اسباب کشی و اشتباهات رایج؛ نکاتی که نباید حین اسباب کشی انجام دهید

baarco

New Member
یک اسباب کشی آسان و بدون دغدغه نیاز به برنامه ریزی و اجرای صحیح آن دارد. در کنار کارهایی که میبایست انجام دهید، برخی کارها و تصورات اشتباه در مورد جابه جایی لوازم منزل وجود دارد که شما باید از آن ها اجتناب کنید تا یک اسباب کشی آسان را تجربه کنید. حال این سوال پیش می آید که این کارها کدامند؟

1-اسباب کشی توسط خودتان
شاید شما فکر کنید که برای جابه جایی لوازم منزل خود نیازی به شرکت های باربری ندارید و خودتان می توانید این کار را انجام دهید یا تصور می کنید که اثاث کشی توسط خودتان ارزان تر تمام می شود. این که شما بخواهید خودتان اثاثیه منزلتان را به خانه جدید جابه جا کنید یا به شرکت های باربری بسپارید تصمیم خودتان است ولی با تجارب قبلی، هزینه های اسباب کشی توسط خودتان و یا به وسیله اتوبارها تفاوت زیادی ندارد و شما میبایست هزینه کرایه ماشین، کارگر(غیر تخصصی) و .... را بدهید. حتی ممکن است به دلیل اشتباه در براورد قیمت، هزینه بیشتری را نیز پرداخت کنید. یک شرکت باربری خوب به شما بهترین مشاوره را در این زمینه میدهد تا با معقول ترین هزینه آن را انجام دهید.



-300x199.jpg




همچنین شما هنگام حمل وسایل، به خصوص لوازم سنگین توان و تجربه کافی ندارید و ممکن است صدمات جبران ناپذیری به سلامت خود وارد کنید. به دلیل عدم مهارت شما در حمل اثاثیه منزل، ممکن است حین جابه جایی لوازم منزل شما آسیب ببیند و قطعا شما این را نمیخواهید. پس یک شرکت باربری مطمئن پیدا کنید و یک اسباب کشی آسان را تجربه کنید.

2- سهل انگاری در انتخاب شرکت باربری
حال که تصمیم به سپردن اثاث کشی خود به اتوبار باربری گرفته اید، باید از میان شرکت های متعدد حمل بار که تعداد آن ها کم هم نیست یکی را انتخاب کنید. شما میبایست در انتخاب اتوبار مد نظرتان دقت زیادی کنید و معیارهایی را که در زیر به آن ها اشاره میکنیم را در نظر بگیرید.



-300x199.jpg




گستردگی ارائه خدمات:

یک شرکت باربری تهران، میبایست در تمام نقاط شهر آماده ارائه خدمات به مشتریان خود باشد. همچنین دارای تعداد کافی راننده، کارگر، انواع ماشین های باربری (وانت، نیسان و خاور) باشد. همچنین صفر تا صد خدمات اسباب کشی از جمله حمل بار، جابه جایی، بسته بندی اثاثیه منزل و چیدمان را انجام دهد.

دارا بودن مجوز:

یکی از نکاتی که حتما به آن باید توجه داشته باشید این است که اتوبار باربری باید دارای مجوز از مراجع مربوطه باشد. قبل از انتخاب باربری مورد نظر خود بررسی کنید که آیا مجوز دارد یا نه؟

قیمت مناسب:

یکی از مهم ترین معیارها قیمت خدمات باربری میباشد. قیمت ها باید با کیفیت خدمات تناسب داشته باشند(این نکته را توجه داشته باشد که همیشه پایین بودن قیمت به نفع شما نیست). در انتهای مطلب اشاره کامل تری به این موضوع شده است.

پرسنل مجرب و کارآزموده:

داشتن نیروهای با تجربه، نیرومند و ماهر در زمینه حمل بار و جابه جایی لوازم منزل یکی دیگر از معیارهای انتخاب یک شرکت حمل بار مناسب میباشد. کارگران میبایست دارای آمادگی جسمی بالایی باشند و در حمل و جابه جایی اثاثیه منزل تبحر داشته باشند.

برخورد مناسب با مشتری:

پاسخگو بودن و رعایت ادب و احترام به مشتریان از دیگر ویژگی های اتوبار خوب میباشد. یک اتوبار معتبر همواره باید در جهت رضایت به مشتریان خود و ارائه بهتر خدمات باربری گام بردارد.

3- اسباب کشی در آخر هفته


-300x199.jpg




در روزهای آخر هفته به دلیل اینکه زمان آزاد بیشتری که وجود دارد، به نظر زمان مناسبی برای جابه جایی اثاثیه منزل میباشد. به همین دلیل حجم کار شرکت های باربری در این ایام بالاست و ممکن است ماشین و کارگر کافی نداشته باشند. یا ممکن است در این ایام قیمت خدمات خود را افزایش دهند. بنابراین اگر برایتان مقدور هست اسباب کشی را در وسط هفته انجام دهید. همچنین برخی از این شرکت ها در اواسط هفته تخفیفاتی را برای مشتریان خود در نظر میگیرند.

4-عدم بسته بندی اثاثیه منزل


-بسته-بندی-300x199.jpg




بسته بندی اثاثیه منزل مهم ترین مرحله اسباب کشی میباشد. این کار باعث سرعت در انجام کار و همچنین ایمنی در هنگام حمل اسباب منزل شما میشود. هیچ گاه لوازم منزل خود را بدون بسته بندی جابه جا نکنید.

5- استفاده از لوازم بسته بندی غیر استاندارد


gheire-standard-300x199.jpg




بسته بندی اثاثیه منزل تجهیزات مخصوص به خود را دارد. استفاده از وسایل مشابه و بی کیفیت به منظور کاهش هزینه های بسته بندی، ممکن است هزینه های بیشتری به شما با آسیب رسیدن به اثاثیه منزلتان تحمیل کند. این وسایل دارای جنس و کیفیتی مخصوصی میباشند که به منظور جابه جایی ایمن اثاثیه منزل طراحی شده اند.

6- عدم نامگذاری کارتن های بسته بندی


alamat-300x199.jpg




زمانی که شما اثاثیه خود را در داخل کارتن های مخصوص بسته بندی قرار دادید، هر کارتن را با علامت یا نوشته ای از دیگر کارتن ها متمایز کنید. عدم نامگذاری کارتن ها سبب بی نظمی و کندی چیدمان منزل شما میشود. زمانی که شما کارتن ها را علامت گذاری میکنید، هنگام چیدمان میتوانید به آسانی آنها را بیابید و لوازم منزل خود را بچینید.

7-تحویل اشیا قیمتی خود به پرسنل باربری
-300x199.jpg
هیچ گاه اشیا قیمتی خود را به پرسنل باربری نسپارید چرا که ممکن است حین جابه جایی و در شلوغی گم شود. آن ها را نزد خود در جای امنی نگه داری کنید و یا به افراد مورد اعتماد خود امانت دهید.

8- عدم محاسبه هزینه های اسباب کشی
شما میبایست هنگام سفارش حمل بار و اسباب کشی از میزان هزینه های خود با خبر شوید. از شرکت مورد نظرتان خواهید تا به شما مقدار دقیق هزینه حمل بار و اسباب کشی شما را محاسبه کند. عدم محاسبه هزینه ها مشکلاتی را برای شما هنگام تسویه حساب با این شرکت ها پدید می آورد. این شرکت ها معمولا چهار عامل را برای محاسبه هزینه های باربری در نظر میگیرند.

  • تعداد کارگران
  • تعدا طبقات
  • نوع ماشین باربری درخواستی
  • نوع لوازم بسته بندی
شما با اجتناب از موارد فوق میتوانید تجربه یک اسباب کشی آسان را داشته باشید. فراموش نکنید که رعایت نکات فوق در نهایت به نفع شماست. امیدواریم این مقاله باعث سهولت درحمل اثاثیه شما شود.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا