اطلاعات کلی در مورد گرانیت سیاه (black granite)

cabinets-site

New Member
اطلاعات کلی در مورد گرانیت سیاه (black granite)
گرانیت سیاه متریال نسبتا جدیدی در خانواده مصالح ساختمانی است. گرانیت اولین بار در اواخر دهه 1970 یا اوایل دهه 1980 کشف شد، و از آن به بعد با دوام و زیبایی ظاهری قابل توجهی که دارد بسیاری از بازار سنگ صفحه را به خود اختصاص داده است. گرانیت سیاه سنگی است که با رنگهای طبیعی برجسته ترکیب می شود و می تواند یک ظاهر زیبا و قوی در طراحی دکوراسیون تشکیل دهد.
این مقاله اطلاعاتی را در مورد گرانیت سیاه که شامل توضیحات مواد، دوام، نگهداری و نحوه تعیین کیفیت گرانیت است، در اختیار شما قرار می دهد.

black-granit-counterial22.jpg


مشخصات گرانیت سیاه
گرانیت سیاه در خانواده سنگ گابرو است و در منطقه جنوبی هند عرضه می شود. مواد تشکیل دهنده گرانیت در مقیاس اندازه گیری نسبتا سخت است و موجب دوام بالای این محصول می شود. متریال های سخت تر مانند کوارتز هم وجود دارد، اما گرانیت به اندازه کافی با دوام است که بتواند از رایج ترین آسیب ها جلوگیری کند.

گرانیت سیاه زمینه سیاه تیره دارد و پس زمینه گرانیت در رنگ سفید و برخی در مدل های سیاه و سفید با سایه ی سبز وجود دارد. برخی از مواد با کیفیت پایین ممکن است خطوطی را در سنگ به وجود بیاورد که جلوه ی زیبایی نداشته باشد. عامل زیبایی و متمایز گرانیت گلکسی سیاه، رگه رگه های براق ناشی از وجود برونشیت در مواد تشکیل دهنده است و می توانند در چندین درجه متفاوت باشند:

· رگه های بزرگ

· رگه های متوسط

· رگه های کوچک

black-granite-stone-counterial.jpg


اساس درجه بندی گرانیت
این درجه بندی براساس اندازه رگه های موجود در سنگ گرانیت سیاه است. گرانیت با رگه های بزرگ معمولا بیشتر مورد توجه قرار می گیرند، اما نادر و گران تر هستند.

گرانیت سیاه اغلب در کفپوش، راه پله ها و صفحه کابینت استفاده می شود. دوام و زیبایی ویژگی هایی است که معمولا از این متریال در مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرند که تردد زیادی دارد و توسط بسیاری دیده می شود. قابلیت پولیش پذیری بالایی دارد و با هر بار پولیش زدن عمق رنگ بیشتر نمایان می شود.

استفاده از یک روکش با جلای فوق العاده که تضاد بین رنگ ها و عمق ها را بیشتر نشان می دهد بهتر و رایج تر است. اما روکش های حرارت دیده شده، تراشیده شده، روکش هایی با سطوح مات که اثر انگشت روی آن ها باقی نمی ماند و یا روکش های مسطح (مانند استیل) هم می توانند ظاهر فوق العاده ای داشته باشند.


انتخاب گرانیت بر اساس کیفیت
در هنگام ارزیابی کیفیت انتخاب black granite ، چندین مورد وجود دارد، اما سه مورد که بیشترین تاثیر را بر قیمت و کیفیت تصویر کلی سنگ دارند:

· خطوط (رگه ها)

· اندازه

· پراکندگی طرح

black-granit-counterial1.jpg


طول عمر گرانیت
گرانیت سیاه Galaxy یک ماده سخت است که می توان برای بلند مدت مورد استفاده قرار گیرد و نیازی به نگهداری سنگینی ندارد. هرچند که در مناطق پر تردد استفاده می شود و ممکن است خراشیده شود. گرد و غبار، شن و ماسه و ... می توانند موجب تخریب و خراش شوند، که در سنگ گرانیت، رنگی مات نشان داده می شود.

در حالی که گرانیت از مواد فوق العاده سر سختی تشکیل شده است، اما نیاز به مراقبت دارد به خصوص در اطراف لبه ها و گوشه ها که آسیب پذیرتر هستند و با اثابت یک شیء سخت آسیب جدی می بینند تا جایی که امکان شکستن سنگ هم وجود دارد.

نحوه نگهداری سنگ گرانیت
مایعات اسیدی می توانند باعث صدمه به گرانیت شوند و نباید روی سطح ریخته شوند. تمیز کننده های مخصوص در دسترس هستند، و با یک پارچه نرم یا اسفنجی این کار را می توانید انجام دهید. حتی میتوانید از روکش مخصوص استفاده کنید تا زیبایی و ظرافت سنگ را حفظ کند و از آسیب رسیدن به سطح سنگ یا کیفیت آن جلوگیری کند.

منبع:تالیفی

فرشاد خزلی/ کانتریال«سنگ گرانیت»
 

جدیدترین ارسال ها

بالا