سلام دوستان عزیزم
از تاخیری که در اعلام نتایج بوجود اومد عذر خواهی میکنم .
من تمام نظرات و تمام نقدها و و پیشنهاد هایی که برروی هریک از کارها، تک به تک دوستان گذاشته بودند رو کامل خوندم و به در خواست دوست عزیزم عارف جان کمی در این بار توضیحاتی رو عنوان میکنم و بعد از اون برندهٔ مسابقه رو اعلام میکنم .
بچها و دوستان عزیزم هیچ تفاوتی بین مدلینگ صحنه و یا استفاده کردن از hdri وجود نداره بعضی از دوستان خوندم که نوشته بودن مدلینگ خیلی سختر و زمانبرتر است و ازین جور مطلبا، بله من هم با نظر این دوستان موافقم اما فراموش نکنید hdri هم سختیهای به مراتب زیاد خودشو داره مثلا مچ کردن پرسپکتیو مدل با صحنه ، نحوی که زمانی که یک صحنهرو ما میخوایم با پرسپکتیو صحنه مچ کنیم خالق اون اثر باید بطور کامل حواسش جمع باشه که اون دوربینی که اون صحنهٔ hdri رو عکاسی کرده با چه عدد لنزی عکاسی کرده و مقدار wight یا zoom بودن لنزش چقدر بوده شاید بعضی از دوستان پیش خودشون این سوال پیش بیاد این اطلاعات چه کمکی به من میکنه و چه ارتباطی با کادر بندی ما میتونه داشته باشه ببینید بچه ها در کارهای عکاسی صنعتی بعضی وقتا لازمه که ما پرسپکتیو داشته باشیم پس دوربین رو نزدیک سوژه میبریم لنز رو wight میکنیم و عکاسی میکنیم خوب این حالت تصویری با پرسپکتیو بیشتری به ما میده بعضی وقتا ما پرسپکتیو نمیخوایم داشته باشیم پس با فاصلهٔ زیاد از جسم میاستیم و روی جسم زوم میکنیم این باعث میشه پرسپکتیو از بین بره پس کسی که داره از hdri استفاده میکنه باید بتونه از ابجکتهأیی که در اون صحنه وجود داره تشخیص بده که لنز wightاستفاده شده یا zoom و همینطور این مباحث میتونه در مورد نورها سایهها و رنگ بندی محیط و تاثیر رنگ محیط روی آبجکت هم وجود داره که تمرکز خالق رو میطلبه که خیلی از شماها در این بخش مورد داشتید
واینکه یکسری از دوستان نظراتی در مورد استودیو لایتینگ داشتم
در اینجا هم باز باید بگم بعضی وقتا استودیو لایتینگ در یک فضای بسته است و بعضی وقتا فضای باز ، یکسری از عزیزان شاید براشون سوال پیش بیاد خوب وقتی فضای باز میشه که دیگه نمیشه گفت استودیو لایتینگ نه عزیزان اشتباه نکنید استودیو لایتینگ اسمش باهاشه نور استودییی یعنی نوری و تکنیک نورپردازی که بر اساس اون یکسری از ویژگیهای مدل در بهترین حالت و زیباترین حالت به واسطه هایلایت هایی که نورپرداز بوجود میاره به نمایش گذاشته میشه که کاملا باید بدون خطا باشه که این نیز به شناخت و درک بالای نورپردز از تکنیکهای مختلف نورپردازی برمیگرده و جالب اینجاست که استودیو های طراحی محصول همیشه یکی از تکنیکی ثابت ارائه محصولاتشون با استفاده از استودیو لایتینگ هستش اونم استودیو لایتینگ بسته نه باز
پس ببینید تمام روشها و تکنیکهای ارائه محصول دشواریهای خاص خودشون رو دارن پس هیچ چیز بی ارزش نیست و نمیتونه باشه چون قاعدتاً یکسری مسائل و موارد پیچیدرو پشت سر گذاشته تا بخروجی نهایی رسیده حالا این طبیعیه که بعضی از تکنیک ها زمان بیشتری نسبت به دیگری برده
در آخر هم باید تاکید کنم زیبأیی یک اثر حتی در یک مسابقه نورپردازی به زیبأیی محیطی که در اطراف اون پرداخت میشود بستگی دارد حالا خواه hdri باشه خواه مدلینگ فضا
کارها بسیار زیبا و دیدنی بود و تلاشهای تک به تک شماها برای رسیدن به یک محصول و ارائه یک محصول عالی بود اما در اینجا من بر اساس پارامتر هایی چون
shadering
texturing
از همه مهمتر lighhting-lighting-lighting سهبار تاکید میکنم که بدونید فوکوس من روی این قسمت بیشتر بود
ترکیب بندیی خیلیییییییییییییی مهم بود برای من
و پست پروداکشن
و بر همین اساس ، من کار شمارهٔ ۸ رو یعنی
شماره هشتم LinkinForEver
و من تبریک میگم بهشونبه عنوانه برندهٔ این مسابقه علم میکنم
اما کارهای همهٔ دوستان در خور تقدیر و تشکر ستودنی بود
من از عارف عزیز هم که بنظرام کارش یکی از کارهای خیلی خوب و پر کارای این مسابقه بوی تقدیر میکنم و بد از کار شمارهٔ هشت میتونم به عنوانه یه اثر خوب انتخابش کنم
امیدوارم مطالب کوتاهی که نقل شده مقید برای تمام شما عزیزان باشه
روز خوش
ایام به کام
----------------------------------------------------
www.MiladKambari.Com