افزودن راهنما به فرمول در اکسل

Excelpedia

Member
منبع آموزش:
گروه تخصصی اکسل پدیا
افزودن راهنما به فرمول در اکسل

حتما تا حالا به این موضوع فکر کردید که کاش میشد روی فرمول هایی که تو اکسل نوشتم یه توضیحی میذاشتم از اینکه مثلا ورودی و خروجی این فرمول چی هست یا اصلا این فرمول چطور کار میکنه؟

فرض کنید یک گزارش خیلی حرفه ای یا یک نرم افزار متناسب با کار خودتون تهیه کردید. حالا بعد از مدتی میخواید تغییراتی اعمال کنید، هیچی مفیدتر از این نیست که فرمول های نوشته شده، یه توضیحی در کنار خودش داشته باشه که سریع تر یادتون بیاد چی بود و چکار میکرد. اینطوری خیلی راحت تر و دقیق تر میتونید تغییرات و اصلاحات مورد نیاز رو انجام بدید. برای این کار تابع N از دسته توابع Information رو معرفی می کنیم.

تابع N در اکسل مقدار عددی یک عبارت رو بر میگردونه. یعنی اگر عبارت مورد نظر تاریخ میلادی باشه، معادل عددی اونو با مبدا ۱۹۰۰/۰۱/۰۱ بر میگردونه. اگه True باشه، ۱ بر میگردونه و متن های دیگه رو معادل ۰۰ در نظر میگیره. یکی از کاربردهای خاصی که برای این تابع میشه در نظر گرفت، افزودن کامنت به یک فرمول هست. به شکل ۱ دقت کنید:

N-formula.jpg


شکل ۱- افزودن توضیحات به یک فرمول​

همونطور که در شکل ۱ می بینید، در انتهای فرمول نوشته شده تابع N را با یک + به فرمول مورد نظر اضافه میکنیم و توضیحات مورد نظر رو داخل این تابع می نویسیم. چون خروجی این تابع عدد ۰ است، تاثیری بر محاسبات فرمول اصلی نخواهد داشت.


منبع آموزش:
گروه تخصصی اکسل پدیا
افزودن راهنما به فرمول در اکسل
 

جدیدترین ارسال ها

بالا