اولین مسابقه انیمیشن : دویدن کاراکتر

animations

Active Member
سلام به همه دوستان بخش انیمیشن

به خاطر پیشنهادات و پیگیری های خوبتون تصمیم گرفتیم اولین مسابقه بخش انیمیشن رو بطور رسمی شروع کنیم. امیدوارم ازش استقبال کنین تا بطور منظم بتونیم برگزارش کنیم و براش جایزه هم در نظر بگیریم. :wink:


هدف مسابقه:
محک زدن توانایی انیمیت خودمون با دیگران و انتخاب بهترین انیمیت.


موضوع مسابقه:
ساخت حرکت loop یا cycle از دویدن یک کاراکتر.


زمان مسابقه:
از پنجشنبه 28 مرداد تا شنبه 6 شهریور



قوانین مسابقه:

- حرکتی که می سازید باید کوتاه باشه (همین که کاراکتر 3 ، 4 قدم برداره کافیه) و باید قابلیت تکرار شدن داشته باشه. یعنی حرکت باید طوری باشه که حالت کاراکتر در فریم ابتدایی، مشابه فریم انتهایی باشه.

- ترجیحا حرکت را در جا نسازید. یعنی بهتره کاراکتر یک مسیر مستقیم رو طی کنه و در جا نزنه.

- شرکت کننده حق تقلب و استقاده از هیچ حرکت آماده و موشن کپچر رو نداره.

- محدودیتی برای کاراکتر وجود نداره (حتی از اسکلت ها و بایپدهای آماده نرم افزار هم می شه استفاده کرد).

- محدودیتی در استفاده از نرم افزار وجود نداره.

- شرکت کنندگان باید قبل از پایان مسابقه کار خودشون رو توی این تاپیک بذارند.

- شرکت کنندگان دیگه حق اظهار نظر و پیشنهاد در مورد کار همدیگه رو دارند. ولی نباید طوری صحبت کنند که باعث دلسردی همدیگه بشن.

- قبل از اتمام مهلت مسابقه، شرکت کننده این حق رو داره که کار خودش رو ادیت کنه.

- هر شرکت کننده این حق رو داره که چند تا کار رو ارائه بده. ولی تا قبل از پایان مسابقه، حداکثر می تونه 3 تا از کارهاش رو برای شرکت در مسابقه انتخاب و معرفی کنه.

- خروجی نهایی باید بصورت یک فایل ویدئویی باشه. می تونید با فرمت avi ، mov و یا هر فرمت معقول دیگه ای خروجی بگیرید. سایزش رو کوچک کنید تا فایل نهاییتون زیاد حجم نداشته باشه و دایال آپی ها هم بتونند ببینند.

- اگر شک و شبه ای در مورد کار به وجود اومد، مدیران انجمن می تونند از شرکت کننده درخواست یه اسکرین شات از صفحه نمایش را کنند. در صورتی که به چنین موضوعی برخورد کردین، لطفا با مدیران همکاری کنید و از صفحه مانیتورتون چند تا عکس بگیرید (از چند نما، در حالی که کاراکتر و کلیدهاش در نرم افزاری که باهاش انیمیت کردین، به خوبی معلوم باشه) و برای مدیران بفرستین.

- برنده هر سری مسابقه، بصورت رای گیری مشخص می شه. یعنی بعد از اتمام مهلت مسابقه، تاپیک جدیدی برای معرفی کارها باز می شه و طبق شرایط همون تاپیک، بچه ها به رای گیری می پردازند.



در صورتی که سوال یا پیشنهاد دیگه ای داشته باشید، می تونین توی این تاپیک مطرحش کنید:
صحبت درباره مسابقات انیمیت
 

Unknown_CG

Member
بهتره که این هم رعایت شه ...

حالت قرار گرفتن کاراکتر و رعایت Seluate و یا همون سایه نما.
 
آخرین ویرایش:
سلام دوستان
اين تاريخ هايي كه گذاشتين خيلي كسل كننده هست :-< . به همين دليل من يه دويدن درست كردم تا اين مسابقه زودتر افتتاح بشه . :idea:
البته اين كاراكتر من بيماري راشتيسم داره و تحت درمان هست :cry: . اما قول ميدم تا آخرين روز مسابقه حالش خوب بشه >|< و بتونه در مسابقه دويدن MajidOnline قهرمان بشه ...:oops:


راستي چون نميدونم Seluate يعني چي انجام ندادم . يه توضيح بدين بد نيست !؟!!؟؟!؟
 

پیوست ها

  • Skelet.jpg
    Skelet.jpg
    44.9 کیلوبایت · بازدیدها: 29
  • Running Skelet.zip
    435.5 کیلوبایت · بازدیدها: 124
آره طفلکی، بیماریش خیلی حاده.

یه ذره یواش نمی دوه؟
البته ماه رمضونی ازین تندتر هم نمیشه دوید
 
آخرین ویرایش:
سلام مجدد به دوستان انيماتور ... :)

همونجور كه قبلآ قول داده بودم در هر 2 زمينه انيميشن 2D & 3D تويه مسابقه شركت ميكنم :green: ، كار دوم رو به صورت 2D خطي (دستي) درست كردم البته خيلي كار نكردم روش و حركت هاش كامل نيست . اين 2 تا انيميشن رو گذاشتم تا دوستان ديگه خجالت نكشن و كاراشونو بذارن ، چون خيلي ها خجالتي هستن و روشون نميشه كاراشون رو بزارن ، حداقل از اين كارا كه بهتره ... ( اسكلته كه مريض بود ، دايناسور هم مثل ماست ايستاده )
اين كار يه دايناسور هست كه به حالت خطي كم رنگ بعد كه حركت درست بود خط ها پر رنگ ميشن و بعد روي همون با يه مداد رنگ ميكنيد ( اگر هم دوست داشتين ببرين توي نرم افزارهاي ديگه رنگش كنيد ...) :paint:
 

پیوست ها

  • Dinosaur.jpg
    Dinosaur.jpg
    126.2 کیلوبایت · بازدیدها: 16
  • Dinosaur 2D.zip
    859.3 کیلوبایت · بازدیدها: 106

animations

Active Member
جالب بودند akp_german جان. تبریک می گم که مسابقه رو افتتاح کردین...

فکر کنم اسکلته داشته دو ماراتن می رفته، ولی خسته شده. :green:
به نظرم اگه قدم های بلندتری بر می داشت و بیشتر بالا و پایین می شد، طبیعی تر می شد. دستهاش هم متناسب با قدم هاش می تونست یه جاهایی صاف بشه... ولی قانون حرکت دست مخالف با پای مخالف رو خوب رعایت کردین. چرخش سر و تنش هم با اینکه اغراقش کم بود، ولی درست بود.
دایناسوره رو ادیت می کنین؟ فکر کنم وقتی حرکتش بیشتر بشه، خوب بشه.
 
Animation جان دقيقآ درست ميگي و حتمآ درستشون ميكنم . ولي فعلآ منتظرم تا دوستان ديگه كارهاشونو بزارن تا من هم مطابق با آثار اونها كارهامو تغيير بدم . اين ها رو گذاشتم تا دوستان ديگه شروع به Up كردن كارهاشون كنن و خجالتو بذارن كنار . تا روز آخر كلي كار داشته باشيم . :)
 

sharin

Member
نمي دونم اينجا مي شه نظر داد يا نه ‌، اگر خلاف قواننينه بگيد كه پاكش كنم.
--------------------

آفرين Hi MAJID جان. واقعا فوق العاده بود.
اما قرار بود كه يه مسيري رو طي كنن ها. اينطوري معلوم نمي شه.
خودمم تو همين قسمتش گير كردم. نمي دونم چرا درست نمي شه؟؟!!

موفق باشي.
يا علي.
 

Hi MAJID

کاربر VIP
سلام sharin عزیز ممنونم از نظرتون :oops:. آره من خودم هم تو اینکه یه مسیری رو حرکت کنه گیر کردم چون اگه اونجوری باشه دیگه Loop نمیشه دوست عزیز . :rose:
 

sharin

Member
سلام sharin عزیز ممنونم از نظرتون :oops:. آره من خودم هم تو اینکه یه مسیری رو حرکت کنه گیر کردم چون اگه اونجوری باشه دیگه Loop نمیشه دوست عزیز . :rose:


منظور اينه كه شما loop رو براي كاراكترت ايجاد كني ، بعد چند قدمي هم حركتش بدي. يعني او ن جلو رفتنه جزئ loop به حساب نمي ياد ، اما بايد باشه.

-------------------------------------------------

اين هم كار من :
 

پیوست ها

  • RUNNING.rar
    672.7 کیلوبایت · بازدیدها: 93

Mehdi_Lover3dsmax

مسئول مدرسه گرافیکی سه بعدی
سلام به همگی

فکر برنده شدن رو همگی از سرتون بیرون کنید :green:
چون من به زودی کارمو می زارم
دارم روش کار میکنم

sharin جان خسته نباشی نسبتا خوب شده
ولی فکر کنم این کاراکتر اعصابش خورد شده داره تند راه میره

Hi MAJID آفرین خیلی خوب شده
 
مهدي جان شما كه استاد ما هستي و كلي چيز ازت ياد گرفتيم :) ، اما تا وقتي من هستم نميزارم كسه ديگه اول بشه . كار اسكلت رو تغيير دادم و دوباره UP كردم . بهتر از قبلي ... :oops:
اميدوارم زودتر كارتو بسازي تا يه بهترشو رو كنم :idea: . هميشه يه برگه آس تو آستينم دارم .... :lol::green: :rose:
 

پیوست ها

  • Skelet 2.jpg
    Skelet 2.jpg
    164.4 کیلوبایت · بازدیدها: 5
  • Skelet 2 (AKP).zip
    965.6 کیلوبایت · بازدیدها: 78

animations

Active Member
مرسی بچه ها... خوشحالم که کارهاتون رو می بینم.

سلام به اساتید عزیز . منم با اجازتون کار خودم رو میذارم .

از این زاویه خیلی خوب شده hi majid جان. ایول...

...
اين هم كار من :

جالب شده. حرکت رباطی کاراکتر به تیپش می یاد... اما اگه خواستین از حالت رباط در بیاد، باید موقع دویدن بیشتر به هوا بپره و سر و تنش هم با اغراق به اطراف متمایل بشه.

بسم الله
اینم کار خیلی اماتوری ما با مایا
راستی مشکلی نیس یه کار دیگه هم بذارم؟

نه دوست عزیز، مشکلی نیست. هر چند تا که خواستین می تونین بذارین... ولی آخرش قبل از رای گیری، فقط سه تاش رو انتخاب کنین که بذاریم برای تاپیک رای گیری.

این کار تون بانمک شده، ولی هنوز می شه روش کار کرد. اگه به جلو خم کنین خیلی بهتر می شه. راستی، چرا شونه هاش، مخالف حرکت دستهاش حرکت می کنند؟

اینم از حالتی که sharin عزیز گفتن . :rose:

خیلی خوبه... ولی توی این زاویه چند تا از ایرادهاش معلوم شده. یه ذره پاهاش لیز می خوره، ولی زیاد تابلو نیست. به نظرم اگه موقع دویدن بیشتر به هوا بپره، یعنی دامنه حرکت عمودیش بیشتر بشه، خیلی بهتر می شه. :wink:

مهدي جان شما كه استاد ما هستي و كلي چيز ازت ياد گرفتيم :) ، اما تا وقتي من هستم نميزارم كسه ديگه اول بشه . كار اسكلت رو تغيير دادم و دوباره UP كردم . بهتر از قبلي ... :oops:
اميدوارم زودتر كارتو بسازي تا يه بهترشو رو كنم :idea: . هميشه يه برگه آس تو آستينم دارم .... :lol::green: :rose:

چه خوب دوربین رو چرخوندین... ایول...
به نظرم دامنه پریدنش کمه. اگه بیشتر می پرید بالا، حرکت دویدنش بیشتر به چشم می اومد.
:rose:
 

animations

Active Member
بچه ها، لازم شد که دو تا نکته رو توی قوانین صفحه اول اضافه کنم. گفتم در جریان باشید:


- ترجیحا حرکت را در جا نسازید. یعنی بهتره کاراکتر یک مسیر مستقیم رو طی کنه و در جا نزنه.

- اگر شک و شبه ای در مورد کار به وجود اومد، مدیران انجمن می تونند از شرکت کننده درخواست یه اسکرین شات از صفحه نمایش را کنند. در صورتی که به چنین موضوعی برخورد کردین، لطفا با مدیران همکاری کنید و از صفحه مانیتورتون چند تا عکس بگیرید (از چند نما، در حالی که کاراکتر و کلیدهاش در نرم افزاری که باهاش انیمیت کردین، به خوبی معلوم باشه) و برای مدیران بفرستین.

:wink:
 

sharin

Member
خوب من يه اصلاحاتي روي كارم انجام دادم و دوباره گذاشتمش. سعي كردم مشكلاتي رو كه گفتيد مرتفع كنم:green:
در بند انگشتي گذاشتمش.

مهدي جون والا تند راه نمي رفت ، مي دويد ، اما حالا سرعتش رو كمتر كردم و يه جهش سوژه هم بهش دادم.

حالا تلاشت رو بكن ، شايد دلم سوخت و براي اينكه دفعه هاي ديگه هم شركت كني ، بذارم اول بشي:wink:

همگي موفق باشيد.
يا علي.
 

پیوست ها

  • RUNNING 3.rar
    307.7 کیلوبایت · بازدیدها: 91

جدیدترین ارسال ها

بالا