انتشار ليست مخربترين ويروس هاي سال 2004 توسط سوفوس

Salar

Active Member
شمار ویروسهای جدید متشر شده از سوی سوفوس حاکی از آن است که این ویروسها نسبت به دو سال پیش بسیار افزایش پیدا کرده اند و همچنین کرم ساسر هنوز مخرب ترین کرم شناخته شده بین انواع دیگر کرمها و ویروسها است.

به گزارش بخش خبر تراشه به نقل از خبرگزاری سینا، سوفوس بزرگترین و مطرح ترین شرکت حفاظت از پایگاه های اینترنتی و ارائه دهنده برنامه های نرم افزاری جدید ضدویروس و اسپم در دنیا لیست ده ویروس و هوآکس مخرب را که به شدت در کارهای اینترنتی در سراسر دنیا اختلال ایجاد کرده اند را منتشر کرد.

گزارشهای دریافتی از جانب سوفوس نشان می دهد، کرم ساسر با 51 درصد میزان نفوذ و تخریب هنوز مخرب ترین و مشکل سازترین کرم شناخته شده در جهان است، و نت اسکای با 11 درصد مورد گزارش شده در جایگاه دوم قرار دارد.

البته لازم به ذکر است که از آنجا که ویروس نت اسکای انواع مختلفی دارد به ترتیب نوع p در جایگاه اول، نوع B در جایگاه دوم، نوع D در جایگاه سوم، و نوع C آن با 2 درصد در جایگاه چهارم جدول ارائه شده از سوی سوفوس قرار دارد.

بعد از ویروس نت اسکای ویروسهای سابر، بگل و لوگیت به ترتیب با 5/1 ،8/0 و 7/0 درصد در مرتبه هشتم تا دهم این جدول رده بندی قرار دارند.

سوفوس گزارش داد: بیشترین میزان تخریب و اختلال در ماه های اخیر را ساسر در بر داشته است. اکثر ویروسها برای نفوذ به درون رایانه ها از ضعف حفره های امنیتی مایکروسافت استفاده می کنند و بعد از ورود به شدت در کار رایانه اختلال ایجاد می کنند.

سوفوس گفت: بهترین راه کار برای مبارزه با ویرویسها و ورمها گسترش شیوه های دفاعی و مخصوصا نصب برنامه های نرم افزاری امنیتی ضد ویروس، دیوارهای آتش و سیاستهای خاص برای حفاظت از سیستم های اپراتوری است.

سوفوس بزرگترین سازنده نرم افزارهای ضد ویروس و ضد اسپم در جهان است که در بیش از 150 کشور محصولات خود را عرضه می کند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا