[سوال] باتری لب تاپ

hos3in2000

New Member
سلام;
راهی وجود داره که باتری لپ تاب متصل باشه اما با تنظیماتی از شارژ شدنش جلو گیری کنیم؟
یعنی باتری متصل باشه اما شارژ نشه و لپ تاب با برق کار کنه
 

the_king

مدیرکل انجمن
سلام;
راهی وجود داره که باتری لپ تاب متصل باشه اما با تنظیماتی از شارژ شدنش جلو گیری کنیم؟
یعنی باتری متصل باشه اما شارژ نشه و لپ تاب با برق کار کنه
بعضی لپ تاپ های خاص مثل بعضی مدل های Alienware ظاهرا همچین تنظیمی رو در BIOS شون دارند ولی بقیه همچین قابلیتی براشون پیش بینی نشده.
اگه براتون خیلی مهم باشه یک تعمیر کار لپ تاپ راحت میتونه روی مدار شارژ اش یک میکرو سوئیچ بذاره که بشه قطع و وصلش کرد، ولی این سوئیچ رو باید از یک سوراخی از بدنه لپ تاپ بیاره بیرون که رو بدنه بچسبونتش.
با نرم افزار هایی مثل SpeedFan میشه هر تنظیمی رو که به مادربورد مربوطه تغییر داد، از سرعت فن ها گرفته تا نور صفحه و خاموش و روشن کردن Wifi و ... چون حافظه ای رو که مقادیر تنظیمات داخلشون ثبت میشه رو نشون میده که بشه ویرایش اش کرد. احتمال داره شارژ لپ تاپ رو هم بشه از طریقش کنترل کرد، ولی چون هر آدرسی در هر مدل مادربوردی کاربرد خاصی داره و مستنداتی هم ندارید، تا مقادیر رو عوض نکنید راهی برای فهمیدن اینکه کدوم مقدار به چه تنظیمی مربوطه نیست. به همین دلیل دستکاری کردن مقداری که نمیدونید به چه چیزی مربوطه رو اصلا توصیه نمی کنم، خیلی راحت ممکنه به یک سخت افزاری آسیب برسونید.
SpeedFan 4.52
 

javidiran

Member
بهترین کار اینه که از باتری استفاده کنید!
این که لپ تاپ همیشه تو شارژ باشه، به مرور باتری رو ضعیف می‌کنه.
بهتره لپ تاپ که شارژ شد از برق دربیارید و استفاده کنید. زمانی که باتری کم شد بزنید به برق و بعد از شارژ شدن دوباره با باتری استفاده کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا