اوراکل، سازنده پايگاه هاي داده غولپيکر، برنامه نويس را براي لينوکس بكارميگر

AliReza26

Active Member
اوراکل، سازنده پايگاه هاي داده غولپيکر، در پايان سال 2004، 9000 برنامه نويس را براي لينوکس بكار خواهد گرفت.

به گزارش C|Net News، در ماه اکتبر، اين شرکت 5000 برنامه نويس نرم افزارهاي کاربردي اوراکل را براي لينوکس مشغول به کار کرد. Wim Coekearts مدير بخش مهندسي لينوکس در مصاحبه اي در Cebit گفت، هم اکنون دگرگوني براي آنانکه بر روي محصولات پايگاه داده کار ميکنند شروع شده است.
Coekearts گفت، "تا آخر امسال، لينوکس هدف اصلي اوراکل خواهد بود". وي افزود، اوراکل به اين دليل لينوکس را انتخاب نموده، چون لينوکس بسيار ارزان و سريعتر است.
براي پيشرفت کاري خود، اوراکل مسيرش را از Sun Microsystems به Linux تغيير داده است. سيستم هاي جديد توسط شرکت هاي مختلف سازنده کامپيوتر تهيه و توليد شده است و داراي نسخه هاي مختلف لينوکس از دو شرکت فروشنده برتر سيستم عامل open-source يعني Red Hat و Novell مي باشد.
لازم به ذکر است كه اوراکل به تنهايي به طرف open-source نرفته است. Dell سرورهاي اينترنت خود را به لينوکس تغيير داده است. اين در حاليست که Novell ويندوز را کنار گذاشته و از نرم افزار لينوکس خود براي کامپيوترهاي شخصي استفاده ميکند.
ويندوز به طور گسترده اي به عنوان سرور در سرتاسر جهان استفاده مي شود و به گفته گارتنر 35.1 درصد از 11.8 ميليارد دلار سرور فروخته شده در 3 ماهه اول سال 2004 از سيستم عامل ويندوز استفاده كرده اند. Coekaerts گفته است:"اوراكل نمي تواند از ويندوز در محيط هاي توسعه برنامه نويسي خود استفاده كند براي اينكه نرم افزارهايي كه براي ويندوز نوشته شده اند قابل انتقال به سيستم عامل هاي ديگر نمي باشند"
قابل ذكر است كه اوراکل از حاميان اصلي لينوکس مي باشد و به علاوه 14 برنامه نويس اين شرکت بر روي هسته و كرنل لينوکس کار مي کنند.


منبع : http://www.tebyan.net/Subscribe/Art...mputer/news/computer_news.aspx?id=1164&Kod=MC
 

qmars

Member
من از اكسيژن شنيده بودم قرار پلتفرم برنامه نويسي اوراكل بشه PHP درسته؟شد؟
با تشكر
 

جدیدترین ارسال ها

بالا