المپیاد طراحی وب فنی حرفه ای

وضعیت
موضوع بسته شده است.
اینا سایت خودشون با Firefox مشکل داره
اومدن واسه طراحی وب المپیاد میزارن!؟
اصلاً واسه همینه که حق بهمن رو خوردن! وگرنه با شناختی که من دارم بهمن باید اول میشد!:razz:

:eek: با اپرا هم مشکل داره
مملکتو همینا به ... دادند
 
سلام! من حمزه نژاد هستم، از کرمان در این دوره شرکت کرده بودم. در مقابل پروژه ای که امسال و برای این مرحله دادن من تقریبا کمتر از 40% اون رو کار کرده بودم، حدود 16 نمره مربوط به فلش، 12 نمره مربوط به جاوااسکریپت و چند نمره ی ریز رو از دست دادم و فهمیدم که روال مسابقات از اون پروژه های صرف Php به همه ی زمینه های وب دیزاین (انیمیشن، گرافیک، معماری کلاینت ها و ...) کشیده شده.

امسال پروژه طرحی وبسایت یک شرکت خدمات مسافرتی بود که یک گالری با استفاده از جاوا اسکریپت، یک فلش تقریبا حرفه ای، مدیریت و بخش اعضا (ثبت نام، رزرور تور، ثبت نام در لیست انتظار و ...) از اجزای اصلیش بودن، تقریبا سخت ترین پروژه ای بود که من از این مسابقات دیده بودم.

وضعیت میزبانی از نظر من که برای اولین بار شرکت میکردم بد نبود، اما نحوه ی طراحی سوالات مشکلات زیادی داشت که باعث شد با وجود ارائه ی نمونه پروژه قبل از مسابقات باز هم هیچ کدوم از بچه ها به نصاب نرسن و در جدول نتایج عبارت "بدون مدال و لوح افتخار" برای این رشته ثبت بشه.

انشاا... برای سال آینده آماده میشم که در مسابقات شرکت کنم، فکر میکنم با اینکه رتبه نیاوردم اما تونستم خودمو بشناسم و تجربه ی خوبی بود، متاسفانه من جز بچه های واحد خودمون با بقیه چندان آشنا نشدم!
 

echessdesign

مدیر انجمن طراحی وب
درود بر شما
گفته بودم که من پارسال به عنوان داور شرکت کرده بودم، البته ما دو تا داور بودیم، و از جمله مواردی که امتیاز داشت ترکیب رنگ صفحه طراحی شده بود!!!
سوالی که برای من مطرح بود این بود که: نه من گرافیستم نه داور دیگه، سلایق ما هم متفاوته، پس روی چه حسابی نمره بدیم؟!
نوشته بود که css باید طبق استاندارد W3C باشه، داور دیگه اصلا میگفت این w3c کی هست؟! من اصلا نمی دونستم که ایا با ید به خلاصه نویسی امتیاز بدم یا نه!
در ضمن:
- در هر جای دنیا که طراحی وب سایت به صورت حرفه ای پیاده سازی میشه، یک گروه وجود داره که برای هر قسمت از کار طبق تخصص خودش کار می کنه. اصلا مگه می شه با یک دست چند تا هندونه بر داشت؟
- یکی فلش کاره، یکی فتوشاپ، طراح قالب، برنامه نویس،... چطور یک نفر می تونه در تمام این رشته ها تخصص داشته باشه؟
شما تصور کن که همه رو یکی بخواهد انجام بده، چه قدر زمان به هدر می ره و آیا نتیجه یک کار حرفه ای در میاد؟
معلوم نیست چه آقازاده ی بیسوادی این سوالات رو طرح کرده، جسارت نشه به تمام اساتیدی که در این المپاد ها شرکت می کنند، اما اصلا امتیاز دهی ، ملاک سطح علمی طرف نیست...
 

amirlol

Well-Known Member
چرا من تاحالا اسم چنین مسابقه ای رو نشنیدم !!

میشه برام از هزینه ها ! نوع مسابقه ! شرایطش ! محل برگزاری ! چگونه گی برگزاری مسابقه ! مدتش وهمه جزئیاتش بهم اطلاعاتی بدین
 

RainDigital

Member
شما امیر جعفری رو میشناسید؟نه اون بازیگره ها

پارسال به من میگفت میخواد تو مسابقه طراحی سایت شرکت کنه تو وبلاگشم زد من اول شدم. این درسته؟

یعنی تو این المپیاد بوده؟
 

bahy_my

Active Member
حمزه نژاد جان منم هیشکی رو نمی شناختم.
در ضمن هر روز من دپرس بودم اونجا ( نه الان نیستم !)
باید بگم من توی ادمین خیلی نمره از دست دادم, مشکل با کتابخونه ی gd که بعضی بچه های دیگه هم داشتن و هرچی گفتم کسی نگفت تو با منی.
در مورد پذیرایی و اینا من می گم زیاد جالب نبود... مگه یادت نیست غذا نخوردیم :دی
من می تونستم حد نساب رو بیارم اما خوب... من آدم مغروری نیستم.
کم تجربه بودم
بد شانس بودم
و نامردی هم شد :دی
براب ثبت ناکم هم 4 تا عکس بردارید ببرید فنی حرفه ای :دی
 
آخرین ویرایش:

echessdesign

مدیر انجمن طراحی وب
درود بر شما
پارسال که بدین شکل بود، در سه روز و روزی 8 ساعت برگزار میشد، ساعت 8 شروع بود و بعد از 4 ساعت یک وقت استراحت می دادند.
شما باید به مرکز فنی حرفه ای شهرتون مراجعه کنید، زمان ها را آنها اعلام می کنند و سیستم به شکلی هست که برای من این تصور به وجود آمد که دارند زمان رو پنهان کاری می کنند!!!
 

amirlol

Well-Known Member
مرسی خیلی قشنگ توضیح دادین ! ایشالله یه سوال براتون پیش بیاد ! منم مثل خودتون کامل توضیح بدم
 
بهمن جان، منم مثل خودت، اصلا وقتی وارد اون محیط شدم، قرنطینه و اون وضعیت به کلی حالم گرفته شد، هم اتاقی هام میگفتن چرا اینقدر کم حرفی اما باور کن همش داشتم به پروژه و وضعیتش فکر میکردم. من اصلا فکر نمیکردم یه همچین پروژه ی افتضاحی طراحی بشه، همونطور که آقا حسین گفتن اصلا یه پروگرامر چکارش به فلش و اکشن اسکریپت و چه میدونم زیبایی گرافیکی؟!

اتفاقا تنها بخشی که من کامل انجام دادم ادمین بود، Gd رو هم قبلا چون نمونه پروژه رو دیده بودم روش کار کرده بودم اما متاسفانه با این پروژه چیزی جز ناامیدی و اضطراب همراهم نبود! دیدی که خود آقای دهقان هم توی اختتامیه از وضع بد سوالات گله کرد، من نمیدونم کدوم آدم نامردی سوال طرح کرده بود.

در مورد میزبانی هم حق با شماست، غذا واقعا وضعش خراب بود اما از حق نگذریم دو سه روز آخر خوش گذشت. به قول آقا حسین خیلی از داورا معنی بندهای پروژه رو درست نفهمیدن اونوقت چطوری بیان با عدالت نمره بدن؟ مثلا همون "خلاقیت" من حساب کردم جمعا 8 نمره داشت حالا شاید یه داور هر چی شما کار عجیب و جدید بکنی به نظرش خلاقیت نیاد، بیا و درستش کن!

از لحاظ بارم بندی واقعا من ناراضی بودم، چطور باید نمره هایی مثل گرافیک و خلاقیت که معیار خاصی ندارن لحاظ بشن و مثلا شما رو به خاطر دو نمره دوم کنن؟
 

bahy_my

Active Member
من نمیدونم کدوم آدم نامردی سوال طرح کرده بود.
واقعاً موافقم !
از لطفتم ممنون...
از لحاظ بارم بندی واقعا من ناراضی بودم،
منم همینطور !
***********
خارج از گود : :دی واقعاً ممنونم از شما و همه ی بچه هایی کهتو مشهد با هم بودیم و از همه و همه.
راستشو بخواین اسم هیشکدوم یادم نیست !!!..
***********
بچه ها به نظرتون خوب نیست یه مسابقه تو همین مجید آنلاین برگزار شه ؟
چرا مسابقه ی طراحی گرافیک باید بشه اما وب نه :(((((((
 
قربون شما! چرا خوبه، اگه مدیران یه یاری بکنند حتما میشه، چرا توی دیگر کشورها مسابقات توی وب انجام میشه اما اینجا نه؟
 

echessdesign

مدیر انجمن طراحی وب
درود بر شما
تعجب می کنم، طبق قولی که مجید داد قرار بود مسابقه طراحی وب سایتی در این انجمن نیز برگزار شود...
 

RainDigital

Member
ایول.
اصلا تیم بشیم برای مسابقات مثلا : دونفر قالب سازی و فلش دو نفر پروگرامر یه نفر برای استاندارد سازی و...
 
واقعا جاي من خالي بود
بهمن جان اميدوارم سال ديگه موفق شي من كه سنم از حد مجاز بيشتره وگرنه منم دوست داشتم شركت كنم تو اين مسابقات واسه سال ديگه بيا خودم بهت عبارات منظم رو ياد ميدمم
 
آخرین ویرایش:
من هم فکر میکنم به سبک مسابقات مهارت و تکی انجام بشه بهتره اما به هر صورت یک امتیازی اگر در نظر بگیرند مدیران خب همه تشویق میشن و شرکت میکنند (مثلا اعلام برندگان یا ارتقای درجه). حالا من پروژه جهانی (2005 فنلاند) و پروژه نمونه ملی امسال ایران (خیلی کم با پروژه ای که ما کار کردیم فرق داره) رو میزارم خودتون مقایسه کنید. در پروژه ی جهانی ملاک کیفیت و رعایت اصول در کار است اما در پروژه ی ایرانی متاسفانه جز طرح الگوریتمهای بنامه نویسی و عظیم کردن پروژه و بارم بندی کشکی چیزی دیده نمیشه! آخه بی انصافا همش 18 ساعت وقت و اینهمه کار...؟!

دانلود کنید » پروژه ی جهانی فنلاند
دانلود کنید » نمونه پروژه ی ملی ایران
 

Webber

Well-Known Member
سلام خدمت همه
وقتي اين تايپك رو ديدم،خوشحال شدم كه دوستان مجيد آنلايني ام هم در اين مسابقات بودند.همه ي مشكلات شما را من هم داشتم.سال قبل يك مرحله اي بود،امسال دو مرحله اي.دعا كنيم سه مرحله اي نكننش.تو مرحله ي اول اول شديم ولي تو مرحله ي دوم با اينكه فقط خودم ،يك نفر بودم ولي باز هم امتحان گرفتند و رد شدم.واقعا سنگين بود.انشا الله سال بعد در مرحله ي كشوري همديگر را خواهيم ديد.
به اميد ديدار
موفق باشيد.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا