با حجم های ناقص MAYA چه کنیم ؟

شروع موضوع توسط negargar1989 ‏11 فوریه 2018 در انجمن برنامه مایا Maya

کلمات کلیدی:
  1. negargar1989

    negargar1989 New Member

    ارسال‌ها:
    15
    تشکر شده:
    3
    امتیاز دستاورد:
    3
    درود بر دوستان اهل فن
    بنده حدود یک دهه است با نرم افزار 3dsMAX در زمینه معماری کار میکنم . چند وقتی هست که اومدم روی maya اما !!! با تمام تعاریفی که از این نرم افزار شنیده بودم با کمال تعجب متوجه شدم حجم های هندسی ناقصی داره که پاسخگوی نیاز های معماری نیست !
    مثلا کپسول ! فرض کنید 1 استوانه و 2 نیمکره باید ترکیب بشن تا کپسول ساخته بشه ! چقدر این مساله بی رحمانه است !
    و البته حجم های زیاد دیگه ای مثل chamfer box و ...
    کمکم دارم به این نتیجه میرسم در معماری مایا حرفی برای گفتن نداره

    اگر دوستان با تجربه در maya راه حلی دارن خوشحال میشیم ذکر کنن در فروم
     
    نوشته شده توسط negargar1989 در ‏11 فوریه 2018
  2. reza_1001

    reza_1001 Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    240
    تشکر شده:
    291
    امتیاز دستاورد:
    63
    سلام بعد از چند سالی اومدم توسایت......تمام حجمهای کامل و نازنین! رو روی مکس سیو کن و بعد به مایا ایمپورت بگیر...اینجوری یه فایل برای شروع تمام پروژه ها داری:D
    در ضمن بهتره ازبرنامه آرشیکد استفاده کنی...اینجوری همزمان سه بعدی رو هم برات میسازه ونیازی به مکس نداری
     
    نوشته شده توسط reza_1001 در ‏21 مارس 2018
  3. negargar1989

    negargar1989 New Member

    ارسال‌ها:
    15
    تشکر شده:
    3
    امتیاز دستاورد:
    3
    آقا رضا من برم تو افق محو شم :eek:. مرد مومن اگه ایمپورت بشه که نمیتونم حجم ها رو resize کنم . حجم ها به صورت صلب وارد میشه و نمیشه اون ها edit کرد . شما اصلا میدونی وقتی یه نرم افزار stop continued میشه ینی چی ؟
     
    نوشته شده توسط negargar1989 در ‏22 مارس 2018
  4. reza_1001

    reza_1001 Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    240
    تشکر شده:
    291
    امتیاز دستاورد:
    63
    سلام مجدد...وقتی از قابلیتهای مدلسازی مکس نمیتونی بگذری خب چه کاریه مایا کار کنی... همون مکس برای معماری کافیه... کلا مایا برای ساخت انیمیشن و فیلمه... وقتی گروهمون انیمیشن میساخت یک نفر از بچه ها مثل شما عشق مدلسازی مکس بود... واسه همین اون مدلهاشو تو مکس میساخت و بعد میاورد تو مایا

    منم اول با مکس شروع کردم ولی حقیقتاً بعد آشنایی با مایا هر بار مکس رو باز میکنم... احساس خفگی بهم دست میده ..
     
    نوشته شده توسط reza_1001 در ‏22 مارس 2018
  5. negargar1989

    negargar1989 New Member

    ارسال‌ها:
    15
    تشکر شده:
    3
    امتیاز دستاورد:
    3
    درود
    البته بنده نگفتم عشق مدل سازی با مکس رو دارم . 10 سالی هست که به شکل جدی کار آموزش نرم افزار های گرافیک سه بعدی رو در زمینه معماری که رشته ام هست رو انجام میدم و از این راه کسب درآمد دارم و ادامه پیدا کردن یک سری نرم افزار ها برام بسیار مهمه . یکی از مسائلی که برام خیلی مهمه stop continued شدن هست . دقیقا همون بلایی که سر soft image اومد و در گذشته سر freehand. خوب طبیعتا من مدرس باید چند نرم افزار رو به شکل موازی بلد باشم تا در صورت بروز چنین اتفاقی به مشکل بر نخورم . آرشیکد نرم افزار گونه BIM هست و با گونه entertainment متفاوته و من با رویت و آرشیکد نمیتونم مدل سازی هنری انجام بدم . این جاست که مکس و مایا وارد میدون میشن .
     
    نوشته شده توسط negargar1989 در ‏22 مارس 2018
  6. reza_1001

    reza_1001 Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    240
    تشکر شده:
    291
    امتیاز دستاورد:
    63
    ببخشید من دقیقا نفهمیدم، چی قراره stop continued بشه؟ منظورتون مایا ومکس که نیست انشاءالله o_O
     
    نوشته شده توسط reza_1001 در ‏22 مارس 2018
  7. negargar1989

    negargar1989 New Member

    ارسال‌ها:
    15
    تشکر شده:
    3
    امتیاز دستاورد:
    3
    به صورت رسمی اعلام نشده . ولی احتمالش هست . گمانه زنی هایی در مورد ادغام این دو نرم افزار زده میشه . به نظر من کسانی که به شکل جدی و حرفه ای دنبال میکنن گرافیک سه بعدی رو باید همیشه در حالت آماده باش به سر ببرن .چون یادگیری هر نرم افزار جامعی نیاز به سال ها تمرین و آموزش داره
     
    نوشته شده توسط negargar1989 در ‏23 مارس 2018

به اشتراک بگذارید