتور رندری که استفاده می کنی
    پسوندی که خروجی می گیری
    کدکی که خروجی می گیری ( مثلا : avi با پسوند DV )
    اگر هم شد مشخصات دستگاهتون رو بنویسین که بشه فهمید دلیل کند شدن انیمیشنتون موقع پخش چیه .
    موفق باشید
    :rose:
     
    نوشته شده توسط Baloot3D در ‏2 نوامبر 2009
    hasanisakhani از این پست تشکر کرده است.
  3. amir3dmax

    amir3dmax Member

    ارسال‌ها:
    175
    تشکر شده:
    71
    امتیاز دستاورد:
    16
    من هم تقریبا همین مشکل را دارم - ولی در موقع پخش در همان فرمت avi فیلم فریم فریم می شود انیمیشن با گیر و اگر سرعت آن زیاد باشد فریم فریم می شود - احتمال داره از کارت گرافیکی باشه چون من قبلاً این مشکل و نداشتم وقتی کارت گرافیکیمو عوض کردم فکر کنم اینجوری شده - به هر حال دوستان اگه نظری داشتند ما رو هم بی خبر نزارن - با تشکر
     
    نوشته شده توسط amir3dmax در ‏2 نوامبر 2009
  4. .:. soroosh .:.

    .:. soroosh .:. Active Member

    ارسال‌ها:
    2,377
    تشکر شده:
    3,694
    امتیاز دستاورد:
    36
    ببینید :
    کلا خروجی که میگیرید برای ساخت انیمیشن همیشه به صورت تک فریم باشه و مستقیم خروجی انیمیشن نگیرید .
    خروجیتون بهتره با فرمت tiff باشه .
    بعد با برنامه های مختلف اینها را با هم یکی کنید و ...
    مثلا من از مایا وقتی خورجی را jpg میگیریم کیفیت پایینی بهم میده .
    معمولا خروجی را به نسبت موردی که میخوام استفاده کنم یا bmp یا png و یا tiff میگیرم .
    تعداد فریم های خروجیتون معمولا 24 فریم در ثانیه بیشتر نباشه .
    بیشتر از 24 فریم در ثانیه سیستم ها معمولا جواب نمیدن برای نمایش تصاویر .
    یا حتی سایز رندر اگر خیلی بزرگ باشه سیستم نمتونه نشون بده .
    سایز معمول vcd هست و بزرگتر از اون میشه hd یا fullHD که خب حتی همین سای HD را هم اکثر سیستم های قدیمی نمیتونن نشون بدن .
    برای نمایش فیلم با سایز بزرگتر شما باید سیستم قوی تر هم داشته باشید .
    باز هم دقیق تر توضیح بدید باز بهتر میشه راهنمایی کرد .الان خودم متوجه نشدم چی نوشتم و چی گفتم و ...
    بس که بین این نوشته ها هی رفتم و اومدم ... :green:
     
    نوشته شده توسط .:. soroosh .:. در ‏2 نوامبر 2009
    hasanisakhani و mg_mahyar از این پست تشکر کرده اند.
  5. mg_mahyar

    mg_mahyar Member

    ارسال‌ها:
    495
    تشکر شده:
    385
    امتیاز دستاورد:
    16
    »ن مخالفم. Tif فرمت کندی هست بهتره png رو انتخاب کنی با تنطیکات بالا. تیف سرعت لودش کمه. عصبی میکنه ادمو وقتی قراره کارتون طولانی باشه. تازه اگر بلد باشید با تصویر 32 بیتی کار کنید.بهترین فرمت targa OR png هست. ولی اگرم میخواهید انمیشن رندر بگیرید. mp4 یا avi خوبه البته سایز رو زیاد بگیرید معنی خوب بودن نیست. مثلا تصویر وی سیدی بخواهید 800*600 خیلی بزرگه. و تفاوتی با سایز pal نداره.
     
    نوشته شده توسط mg_mahyar در ‏2 نوامبر 2009
  6. .:. soroosh .:.

    .:. soroosh .:. Active Member

    ارسال‌ها:
    2,377
    تشکر شده:
    3,694
    امتیاز دستاورد:
    36
    مخالفت شما تاثیری رو کار استودیو های بزرگ فیلمسازی و انیمیشن سازی نداره دوست عزیز . :green:
    اگه قرار باشه کار بزرگ انجام بشه هیچ وقت از گیف یا پی ان جی استفاده نمیکنن .
    و همیشه از tif استفاده میشه .
    این دلیل نمیشه چون سیستم من یا شما یا ... ضعیف هست و پاسخگوی کار بر روی فرمت tif نیست پس بگیم فرمت tiff به درد نمیخوره یا بلااستفاده هست یا ... :wink:
     
    نوشته شده توسط .:. soroosh .:. در ‏2 نوامبر 2009
    mr_max از این پست تشکر کرده است.
  7. mg_mahyar

    mg_mahyar Member

    ارسال‌ها:
    495
    تشکر شده:
    385
    امتیاز دستاورد:
    16
    من کی گفتم گیف؟
    دوم دوتا از این استودیو ها رو بگو.بزرگا. مقاله ای داری یا تفکر خودتو داری انتشار میدی؟
    خوب اگر فقط کیفیت مهمه چرا raw یا hdr نگیریم؟ اصلا چرا این همه فرمت ساخته شد؟کسی منکر کیفیت tif نمیشه ولی png رو چرا رد میکنی؟ :-?منبعی داری؟ گاهی با تنطیمات مناسب کیفیت از tif هم بهتره.
     
    نوشته شده توسط mg_mahyar در ‏2 نوامبر 2009
    .:. soroosh .:. از این پست تشکر کرده است.
  8. hasanisakhani

    hasanisakhani Member

    ارسال‌ها:
    30
    تشکر شده:
    13
    امتیاز دستاورد:
    6
    vray- avi برای کدک خروجی هم dv مکسم مسینکه خرابه؛چون ارور میده البته وین ام 64 بیتیه؛فکر میکنم روی 32 بیتی قبلیم کار میکرد.
    core2dou 2.5 6mb
    8400 gforce
     
    آخرین ویرایش: ‏2 نوامبر 2009
    نوشته شده توسط hasanisakhani در ‏2 نوامبر 2009
  9. hasanisakhani

    hasanisakhani Member

    ارسال‌ها:
    30
    تشکر شده:
    13
    امتیاز دستاورد:
    6
    600 در 800 گرفتم ؛ تنظیمات output size نمیتونه موثر باشه تو این موضوع؟
    pixel aspect و بقیلیش برای چه کاری های ین؟
    این که فرمودید فریم فریم رندر کنم :
    مکس این کار رو انجام میده؟یعنی میشه ولش کرد به امان خدا و آخرش مثلا 200 تا عکس ،هرکدوم یه فریم تحویل گرفت.فکر کنم فهمیدم باید از کجا این رو انتخاب کنم!
    حالا با چه برنامه ای به هم بچسبونم؟
    اونجا فکر کنم باید بشه تنظیم کرد که هر فریم یک بیست و چهارم ثانیه نمایش داده بشه؟نه؟
     
    نوشته شده توسط hasanisakhani در ‏2 نوامبر 2009
  10. LonelyCharlie

    LonelyCharlie Member

    ارسال‌ها:
    598
    تشکر شده:
    747
    امتیاز دستاورد:
    16
    منم این مشکل داشتم , 800.600 گرفتم , خروجی هم .avi !
    منتال ری هم بود !
    هیچی روش جواب نداد ...
     
    نوشته شده توسط LonelyCharlie در ‏2 نوامبر 2009
  11. .:. soroosh .:.

    .:. soroosh .:. Active Member

    ارسال‌ها:
    2,377
    تشکر شده:
    3,694
    امتیاز دستاورد:
    36
    دوست عزیز mg_mahyar :
    بنده png را که رد نکردم . داخل پست اولم هم که نوشتم خودم گاهی از png استفاده میکنم ...
    همیشه تو این انجمن دست بزنتون آمادست :green:
    من نگفتم png اصلا و ابدا استفاده نمیشه .
    گفتم tiff برای کارهای حرفه ای تر مناسب تر هست و بیشتر کاربرد داره .
    این شرکت را ببینید :
    http://optix.ca/
    اینجا به ترتیب برای کارهاش از این فرمت ها استفاده میکنن ( از کارهای با کیفیت پایین به سمت کارهای با کیفیت بالاتر و به نسبت نوع کار )
    برای کارهای 24 بیت و 32 بیت از png بعد از اون از tga و بعد از اون از tiff .
    برای کارهای 48 بیت و 64 بیت از rla و iff که این تو تا از نظر کارایی تقریبا یکی هستن .
    میبخشید دیر پاسخ دادم فقط میخواستم که یک منبعی را ذکر کنم که بتونم همین الان بهش لینک بدم .
    باز هم اگر نیاز بود بفرمائید لازم بود از pixar هم میپرسم :)
    ضمنا قصد جسارت ندارم اما نسبت به تفکرات خودم بیشتر اطمینان دارم تا تفکرات شما :wink:


    hasanisakhani عزیز :
    صددرصد تنظیمات خروجی شما میتونه موثر باشه .
    من با مکس کار نکردم اما حتما چنین امکانی داره برای خروجی گرفتن .
    مایا با گزینه بچ رندر این کار انجام میشه .
    و دقیقا مشخص میکنیم که از فریم مثلا 1 تا فریم 200 را رندر بگیر .
    خودش رندر میگیره و هر فریم را به صورت یک عکس که بهش قبلا گفتیم با چه مشخصاتی ذخیره کنید، سیو میکنه .
    بعد با برنامه های مختلفی میشه اینها را با هم یکی کرد .
    ساده ترینش استفاده از برنامه Quick time هست .
    بعد هم برنامه هایی مثل افتر افکت و ...
    و دقیقا شما مثلا داخل مایا زمانی که تنظیم کردیم هر ثانیه شما 24 فریم باشه .
    خب زمانی که با برنامه مثلا کویک تایم اینها را با هم یکی میکنید دقیقا تنظیمی داره برای تعداد فریم های هر ثانیه .
     
    نوشته شده توسط .:. soroosh .:. در ‏2 نوامبر 2009
    hasanisakhani و amir3dmax از این پست تشکر کرده اند.
  12. Baloot3D

    Baloot3D مسئول بخش سخت افزار سه بعدی

    ارسال‌ها:
    781
    تشکر شده:
    4,094
    امتیاز دستاورد:
    93
    خوب hasanisakhani عزیز ببخشید من یکخورده دیر جواب دادم ، در ادامه صحبت های دوستان می خواستم یک توضیحی بدم

    چون یه جورایی تو ساخت انیمیشنیم و خیلی با این مشکلات ور رفتیم تا به یک تنظیمات خوب برسیم ، یه تنظیم برای خروجی خوب رو اینجا میذارم تا همه استفاده کنن البته اگر بدرد بخوره.
    برای نرم افزار 3dsmax

    رندر با پسوند عکس گرفته می شود ، ما به شخصه از پسوند ( Targa Image File (*.tga,*.vda,*.icb,*.vst استفاده می کنیم .
    نوع Compreesin Setup هم روی Uncompressed قرار داده میشه که بعد بشه به هر کیفیتی که خواسته میشه تبدیلش کرد .
    سایز رندر هم دیگه بستگی به خودتون داره که می خواین کار با کیفیت vcd باشه یا dvd و یا ...
    بعد از پایان رندر نوبت به چسباندن عکس ها هستش که نیاز به هیچ نرم افزاری نیست و خود مکس این قابلیت را داره .
    شما از پانل رندر گزینه رم پلیر را انتخاب می کنید . Rendering > Ram Player

    و از قسمت Channel A گزینه Open را زده و از مسیری که عکس های رندر شده را را ذخیره کرده اید ، اولین عکس را انتخاب کنید ، تایم استارت و اند توسط رم پلیر شناخته می شود ok را زده و در ادامه تایید نهایی را انجام دهید ، بعد از چند لحظه تمامی عکس های شما به صورت یک فیلم موی در می آید که با play کردن در Ram Player می توانید آن را مشاهده نمائید ، حالا می توانید این مووی را با هر پسوندی که خواستید ذخیره کنید .
    از همان بخش A گزینه save را انتخاب کنید . پیشنهاد ما avi و Uncompressed هست که بشود در انتها هر خروجی از آن گرفت .
    موفق باشید . :rose:
     
    نوشته شده توسط Baloot3D در ‏4 نوامبر 2009
    hasanisakhani از این پست تشکر کرده است.
  13. میلاد تابان

    میلاد تابان New Member

    ارسال‌ها:
    21
    تشکر شده:
    5
    امتیاز دستاورد:
    1
    یک روش تضمینی :

    من سال هاست که دارم بطور حرفه ای انیمیشن سازی می کنم و این روش منه . اول باید سیستم پال رو در preferenses انتخاب کنی و همونجا field order رو روی odd میذاری . در قسمت رندرینگ بصورت دو فیلد رندر می کنی و با فرمت tga . عکس ها رو یا با ram player یا با یک نرم افزار تدوین مثل premiere پشت سر هم میذاری و روی pal dv comperestion و رندر می کنی
     
    نوشته شده توسط میلاد تابان در ‏6 نوامبر 2009
    hasanisakhani و amir3dmax از این پست تشکر کرده اند.

به اشتراک بگذارید