اقداماتی که لپ تاپ شما را نابود می کنند

t@mir@t

New Member
لپ تاپ به دلیل ویژگی های کاربردی از جمله: اشغال فضای کم و قابلیت جابجایی، امروزه به یکی از پر کاربرد ترین محصولات الکترونیکی تبدیل شده. لپ تاپ ها محصولات ظریفی هستن که هر گونه عوامل محیطی مثل عادات غلط کاربران، میتونه اونا رو دچار آسیب هایی کنه. در این مطلب ما چند مورد از عادات مخرب و غلط کاربران رو در هنگام استفاده از لپ تاپ مورد بررسی قرار میدیم که عمر دستگاه رو کاهش میدن و مشکلاتی رو در این محصول ایجاد میکنن. البته در صورت خرابی و بروز هرگونه مشکل در این محصول، میتونین روی تخصص و مهارت بالای متخصصن مجرب ما در واحد تعمیرات لپ تاپ نمایندگی ایسر حساب کنین. با این حال، بهتره با ترک یه سری عادت های رفتاری اشتباه و استفاده درست، از نابودی لپ تاپ جلوگیری کنین و عمر کاری اونو افزایش بدین. برای آشنایی با برخی از اقداماتی که به مرور زمان موجب کاهش کارایی و نابودی لپ تاپ ایسر شما میشه، ازتون دعوت می کنیم به ادامه ی مطلب توجه کنین.

حیوانات خانگی

خیلی از کاربرا تو منزشلون پرنده یا حیوانات خانگی دیگه ای نگه داری میکنن. اگه شما هم جزء این افراد هستین، بهتره از نزدیک شدن اونا به لپ تاپ acer تون جلوگیری کنین. این کار باعث میشه که موی بدن حیوانات به داخل دستگاه نفوذ کنه و به مروز زمان، محفظه های هوا و فن اونو مسدود کنه. همچنین دمای بدن این حیوانات، حرارت لپ تاپ رو افزایش میده و قطعات داخلی رو در معرض خطر قرار میده.

تکان دادن لپ تاپ

یکی دیگه از دلایل نابودی لپ تاپ در یک زمان کوتاه، تکان دادن سریع و بیش از حد این محصول هست. این کار، باعث ایجاد مشکل در هارد دیسک های مکانیکی و به تبع اون، نابودی لپ تاپ به مرور زمان خواهد شد.

اتصال دائمی لپ تاپ به شارژ

باتری لپ تاپ های جدید ، از نوع لیتیوم یونی هست و بیشتر از حد خاصی شارژ نمیشه. با این وجود، اتصال همیشگی این دستگاه به شارژ باعث میشه میکروکنترلری که جلوی شارژ بیش از اندازه باتری رو میگیره، آسیب ببینه و همچنین، دمای باتری افزایش پیدا کنه. به همین خاطر، مهندسین آی تی نمایندگی تعمیرات ایسر در مرکز سخت افزار ایران، توصیه میکنن که فقط در صورت خالی شدن باتری، لپ تاپ خودتون رو شارژ کنین.

استفاده از لپ تاپ بدون کول پد

لپ تاپ ها از جهت راحتی در استفاده، قابل حمل بودن و نزدیک نگه داشتن به خود،نسبت به سیستم های دسکتاپ برتری دارن. اما بیش از اندازه نزدیک نگه داشتن به خود، شاید خیلی ایده مناسبی نباشه. پرزهای لباس، پتو و..ممکنه باعث مسدود شدن تهویه لپ تاپ و گرم شدن بیش از حد باتری بشن. افرادی که از کول پد استفاده نمیکنن، لپ تاپ رو مستعد بروز همگی مشکلات ذکر شده میکنن و به مروز زمان، شاهد نابودی لپ تاپ خواهند بود. بنابراین بهتره که حتما از یک کول پد ناسب برای این محصول استفاده کنین.

کشیدن ناگهانی شارژر

یکی دیگه از عادات غلط و مخرب کاربران لپ تاپ ایسر، کشیدن ناگهانی این دستگاه از شارژ هست. حتی در مواقعی که خیلی عجله دارین، باید شارژر رو به آرومی از دستگاه جدا کنین و به این ترتیب، مانع خرابی سوکت شارژ و شارژر بشین.

استفاده نکردن از کاور

اگه جزء کاربرانی هستین که از کاور یا کیف مناسب برای جابجایی لپ تاپ تون استفاده نمیکنین، بهتره هرچه سریع تر اقدام به خرید یک کیف برای این دستگاه کنین. به خصوص اگه لپ تاپ رو توی کوله ای میذارین که وسایل دیگه هم داخلش هست، مکانیزم داخلی اونو به راحتی در معرض خطر قرار میدین و ممکنه بدنه خط و خش بخوره. برای جلوگیری از بروز چنین آسیب هایی بهتره از یک کاور یا کیف استاندارد برای لپ تاپ acer تون استفاده کنین.

خود درمانی

یکی از مهم ترین مواردی که در نابودی لپ تاپ خیلی موثره، خود درمانی یا خود تعمیری هست! درسته که بعضی از مشکلات لپ تاپ رو میشه به راحتی برطرف کرد، ولی بهتره که برای رفع مشکلات جدی تر، از متخصصین این حوزه کمک بگیرین. تعمیر بخش های داخلی لپ تاپ نیاز به تخصص و مهارت بالایی داره و کاربرای عادی مهارت کافی برای انجام این کارو ندارن. مهندسین مجرب آی تی در نمایندگی مجاز ایسر مرکز سخت افزار ایران، تخصصی ترین خدمات و سرویس ها رو برای ترمیم انواع لپ تاپ به شما عزیزان ارائه میدن.

منبع : نمایندگی لپ تاپ ایسر


 

جدیدترین ارسال ها

بالا