باید با این 5 مدل طراحی سایت آشنا باشید

karensitedesign

New Member
  • تصاویر و ویدئوهای قهرمان
الآن دیگه خیلی از شرکت های طراحی سایت تو سایت هایی که طراحی می کنن از تصاویر تمام صفحه و حتی ویدئوهای تمام صفحه تو پس زمینه استفاده میکنن. در واقع همه به طریقی سعی میکنن با بهره وری از قوه تجسم مردم، روشون اثر بذارن. به جز این، بهبود سرعت و هزینه پهنای باند و ارائه خدمات ویژه برای مشترکان تلفن های همراه هم بخشی از روش معمول این شرکت ها به حساب میاد. در اصل، به خاطر این روشها (بهبد پهنای باند و کارایی سایت روی تلفن همراه) میشه تو سایتها از برتری تصاویر HD هم استفاده کرد.
تصاویر پس زمینه با وضوح بالا هم (در صورت درخواست مشتری) جزئی از طراحی های سایت دارکوب محسوب میشن. تو کارهایی که ما طراحی می کنیم تصویرها با استفاده از یه ابزار فشرده سازی مخصوص، فشرده میشن تا حجم کمتری بگیرن و سایت زودتر بارگذاری بشه. به علاوه از اثر "بزرگنمایی و محو شدن" هم برای ایجاد حس تحرک و پویایی بهره برده میشه.

  • طراحی فلت و مینیمالیستی
چند سالی هست که طراحی فلت و مینیمالیستی که روی کارایی سایت تمرکز دارن رو بورس هستن. اینجور طراحی ها تمیز، با زاویه های باز زیاد، رنگ های روشن و معمولا با طراحی فلت دو بعدی ظاهر میشن (واژه flat در انگلیسی به معنی تخت و مسطح- مثل تصاویر دو بعدی). در مقابل سایت های قدیمی تر رنگ های سایه دار، شیب دار اریب داشتن که خیلی زود انقدر همه سایت ها همین مدلی شدن که تازگی و جذابیتشو از دست داد. یکی از اولین سایت هایی که از طراحی فلت استفاده کرد شرکت میکروسافت بود. سایت میکروسافت یه شی از زندگی واقعی رو، مثل تقویم، به یه تصویر واقع گرایانه کوچیک تبدیل کرده بود. برنامه هایی که میخوان طراحی فلت داشته باشن باید ساده باشن و از تصاویر آیکون مانندی که تو هه سایت ها و برنامه های میکروسافت می بینید استفاده کنن.
مهمترین ویژگی طراحی های فلت اینه که عناصر زینتی رو فقط بهم ریختگی میدونن. اگه یه عنصر طراحی هیچ کاربردی نداشته باشه، فقط باعث پرت کردن حواس کاربر از هدف اصلی سایت میشه. برای همین طراحی فلت ساده و مینیمالیستیه. نهایتا همه این کارها در جهت بهبود تجربه کاربری سایت انجام میشه.
معمولا تو طراحی های فلت این ویژگی ها هم بیشتر دیده میشه: میکرو تعاملات، گوشه های تیز و زاویه دار کمتر، فهرست های همبرگری، تصاویر معمول باطراوت و پیکرنگاری های زیاد. وقتی تو گوگل سرچ کنید کلی سایت های با طراحی فلت براتون میاره.

  • پیمایش و الگوی عمودی
از وقتی که مسیریابی های پارالاکس محبوب شدن، جریان های عمودی هم روی کار اومدن. صفحه های طولانی یا حتی سایت های تک صفحه ای این روزها خیلی استفاده میشن، چونکه کاربرها فقط اسکرول بار رو پایین و بالا می کنن و کل سایت رو میبینن. البته یکی دیگه از دلایل محبوبیتشون هم اینه که این سایت ها سئوی خوبی دارن. طراح ها از بارگذاری پیشرفته سایت برای مدیریت سرعت بارگذاری این صفحه سایت بهره میبرن. تو ویندوز 10 هم مدل های زیادی معرفی شده.
اگه میخواهید مثال وبسایت تک صفحه ای رو ببینید، میتونید صفحه اول سایت خودمون رو مشاهده کنید. روی هرکدوم از بخش های منوی بالای صفحه که کلیک کنید، اسکرول بار به صورت عمودی حرکت می کنه و به قسمتی از همون صفحه میره که مربوط به بخشیه که شما کلیک کردید.

  • استفاده از فونت های چاپی برای نوشته ها
شاید 5 سال پیش اگه میخواستی از فونت هایی که تو سایت ها استفاده نمیشه برای سایت استفاده کنی، خیلی کار سخت و پیچیده ای بود، اما الآن دیگه اینطور نیست. چون الآن دیگه بدون اینکه مجبور باشیم عملکرد سایت رو فدای زیباییش کنیم، میتونیم خودمونو از سایت های دیگه متفاوت نشون بدیم. برای همین دیگه تو سایت ها، فونت های متفاوت و حتی بعضی قسمت های سایت فونت بلد شده هم میبینیم. الآن دیگه مجبور نیستیم از همون یه مدل فونتی که همه سایت ها با همون نوشته میشن استفاده کنیم. میتونیم خودمون هم مدل فونت و هم اندازه نوشته رو برای مخاطبینمون تعیین کنیم.
مثلا اگه سایتی رو برای بچه ها طراحی می کنید میتونید از فونت های بچه گونه استفاده کنید. حتی میتونید همه متن رو قابل ویرایش کنید. به علاوه چون که دیگه نوشته ها واقعا نوشته هستن و مثل سابق عکس نیستن، موتورهای جستجو هم میتونن متن رو اسکن کنن و درک دقیقتری از محتوا و موضوع سایت داشته باشن. این مزایا هم سئو رو تحت تأثیر قرار میده و هم سرعت بازگذاری صفحات رو.
آدرس:
 

kasrakh93

New Member
فلت دیزان عالیه چه در اپ های موبایلی چه در طراحی وب ترکیب رنگی هم تاثیر زیادی تو جذب مخاطب داره
 

Information96

New Member
شاید نکته ای که فراموش شد این باشه که روانشناسی رنگ و همینطور رنگ سال برای سایت هم به نوبه خودش از اهمیت بالایی برخورداره.
 

Morisfa

New Member
عالی بود
تو این سایت استفاده شده

شاید نکته ای که فراموش شد این باشه که روانشناسی رنگ و همینطور رنگ سال برای سایت هم به نوبه خودش از اهمیت بالایی برخورداره
 

m94azm

New Member
فقط زیبایی نیست باید با تلفیق ui و ux یه چیزی در بیاری که هم کاربر پسند باشه هم خوشگل
 

جدیدترین ارسال ها

بالا