باز شدن عکس های ریکاوری شده در فتوشاپ

ehsanml

Member
سلام من از قابلیت Variables در فتوشاپ استفاده کردم و حدود 500 عکس رو به صورت دسته جمعی داخل یک قالب خاص گداشتم وقتی کار فتوشاپ تمام شد 500 عکس رو نبست و وقتی که من عکس ها رو میخواستم ببندم چون خیلی طول می کشید از task manager ویندوز استفاده کردم وفتوشاپ رو بستم
مشکل اینجاست که حالا وقتی فتوشاپ رو باز می کنم دوباره همه عکس ها رو باز میکنه.... چکار کنم که این اتفاق نیوفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 

the_king

مدیرکل انجمن
از توضیحاتی که می دهید به نظر میاد شما 500 تا عکس رو در فتوشاپ باز کردید و بعد خواستید همه شون رو در Document تون قرار بدهید و Save کنید که برای همین زمان زیادی طول کشیده.
اگه چنین باشه کاری که شما انجام دادید از Variables و مزیت Data Set استفاده نکرده، طبیعی است که ذخیره کردن 500 تا تصویر در فتوشاپ زمان ببره.
مطمئن هستید که روال درستی رو بکار بردید؟ شما 500 عکس رو به عنوان نمونه های مختلف بکار می برید؟ یعنی در نهایت می خواهید 500 نمونه از اون قالب ایجاد بشه؟
ابدا نیازی نیست اون تصاویر رو در فتوشاپ باز کنید، اونم 500 تا عکس. صرفا اسم فایل یا مسیر کامل فایل شون رو در Data Set قرار بدید. اگر تصاویر در همون پوشه ای قرار داشته باشند که فایل psd تون هست نیازی به مسیر کامل فایل ندارید. اسم فایل کافیه.
برای ثبت مشخصات 500 تا عکس شما نیاز به یک فایل متنی دارید که به عنوان Data Set به داخل Document تون Import کنید. به کمک Notepad یا Excel یک فایل متنی ایجاد می کنید که باید اسم متغیر ها رو در سطر اول با کاراکتر Comma (ویرگول یا ,) از هم تفکیک کنید و در سطر های بعدی مقدار اون متغیر ها رو هم با Comma تفکیک کنید. در سطر اول اسامی متغیر ها و در سطر های بعدی مقدار متغیر ها. به این مقادیری که با Comma از هم جدا می شوند فرمت CSV میگن.
مثلا این محتویات یک Data Set ئه که دو تا متغیر TextVariable1 و PixelVariable1 داره :
کد:
TextVariable1,PixelVariable1
Photo A,Pic0001.jpg
Photo B,Pic0002.jpg
Photo C,Pic0003.jpg
Photo D,Pic0004.jpg
Photo E,Pic0005.jpg
یک نمونه شو ضمیمه می کنم که 5 تا فایل تصویر رو در Data Set تعریف کرده و در فایل var.psd اون Data Set رو با گزینه ...File > Import > Variable Data Sets وارد کرده ام.
فقط کافی است با گزینه ...Image > Apply Data Set اون تصاویر رو به انتخاب اعمال کنید، هیچکدوم از تصاویر نه داخل var.psd ذخیره شده اند و نه نیازی به باز کردن شون در فتوشاپ هست.
Photoshop Variables.zip
 

پیوست ها

  • Photoshop Variables.zip
    349.1 کیلوبایت · بازدیدها: 8

ehsanml

Member
ممنون از ÷اسختون
ببینید من عکس ها رو باز نکردم در واقع وقتی عملیات Variables رو اجرا کردم خود فتوشاپ یکی یکی data set ها رو باز کرد .من 500 عکس رو باز نکردم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا