ایمیل مارکتینگ و مزایای آن

thankful

New Member
ایمیل مارکتینگ و مزایای آن
ایمیل مارکتینگ و مزایای آنیکی از اشکال بازاریابی الکترونیکی بازاریابی با ایمیل یا ایمیل مارکتینگ است . ارسال یک ایمیل به چندین میلیون نفر در سرتاسر کشور جهت معرفی محصولات و یا خدمات شرکت و یا معرفی وب سایت خود و تشویق مشتری جهت بازدید از آن مانند ارسال یک نامه فروش ، یک روزنامه ، یک پیام پشتیبانی یا حتی یک سؤال قسمتی از بازاریابی با ایمیل می باشد ، ارتباط با مشتری از طریق ایمیل یکی از روشهای معرفی محصول و یا خدمات به مردم است .
بازاربابی با ایمیل یک ابزار فروش کارآمد
در این روش بازاریابی الکترونیکی فروشنده به جای اینکه منتظر بماند تا مشتری محصول و خدمات شرکت را به صورت آنلاین جستجو نماید یک پیغام معرفی خدمات را برای آنها ارسال میکند در واقع خود ، زمان و محتوای پیغام را تعیین میکند . همچنین ایمیل یک ابزار عالی برای تعقیب یک نامه مستقیم یا عملیات بازاریابی از راه دور(Telemarketing)است و درنتیجه سرعت پاسخگوئی و بازگشت سرمایه فروش را افزایش میدهد. . به عنوان مثال می توانید در یک فاصله زمانی کم با ارسال یک ایمیل ، ایمیل ارسال شده را بعد پیگیری کنید. یا می توانید آدرس ایمیل آنها را برای فرستادن اطلاعات اضافی و یا اضافه کردن آنها به یک پاسخ دهنده اتوماتیک درخواست کنید.معرفی محصولات وخدمات بتنهایی با ارسال یک ایمیل به میلیونها نفر در سطح کشور روشی هدفمند و از لحاظ اقتصادی مناسب ترین روش تبلیغات در سطح شبکه جهانی اینترنت است . همچنین می‌توان با توجه به نوع محصولات و یا خدمات ، گروهی ازکاربران را جهت معرفی محصول انتخاب کرد .
مزاياي تبليغات اینترنتی نسبت به تبليغات سنتي
1. سرعت : تبليغات آنلاين سريع بدست هدف مورد نظر مي رسد .
2. اطمينان : تبليغات آنلاین کاملاً تحت کنترل بوده و می‌توان از رسيدن تبليغ بدست هدف مطمئن بود ولی در روش سنتي ارسال تبلیغات همواره با شک و تردید همراه خواهد بود .
3. كارائي بالاتر : تبلیغات و بازاریابی الکترونیکی به دلیل جذابیت و تازگی نسبت به نوع سنتی آن مانند پست مستقیم و یا تبلیغات عمومی در روزنامه و یا مجله بیشتر سبب جذب بیشتر مشتری می ‌شود .
4. ارتباط دو طرفه : در تبليغات آنلاین یک تعامل دو طرفه میان تولید کننده و مشتری وجود دارد .
5. ارزانتر بودن : این نوع تبليغات با کمک تکنولوژی نیازی به استفاده از مواد فيزيكي مانند كاغذ و جوهر و سيستمهاي حمل و نقل مانند پست ندارد بنابراین ارزانتر و به صرفه تر از تبلیغات سنتی است .6. گروه مخاطبان : گروه مخاطبان در این نوع تبلیغ همواره از طبقه متوسط و مرفه جامعه از جمله قشر تحصيل كرده و گروه مديران و راهبران با قدرت خريد بالاتر مي باشند .از دیگر مزایای بازاریابی با ایمیل می‌توان به این موارد اشاره کرد : طراحي ايميل با طرحی زیبا متناسب با محصول و سلیقه شما با زمينه رنگي گرافيك مناسب و قيمت فوق العاده پايين نسبت به ديگر روشهاي تبليغات اين امكان را به شما می‌دهد تا تعداد افرادي را كه ايميل دريافتي را باز كرده اند و خوانده اند را مشاهده نماييد و در صورت داشتن سايت اينترنتي و معرفي آن در ايميل آمار تعداد كساني كه از طريق ايميل به سايت اينترنتي شما مراجعه كرده اند را داشته باشيد.
منبع : webyar
 

جدیدترین ارسال ها

بالا