انیمیشن رستم با 100 تا انیماتور کار ننگ انیمیشن بلند ایران !

به نظر شما انیمیشن رستم یک بی احترامی بزرگ به فردوسی و ?


  • مجموع رای دهندگان
    48

sam_sam

Banned
انیمیشن رستم با 100 تا انیماتور , ننگ انیمیشن بلند ایران !

انیمیشن رستم تولدی دیگر

حدود سه سال پیش آقای سعید قهاری فیلمنامه ای را درباره یکی از اسطوره های ایران به نام رستم نوشت. که این اسطوره از قهرمانان شاهنامه، اثر بزرگ فردوسی شاعر قرن چهارم هجری شمسی می باشد.
کار ساخت این انیمیشن هیجده ماه پیش شروع شد. این انیمیشن بصورت 3D می باشد و زمان تقریبی آن 50 دقیقه است. 100 نفر هنرمند انیماتور، مهندس و افراد فنی بر روی این پروژه فعالیت می کنند.
این انیمیشن به زبان فارسی صداگذاری می شود و دارای زیر نویس انگلیسی می باشد.
هدف اصلی از ساخت این انیمیشن آشنایی جوانان ایرانی و بخصوص جوانان ایرانی که در خارج از ایران زندگی می کنند با اسطوره های فرهنگی ایران می باشد. سعید قهاری دارای مدرک BSc in advanced computing، کارگردان این انیمیشن است. 2 نفر دیگر در نوشتن فیلمنامه و تولید با وی همکاری می کنند. در حال حاضر می توانید چند تیزر از این فیلم را در آدرس های زیر مشاهده کنید:

http://www.irananimation.com/images/new_animation/[email protected] (1.91MB)
http://www.irananimation.com/images/new_animation/[email protected] (1.62 MB)
http://www.irananimation.com/images/new_animation/[email protected] (3.63 MB)

افکت های صوتی این انیمیشن در حال تغییر می باشد و به نحو مطلوبتری بر روی انیمیشن نهایی ارائه خواهد شد. تصاویر انیمیشن دارای کیفیت تصویریی مشابه عکس هستند. مدل سازی کاراکترها در MAYA انجام شده است. ساخت انیمیشن و رندر آن در 3DMAX انجام شده است. سایت این انیمیشن www.dreamor.com در حال راه اندازی می باشد و بزودی اطلاعات کاملی در باره این انیمیشن بر روی آن قرار خواهد گرفت. کار ساخت این انیمیشن به اتمام رسیده است و این انیمیشن اولین فیلم انیمیشن سه بعدی ایران می باشد.
منبع: ایران انیمیشن




ای خدا آخه 100 نفر انیماتور واقعا فقط در همین حد میتونن کار کنن ! این انیمیشن که کار نهایتا 10 نفر است!
با این تعداد نفر میشه شرک ساخت . واقعا نمیگم بده خیلی هم خوبه ولی نه اینطوری تبلیغ کردن که های ما 100 تا انیماتور داشتیم ببینیند چی زدیم !
واقعا انیمیشن ایران به کجا خواهد رسید .نمیدونم



در نظر سنجی شرکت کنید :
سئوال آیا این انیمیشن رستم توهین بزرگ به فردوسی و بقیه انیماتورهای حرفهای ایران و کلا به انیمیشن و هنر ایران نیست ؟
 
آخرین ویرایش:

sam_sam

Banned
بر عکس کار میکنن ! مدل سازی تو مایا و رندر و بقیه تو مکس !من موندم مهندس راه و ساختمان رو این پروژه کار کرده !هی هی هی هر چی امید وارانه تر به این مسئله نگاه میکنیم بیشتر دور میشویم . همون واقعا ایران الان در 60 سال پیش اینیمیشن والت دیسنی است . آخه خدایی با این کار حتی پیکسار سال 1987 هم نیست . همون انیمیشن معروف چراغ مطالعه ! اون ماله سال 1987 است . یعنی این انیمیشن حتی از 30 سال هم از پیکسار عقب تر است .
من با این انیمیشن کار ندارم ها من کلی میگم من فکر نکنم بشه کاری برای این عقب موندگی کرد . برای جلو بردن این امر خود طرف که میخواد انیمیشن را تو ایران جلو ببره . خودش از انیمیشن میوفته یعنی عمرش هدر میره .

پس پیشنهاد میکنم خودتون کار کنین . البته شاید 10 نفر از کل کسایی که اینجا میان فقط به اینیمیشن محض فکر کنن بقیه تفریحی حال میکنن . این انیمیشن هم نتیجه همون حال کردن هاست . یعنی 100 نفر انیماتور که با 3 بعدی حال میکنن این کار را انجام دادن .
چون اینجا میشه نمونه کار از کسایی دید که کارشون واقعا خداست ! پس چرا از این ها استفاده نمیشه ! همین رامتین ! یا کاشفی یا کیان ! یا بقیه . همون عادل 3 بعدی معروف . این ها کجان همه ایران هستند اما چون حرفه ایی هستند خرج همچین حرفه ای هایی مقرون به صرفه نیست .
فقط آبروی ایران را با این انیمیشن ها میبرن ! دیگه کسی نمیگه بابا ایارن انیماتور داره مثل حبیب زرگرپور یا داریوش درخشانیان . انیماتور های جوان داره مثل رامتین و بقیه ! میگن نه این آخر کارشون است که بین المللی کردنش ! این بی شعور فقط خودش را تو ایران مطرح میکنه که فلانی برای اولین بار این کار را کرده !!!!

آخه 100 تا انیماتور 18 ماه کار کنن ! حقوقشون از کجا باید بیاد . ماهی چقدر باید حقوق بگیرن ؟ شما بگین ؟ میگیم ماهی 500 هزارتومن کم کم چون 300 هزارتومن حقوق یه طراح وب است ! یعنی فقط 30 تا 40 میلیون پول انیماتور داده ؟ که هیچی نیست ولی به خدا اگر داده باشه ! انیماتوری که با ماهی نهایتا 200 هزار تومن میخواد کار کنه از این بهتر میسازه ؟
هی بابا بگذریم و سکوت کنیم بهتر است
 
آخرین ویرایش:

sam_sam

Banned
یه بار از آقای فلانی که کار 3 بعدی میکنه پرسیدند اگر بودجه ساخت فیلم شرک را به شما بدن چیکار میکنین (یا هر فیلم دیگری درست یادم نیست ) گفت من با این پول 10000 تا سیاه ساکتی میسازم یا انیمیشنی مشابه آن ! خوب شما چه توقعی دیگه دارین از این موضوع !
 

امین تری دی

Active Member
سام انیمیشن مسخره رستم :lol: رو دیدم پسر من نمی دونم چی بگم خودشون رو مسخره کردن یا مارو ........
 

patriot

Member
shoma ham dige kheyli sakht migirin ostad
avalin animation bolande iranie
behtar az in ham entezar nemiraft
chon faghat 100 nafar na sad ta animator ro in kar mikardan
nabayad hatta ba animationi mesle ToyStory ke 600-700 nafar roosh kar mikardan moghayese kard
 

saeed_22

Banned
من که ندیدم اما فکر میکنم برا شروع حالا هرچی هم سطح کار پایین باشه
بد نباشه بلاخره نبایدم توقع داشت بیاند انیمیشن درحد پیکسار بسازند
چون از لحاظ تکنولوژی ما هنوز خیلی فاصله داریم تا اون حد
 

.:. soroosh .:.

Active Member
خيلي ميبخشيد ها . بلانسبت بعضي ها . ايراني جماعت فقط دنبال پول هستن . اول پروژه پول و ميگيرن . بعد شروع ميكنن به ساختش .
با خودشون ميگن . خب ، ما كه پول و گرفتيم . پس سمبل كنيم بره .
اونم چي . تمام اين شركت ها دولتي هستن . پول و از اين جيب برميدارن ميزارن تو اون جيب .
نه فكري ، نه ايده اي ، نه وجداني و نه ...
ساموئل جان : شما خودت و ناراحت نكن . ايران از اين بهتر نميشه . پس بچسب به كار خودت .
شاد و پيروز باشي .
 

saeed_22

Banned
این حرفت را هستم سام
چیکار میشه کرد دیگه قبول کن قدرت دست بعضیاست الان که اجازه جولان به کسی نمیدند
یعنی تو ایران رابطه سالاری حاکمه نه
شایسته سالاری متاسفانه
 

sam_sam

Banned
میدونی بعضی وقتها به این فکر می افتم که هی میگن افراد خاص از ایران میرن وقتی حرفه ای شدن برگردن مملکتشون را آباد کنند اما بعد میبینم حرف مفت است . یه عمر جون بکنی بعد که موقع نتیجه است بهترین امکانات را ول کنی بیایی جایی را آباد کنی که از اساس ویران است . انیمیشن تو ایران همین است از اساس در به داغون است . یعنی فقط چون رابطه سالاری است هر کسی با هر مقامی باشی برگردی ایران اگر رابطه نداشته باشی فقط عمر خودت را با هدر دادی و بس. برا همین میگم ولش کن عطایش را به لقایش بخشیدیدم . من خودم استادم الان امریکا است . وقتی مایا میخوندم میگفت یکی از دوستام تو آلیاس است خیلی دوست داره به شما کمک کنه ولی از ایران میترسه که بیاد و دیگه نتونه برگرده . اگر خواستین حاضر براتون تو دبی کلاس بذاره ! یعنی چی !!!! یعنی خیلی ها دوست دارند به کسایی که از امکانات دور هستند کمک کنن اما متاسفانه نمیشه خوب .

برا همین این وسط خیلی ها تو ایران ماهی میگیرن . اگر شرایط انیمیشن درست بود و حبیب خان و داریوش خان بر میگشتند ایران من احمق بودم با این ها درس بخونم ؟ نه بعدش 4 تا بی سواد 3 بعدی کار نمیشدن تو ایران ! مهندسی راه و فاضلاب داره چون با اتوکد یه موقعی لوله پلیکا ساخته حالا انیمیشن خفن میخواد بسازه !

آره برادر من اینطوری است .
 

kain_ir

Member
خب مثل اینکه بازم باید برگردیم سر تراژدی انیمیشن ایران! فکر کنم Incredibles تقریبا 90 تا انیماتور داشت! (اگه کسی آمار دقیق تری داره بده) بی خیال اینکه 10% تیم انیمیشنو انیماتورها تشکیل میدن .من موندم این 100 تا انیماتور چیکار کردن؟! اگه نفری 1 دونه کی فرم هم میزدن حیثیت باقی ایرانیارو با این فضاحتو فجاحتو ... زیر سعال نمیبردن . آخه تا کی می خوان از motion capture هایی که مال اهد دوغه استفاده کنن بگن ما انیمیت کردیم؟!!! البته ( نفر ) واحد شمارش چیزای دیگهم هسسسس! انیمیشن ایرانو با شروع دیزنی و پیکسار مقایسه میکنید؟ مگه دیزنی 60 سال پیش با همچین لکه ننگی آبرو ریزی کرده؟ اون بنده خدایی که این براش با عکس برابری داشته اگه کور نبوده 100% از ضعف شدید بینایی رنج زیادی میکشه! پیکسار و ... میان با پشتوانه هنری که دارن گیشه هارو میترکونن حالا اینا با پشتوانه 100% کوچه بازاری می.... تو انیمیشن. اثلا کی به اینا گفته انیمیشن پول داره؟ حالا چرا با انیمیشن کوتاه شرو نمیکنن ؟ خیلی سادس, چون انیمیشن ایران پشتوانه مالی نداره ! اگرم داره تو جیب انیماتور جماعت نمیره ! واسه خود اراذل پشت صحنه کم این پولا چه برسه به اون عوامل نگون بخت روی صحنه .
بنده خدا فردوسی تنش تو گور می لرزه . بابا مگه چندتا اسطوره داریم که اینجوری باید به باد مضحکه گرفته شن؟یکی نیست به اون طراح شخصتش بگه آقا جون اون مااااااااااااااااادرت فقت 1 بار بشین شاهنامرو بخون , این چه وعضه رستم زدن . حالا گفتن ریش رستم بافته شده و 2 تکس دیگه نگفتن بری واسه خودت کوالا بزنی.اینا کی میخوان بفهمن که به جای فکو فامیل باید 4 تا دستاندرکار بیارن؟ نمی دونم چرا تو ایران وقتی حرف از انیمیشن میشه فکرا میرن رو انیماتور؟ ( آقا ما 100 تا انیماتور داشتیم, میدونید یعنی چی؟!!!!!! یاد یک داستان مشابه افتادم که با یک بابایی مصاحبه کردن در باره بازی , از بنده خدا پرسیدن حداقل سخت افزار مورد نیاز بازیتون چیه؟ طرف بعد از این که به مغزش کلی فشار آورده گفته 2 گیگ رم! دوستم می گفت فکر کردم اشتباه شنیدم بهش گفتم چی؟طرفم گفته آقا جان شما نمیدانید ما حرفه ای کار کردیم 2 گییییییییییییگ رم می خواد بازیمون (خب بچه ها از اینجا میفهمیم که هرچی بیشتر باشه حتما بهتره دیگه!).من هنوز این 100 رأس انیماتور هنرمندو نمی تونم هضم کنم یکی 1 لگن آب بیاره! اون آقای سعید قهاری دارای مدرک BSc in advanced computing تا حالا کارگردانی هم کرده ؟ جا داره یک خسته نباشیده چربو چیلی واسش بفرستیم چون فشاره زیادی رو تحمل کرده , یحتمل با پولی که از این کار گرفته بره دیسک کمرو باد فتخشو عمل کنه!
مهندساشونم که به قول سام تو کاره لوله پولیکا بودن شنیدن انیمیشن نون داره!
من میگم پولامونو رو هم کنیم بدیم به اینا که پخش همچین لکه ننگ تاریخی اونم در سطح بین المللی جلوگیری کنیم. یک نگا به همین هندوا بندازین!خرو گاو میپرستن ولی تو انیمیشن 100 پله از ایران بالا ترن.
کارگردان هامونم به خاطر ضعف شدید در جلوه های ویژه و انیمیشن ایران مجبورن بگن این چیزا به بیان سینما لطمه وارد می نمایند!
ولی حالا خودمونیم انیمیشن تو ایران مگه چقدر مخاطب داره , بازار داخلی اینجور که از این انیمیشنا پیداست هنوز فرق سیب زمینیو انیمیشنو از هم تشخیص نمیدن,بازار خارجی هم که مشتری همچین کارایی باشه باید درشو گل گرفت.

در آخر هرکی سر درد شد 1 صلوات برای عوامل درجه 1 این کار بفرسته که هرچی تو آتیش جهنمشون چوب بریزن بازم کمه.
 

sam_sam

Banned
در نظر سنجی شرکت کنید :
سئوال آیا این انیمیشن رستم توهین بزرگ به فردوسی و بقیه انیماتورهای حرفهای ایران و کلا به انیمیشن و هنر ایران نیست ؟
 

kain_ir

Member
بابا من کار دیدم با پوزر که اینجا با مکس و مایا نتونن بزنن , این لعنتیا سواد بصری ندارن. وقتیم که ازشون انتقاد بشه قیافه میگیرن که ما با پنتیوم 2 این کارو زدیم ! امکانات Ilm هم اگه به اینا بدی همین آشو کاسس. کارشون بویی از حس نبرده صحنه حماسی زدن! پیتر جکسون باید کینگ کونگو میداد اینا بسازن. فکرشو بکن! شخصیت سیا ساکتی رو میزاشتن رو کونگ.
 
آخرین ویرایش:

امین تری دی

Active Member
بابا بیاید ماهم یک انیمیشن بسازیم پوزشونو به خاک بمالیم

با حرف زدن که کاری از پیش نمی ره
--------------------------------------------

من خودم 2.5 مکس کار کردم ( البته به تازگی به مایا روی آوردم ) اگه تنهایی می نشستم این انیمیشن رو می ساختم خیلی بهتر از اینها در می یومد

دو تا کاراکتر زپرتی ساختن اسمشو گذاشتن رستم......... واقعا که......
 

saeed_22

Banned
آقا من تو پست قبل سام یکنوشته زدم سیستم چندبار نشون داد اومدم یکیش را پاک کنم دو تاش پاک شد
عجیبه ها مثل این انیمیشن رستم شده عجیب و خارق العاده و خنده دار
میدونیید بچه ها تا حدودی هم ما مقصریم میگید نه؟
براتون میگم
اگه همه یا کسایی که واردند مییومدند متحد میشدند
و پیشنهاد سام را برا تشکیل تیم جدی میگرفتند
حداقل میتونستیم
آب رفته را تا جایی باز گردونیم و باعث تعجب سازندگان این شاهکار که مثل خود شاهنامه اوله ولی بایک تفاوت
که از آخر اوله و یک مشت محکم تو دهن بعضیا میزدیم
که هنوزم هنر و انیمیشن ایران اینقدر از پا نیفتاده
که همچین کاری بخاد ملی بشه چه برسه بین المللی
یک توصیه هم به سازندگانش میکنم
اگه واقعا ایرانید و به فکر حیثیت و اعتبار ایرانید نه جیباتون
بیایید و جلوی این افتضاح را بگیرید
وبیش از این اسباب طعنه مسخره رافراهم نکنید

حیف واقعا حیف
همیشه انگور تازه و مرغوب گیر شغال میاد
حیف واقعا حیف
 

saeed_22

Banned
من که از اولشم بودم وهستم
اما بقیه مثل کیان جان و آقای کاشفی و آقای علی موری ایندفعه نه به خاطر خودشون بلکه به خاطر ایران اگه وقتشو دارند یه یاعلی بگند و بیاند جلو
بسم الله
 

sam_sam

Banned
ببینید کار زیادی نیست
فقط ممکنه چند روز ازتون کار بگیره . ما چند تا از تصاویر را انتخاب میکنیم و بعد هر کدوم یه صحنه را میسازیم .هم تفریح است چون کار با مایا برای من زندگی است برای شما هم فکر میکنم همین باشه .وقتشه که خودتون را محک بزنید .باور کنید که خیلی مفید است براتون

وای وای چرا هیچ کس نمیفهمه من چی میگم

ما فقط انیمیشن کار کم داریم که رامتین هم گفت من همکاری نمیکنم . اون هم مشکلی نیست مدل سازمون تکمیل شه برا اون یه کاری میکنیم . بجنبین فقط آره نه بگین فقط . اگر نه خودم تنهایی به مبارزه میرم .
 

sam_sam

Banned
آقایونی که به هر طریقی تو این تاپیک ها مینویسین و زحمت میکشین برای انیمیشن ایران الان وقتشه که با هم به خیلی ها ثابت کنیم که دوره رابطه تموم شده . الان دوره شایسته سالاری است . به هر قیمت که شده .
من پارسال به بهرام عظیمی یه نوید دادم که اقای عظیمی دوره سیا ساکتی به زودی تموم میشه و شما نمی تونی با این روش و این سبک کار با جوان های ایرانی رقابت کنی . اون موقع که شما میتازوندین من بچه بودم و امثال من . اما الان خیلی از شما بهتر تو ایران هستند که منتظر یه فرصت کوچیک هستند . بابا این فرصت برای موقعیت بهتر و شایسته تر برای خودتون تلاش کنید . چرا همه چیز را به بازی میگیرین .
الان وقتشه که کمی بیشتر و بزرگ تر فکر کنین . از این تاپیک ها بریم بیرون و به دنیای واقعی وارد بشیم . چرا اجازه میدین 4 تا بی سواد وارد دنیای واقعی بشن و من و تو اینجا با هم گپ بزنیم ! من و تو هستیم که میتونیم این روال رابطه را تغییر بدیم .تو ایران پول خوب به انیمیشن نمیدن ولی بیایین کاری کنیم که مجبور بشن بدن .
خوب وقتی انیمیشن خوب نمیبینن به چی پول خوب بدن ! همین آمیکو که تبلیغ میکنه تو تلوزیون من پارسال 1 ماه با اون شرکتی که براش کار میکرد بودم میدونی سالی چقدر پول باکس تبلیغش است ! 500 میلیون تا 1 میلیارد تومن !

الان البته کم شده پارسال خیلی بود . همون یارو تپل ضایع که همیشه بود همون پاک یادت نره وقتی انیمیشن خوب نمیبینن میرن پول برا این چیز ها میدن !
دیگه با خودتون است بیدار شین .

فعلا
 

saeed_22

Banned
من یک چیز بگم
امثال حافظ . فردوسی و... فکر میکنید چرا اثرشون موندگار شد و گذر زمان به اونا کهنگی نداد بلکه اونا را تازه تر کرد
چون به خاطر پول این کار را نکردند یعنی سفارش از جایی نگرفتند
خودشون خواستند
همت کردند و خدا هم جوری کمکشون کرد که خودشون
اگه دوباره زنده بشند تو این کمک الهی میمونند
پس اگه میخاهید بسم الله
کاری که خودجوش و از علاقه باشه تبدیل به
اثری جاودان میگرده
درنگ نکنید
خود دانید
قربون همگی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا