استفاده از سرور « حافظه پنهان »، کارايى « ياهو ميل » را کاهش داده است

Salar

Active Member
يک کارشناس شبکه دراصفهان گفت : استفاده از"سرور حافظه پنهان "(CACHE SERVER) در مراکز ISP و شاهراههاى فيبرنورى در کشور باعث کاهش کارايى صفحه "ياهو ميل"(YAHOO MAIL) به هنگام استفاده از آن شده است .

به گزارش بخش خبر سايت اخبار فن آوري اطلاعات ايران، حافظه پنهان (CACHE) يک زير سيستم خاص حافظه است که در آن يک نسخه از داده هايى که اغلب مورد استفاده قرار مى گيرد ذخيره مى‌شود تا بتوان سريعتر به آنها دست يافت .
"يوسف دهقانى" روز سه شنبه در اين گفت و گو گفت : با وجود افزايش ظرفيت سرويس پست الکترونيکى ياهو و تغييرات صورت گرفته در آن در چند ماه اخير، بسيارى از کاربران ايرانى نمى‌توانند به خوبى از اين سرويس استفاده کنند .
وى افزود : در بسيارى موارد بايد با چند بار تکرار عمل ارسال يا حذف و موارد ديگر، موفق به انجام خواسته هاى خود شد.
وى دليل اين امر را قراردادن اين سرويس در سرورهاى حافظه پنهان در شاهراههاى ارتباطى و مراکز "آى.اس .پى" دانست و گفت : در سرويس جديد "ياهو ميل" از فايلهاى "جاوااسکريپ دايناميک " و پويا استفاده شده است در حاليکه اين برنامه ها در سرورهاى حافظه پنهان به صورت فايل معمولى ذخيره مى‌شوند.
دهقانى ادامه داد : بنابراين فايلهاى ذخيره شده کارايى اصلى خود را به هنگام استفاده از آن ندارند و کاربر با مشکل مواجه مى‌شود.
به گفته وى مديران مراکز فنى شاهراههاى ارتباطى و مراکز ارايه دهنده خدمات اينترنتى نبايد سرويسهاى دايناميک مانند ياهو ميل را در ليست سرور حافظه پنهان خود قرار دهند.
وى يکى ديگر از دلايل به وجود آمدن اين مشکل را فريب سايت ياهو دانست و گفت : ياهو قصد دارد کاربران را وادار به بازديد از تمام تبليغات خود کند.
وى افزود : در اکثر مواقع تا زمانيکه تمام فايلهاى موجود در يک صفحه از سايت ياهو دريافت (DOWN LOAD) نشوند، آن صفحه کارايى کامل خود را نخواهد داشت .
اين کارشناس شبکه تصريح کرد : بسيارى از فايلهاى تبليغاتى موجود در صفحات ياهو از نوع جاوا اسکريپ و دايناميک هستند.
وى روش جلوگيرى از اين مشکل را استفاده از روش بازيابى قوى ( RELOAD FOURCE) دانست اما تاکيد کرد که اين روش به طور قطعى پاسخگو نخواهد بود.
وى ادامه داد : با فشار کليد کنترل (CTRL) همراه با اف .پنج 5(F) در مرورگرهاى اکسپلورر (INTERNET EXPLORER) و در مرورگرهاى غير از اکسپلورر با فشار همزمان کليد کنترل، شيفت (SHIFT) و آر(R) صفحه مورد نظر را مىتوان بازخوانى مجدد کرد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا