اخبار انیمیشن (داخلی)

H.S

Member
چند انيميشن و يك فيلم ايراني ميزبان جشنواره‌ي «سينما پاريس» شدند !

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) هفتمين دوره‌ي اين رويداد‌ سينمايي از 14_2 جولاي (23 _11 تير) در كشور فرانسه برگزار خواهد شد.

بنابراطلاعات پايگاه اطلاع‌رساني جشنواره‌ي فيلم «سينما پاريس»، فيلم جديد بهمن قبادي كه چندي پيش در بخش نوعي نگاه جشنواره‌ي كن 2009 به روي پرده رفت، 6جولاي (15 تير) دراين فستيوال به نمايش در مي‌آيد.

بنابر اين گزارش فيلم‌هاي انيميشن «شنگول و منگول» ساخته‌ي «فرخنده ترابي» و «مرتضي احدي سركاني» با مدت زمان 18 دقيقه به همراه فيلم «ماهي رنگين‌كمان» ساخته‌ي فرخنده ترابي با مدت زمان 13 دقيقه، در كنار فيلم «ليلي حوضك» اثر «وحيد‌اله فرد‌ مقدم» با مدت زمان 16 دقيقه، در بخش مروري بر سينماي انيميشن اين جشنواره در قالب يك برنامه‌ي ويژه در معرض تماشاي مخاطبان قرار مي‌گيرد.

جشنواره‌ي «سينما پاريس» با رياست «شارلوت رمپلينگ» و حمايت مسئولان شهري پاريس برگزار مي شود.

اين فستيوال در بخش‌هاي رقابتي بين‌المللي شامل آثار بلند و كوتاه ، كشف استعدادهاي نو،‌نخستين نمايش آثار

در پاريس، فيلم‌هاي كلاسيك و مطرح سينماي جهان از جمله آثاري از «كنجي ميزوگوشي» اقدام به نمايش فيلم مي كند.

فوكوس بر سينماي تركيه، بزرگداشت «ژان پير ليود» ،‌ «لوئيس مينارو» و نگاهي به استوديوهاي خلاق ژاپن از ديگر برنامه‌هاي جشنواره‌ي «سينما پاريس» به شمار مي رود.
 

H.S

Member
انیمیشنهای شبکه تهران از 13 تا 18 تیر انیمیشن‌های شاهزاده کوچولوی دلاور، طعمه کوسه، دکتر استرانگ، دندون بچه‌ها، اژدهاک و جنگل سحرآمیز از شنبه 13 تا پنجشنبه 18 تیرماه در قالب برنامه تماشاخانه از شبکه تهران روی آنتن می‌رود.



انیمیشن "شاهزاده کوچولو دلاور" شنبه 13 تیرماه از شبکه تهران پخشمی‌شود. این انیمیشن روایتگر پسری است که می‌خواهد مقابل شیطان بایستد.

انیمیشن سینمایی "طعمه کوسه" یکشنبه 14 تیرماه روی آنتن شبکه تهران می‌رود. هوارد ای. بیکر و جان فاکس سال 2006 انیمیشن سینمایی "طعمه کوسه" را بر اساس فیلمنامه ای از اسکات کلونجر و بر مبنای داستانی از کریس ونک، آنوراگ مهتا و تیموتی وین پترنل ساختند. در این فیلم صداپیشگانی چون فردی پرینز جونیر، راب اشنایدر، اوان ریچل وود و جان رایس - دیویس صحبت کرده اند.

انیمیشن طعمه کوسه"

1246770889.jpg
انیمیشن "طعمه کوسه" داستان ماهی کوچولویی به نام پای است که در دریا با پدر و مادرش زندگی می کند. تا اینکه در اثر یک اتفاق پدر و مادر پای در تور ماهیگیری می افتند، اما پای با کمک پدر و مادرش از تور فرار می کند. او به پدر و مادرش قول می دهد یا به شهر دیگری برود یا با خاله اش که در آن شهر زندگی می کند، همخانه شود.

انیمیشن‌های "دکتر استرانگ" و "دندون بچه‌ها" دوشنبه و سه‌شنبه 15 و 16 تیرماه از شبکه تهران پخش می‌شوند. داستان انیمیشن "دندون بچه‌ها" درباره دختری بازیگوش به نام لوسی است که بر حسب اتفاقی دندانش می‌افتد. مادرش به او می‌گوید که پری ندان حتماً می‌آید و به جای آن دندان برایش پول می‌آورد و ...

انیمیشن "اژدهاک" چهارشنبه 17 تیرماه روی آنتن شبکه تهران می‌رود. در خلاصه داستان این انیمیشن آمده است: نیروی پلیدی که مدت‌ها در سیاره کیهان اسیر بوده، آزاد می‌شود و با قدرت خود زندگی مردمان سیاره را به خطر می‌اندازد و عده‌ای از مردم با این هیولا به مبارزه برمی‌خیزند و ...

انیمیشن "جنگل سحرآمیز" پنجشنبه 18 تیرماه از شبکه تهران پخش می‌شود.این انیمیشن با عنوان اصلی "جنگل زنده" سال 2001 به کارگردانی آنجل دلاکروز و مانوئل گومز به مدت 83 دقیقه ساخته شد. دلاکروز فیلمنامه این اثر را بر مبنای رمانی نوشته ونچسلو فرناندز فلورز نوشته است. ناچو آلدگر، مار بوردالو، کلودیو رودریگز و خوان میگل کاستا به عنوان صداپیشگان این انیمیشن همکاری داشته‌اند.

این انیمیشن محصول اسپانیاست و داستان درباره توبی، موش کور کوچکی است که عاشق لیندا شده، اما به خاطر ترسو بودنش نمی‌تواند جان دوست خود را نجات دهد. زن ارباب محل که می‌خواهد از پوست موش‌های کور پالتویی جدید بدوزد، دستور می‌دهد همه موش‌های کور جنگل را بگیرند. فقط توبی اسیر نمی‌شود. او پس از مشورت با درخت بلوط به سوی خانه ارباب می‌رود ...

منابع:خبرگزاری مهر- ايرانيان انيميشن
 

animations

Active Member
سه مجموعه انیمیشنی و عروسکی جدید

سه مجموعه انيميشن و عروسكي جديد در صدا و سيماي مركز استان‌ها ساخته مي‌شود.

مجموعه عروسكي «قصه‌هاي خوبان» در 26قسمت براي کودکان از شبكه باران پخش مي‌شود. در دنياي عروسك‌ها، نوجواني به نام مهران به دنبال پيدا كردن پدر خود به نام خوبان است كه مي‌گويند ساليان قبل به جنگلي رفته و ديگر باز نگشته است. پيران، پيرمردي معتمد و آگاه به امور است كه راهنمايي مهران را بر عهده مي‌گيرد. مهران به جنگل حيوانات وارد مي‌شود و با آن‌ها ارتباطي صميمانه پيدا مي‌کند و راه و رسم زندگي خوب و نحوه مقابله با مشكلات و دشمنان را با كمك‌گيري از پيران به آن‌ها مي‌آموزد. تهيه‌كننده: امير فلاح؛ كارگردان و مونتور: فريدون قديمي؛نويسنده: بهزاد عشقي.

انيميشن سه بعدي «خرگوشک» در 13قسمت 8دقيقه‌اي سيماي استان‌ها توليد شده‌است. اين برنامه رياضيات دبستاني و راهنمايي را به زبان ساده آموزش مي‌دهد. شخصيت‌هاي اصلي اين انيميشن، خرگوشک، پيشي وجغد دانا هستند.در هرقسمت اتفاق کوچکي براي خرگوشک و پيشي مي‌افتد و آن‌ها نياز پيدا مي‌کنند تا از يک فرمول رياضي استفاده کنند؛ سپس به سراغ جغد دانا مي‌روند و جغد براي آن‌ها روش محاسبه رياضي را توضيح مي‌دهد.مدل‌سازي سه بعدي: فريدون ريحاني، مهدي استادي؛ طراحي فضا و شخصيت: شهرام خوارزمي، شبنم باقري؛نويسنده و کارگردان: شهرام خوارزمي.

«نارنجي ديگه اشتباه نمي‌کنه» انيميشني 13قسمتي است که با هدف ارشادي و تربيتي در صدا و سيماي آذربايجان شرقي تهيه مي‌شود. داستان اين انيميشن که به چاشني طنز نيز آميخته است درباره نارنجي است که به‌خاطر اشتباهاتي که انجام مي‌دهد دچار مشکلاتي مي‌شود و سرانجام راه درست به او نشان داده مي‌شود.

«ماجراهاي جنگل تمدن» عنوان انيميشن ديگري است از شبکه استاني آذربايجان شرقي است که در 13قسمت روايتگر ماجراهاي حيواناتي است که در جنگل با هم زندگي مي‌کنند و همفکري و همکاري آن‌ها با يکديگر در بالا بردن سطح زندگي‌شان نقش بسزايي ايفاء مي‌کند.


منبع: ایسنا
ایرانیان انیمیشن
 

animations

Active Member
انيميشن (تنهايی ) برگزيده‌ جشنواره آلمان

جايزه‌ دومين انيميشن برتر جشنواره‌ «فرمولا موندي» آلمان به فيلم «تنهايي» ساخته‌ «مهرداد شيخان» از ايران تعلق گرفت.

چهارمين جشنواره‌ بين‌المللي فيلم «فرمولا موندي» آلمان درحالي پايان يافت كه فيلم «تنهايي» از ايران ساخته‌ «مهرداد شيخان» جايزه‌ دومين انيميشن برتر را كسب كرد.

دراين بخش، فيلم‌هاي «روند وقايع» از آلمان و «مهمان خانگي» از انگلستان به ترتيب اول و سوم شدند.

به گزارش سايت جشنواره، فيلم «تنهايي» داستان غول سنگي است كه در سياره سنگي به‌تنهايي زندگي مي‌كند.

چهارمين جشنواره‌ فيلم «فرمولا موندي» با نمايش آثاري از 21 كشور برگزار شد.


منبع:ایسنا
ایرانیان انیمیشن
 

animations

Active Member
دعوت از اساتید، صاحبنظران و جوانان مستعد برای داوری بخش هنرهای دیجیتال

بخش هنرهای دیجیتال از اساتید، صاحبنظران و جوانان مستعد برای داوری سومین جشنواره‌ی رسانه‌های دیجیتال استفاده می‌نماید.

مدیر بخش هنرهای دیجیتال سومین جشنواره رسانه‌های دیجیتال در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی جشنواره گفت: بیش از دو دهه از عمر هنرهای دیجیتال، پس از ظهور انقلاب دوم دیجیتال در جهان می‌گذرد و هنرمندان ایرانی پابه پای هنرمندان دیجیتال در غرب، این هنر را در ایران پیگیری نموده و بواسطه تجربیات و تحقیقات مناسب صورت گرفته، امید است که در سطح خوبی از آگاهی و تولیدات قرار گرفته باشیم.

مهندس عباس پویا افزود: برای ایجاد تنوع و پیشرفت امور، فقط از داوران و اساتید سنتی استفاده نشده و از نیروی جوان و مستعد نیز کمک گرفته خواهد شد، و بدینوسیله از علاقمدان به حضور در این زمینه دعوت بعمل می‌آید تا، سوابق، مدارک تحصیلی و تجربیات کاری خود را به نشانی دفتر جشنواره یا پست الکترونیک [email protected]این ایمیل آدرس توسط Spambot ها محافظت شده، برای مشاهده آن باید جاوا اسکریپت را فعال کنید ارسال نمایند.

وی در پایان گفت: پس از بررسی سوابق ارسال شده، از علاقمندانی که امتیازهای لازم را به دست آورند برای داوری دعوت بعمل خواهد آمد.


منبع: پیلبان
 

animations

Active Member
انیمیشن نیروی جی صدرنشین گیشه ها

انيميشن كامپيوتري «نيروي-جي» با يك فروش 32 ميليون دلاري صدرنشين جدول گيشه نمايش سينماهاي آمريكاي شمالي شد.

A0715250.jpg

اين فيلم سه روز قبل در 3697 سالن سينماي آمريكا و كانادا به روي پرده رفت و در مقايسه با ديگر فيلم‌هاي قديمي و جديد جدول افتتاحيه بهتري را تجربه كرد.

تحليلگران اقتصادي سينما رقابت اصلي را در جدول گيشه فروش بين 2 فيلم «نيروي-جي» و «حقيقت زشت» مي‌دانستند و در همان حال مي‌گفتند هركدام از اين دو فيلم صدرنشين جدول شوند، «هري پاتر و شاهزاده نيمه اصيل» رديف دوم جدول را اشغال خواهد كرد.

نوع استقبال تماشاگران از فيلم‌ها تأكيدكننده اين تحليل است. ششمين قسمت از ماجراجويي‌هاي هري پاتر در رديف دوم جدول نشست و «حقيقت زشت» (با بازي «ژرارد باتلر» و «كاترين هيگل») به مقام سوم جدول رضايت داد.

«نيروي-جي» انيميشن جديد كمپاني والت ديزني است كه بازيگراني مثل «نيكلاس كيج»، «بيل نيگي»، «تراويس ديديس» و «كريس اليس» در آن به جاي كاراكترهاي اصلي قصه صحبت كرده‌اند.

خط اصلي قصه فيلم درباره گروهي از حيوانات ماجراجوست كه راهي يك مأموريت مهم و عجيب و غريب مي‌شوند. «هري پاتر 6» هم در 10 روز اول نمايش خود 222 ميليون دلار فروش كرده است. تحليلگران هنوز نمي‌توانند، بگويند بين اين فيلم و قسمت دوم تغيير شكل دهندگان كدام يك لقب پرفروش ترين فيلم فصل تابستان را به خود اختصاص خواهد داد.

«تغيير شكل دهندگان 2» پس از 5 هفته نمايش در آمريكا و كانادا به فروش 379 ميليون دلاري دست پيدا كرده است. طي هفته‌اي كه گذشت 2 فيلم «بالا» (انيميشن والت ديزني و شركت كامپيوتري «پيكسار») و «50 روز تابستان»‌ از فهرست 10 فيلم اول جدول خارج شدند.

«بالا» كه هفته قبل 2 ميليون دلار فروش كرد طي 9 هفته نمايش فروش كلي 284 ميليون دلاري را تجربه كرده است. «50 روز تابستان» هم در دو هفته نمايش عمومي خود فقط 3 ميليون دلار فروش كرد.

وضعيت جدول گيشه نمايش سينماهاي آمريكا و كانادا طي 3 روز آخر هفته‌اي كه گذشت به شرح زير است:

1- نيروي-جي، 32 ميليون دلار (جديد)

2- هري پاتر و شاهزاده نيمه اصيل، 30 ميليون (2هفته ، 222 ميليون)

3- حقيقت زشت، 27 ميليون (جديد)

4- يتيم، 13 ميليون (جديد)

5- عصر يخي: ظهور دايناسورها، 8 ميليون (4هفته، 171 ميليون)

6- تغييرشكل دهندگان:‌ انتقام سقوط كرده‌‌ها، 8 ميليون (5هفته، 379 ميليون)

7- خماري صبحگاهي، 6.5 ميليون (8هفته، 247 ميليون)

8- پيشنهاد، 6.5 ميليون (6هفته، 140 ميليون)

9- دشمن مردم، 4 ميليون (4هفته، 88 ميليون)

10- برونو، 3 ميليون (3هفته، 56 ميليون)


منبع: خبرگزاري فارس
ایرانیان انیمیشن
 

animations

Active Member
سنگ شکن

sang-shekan.jpg


سنگ شکن عنوان برنامه ای است یک قسمتی با تکنیک دوبعدی به مدت دوازده دقیقه توسط صمد غلامزاده در مرکز مازندران تهیه و تولید شده است.

در این انیمیشن حکایت مردی کوه کن دستمایه داستانی شیرین و جذاب قرار گرفته است. مردی که از معشت خویش ناراضی است و شغل خود را دوست ندارد. او آدام های دیگری را در مشاغل مختلف می بیند و در آرزوی داشتن زندگی و شغل آنها به فکر و خیال فرو می رود و در ذهنش به کار و شغل آنان مشغول می شود . در نهایت ...

کارگردان و انیماتور : صمد غلامزاده
امور رایانه : سید احمد بابازاده-سیده سارا حسینی-نسیبه آقاتبار
بگراند : صمد غلامزاده
طراح میانی :سمانه مرتضوی – الهه تقوی – بهاره آزادی –
انتخاب موسقی : سید امیر غبار آستانه
فروردین 88


منبع: پیلبان
 

animations

Active Member
تولید انیمیشنن افسانه های آذربایجان

کارگردان، انيميشن "افسانه هاي آذربايجان" گفت: توليد اين انيميشن در 13 قسمت 10 دقيقه اي براي پخش از شبکه دو سيما همچنان ادامه دارد.

"علي اشرفي" با بيان اين مطلب اظهار داشت: 25 درصد کل پروژه به پايان رسيده و تقريبا براي سال آينده آماده نمايش مي شود. وي، افزود: انيميشن "افسانه هاي آذربايجان" از سطح کيفي بالايي برخوردار است و بدليل نزديکي فرهنگي ايران با کشورهاي همسايه مي توان آن را در اين کشورها نيز به نمايش گذاشت که مطمئنا مورد استقبال قرار مي گيرد.

اشرفي خاطر نشان کرد: قصه انيميشن "افسانه هاي آذربايجان" ريشه در فرهنگ ايران و آذربايجان دارد و در ساخت آن سعي کرديم از نمادهاي فرهنگ ايراني استفاده کنيم. اين کارگردان انيميشن اضافه کرد: "افسانه هاي آذربايجان" پند و اندرز را در قالب داستان هاي جذابي به مخاطب خود القا مي کند.


منبع: ایرانیان انیمیشن
 

animations

Active Member
آموزش فرهنگ بهره وری

کار تولید مجموعه انیمیشن‌های بهره‌وری ، به سفارش اداره کل فرهنگی وزارت کار و امور اجتماعی در شرکت آریا صنعت تخیل، به پایان رسید.

Bahrevari.jpg

این اثر به زودی از شبکه‌های سیما پخش خواهد شد. مجموعه فوق در یک نگرش کاملاً علمی و با استفاده از نظر کارشناسان وزارت کار، وزارت کشاورزی، سازمان ملی بهره‌وری و شرکت نوسازی صنایع ایران، به منظور فرهنگ سازی در جهت ارتقاء فرهنگ بهره‌وری شهروندان، تولید شده است.

شرکت آریا صنعت تخیل، تولید مجموعه انیمیشن های بهره وری را در بخش کشاورزی و در 17 قسمت سه دقیقه ای به انجام رسانده است.


منبع: پیلبان
 

animations

Active Member
تولید انیمیشن قصه های مزرعه

کارگردان انيميشن "قصه هاي مزرعه " با بيان اينکه اين انيميشن در 13 قسمت هفت دقيقه اي توليد و در مرحله دوبله قرار دارد، گفت که براي تهيه هردقيقه انيميشن سينمايي يک ميليارد تومان هزينه مي شود.

img633850808112656250.jpg

"علي اشرفي" اظهار داشت: توليد انيميشن "قصه هاي مزرعه" از دو سال پيش به روش سه بعدي کامپيوتري آغاز شد.

وي، با اشاره به اينکه اتفاقات و حوادث، حيواناتي که در يک مزرعه زندگي مي کنند را به تصوير مي کشد، افزود: کاراکترهاي اصلي اين انيميشن حيوانات هستند که برخي نقش مثبت و بعضي نقش منفي را ايفا مي کنند.

اين کارگردان، ادامه داد: قصه هاي اين انيميشن برگرفته از فرهنگ عامه است که هميشه گوسفند به عواقب کار فکر نمي کند، روباه نيز هميشه قصد شکار وي را دارد و نماد مکر و حيله است.

اشرفي، با اشاره به اينکه ماجراهاي اين انيميشن در پي اقدامات روباه براي شکار گوسفندان بوجود مي آيد، گفت: در ادامه توسط کارکترهاي مثبت اتفاقاتي مي افتد که همه نقشه هاي روباه برملا مي شود؛ گوسفند به اشتباهش پي مي برد و روباه هم هيچوقت موفق به شکار آن نمي شود.

به گفته وي، در اين انيميشن سعي شده، نکات آموزشي در قالب طنز براي کودکان بيان شود. اشرفي افزود: کشاورز در "قصه هاي مزرعه" ديالوگ ندارد و نقشه هاي اين حيوانات را اجرا مي کند.

وي درخصوص فاصله انيميشن ايران با کشورهاي غربي گفت:‌ مقايسه انيميشن هايي که بصورت مجموعه ساخته مي شوند با انيميشن هاي سينمايي کشورهايي مثل آمريکا صحيح نيست. وي، با بيان اينکه حدود 500 سه بعدي کار حرفه اي، براي توليد يک انيميشن سينمايي مثل "شرک" فعاليت مي کنند، گفت: براي تهيه هر دقيقه اين گونه انيميشن ها يک ميليارد تومان هزينه مي شود.

اين کارگردان انيميشن، اضافه کرد: توليد انيميشن سينمايي در ايران با مشکل مديريتي مواجه است زيرا کنار هم جمع کردن 500 انيماتور حرفه اي در ايران کار آساني نيست ضمن اينکه روحيه همکاري نيز ميان آنها وجود ندارد.

اشرفي، خاطر نشان کرد: انيميشن هاي ايراني که بصورت سريال توليد مي شود در مقايسه با انيميشن هاي کشورهاي غربي از سطح کيفي بالاتري برخوردار است.


منبع: ایرانیان انیمیشن
 

sara.mp

Member
آغاز به کار واحد انیمیشن سینما جوان اصفهان

مسئول انجمن سينماي جوانان دفتر اصفهان گفت: همزمان با فرا رسيدن ماه مبارك رمضان، فعاليت دفتر انجمن سينماي جوانان دفتر اصفهان آغاز شد.‌
هوشنگ جمشيديان در آيين افتتاحيه اين واحد در مجتمع فرهنگي استاد فرشچيان، اظهار داشت: فعاليت واحد انيميشن انجمن از مدت‌ها قبل آغاز شده بود اما به دليل زمان‌بر بودن كار توليد انيميشن و آمادگي بيشتر همكارانمان، از اعلام فعاليت اين واحد صرف نظر كرده بوديم.
وي افزود: با توجه به هماهنگي‌هاي انجام شده با دفتر مركزي انجمن، فعاليت اين واحد انيميشن با عنوان واحد تخصصي انيميشن دفتر انجمن سينماي جوانان اصفهان آغاز مي‌شود.
مسئول انجمن سينماي جوانان دفتر اصفهان با اشاره به كمبود واحد تخصصي انيميشن در استان تصريح كرد: اين واحد با هدف ايجاد انگيزه و بالا بردن سطح كمي و كيفي توليدات انيميشن استان آغاز به كار كرده و از تمام فعالان انيميشن در سطح استان براي همكاري دعوت به عمل مي‌آورد.
وي اظهار داشت: در حال حاضر اين واحد سه انيميشن وحدت، يك كار خوب و حكايت را در دست توليد دارد كه كار توليد انيميشن وحدت وارد مرحله رندر شده و به زودي نخستين اثر اين واحد ارائه مي‌شود.
جمشيديان آموزش را از اركان اصلي فعالان در عرصه انيميشن عنوان كرد و افزود: اين واحد انيميشن با استفاده از اساتيد جوان و مجرب كار آموزش هنرجويان و علاقمندان را در كنار توليد انيميشن دنبال مي‌كند.
وي امكانات موجود در اين واحد را براي توليد يك اثر انيميشن كافي دانست و تصريح كرد: در حال حاضر اين واحد به امكانات لازم براي توليد يك اثر انيميشن مجهز است اما مي‌تواند خيلي بهتر از اين باشد كه نيازمند بودجه‌هاي دولتي براي خريد تجهيزات هستيم.
منبع: خبرگزاری فارس
سایت ایرانیان انیمیشن
 

animations

Active Member
افتتاح سامانه موشن کپچر و رندر فارم در ایران

مراسم افتتاحيه سامانه موشن‌كپچر و رندرفارم در استوديوي انيميشن شهيد آويني با حضور سردار طائب و رياست بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي برگزار شد.

A0717005.jpg

«حسن طائب» جانشين فرمانده كل سپاه در نيروي مقاومت بسيج در مراسم افتتاحيه اين دستگاه ضمن تشكر از زحمات فعالان در عرصه انيميشن و توليد بازي‌هاي رايانه‌اي گفت: اميدوارم زمينه‌هاي لازم براي فعال شدن هر چه بيشتر بسيجيان در عرصه ادبيات و هنر فراهم شود، يكي از وظايف مقاومت بسيج تربيت نيروهاي مناسب براي كشور و فراهم آوردن امكانات لازم براي استعدادهاي درخشان است كه اين نيازمند ابزارهاي لازم در حوزه هنر است.
وي افزود: مؤسسه شهيد آويني موفق شد يكي از اين بسترها را براي گسترش فعاليت بسيجيان درعرصه توليد بازي و انيميشن فراهم كند.
طائب درباره بهره‌گيري از سامانه موشن‌كپچر گفت: به مدت 3 سال زمينه مطالعات و خريداري و آموزش اين سيستم در دستور كار بود و خوشبختانه امروز شاهد استفاده، نصب و فعاليت يك گروه متخصص هستيم كه هم‌زمان با اين كار، توليد يك بازي كامپيوتري كه در راستاي اهداف انقلاب اسلامي است، رونمايي شد.
وي اظهار اميدواري كرد: اميدوارم با ايجاد چنين زمينه‌هايي شاهد اين باشيم كه علاوه بر گسترش توليد انيميشن و گيم در كشور، تسهيلات لازم در اختيار كساني قرار گيرد كه مي‌خواهند در زمينه انقلاب اسلامي، دفاع مقدس و مقابله با تهديد نرم فعاليت كنند.
«محمد قهرماني» مدير عامل موسسه شهيد آويني نيز ضمن تشكر از فعاليت‌ همكاران خود گفت: به نظرم اين اتفاق كاملا منحصر به فرد است و ما خدمات قابل توجهي را براي ارائه به موسسات و شبكه‌هاي مختلف داريم و تلاش مي‌كنيم كه كارمان در عرصه انيميشن توسعه دهيم و فعاليت‌هايي در زمينه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس داشته باشيم.
«محمد قهرماني» در افتتاحيه اين دستگاه، درباره اين سيستم انيميشن‌سازي گفت: اين سيستم به مدت 6 ماه نسب و راه‌اندازي شد و فضاي سوله‌مانندي براي آن طراحي شد و 16 دوربين فيلمبرداري در اين سالن نصب شد.
وي افزود: بحث تست موشنكپچر با ساخت انيميشن قهرمان كوچك انجام شد و قرار است انيميشن «افول صاعقه» را در مورد انرژي هسته‌اي و انيميشن تروريسم را توليد كنيم.
به گفته مديرعامل مؤسسه شهيد آويني، مخارج خريداري و نصب اين دستگاه حدود 500 ميليون تومان بوده است.
«مظاهر خادم‌لو» كارگردان انيميشن و مدير بهره‌برداري از دستگاه موشنكپچر و رندرفارم در اين مراسم گفت: دستگاه موشن‌كپچر قابليت ضبط حركات و انتقال آنها را به فضاي مجازي دارد و در ساخت انيميشن‌هاي سه بعدي كه اكثرا سمت‌وسوي رئال را در طراحي دارند، ساخت بازي‌هاي رايانه‌اي ، طراحي شخصيتي بازي‌ها و همچنين در بخش‌هاي جنبي شامل بخش پزشكي و ورزشي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
وي افزود: اين دستگاه نيازمند يك آكتور است كه حركات را اجرا مي‌كند و با توجه به شخصيتي كه در گيم و انيميشن داريم به لحاظ فيزيكي و حركتي انتخاب مي‌شود و با پوشيدن لباس مخصوص حركات در استوديو ضبط مي‌شوند و پروسه فيلتر كردن و كلين كردن حركات پس از آن انجام مي‌شود و در نهايت با استفاده از نرم‌افزارهاي سه بعدي و انتقال به كاراكتر مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
«حسن طائب» از سيستم‌هاي مختلف موشن‌كپچر و رندرفارم بازديد كرد و كارشناسان به ارائه اطلاعات لازم در زمينه فعاليت‌ اين دستگاه پرداختند و به پرسش‌هاي مطروحه پاسخ دادند.
در بخش ديگري از اين مراسم، جانشين فرمانده كل سپاه در نيروي مقاومت بسيج، به بازديد از بخش بازي‌ رايانه‌اي مؤسسه شهيد آويني پرداخت و «بابك كرباسي» مدير پروژه گيم «مدافعان كربلا» نحوه انجام و استفاده از اين بازي را بيان كرد.


منبع: خبرگزاری فارس
ایرانیان انیمیشن
 

animations

Active Member
حضور انيميشن كارگردان 12 ساله ايراني در جشنواره «فيل طلايي» هند

انيميشن كودك ايراني به شانزدهمين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان «فيل طلايي» هند راه يافت.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري فيلم كوتاه، جشنواره «فيل طلايي» كه يكي از معتبرترين جشنواره‌هاي كودكان جهان است، هر دو سال يك بار در چندين بخش، فيلم‌هاي كودكان فيلمساز و فيلم‌هايي درباره كودكان را به رقابت مي‌گذارد.

بر اساس اين گزارش، انيميشن سه دقيقه‌اي «دلم براي لايه اوزون مي‌سوزد» ساخته پوريا عقيلي فيلمساز 12 ساله ايراني در دو بخش «مسابقه بين‌الملل» و «چشم‌انداز سينماي آسيا» اين جشنواره حضور دارد.

اين انيميشن به تهيه‌كنندگي «مرجان رياحي» مدير پايگاه خبري فيلم كوتاه به معضل آلودگي هوا از نگاه يك كودك 12 ساله مي‌پردازد. «دلم براي لايه اوزون مي‌سوزد» پيش از اين در بخش رقابتي بيست‌وهفتمين جشنواره فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان «چرخ و فلك» در شهر ريموسكي در ايالت كبك كانادا حضور داشت. همچنين اين فيلم به بخش مسابقه بين‌الملل سي‌ونهمين جشنواره بين‌المللي فيلم رشد نيز راه يافته است.

شانزدهمين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان «فيل طلايي» 14 تا 20 نوامبر در شهر حيدرآباد هند برگزار مي‌شود.


منبع: پیلبان
 

animations

Active Member
اولين «كلوپ انيميشن» در حوزه هنري راه‌اندازي شد

مركز مطالعات و توليدات فيلم انيميشن حوزه هنري براي علاقه‌مندان، كلوپ انيميشن راه‌اندازي كرد.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري حوزه هنري، اين كلوپ با هدف آشنايي و معرفي تكنيكي و محتوايي هر چه بيشتر محصولات مطرح دنيا و نيز ايجاد زمينه براي كشف و شناسايي استعدادهاي توانمند و خلاق و نيز فراهم كردن زمينه براي افراد حرفه‌اي راه‌اندازي شده است.

بر اساس اين گزارش، در اين بخش از مركز انيميشن حوزه هنري، جلسات بحث و گفت‌وگو، كتابخانه فارسي و لاتين، آرشيو نرم‌افزارهاي انيميشن، كتابخانه ديجيتال لاتين، آرشيو فيلم و انيميشن، جلسات نمايش فيلم و انيميشن و كارگاه‌هاي آموزشي در اختيار علاقه‌مندان به اين هنر صنعت قرار مي‌گيرد.

بر اساس فراخوان عضوگيري اعلام شده از سوي مركز انيميشن حوزه هنري، عضويت براي دانشجويان رشته انيميشن و اعضاي آسيفا و خانه هنرمندان تا آخر پاييز رايگان است.

پيش از اين نيز آموزشگاه تخصصي و حرفه‌اي انيميشن براي تربيت متخصص در تمام زمينه‌هاي انيميشن (32 رشته دست‌اندركار توليد در اين حرفه) با حضور استادان شناخته شده در اين مركز راه‌اندازي شده است.

علاقه‌مندان براي ارتباط با اين كلوپ انيميشن و دريافت اطلاعات بيشتر مي‌توانند با شماره تلفن 3-88977602 تماس بگيرند.


منبع: پیلبان
 

animations

Active Member
سیمرغ بلورین پویانمایی در جشنواره فیلم فجر اهدا می‌شود

Ekhtetamieh23_19.jpg

دو سیمرغ بلورین ویژه آثار پویانمایی در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر روی پرده می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، در قوانین و مقررات جدید جشنواره فیلم فجر بخش نقش خیال ویژه آثار پویانمایی در نظر گرفته شده است. در این بخش دو سیمرغ بلورین اهدا می‌شود.

برگزیدگان این بخش سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی فیلم کوتاه و نیمه‌بلند و سیمرغ بلورین کارگردانی فیلم بلند دریافت می‌کنند. جشنواره پویانمایی هر سال به طور مستقل برگزار می‌شود و آثار تولید شده در این زمینه در این جشنواره به نمایش درمی‌آیند.


منبع: پیلبان
 

H.S

Member
آموزش تخصص هاي حرفه اي انيميشن در سراسر کشور مسوول آموزش انيميشن مرکز توليدات و مطالعات انيميشن حوزه هنري از برگزاري دوره‌هاي آموزشي اين هنر صنعت در مراکز استاني حوزه هنري در آينده نزديک خبر داد.

1257589348.jpg
به گزارش ايرنا ازحوزه هنري ، مسوول آموزش مرکز مطالعات و توليدات فيلم انيميشن حوزه هنري، اين دوره‌ها با هدف کشف استعدادهاي جوان، معرفي و آموزش روش‌هاي نوين پويانمايي و اشتغال زايي براي استعدادهاي خلاق و توانمند در سراسر کشور، به صورت فشرده و برپايي 80 ساعت کلاس عملي در پنج شاخه انيميشن برگزار مي‌شود.

معراجي پنج شاخه آموزشي اين دوره‌ها را آموزش تکنيک فتوکلاژ، آموزش انيميشن خلاق، آموزش تکنيک سه بعدي رايانه‌اي، آموزش تکنيک عروسکي خميري و مفصلي و آموزش تکنيک پيپرpaper نام برد.

وي گفت: هنرجويان پس از اتمام هر دوره که البته تابع شرايطي همچون گذراندن دوره‌هاي پيش نياز و آشنايي پايه با علوم رايانه است، ظرف مدت دو ماه فرصت دارند تا يک پروژه عملي را با مشخصات لحاظ شده از سوي مرکز به شکل انفرادي و يا گروهي به انجام رسانند که اين به منزله دريافت گواهينامه تخصصي دوره مربوطه است و با احراز آن به گروه‌هاي حرفه‌اي انيميشن سازي ، به ويژه در مراکز استاني حوزه هنري، معرفي مي‌شوند.
 

H.S

Member
حاضرم «جمشيد و خورشيد» خاك بخورد اما اكران مناسبي داشته باشد تهيه‌كننده «جمشيد و خورشيد» گفت: ما حاضريم فيلم خاك بخورد و بايگاني باشد، ‌تا شرايط مناسبي براي اكران عمومي آن فراهم شود.

1257703573.jpg
«نادر يغمائيان» درباره عدم اكران عمومي «جمشيد و خورشيد»، پس از گذشت 4 سال،گفت: همچنان منتظر اكران عمومي اين فيلم هستيم و تا اكران و شرايط ويژه‌ برايش در نظر گرفته نشود، آن را اكران نخواهيم كرد و بايگاني خواهد بود.

وي افزود: به نظر ما «جمشيد و خورشيد» ارزش شرايط ويژه را دارد و ما با بودجه شخصي آن را ساختيم و ارگان حمايت‌كننده و سرمايه‌گذاري نيز نداشتيم و زماني كه ساختن فيلم انيميشن در فكر هيچ كس نبود، ما زحمت زيادي براي آن متحمل شديم و پايش ايستاديم.

يغمائيان اين انيميشن را كاري قابل دفاع خواند و گفت: «جمشيد و خورشيد»، علي‌رغم زماني كه پشت سر گذاشته ولي با كيفيت بالايي توليد شده و فكر نمي‌كنم به صرف اكرانش، درست باشد كه نابود شود.

وي گفت: به نظرم اين فيلم در عيد نوروز و عيادي ديگر مي‌تواند بهترين اكران را داشته باشد، همچنين زمان بازگشايي مدارس نيز وقت مناسبي براي اكران آن است.

اين تهيه‌كننده با اشاره به وضعيت كنوني اكران، گفت: متأسفانه با روند اكران‌ فيلم‌هاي تجاري، جايي براي فيلمي مثل «جمشيد و خورشيد» نيست و ما بايد همچنان منتظر اكران آن باشيم.

وي در انتهاي سخنانش افزود: «جمشيد و خورشيد» در سينماي ايران يك رويداد بود و هنوز هم حتي اگر اكران نشود، يك رويداد است، ما حاضريم فيلم خاك بخورد ‌تا آن روزي كه اكران مناسب خود را داشته باشد و چشم به راه يك فرصت خوب خواهيم ماند.

براساس اين گزارش، پخش فيلم انيميشن «جمشيد و خورشيد» به عهده هدايت فيلم است.

در اين انيميشن امين حيايي، ثريا قاسمي، ترانه عليدوستي، حبيب رضايي، رامبد جوان و پرويز پرستويي صداپيشگي داشتند.

عوامل سازنده اين انيميشن كه از فرهنگ كهن و تمدن ايراني در قالبي موزيكال بهره گرفته و تصويري شاعرانه ارايه كرده است عبارتند از: كارگردان: بهروز يغمائيان، آهنگساز: كيوان كيارس، فيلم‌نامه: علي فياض منش، مديردوبلاژ: چنگيز جليلوند، صداپيشگان: پرويز پرستويي (كارام و منجم) امين حيايي (جمشيد) ترانه عليدوستي (خورشيد) رامبد جوان (ماهان)، حبيب رضايي (آبا) و ثريا قاسمي (نديمه خورشيد) تهيه‌كننده: نادر يغمائيان
 

H.S

Member
جزيره خيال در كره انيميشن جزيره خيال ساخته «آريا طاهري» به عنوان تنها اثر ايراني به جشنواره انيميشن پيساف كره جنوبي راه يافت.

1257173039.jpg


اين اثر به مدت هفت دقيقه ساخته شده و تاكنون در جشنواره انيميشن شيراز(1387) به عنوان بهترين فيلم و در جشنواره هنرهاي ديجيتال تهران (1387) به عنوان دومين اثر برگزيده و در جشنواره دانشجويي تهران (1387) نيز حايز ديپلم افتخار شده است.
عوامل اين اثر عبارتند از: كارگردان «آريا طاهري» ، استوري بورد «فرهود فرمند»، طراح زمينه «مهدي موحد»، نقاشي پس‌زمينه «مرجان فرزان بخش»، انيماتور و لي‌آوت «آرش احسان» ، مدل‌سازي و كپچر «آريا طاهري» و فيلم‌نامه «احمدرضا داوري».
 

H.S

Member
انيميشن تاريخچه مسجد مقدس جمكران توليد مي‌شود مسئول واحد رايانه مسجد مقدس جمكران از توليد انيميشن تاريخچه اين مسجد مقدس خبر داد.

علي اسماعيلي با اشاره به فعاليت‌هاي واحد رايانه و محصولات فرهنگي انتشارات مسجد مقدس جمكران بيان داشت: واحد رايانه و محصولات فرهنگي انتشارات مسجد مقدس جمكران با اينكه با تعداد نيروي كم محصولات گسترده‌‌اي را ارائه مي‌كند.

وي با بيان اينكه توليد سي دي، نوار، نرم افزارهاي اسلامي، محصولات فرهنگي مانند جاكليدي و ... از جمله اقدامات و فعاليت‌هاي واحد رايانه و محصولات فرهنگي است، اظهار داشت: ما در واحد رايانه بيش از 500 عنوان نوار و 220 عنوان سي دي عرضه مي‌كنيم.

وي خاطرنشان كرد: تمام محصولات رايانه‌اي كه در انتشارات مسجد مقدس جمكران عرضه مي‌شود توليد خود ما است كه محصولات را با توجه به مناسبت‌هاي خاص به صورت mp3 و VCD توليد و عرضه مي‌كنيم كه در سال بيش از 30 عنوان جديد در اين واحد توليد مي‌شود.

مسئول واحد رايانه مسجد مقدس جمكران از تكثير سالانه 80 هزار سي دي و 2 هزار نوار به طور سالانه خبر داد و گفت: تمام محصولات رايانه‌اي ما در حوزه مذهبي است كه استقبال بسيار خوبي هم از آنها مي‌شود.

وي با اشاره به فعاليت بيش از 30 نمايندگي انتشارات مسجد مقدس جمكران در سراسر كشور اظهار داشت: انتشارات مسجد مقدس جمكران در كشورهاي خارجي چون عراق و لبنان هم نمايندگي دارد كه تمام اجناس آنها توسط اين واحد تامين مي‌شود.

اسماعيلي از توليد كتاب گويا براي اولين بار در كشور در واحد رايانه انتشارات مسجد مقدس جمكران خبر داد و گفت: سي‌دي كتاب گويا به طور گفتاري كتاب‌هايي كه طراحي شده است را به مخاطبان خود ارائه مي‌دهد كه استقبال بسيار خوبي از اين محصول شد و در حال طراحي كتاب‌هاي ديگري براي توليد هستيم.

وي ادامه داد: سي دي قرار سبز از ديگر محصولات واحد رايانه انتشارات مسجد مقدس جمكران است كه شامل فيلمي از شفا گرفتن يكي از زائران اين مسجد مقدس است.

مسئول واحد رايانه و محصولات فرهنگي انتشارات مسجد مقدس جمكران بيان داشت: فيلم «ره توشه زائران» هم يكي ديگر از محصولات اين واحد است كه به صورت VHS در اختيار كاروان‌هايي كه به مسجد مقدس جمكران مي آيند قرار گرفته است و در حال حاضر مشغول توليد سي دي اين فيلم هم هستيم.

اسماعيلي از توليد عطر مخصوص مسجد مقدس جمكران خبر داد و افزود: اين عطر كه به تازگي با رنگ سبز توليد شده است، با استقبال گسترده عاشقان مسجد مقدس جمكران همراه بوده‌ و تصميم به توليد گسترده اين عطر داريم.

وي در پايان سخنان خود از آغاز توليد انيميشن تاريخچه مسجد مقدس جمكران خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اينكه بايد در عصر ارتباطات محصولات جديد و متناسب با اين عصر توليد شود در حال آغاز توليد انيميشن تاريخچه مسجد مقدس جمكران هستيم و اميدورايم كه اين انيميشن تا نيمه شعبان سال آينده آماده شود.
 

aminfaghihe

New Member
در پست اول این صفحه از sara.mp اشتباه است الان نقل مکان کردن به خیابان شمس آبادی ساختمان برگ سبز . علتش هم اجاره ی بالای آنجا بوده . الان در حال رندر انیمیشن وحدت هستن که به مدت 3 یا 4 دقیقه است . پروژ ه ی بعدیش هم درباره ی نماز هست بعد از آن هم انیمیشن هی ما هوم هست . در کل گروه اصلیشون 3 نفر هست و فعلا از آموزش افراد خرجشون را در میاره. ( چی گفتم )
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا