اولین مرجع قلم های استاندارد فارسی

anti_f_2004

New Member
در حال حاضر فونت های بسیاری بر روی وب موجود هستند، اما اغلب آن ها تنها داراي الگو هاي حروف عربي بوده و از حروف فارسي ( حروف گ ، چ ، پ ، ژ ، ي ، ه ) پشتيباني نمي كنند و در تعدادي از موارد نيز به دليل ويرايش ناصحيح ؛ داراي اشكال در ساختار Codepage هستند. با توجه به گسترش روز افزون نشر اسناد الكترونيك در ساختار هاي اداري - آموزشي و نبود آرشيوي از قلم هاي فارسي رسمي براي ايجاد سند هاي متني بر آن شديم تا وبگاه حاضر را ويژه اين امر پايه گذاري نمائيم تا همواره با استفاده از قلم هاي ارائه شده در اين وبگاه ، سند هايي با شكل و قالب يكسان ايجاد گردد و از گسستگي و تنوع نادرست قلم ها جلوگيري به عمل آيد.
با توجه به مسائل فنی و امکانات موجود تصمیم گرفته شد تا این فونت ها با فرمت TrueType ایجاد شود و قطعا برای داشتن فونتی مناسب و استاندارد نیاز به پیروی از یک استاندارد مناسب بود. در حال حاضر یکی از کاملترین و مناسب ترین استانداردها برای ایجاد فونتي كه با زبان فارسي بدون مشكل رفتار كند ، استاندارد جهاني ISO 10464 يا Unicode UCS مي باشد.
شما عزيزان مي توانيد ، قلم هاي مورد نظر خود را كه در آرشيو اين سايت موجود نمي باشد و يا به هر نحوي داراي مشكل تايپ حروف مي باشد ، براي ما ارسال نموده تا بعد از بررسي و رفع اشكالات احتمالي ، در اين وبگاه قرار گيرد. براي اين امر لطفا قلم هاي مورد نظر را به نشاني الكترونيك [email protected] ارسال نمائيد.
همكاران محترم كه در زمينه طراحي فونت هاي فارسي فعاليت دارند ، مي توانند قلم هاي خود را براي ثبت در سايت به نشاني الكترونيك فوق ارسال نمايند. لازم به ذكر است ، قلم هاي ارسالي مي بايست مطابق با استاندارد جهاني Unicode UCS باشد. در ضمن براي يكسان سازي ليست قلم هاي موجود در اين سايت ، ابتداي نام قلم ها با عبارت Far. شروع شده و بنام شخص طراح قلم در سايت ثبت و در اختيار عموم قرار مي گيرد. قلم هايي كه داراي نماد تبليغاتي در نام خود باشند ، پذيرفته نخواهد شد.

کلیه قلم ها بصورت تصویری قابل مشاهده می باشد؛ لذا با دیدن نمونه نوشتار قلم ، به راحتی وی توانید ، قلم مورد نظر را از آرشیو سایت یافته و دانلود نمائید.

برای مشاهده سایت به آدرس www.fontfarsi.ir مراجعه نمائید.
امکانات این سایت شامل :
1. قابلیت مشاهده آلبوم قلم های فارسی و دانلود رایگان قلم ها
2. راهنمای بخش نصب امکانات فارسی ویندوز
3. آلبوم قلم های سمبل و نشان ها
4. دانلود تقویم هجری شمسی لایه باز
5. تصاویر زمینه ویندوز به همراه تقویم هجری شمسی
6. نرم افزار اصلاح صفحه کلید فارسی

توجه داشته باشید : استفاده از ابزار اصلاح صفحه کلید برای اشخاصی که با نرم افزار فتوشاپ ME کار می کنند پیشنهاد نمی شود. زیرا این نسخه از نرم افزار متاسفانه تنها ویژه کشور های حوزه خلیج فارس طراحی شده است و از صفحه کلید عربی پشتیبانی می نماید. لذا نصب این نرم افزار موجب می شود ، حرف ک بصورت بزرگ در نوشته ها درج شود
 

the_king

مدیرکل انجمن
انجمن داونلود برای قرار دادن لینک مستقیم داونلوده، نه معرفی سایت.

تاپیک منتقل گردید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا