اخبار انیمیشن (داخلی)

animations

Active Member
اختصاص اولین سالن سینما به پخش انیمیشن در ایران

يكي از سالن‌هاي سينما آزادي تهران به پخش انيميشن‌هاي روز دنيا اختصاص یافت.

azadi-cinema.jpg

«مهرداد رئيسي» از اعضای انجمن گویندگان جوان گفت: طبق هماهنگي‌هاي صورت گرفته با حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي يكي از سالن‌هاي سينما آزادي به پخش انيميشن‌هاي روز دنيا اختصاص يافت و هر انيميشن به مدت يك ماه در اين سينما اكران خواهد شد. وي افزود: اين كار باعث مي‌شود كه انيميشن‌هاي روز دنيا نيز در ايران ديده شوند و همچنين انيميشن سازان داخلي نيز ترغيب به ساختن انيميشن شوند.

رئيسي ادامه داد: همچنين آقاي جعفري در حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي به ما قول مساعد داده‌‌اند كه در 100 سينماي كل كشور كه متعلق به اين سازمان است نيز انيميشن‌ها به نمايش درآيند و در حقيقت سانس‌هاي صبح اين سينماها اقدام به پخش انيميشن كنند.

رئيس انجمن گويندگان جوان در ادامه از افتتاح سه استوديوي شيشه‌اي در اين انجمن خبر داد و تصريح كرد: براي اولين بار در ايران ما از استوديوهاي تمام شيشه‌اي استفاده كرده‌ايم و در حال حاضر انجمن گويندگان جوان با 6 استوديو به دوبله انيميشن‌هاي روز دنيا مي‌پردازد.با افزوده شدن اين ظرفيت ما مي‌‌توانيم در ماه حدود 32 انيميشن بلند را دوبله كنيم.

رئيسي در ادامه درباره كارهاي جديدي كه در اين انجمن دوبله شده‌اند نيز گفت: مجموعه انيميشن «عاشورا» از محصولات مركز صبا در 10 قسمت 15 دقيقه‌اي از آْثار جديد ماست كه در حال دوبله است. همچنين انيميشن دو بعدي «قمر بني هاشم» نيز كار ديگري است كه توليد لبنان است و در مدت زمان 60 دقيقه مشغول دوبله آن هستيم كه هر دو اين آثار در ايام محرم از تلويزيون پخش خواهند شد.


منبع: کارتون 3000
 

animations

Active Member
فيلمنامه «تهران 1500» تا آخر آذر پايان مي‌يابد

pictures

«محمدهادي منبتي» مدير توسعه تصوير شهر در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس گفت: فيلمنامه اين اثر انيميشن 26 فصل است كه حدود 18 فصل آن تهران توسط «اميرمسعود علمداري» آماده شده و قرار است تا آخر ماه نگارش فيلمنامه به اتمام برسد. وي ادامه داد: همه چيز روال عادي خود را طي مي‌كند و طبق برنامه‌ريزي پيش مي‌رود.

منبتي به حضور «بهرام رادان» در اين پروژه اشاره كرد و افزود: بهرام رادان به عنوان يكي از بازيگراني كه مدل‌سازي خواهد شد با اين پروژه قرارداد بسته است و حدودا 10 بازيگر ديگر نيز در اين پروژه همكاري خواهند كرد. وي افزود: از چهره بهرام رادان عكاسي شده است كه بر اساس آن مدلسازي از وي انجام خواهد شد. براساس اين گزارش، پروانه ساخت انيميشن«تهران 1500» به تهيه‌كنندگي عبدالحسين ابوالحسني و كارگرداني بهرام عظيمي صادر شد.

بنابرگزارش فارس، بهرام رادان، كه نقش اول مرد اين انيميشن را بر عهده دارد، با چهره انيميشني خود در نقش يك راننده تاكسي بازي خواهد كرد و مدل‌سازان اين انيميشن، كاراكتر رادان را به صورت انيميشن سه بعدي در مي‌آورند. بنا بر اين گزارش، بهرام رادان پس از اتمام طراحي اين انيميشن، به جاي كاراكتر خود صحبت خواهد كرد.

انيميشن تهران 1500، 113 سال آينده تهران را به تصوير مي‌كشد و در ژانر كمدي به مضامين فرهنگي مي‌پردازد. در اين انيميشن همچنين به نوعي از بزرگان هنر ايران به خصوص سينما، تئأتر و موسيقي ياد خواهد شد.

عوامل توليد اين انيميشن بلند عبارتند از:
فيلمنامه‌نويس: اميرمسعود علمداري و بهرام عظيمي، كارگردان:بهرام عظيمي، مديرپروژه: سيدهادي منبتي، مدير توليد: اسماعيل شرعي، انتخاب بازيگران :حبيب رضايي، طراح فضا و وسايل:حميد بهرامي، طراحي كاراكترها: بزرگمهر حسين‌پور و تهيه‌كننده: مؤسسه تصوير شهر وابسته به معاونت هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و مؤسسه نسل انديشه سبز.


منبع: انیماتورهای ایران
 

animations

Active Member
"فانتازیا" به کانون انیمیشن می‌آید

disney_fantasia.gif


Fantasia_in_Dub.jpg
engel01a_Fantasia-hippo_gat.jpg



انیمیشن خارجی "فانتازیا" سه‌شنبه سوم دی‌ماه ساعت 17 در کانون انیمیشن مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نمایش درمی‌آید.

به گزارش خبرگزاری مهر، این انیمیشن محصول سال 1940 شرکت والت دیسنی است و سال 2008 در فهرست 100 فیلم برتر تاریخ سینما به انتخاب موسسه فیلم آمریکا قرار گرفت. پس از نمایش فیلم نشست تحلیلی با حضور امیر سحرخیز برگزار می‌شود.

همچنین کارگاه انیمیشن با حضور دکتر گلپایگانی و سیاوش زرین‌آبادی درباره مجموعه انیمیشن ایرانی "پهلوانان" برپا می‌شود. این مجموعه‌ با تکنیک دوبعدی رایانه‌ای در 13 قسمت 30 دقیقه‌ای به سفارش مرکز صبا با کارگردانی زرین‌آبادی ساخته شده است.

داستان‌های این مجموعه همگی تخیلی است و وقایع آن در خوارزم از شهرهای خراسان قدیم در قرن هشتم می‌گذرد. قهرمان "پهلوانان" محمود قتالی خوارزمی ملقب به پوریای ولی است که آهنگری دارد و صاحب و اداره‌کننده تنها زورخانه شهر نیز هست.

عوامل مجموعه عبارتند از کارگردان مشترک: مهرداد شیخان، طراح فضا و زمینه: حسین صافی، طراح شخصیت: مهرداد شاهوردی و حمید برزویی، مدیر تولید: مرتضی جهانپور، مجری طرح: علیرضا گلپایگانی و س. زرین‌آبادی (شرکت حرکت کلیدی).


منبع: خبرگزاری مهر
 

animations

Active Member
چهارمين جشن روز جهاني انيميشن طي دو روز در سينما آزادي برگزار مي‌شود

A0065511.jpg

به گزارش روابط عمومي انجمن سينمايي فيلمسازان انيميشن ايران(آسيفا)، اين انجمن اقدام به برگزاري چهارمين دوره جشن روز جهاني انيميشن طي دو روز ،در پنجم و ششم دي ماه در سينما آزادي كرده است.

بنا بر اين گزارش، آيفا ايران عضو آيفاي جهاني، سازمان جهاني يونسكو و از اصناف خانه سينما است.

نورالدین زرین‌کلک گفت:«روز جهانی انیمیشن در سال 2004 برای اولین بار در فرانسه جشن گرفته شد و بعد از آن هم کشورهای دیگر این جشن را برگزار کردند. ایران هم از سال 84 هر سال این جشن را برگزار می‌کند». وی افزود:«دو سال اول برگزاری این جلسات در موزه‌ی هنرهای معاصر شکل شکل می‌‌گرفت اما مدیریت موزه قول خود را پس گرفت و در خانه سینما برگزار شد».

کامیاب درویشی نیز هدف اصلی این جشن را توجه مردم و مسئولان به این هنر هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ فرهنگی هنری دانست.

دبیر روز جهانی انیمیشن برنامه‌های روز جشن را اینگونه اعلام کرد:«برگزاری روک‌شاپ و انیمیشن‌های دو بعدی و سه بعدی. همچنین میزگردهای متحدان سینمایی و بررسی طنز در انیمیشن و نمایش فیلم‌های منتخب انیمیشن ایران و جهان در سینما آزادی».


منبع: پیلبان +
 

animations

Active Member
صبا با 41 اثر در جشنواره پويانمايي

A0546627.jpg

به گزارش روابط عمومي اداره كل پويانمايي (صبا)، صبا امسال نيز همچون سال‌هاي گذشته در پي حضور مستمر در جشنواره‌هاي داخلي و خارجي در چهارمين جشنواره پويانمايي تهران نيز با تعداد زيادي از آثار خود حضوري فعال و چشمگير خواهد داشت.

بنابر اين گزارش،‌ اين جشنواره كه در اسفندماه امسال در تهران برگزار خواهد شد، ميزبان تعداد زيادي از آثار پويانمايي داخلي و خارجي است.
در اين ميان اداره كل پويانمايي نيز با چهل و يك اثر از ميان انبوه آثار توليدي خويش در سال 87 در اين جشنواره حضور خواهد داشت.

آثار انتخاب شده از ميان توليدات صبا عبارتند از:فاو، عاشورائيان، خواجه نصيرالدين طوسي، پنج انگشت، تير آرش، چيزي مثل ...،‌ دست‌هاي كوچك، قلب‌هاي بزرگ، شيطنت كودكانه، ره افسانه، لي لي حوضك، شيرهاي آلواتان، مرغ گرفتار، قصه‌هاي كتاب، كودك و تلويزيون، باغ مخفي،‌ سنگان،‌ پابرهنه، پهلوانان، مرغ سحر، اژي دهاك، كشف راز، رنگ ترديد‌، قصه‌هاي شب چله،‌ نامه‌اي به آفتاب، كليدهاي رويا، ميهماني، ‌داستان‌هاي شنيدني، روز مي‌شود، چرا سگ‌ها از گربه‌ها متنفرند،‌ دو ماهي، كوكو قصه امروز كو؟ حسني و فلفلي،‌ خدا با ماست،‌ قصه‌هاي تقي،‌ بن بست،‌ آفرينش،‌ اژي دهاك(مار دوش)،‌ عروج،‌ نبرد فريدون(ماردوش)،‌ جاندار و سفر به سرزمين دور.


منبع: پیلبان
 

animations

Active Member
تهران 1500

A0539783.jpg

خبرگزاري فارس: هفته گذشته مهران مديري به جمع بازيگران مطرح فيلم انيميشن سينمايي «تهران 1500» پيوست.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره كل روابط عمومي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، مهران مديري در اين فيلم نقش پيرمردي 160 ساله را ايفا خواهد كرد كه داستان فيلم پيرامون زندگي گذشته و حال وي روايت مي‌شود.

ضمناً در حال حاضر حبيب رضايي كه كار انتخاب بازيگران اين پروژه را به عهده دارد در حال مذاكره با بازيگر نقش اول زن اين انيميشن است كه نام اين هنرمندان نيز تا پايان هفته اعلام خواهد شد.

به گزارش فارس، پيش از اين با بهرام رادان به عنوان بازيگر نقش اول مرد اين فيلم و همچنين گوهرخيرانديش، مهتاب نصيرپور، محمدرضا شريفي‌نيا، حبيب رضايي و حسام نواب صفوي قرارداد به امضا رسيده بود و در حال حاضرمدل سازان مشغول ساخت كاراكتر سه بعدي اين بازيگران هستند تا پس از تاييد كاراكترها از طرف اين هنرمندان، مرحله طراحي لباس نيز آغاز شود.

فيلم انيميشن سينمايي «تهران 1500» در ژانر كمدي وبا محوريت مسايل اجتماعي ، فرهنگي و شهرنشيني ساخته خواهد شد و درآن آينده تخيلي شهر تهران را در سال 1500 مشاهده خواهيم كرد.

ديگر عوامل توليد اين فيلم عبارتند از: فيلمنامه: امير مسعود علمداري و بهرام عظيمي كارگردان:بهرام عظيمي، مدير پروژه: سيد هادي منبتي، مدير توليد: اسماعيل شرعي، طراحي فضا: حميد بهرامي، طراحي كاراكتر: بزرگمهر حسين پور، استوري برد: ماني وطن دوست، تهيه كننده: موسسه تصوير شهر وابسته به معاونت هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و موسسه نسل انديشه سبز.


منبع: پیلبان
 

animations

Active Member
طنزپردازی لازمه هنر انیمیشن است

در حاشيه مراسم بزرگداشت روز جهاني انيميشن ميزگردي با عنوان طنز در انيميشن با حضور منوچهر احترامي، احمد عرباني، بهمن عبدي و بهرام عظيمي برگزار شد و مدعووین نظرات خود را در ارتباط با این موضوع بیان کردند.

jashn-animation06.jpg

به گزارش کارتون3000 ، منوچهر احترامي( طنز پرداز ) گفت: هيچ هنري بدون طنزبه کمال کامل نمي‌رسد و انيميشن نيز از اين قاعده مستثئي نيست اگر هنرمندان اين عرصه بتوانند به صورت آگاهانه از طنز استفاده کنند قطعا مورد توجه مخاطب خواهند بود.

بهرام عظيمي (انيماتور) نيز در اين ميزگرد با اشاره به مشکلاتي که براي توليد انيميشن در کشور وجود دارد، گفت: نمي توان دليل اين مشکلات را فقط در همکاري مديران فرهنگي کشور جستجو کرد چون بسياري از اين مشکلات توسط خود انيماتورها ايجاد شده است.

وي اظهار کرد: نبايد کمبود بودجه را دليل بي کيفيت بودن کارها دانست، درحالي که دليل اصلي آن بي توجهي انيماتورها به کار خودشان است که اين موضوع هم به خودشان ضربه مي‌زنند و هم مخاطب را به جامعه انيميشن بي اعتماد مي‌کنند.

وي گفت: طنز در انيميشن بسيار حياتي است و بايد توجه ويژه‌اي به آن داشت و در اين ميان شخصيت‌پردازي اهميت پيدا مي‌کند چون نمي‌توان با شخصيت‌هاي ساخته شده هر نوع طنزي را به مخاطب القا کرد .

احمد عرباني نيز در اين برنامه، با اظهار خرسندي از برگزاري جشن روز انيميشن در سينما آزادي، گفت: اين همايش‌ها فرصت خوبي است که انيماتورهاي کشور به تبادل اطلاعات بپردازند و تجربه هاي خود را در اختيار همکارانشان قرار دهند.

در اين مراسم همچنين بهمن عبدي( انيماتور) نيز گفت: خوشبختانه شاهد حرکت‌هاي مثبتي در حوزه انيميشن در کشور بوديم و مي‌توان با متن خوب به اين حرکت ها توان لازم را بخشيد و به طور قطع طنز نيز مي‌تواند ابزاري مفيد در اختيار انيميشن قرار گيرد

گفتني است بزرگداشت روز جهاني انيميشن با مشارکت مرکز توليدات و مطالعات انيميشن حوزه هنري و انجمن انيميشن ايران (آسيفاي ايران) در سينما آزادي برگزار شد.


منبع: cartoon3000
 

animations

Active Member
انیمیشن های ماسترو ، گزا تاث و اسخیزین در جشنواره پویانمایی تهران

4انیمیشن خارجی كه قرار است روزهای ۱۱ تا ۱۵ اسفند امسال بر پرده سینماهای جشنواره پویانمایی تهران نمایش داده شود تاكنون ۱۱۸ جایزه بین‌المللی در جشنواره‌های مطرح جهانی به دست آورده‌اند.

به گزارش کارتون3000 و به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، یكی از فیلم‌های ارسال شده به دبیرخانه جشنواره پویانمایی تهران ماسترو (Maestro) نام دارد كه به كارگردانی گزا تاث (Geza M.Toth) نامزد دریافت اسكار انیمیشن كوتاه در سال ۲۰۰۷ بوده و ۴۴ جایزه جهانی را در پرونده موفقیت‌های خود ثبت كرده است.

animafest-tehran.jpg

این فیلم مجارستانی جایزه ویژه‌ی مخاطبان ۲۰۰۵ ـ انیفست ۳، بوداپست، لهستان، جایزه تماشاگران جشنواره بك‌آپ ، ویمر، آلمان ۲۰۰۶ و جایزه تماشاگران جشنواره بین‌المللی سینانیما ۲۰۰۵ پرتغال را به خود اختصاص داده است.

فیلم اسخیزین Skhizein به كارگردانی جرمی كلاپین نیز تاكنون ۳۰ جایزه معتبر جهانی را از آن خود ساخته است كه جایزه قمری طلایی جشنواره بین‌المللی لایپزیك آلمان، جایزه تماشاگران و بهترین انیمیشن كوتاه جشنواره بین‌المللی لیدز (انگلستان)، انتخاب هفتگی منتقدان جشنواره بین‌المللی كن (فرانسه)، جایزه تماشاگران انسی (فرانسه)، بهترین فیلم انیمه شده اودنس (دانمارك)، دومین جایزه فیلم برتر انیمادرید (اسپانیا) از جمله موفقیت‌های شاخص این فیلم فرانسوی است.

دو فیلم دیگر شركت كننده در جشنواره پویانمایی تهران به نام‌های بتی خفته Sleeping Betty به كارگردانی كلود كلوتیر(Claude Clutier) محصول كانادا و انتهای شادی من My Happy End به كارگردانی میلن ویتانو (Milen Vitanov) محصول آلمان نیز به ترتیب ۲۰ و ۲۴ جایزه جهانی را به دست آورده‌اند كه در میان موفقیت‌های فیلم اول كسب جایزه تماشاگران ـ جشنواره اشتوتگارت، جایزه‌ تماشاگران ان‌ـ اف‌ـ بی و جایزه بهترین انیمیشن كانادایی جشنواره‌ی بین‌المللی اتاوا ۲۰۰۷، جایزه بهترین انیمیشن جشنواره بین‌المللی فیلم كوتاه برلین، منتخب بخش دانشجویی جشنواره بین‌المللی انسی، جایزه تماشاگران جشنواره بین‌المللی سینانیما و در میان موفقیت‌های فیلم دوم كسب جایزه بهترین فیلم برای كودكان از زاگرب ۲۰۰۸ و جایزه ویژه هیأت داوران انسی ۲۰۰۸ به چشم می‌خورد.

برای شركت در ششمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران ۱۴۰۰ اثر از ایران و ۶۰ كشور خارجی به دبیرخانه ارسال شده است.
گروه انتخاب اولیه آثار شامل محمدرضا حسنایی مدرس دانشگاه، اسدالله اعلایی مدیر هنری و تهیه‌كننده و عبدالله علیمراد، معین صمدی و زحل رضوی كارگردان فیلم‌های پویانمایی كار انتخاب آثار شركت كننده در این جشنواره را آغاز كرده‌اند.
فیلم‌های ششمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران ۱۱ تا ۱۵ اسفند در سالن‌های نمایش فیلم مركز آفرینش‌های فرهنگی و هنری كانون در خیابان حجاب بر روی پرده خواهد رفت.


منبع: cartoon3000
 

animations

Active Member
جزييات برنامه‌هاي بزرگداشت كامبيز صميمي‌مفخم اعلام شد

mice_school.jpg

مراسم دوازدهمين سالروز درگذشت كامبيز صميمي مفخم با دعوت از اساتيد تئاتر عروسكي و هنرمنداني هم‌چون حميد جبلي، ايرج طهماسب، جواد ذوالفقاري، اردشير كشاورزي و ... روز شنبه 21 دي‌ماه برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اين برنامه به همت انجمن عروسكي دانشگاه هنر از ساعت 17 الي 19 روز ياد شده در تالار فلاحت‌پور دانشكده سينما تئاتر برگزار مي‌شود.

افسانه اعياني دبير انجمن نمايشگران عروسكي دانشگاه هنر درباره‌ي برنامه‌هاي اين مراسم توضيح داد: اجراي قطعات كوتاه تئاتر و موسيقي و پخش تيزري از آثار استاد صميمي‌مفخم از جمله برنامه‌هاي ماست. ضمن اين‌كه از تمام اساتيد تئاتر عروسكي و دوستان و هم‌دوره‌اي‌هاي اين استاد عروسكي دعوت كرديم تا دراين مراسم حضور داشته باشند.

وي خاطرنشان كرد: سالروز درگذشت ايشان 20 دي‌ماه است اما به دليل همزمان شدن اين روز با روز جمعه ناچار شديم مراسم را با يك روز تاخير برگزار كنيم،البته اميدواريم دوستان تئاتر عروسكي به بهانه‌ي برگزاري اين مراسم پس از مدت‌ها دور هم جمع شوند.

صميمي‌مفخم متولد سال 1331 تهران و فارغ‌التحصيل رشته تئاتر عروسكي از دانشكده هنرهاي دراماتيك تهران در سال 56 است. او سال‌ها با كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و صدا‌وسيما همكاري كرده بود و به آموزش تئاتر عروسكي مشغول بود.

او فعاليت‌ خود را در سينما با طراحي عروسك، دكور و صحنه‌پردازي «شهر موش‌ها» به كارگرداني مشترك مرضيه برومند و محمدعلي طالبي در سال 63 آغاز كرده بود و از جمله فعاليت‌هاي او مي‌توان به همكاري با ساخت فيلم‌هاي «مهمان ناخوانده»، «كارآگاه 2»، «گلنار»، «دزد عروسك‌ها»، «پاتال و آرزوهاي كوچك»، «الو الو من جوجوام» و ... نام برد.

كامبيز صميمي‌مفخم در سال 76 در تهران از دنيا رفت.


منبع: پیلبان
 

animations

Active Member
مؤسسه شهید‌آوینی انیمیشن «افول صاعقه» را می‌سازد

انیمیشن سینمایی «افول صاعقه» با موضوع ضدجاسوسی و با سیستم نوین موشن کپچر در مؤسسه فرهنگی‌هنری شهید آوینی ساخته می‌شود.

A0566959.jpg

«محمد قهرمانی» مدیرعامل مؤسسه فرهنگی‌هنری شهید آوینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی فارس اظهار داشت: طرح ساخت اولین فیلم سینمایی انیمیشن این مؤسسه را در دستور کار داریم که ظرف دو سال آینده روی پرده سینماها خواهد رفت.
وی افزود: این انیمیشن موضوعی در زمینه جاسوسی و مقابله با جاسوسان دارد و توانمندی‌های ما را در مقابله با جاسوسان و خرابکاران و متجاوزان به نمایش می‌گذارد و هشداری به مردم است که عامل دست بیگانگان نشوند.
قهرمانی با بیان این مطلب که برای گروه تولید این پروژه از میان فعالان این عرصه دست به انتخاب خواهند زد، افزود: شرکت‌ها و مؤسساتی را که توانمندی خاصی در این راستا داشته باشند، به همکاری دعوت می‌کنیم.

14_870920_L600.jpg

وی از تهیه‌ سیستم نوین موشن کپچر Motion Capture (سیستم و خلق شخصیت مجازی) در این مؤسسه خبر داد و گفت: با تهیه این سیستم که با 16 دوربین کار می‌کند، قابلیت تولید انیمیشن بالا می‌رود و یک استودیوی مجازی را در اختیار انیماتورها قرار می‌دهد که به صورت سه بعدی کار کنند.


منبع: انیمیشن از نگاه گلپایگانی
 

animations

Active Member
انیمیشن روتوسکوپی همراه تلفن

با بازی رضا کیانیان علیرضا شجاع نوری و مقداد اسلامی نخستین فیلم با تکنیک روتوسکپی درایران ساخته شد.در ادامه مطلب گفتگو کوتاهی با کارگردان این فیلم را مشاهده فرمایید .

سینا عطائیان ـ نویسنده و کارگردان «همراه تلفن» با اعلام این خبر اظهار کرد: این فیلم که در ساخت آن از نوعی انیمیشن نیز استفاده می‌شود، در مدت 12 دقیقه ساخته شده است و از نمونه‌های خارجی آن به فیلم سینمایی «یک اسکنر تاریک‌نگر» می‌توان اشاره کرد.

او با بیان این‌که کیفیت «همراه تلفن» با نمونه‌های خارجی آن برابری می‌کند، گفت: در خارج از کشور، برای ساختن فیلم با روش روتوسکپی نیروی انسانی زیادی به‌کار گرفته و هزینه‌ی هنگفتی صرف می‌شود ولی ما با حفظ کیفیت «همراه تلفن»را با هزینه‌ی کمتری تولید کردیم.

عطائیان که طراحی فضا و شخصیت‌های «همراه تلفن» را نیز برعهده دارد، علیرضا شجاع نوری و مقداد اسلامی را دیگر بازیگران این فیلم ذکر کرد و درباره‌ی چگونگی تولید آن اظهار کرد: تمام فیلمبرداری در فضای استودیویی انجام داده‌ایم و برای ارتقای کیفیت اثر در برخی از صحنه‌ها از تصویرهای دو و سه بعدی رایانه‌ای استفاده کرده‌ایم. در کل فیلمبرداری در استودیو سه‌روز و مراحل فنی آن حدود پنج ماه به‌طول انجامید.

کارگردان «همراه تلفن» با بیان این‌که دراین فیلم برخی صحنه‌ها اکشن است، گفت: شجاع‌نوری در بیشتر صحنه‌های اکشن، خودش نقش‌آفرینی کرد و کمتر از بدل استفاده شد.

196.jpg

او در ادامه از گویندگی هریک از بازیگران به جای خودش درمرحله‌ی دوبله خبر داد.

عطائیان در پایان اظهار کرد: «همراه تلفن» به تهیه‌کنندگی ناهید دل آگاه و حمایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ساخته شده است و دکتر اکبر عالمی به‌عنوان مشاور با ما همکاری کردند.

به گزارش ایسنا «همراه تلفن» برای شرکت درجشنواره‌ی پویانمایی تهران ارائه شده است. در این فیلم40طراح در بخش روتوسکپی و رنگ‌گذاری فعالیت کرده‌اند. برخی از عوامل ساخت آن عبارتند از: تدوینگر: روزبه میربیگی، طراح صحنه و لباس: سیاوش بهنام‌نژاد، مجری طرح: لقمان ابراهیمی، پارتیکل آرتیست و سوپر‌وایز فیلمبرداری: میثم حسینی، سوپر‌وایزران بخش روتوسکپی: هاله خجسته، هدی دورودیان، زهرا یزدانی‌نیا، الینا زوار، مهتاب مزین، فاطمه فخرایی‌منش، محسن حصاری، آناهیتا سلیمانی، فاطمه زادفر، مژده توحیدی، مهروز بلادی.موسیقی و صداگذاری این فیلم نیز در استودیوی گروه «دنگ ‌شو» انجام شده است.

«همراه تلفن» داستان فردی (بابازی رضا کیانیان) است که قرار بوده هنرمند شود اما اشتباها گانگستر می‌شود.

195.jpg

منبع : ایسنا
نقل از: انیمیشن از نگاه گلپایگانی
 

animations

Active Member
به مناسبت روز جهانی انیمیشن- بهرام عظیمی

24612t.jpg

حدود 116 سال است که از ثبت تاریخی اولین انیمیشن جهان می گذرد و همینطور بیش از 50 سال است که انیمیشن در ایران تولید می شود، ولی هنوزکه هنوز است دست اندر کاران و مدیران انیمیشن ایران دور هم گرد می آیند و جای اینکه در باره موضوعات روز و تکنیک های نوین انیمیشن صحبت کنند به بیان مشکلات کوچک و بزرگی در زمینه انیمیشن می پردازد که شاید همان پنجاه سال پیش باید مطرح می شد، انیمیشن هنری است که دین و فرهنگ ما ریشه دارد، هنری است که می تواند انسانیت و محبت و تواضع و اعتقاد را به کودکانمان بیاموزد، هنری است که قادر است آینده ایی روشن برای فرزندانمان را به تصویر بکشد.

کدام پدر و مادر ایرانی است که در کنار CD و DVD های بتمن و سوپرمن و اسپایدرمن و دیجیمون و لاک پشت های نینجا، یک یا چند CD انیمیشن ایرانی برای فرزندش تهیه کرده و به نمایش بگذارد؟ کدام کودک یا نوجوان ایرانیست که به یک یا چند سوپر قهرمان انیمیشن های خارجی علاقمند نباشد و در بدر به دنبال لباس و ماسک و شمشیر و تیر و تفنگ آن شخصیت ها در فروشگاه های شهر خودمان نگردد؟

برای خود من که یک فیلمساز انیمیشن ایرانی هستم شرم آور است که شبها وقتی به منزل می روم باید با پارچه و مقوا و چادر و روسری خودم را به شکل بتمن در آورم تا با پسر چهار ساله ام که او نیز خودش را با لباس اسپایدرمن مزین کرده، مبارزه کنم و باید هر شب از او شکست بخورم تا به این وسیله به او بیاموزم که باید قوی باشد! تا کی باید قیافه و لباس شخصیت های نقاشی دختر 13 ساله ام به شکل باربی و کارکتر های غربی باشد؟

بخدا هم سن و سا لهای من، یعنی کسانی که بخش عمده ایی از تولیدات امروزی انیمیشن ایران را انجام می دهیم در مقابل بزرگانی همچون ابراهیم تجارت چی، اسفندیار احمدیه، نورالدین زرین کلک، علی اکبر صادقی و خیلی از اساتید دیگر شرمنده ایم. شرمنده از اینکه نتوانستیم رسا لتی را که سالهای پیش آنان برای تولید انیمیشن ایرانی، اسلامی پایه گذاری کردند به نحو احسنت به انجام برسانیم.

بیشترین تولیدات انیمیشن ایران در این 15 سال گذشته صورت گرفته، آثاری که اگر دچار شتابزده گی و سر هم بندی و بودجه کم و سوء مدیریت نمی شد، می توانست با مفاهیم تاثیرگذار ملی و مذهبی اش به آثار ارزنده ایی تبدیل شود. بیش از 60 سال پیش اولین انیمیشن سینمایی جهان بنام سفید برفی و هفت کوتوله با بودجه یک میلیارد و پانصد هزار تومانی به پول ما ساخته شد. ولی امروز وقتی ما برای ساخت یک فیلم سینمایی انیمیشن آنهم با 50 نیروی متخصص در طول 2 سال، صحبت از یک میلیارد تومان می کنیم، اولین چیزی که به ذهن بعضی از متولیان این امر می رسد این است که، لابد می خواهد حداقل 500 میلیون تومان از این پول را منه سازنده به جیب بزنم!

بعد وقتی که می گویی امروز انیمیشن های موفق تولید شده در جهان با هزینه ایی بین 150 تا 180 میلیارد تومان تولید می شود، می گویند که خود را با خارجی ها مقایسه نکنید! ولی از طرفی دیگر کیفیت مفهومی و تکنیکی که از ما می خواهند باید بگونه ایی باشد که از مشابه خارجی چشمگیرتر بوده و مخاطب بیشتر ی داشته باشد! آخر مگر چنین چیزی ممکن است؟ ولی با تمام این مشکلات هم نسل های من با پشتوانه هویت و اعتقاداتمان و به کمک اساتید یا پیشکسوت این هنر و با یاری جوانتر ها، همراه با حمایت مدیران و مسئولین دلسوز این کشور این قول را خواهیم داد که در آینده ایی نه چندان دور، آثاری ارزشمند و در خور شأن و هویت مملکت عزیزمان ایران، تولید نمائیم، انیمیشن هایی پر مخاطب و تا ثیر گذار. روز جهانی انیمیشن گرامی باد.


بهرام عظیمی

منبع: انیمیشن از نگاه گلپایگانی
 

animations

Active Member
«جمشيدوخورشيد» برنامه آينده كانون فيلم انجمن منتقدان

A0125627.jpg

به گزارش خبرنگار سينمايي حاكي است در برنامه آينده انجمن منتقدان و نويسندگان خانه سينما فيلم بلند انيميشن «جمشيد و خورشيد» روز شنبه 28 دي ماه به نمايش درخواهد آمد.

«جمشيد و خورشيد» از فرهنگ كهن و تمدن ايراني در قالبي موزيكال بهره گرفته شده و تصويري شاعرانه ارائه كرده است.

عوامل سازنده اين انيمشن سينمايي عبارتند از: كارگردان: بهروز يغماييان، آهنگساز: كيوان كيارس، فيلمنامه‌نويس:علي فياض منش، مدير دوبلاژ: چنگيز جليلوند، طراحان: علي واعظي،صادق جوادي، عباس جلالي، شيوا ممتحن، ابراهيم موحدي، مسعود مؤمني، شهرام خوارزمي، مسعود مؤمني، صداپيشگان: پرويز پرستويي (كارام و منجم)، امين حيايي (جمشيد)، ترانه عليدوستي (خورشيد)، رامبد جوان (ماهان)، حبيب رضايي(آبا)، و ثريا قاسمي (نديمه خورشيد)، تهيه‌كننده: نادر يغماييان.


منبع: پیلبان



براي ارتباط با انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي ايران، با نشاني زير مكاتبه كنيد:
تهران، خيابان بهار، پايين‌تر از سميه، كوچه سمنان، خانه سينما
تلفن: 77600190 - 77609281
پست الكترونيك: [email protected]
 

animations

Active Member
نامزد اسکار با 44 جایزه‌اش به تهران رسید

logo.gif

نمایش انیمیشن‌های مطرح جهان در ششمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی مشتاقان ایرانی هنر انیمیشن 4 فیلم مطرح دنیا را در ششمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به تماشا می‌نشینند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این فیلم‌ها که قرار است روزهای 11 تا 15 اسفند امسال بر پرده سینماهای جشنواره پویانمایی تهران نمایش داده شود تاکنون 118 جایزه بین‌المللی در جشنواره‌های مطرح جهانی به دست آورده‌اند. در این میان یکی از فیلم‌های ارسال شده به دبیرخانه جشنواره پویانمایی تهران ماسترو (Maestro ) نام دارد که به کارگردانی گزا تاث (Geza M.Toth) نامزد دریافت اسکار انیمیشن کوتاه در سال 2007 بوده و 44 جایزه جهانی را در پرونده موفقیت‌های خود ثبت کرده است. این فیلم مجارستانی جایزه ویژه‌ی مخاطبان 2005 ـ انیفست 3، بوداپست، لهستان، جایزه تماشاگران جشنواره بک‌آپ ، ویمر، آلمان 2006 و جایزه تماشاگران جشنواره بین‌المللی سینانیما 2005 پرتغال را به خود اختصاص داده است.

فیلم اسخیزین Skhizein به کارگردانی جرمی کلاپین نیز تاکنون 30 جایزه معتبر جهانی را از آن خود ساخته است که جایزه قمری طلایی جشنواره بین‌المللی لایپزیک آلمان، جایزه تماشاگران و بهترین انیمیشن کوتاه جشنواره بین‌المللی لیدز (انگلستان)، انتخاب هفتگی منتقدان جشنواره بین‌المللی کن (فرانسه)، جایزه تماشاگران انسی (فرانسه)، بهترین فیلم انیمه شدة اودِنس (دانمارک)، دومین جایزة فیلم برتر انیما درید (اسپانیا) از جمله موفقیت‌های شاخص این فیلم فرانسوی است.

دو فیلم دیگر شرکت کننده در جشنواره پویانمایی تهران به نام‌های بتی خفته Sleeping Betty به کارگردانی کلود کلوتیر (Claude Clutier) محصول کانادا و انتهای شادی من My Happy End به کارگردانی میلن ویتانو (Milen Vitanov) محصول آلمان نیز به ترتیب 20 و 24 جایزه جهانی را به دست آورده‌اند که در میان موفقیت‌های فیلم اول کسب جایزه تماشاگران ـ جشنواره اشتوتگارت، جایزه‌ی تماشاگران ان‌ـ اف‌ـ بی و جایزه بهترین انیمیشن کانادایی جشنواره‌ی بین‌المللی اتاوا 2007، جایزه بهترین انیمیشن جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه برلین، منتخب بخش دانشجویی جشنواره بین‌المللی انسی، جایزه تماشاگران جشنواره بین‌المللی سینانیما و در میان موفقیت‌های فیلم دوم کسب جایزه بهترین فیلم برای کودکان از زاگرب 2008 و جایزه ویژه هیأت داوران انسی 2008 به چشم می‌خورد.

برای شرکت در ششمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران 1400 اثر از ایران و 60 کشور خارجی به دبیرخانه ارسال شده است. گروه انتخاب اولیه آثار شامل محمدرضا حسنایی مدرس دانشگاه، اسدالله اعلایی مدیر هنری و تهیه کننده و عبدالله علیمراد، معین صمدی و زحل رضوی کارگردان فیلم های پویانمایی کار انتخاب آثار شرکت کننده در این جشنواره را آغاز کرده اند. فیلم‌های ششمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران 11 تا 15 اسفند در سالن‌های نمایش فیلم مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون در خیابان حجاب بر روی پرده خواهد رفت.


منبع: جشنواره بین المللی پویانمایی تهران
 

animations

Active Member
فيلم روتوسكوپي همراه تلفن به «مخصوصا موسيقي» تغيير نام داد

pictures

عطاییان: تمامي مراحل ساخت فيلم به پايان رسيده و اكنون در مرحله بالانس صدا هستيم تا براي نخستين نمايش خود كه در جشنواره پويانمايي تهران خواهد بود، حاضر شود.
وي افزود: اين كار به لحاظ نيرو و گروه اجرايي كاري منحصر به فرد است، چرا كه حدود 60 نفر به شكل گروهي در ساخت آن دخيل بودند.
عطاييان به فارس گفت: اين فيلم تماما در استوديو فيلمبرداري شده و داراي نورپردازي كاملا ويژه‌اي است. فيلمبرداري كار حدود سه روز به طول انجاميد و پس توليد انيميشن و طراحي صدا نيز روندي پنج ماهه داشت كه باتوجه به نمونه‌هاي خارجي از لحاظ زمان هزينه و امكانات فني كاري بي‌نظير انجام شده است.
عطاييان خاطر نشان كرد: اين تكنيك به وسيله يك نرم افزار به نام روتوشاپ انجام مي‌شود كه در بازار ايران وجود ندارد و ما با تكنيكي كاملا منحصر به فرد و بدون استفاده از اين نرم افزار توانستيم كه اين فيلم را بسازيم.
وي افزود: يك روش روتوسكوپي، تراشيدن فيلم نسخه 35 ميلي‌متري و نقاشي روي آن است كه ما در محيط نرم‌افزاري بر روي تبلت‌هاي ديجيتال اين كار را صورت داديم و گروهي 15 نفره در محيطي كامپيوتري با قلمي مثل آبرنگ آن را رنگ پردازي كردند كه در نهايت گرافيك كار شبيه به نقاشي جوهر و آبرنگ است كه داراي حركت است.

39_871024_L600.jpg

وي افزود: در نهايت بدون نرم افزار مورد نياز طي يك عمليات تحقيقاتي اين كار صورت گرفت كه با همين تكنيك نيز يك سكانس فيلم صندلي خالي(سامان استركي) نيز ساخته شد.
اين كارگردان به فارس درباره حفظ تكنيك و بازي «رضا كيانيان» و «عليرضا شجاع‌نوري»، گفت: روند تكنيكي اين كار به استانداردهاي جهاني از لحاظ كيفيت و زيباشناسي نزديك است و از آنجايي كه روي فريم به فريم فيلم كار شده، حس و بازي بازيگران فيلم عين به عين به تماشاگر منتقل مي‌شود.
عطاييان با اشاره به پلان‌هاي اكشني كه توسط عليرضا شجاع‌نوري صورت گرفته،افزود: پلان‌هاي اكشن فيلم را آقاي شجاع نوري، شخصا انجام دادند و تمامي اكت‌هاي فيزيكي بازيگران كه در استوديو صورت گرفت در فيلم نيز ديده مي‌شود كه در عين ديدن يك كارتون تماشاگر مي‌تواند از حضور بازيگر و جذابيت‌هاي سينمايي آن نيز بهره‌مند شود.
وي در انتها گفت: رضا كيانيان و عليرضا شجاع نوري در فيلم به جاي خودشان صحبت كردند و صداي شاهد فيلم نيز توسط مهدي حسيني صدابرداري شد.
در خلاصه داستان اين فيلم آمده است: «رضا كيانيان» با خودش مي‌انديشد كه اصلا نبايد وارد اين حرفه مي‌شده است ...
بنابر اين گزارش، فيلم «مخصوصا موسيقي» به صورت HD تصويربرداري و به شيوه رتوسكوپي ساخته شده است.
عوامل سازنده اين فيلم عبارتند از: نويسنده، كارگردان، فيلمبردار و طراح فضا و كاراكتر: سينا عطائيان، مشاور كارگردان: اكبر عالمي، تدوينگر: روزبه ميربيگي، روتوسكپي آرتيست: هاله خجسته، هدي دوروديان، زهرا يزداني‌نيا، فاطمه فخراييمنش، آناهيتا سليماني، الينا زوار، مهتاب مزين، محسن حصاري، فاطمه زادسر، مژده توحيدي، مهروز بلادي، رنگ‌گذاري: فارز احمدي، معصومه باراحمدي، رضا بنياردلان، ميلاد ساعي، نادر نامي، كتايون حسيني، محمد عبدالغفاري، سوپروايزر 3D و پارتيكل آرتيست: ميثم حسيني، پرده آبي: سامان مرادي‌پور، امور فني: استوديو اكسين، طلوع فيلم، چشم سوم، لياوت: كامران احدي، استوري بورد: سيروس همتي، پشتيباني فني: علي طاهري، طراح صحنه و لباس: سياوش بهنام‌نژاد، مدير صحنه: احد يوسفي،
ساخت دكور: ناصر بشيري، عكاس: پريسا وزيري، گريم: كيوان فردوسي، موسيقي: گروه دنگ شو، طراحي صدا: رضا شجاع‌نوري،صداي شاهد: مهدي حسيني، امور مالي: كيا عطائيان، دستياران تصوير: امين دهفولي، امير حامدي‌نيا، هماهنگي دفتري: پرستو مدانلو، پشتيباني توليد: امين دهفولي،
دستيار برنامه‌ريز: مهرداد افشار، مدير توليد: كاظم دهنبي، گلزار فهيمي، جانشين توليد: مهدي بياتي، طراح حركات رزمي: اميد ايران‌پور، بازيگران بخش رزمي: محمد ميرقاسمي، آرش محمدي، تداركات: قادر رحيمينژاد، صادق آقايي، بازيگران: عليرضا شجاع‌نوري، مقداد اسلامي و رضا كيانيان، مجري طرح: لقمان ابراهيمي، تهيه‌كننده: ناهيد دل‌آگاه با حمايت مركز گسترش سينماي مستند و تجربي.


منبع: انیماتورهای ایران
 

animations

Active Member
سیا ساکتی در سینما

s1212755943.jpg

بعد از پخش موفقیت‌آمیز تیزرهای راهنمایی و رانندگی، موسسه حور سازنده این انیمیشن‌ها تصمیم گرفته نسخه سینمایی از این شخصیت‌ها را بر پرده نقره‌ای سینماها بفرستد.

این فیلم سینمایی که نام موقت «سیاساکتی» را بر خود دارد، ظاهرا با استفاده از همان شخصیت‌ها می‌کوشد باز هم موفقیت این انیمیشن‌ها را علاوه بر تلویزیون به نوعی دیگر در سینما تکرار کند.

شهاب کسرایی، تهیه‌کننده تیزرهای انیمیشن راهنمایی و رانندگی در گفتگو با خبرنگار جام‌جم گفت: پس از گذشت یک دهه از تماشا و استقبال مردم ایران و حتی کشورهای منطقه از انیمیشن‌های راهنمایی و رانندگی پلیس ایران، این کار فرهنگ‌سازی و نیز رفتارسازی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. شاید زمانی که این تیزرها برای اولین بار از طریق رسانه‌های کشور برای مردم پخش شد، حدود موفقیت و تاثیرگذاری آنها برای کسی مشخص نبود که خوشبختانه در این چند سال جای خود را باز کرد و سال 82 به عنوان پرمخاطب‌ترین برنامه تلویزیونی مطرح شد.

وی تصریح کرد: موفقیت این برنامه‌ها مدیون مشارکت چندین گروه مختلف است. نویسندگان، هنرمندان، کارگردانان و صداپیشگان عرصه نوین انیمیشن ایران آنچه که در توان داشتند، به کار بستند تا موفقیت‌های این برنامه‌های کوتاه چند دقیقه‌ای و هدفمند را به حداکثر کیفیت و نیز طنزپردازی برسانند، فرماندهان و کارشناسان انتظامی و راهنمایی و رانندگی با دقت تمام موضوعات را مورد بررسی و نقادی فنی قرار داده و به گونه‌ای موضوعات شکل گرفت که بتواند در قالب آموزش‌دهی و نیز پیشگیری و نمایش اثرات مثبت و منفی موضوع طرح شود و رسانه ملی که انصافا با زمان پخش‌های مناسب در شبکه‌های ملی و استانی، مردم را به دیدن این برنامه‌ها دعوت کرد.

کسرایی در ادامه افزود: این تاثیرگذاری باعث شد تا سازمان‌ها و نهادهای مختلف دولتی و نیز خصوصی به این نوع پدیده تاثیرگذار روی بیاورند و مشابه‌سازی‌ها شروع شد و همچنان نیز ادامه دارد و همه اینها نشان از موفقیت موضوع هوشمندانه و هنرمندانه و تاثیرگذار تیزرهای راهنمایی و رانندگی دارد.

فیلم سینمایی «سیا ساکتی» در ادامه تیرزهای انیمیشنی لحنی طنز خواهد داشت. این فیلم، داستان سیا ساکتی و دوستانش مثل خاله پسر سهراب، فرخ خان، راد و هوتن و نیز بچه‌های کوچک داستان مثل سامان، سروناز و هومن را در یک قصه تازه روایت خواهد کرد؛ آنها درگیر ماجراهایی با موضوع ترافیک درونشهری و برونشهری می‌شوند که باعث می‌شود حوادث داستان شکل بگیرند.

این فیلم در حال حاضر در مرحله نگارش فیلمنامه قرار دارد و آن‌گونه که پیش‌بینی می‌شود، کار ساخت آن حدود 2 سال به طول خواهد انجامید. به گفته کسرایی، این اثر که با مشارکت معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور و موسسه حور ساخته می‌شود، نیازمند مشارکت و حمایت سازمان‌ها و نهادهای مختلف برای ساخت است. فیلم سینمایی «سیا ساکتی» به کارگردانی ارد پیکانفر و نویسندگی رضا تقدسی آماده نمایش خواهد شد.


منبع: انیمیشن از نگاه گلپایگانی
 

animations

Active Member
پخش 21 انیمیشن در دهه فجر

به مناسبت سی‌امین سالگرد انقلاب اسلامی، ۲۱ انیمیشن تولید شده در اداره كل پویانمایی صبا از شبكه‌های مختلف سیما روی آنتن می‌روند که انیمیشن "زمزمه ای که فریاد شد" ساخته ابوالقاسم نظرپور نیز یکی از آنهاست.

Visper_(CARTOON3000COM)08.jpg

به گزارش کارتون 3000 و به نقل از روابط عمومی اداره كل پویانمایی صبا، این اداره كل امسال نیز همچون سال گذشته تعداد زیادی انیمیشن بمناسبت سی‌امین سال انقلاب شكوهمند اسلامی برای پخش از شبكه‌های مختلف سیما آماده كرده است.
بنابر این گزارش، صبا بیست و یك عنوان انیمیشن مناسبتی برای پخش در ایام الله دهه فجر از تلویزیون برای گروه‌های سنی كودك و نوجوان مهیا كرده و آنها را به شبكه‌های مختلف تحویل داده است.
این برنامه‌ها در ایام فرخنده دهه فجر از برنامه‌های مختلف كودك و نوجوان سیما برای آنها پخش خواهد شد.
برنامه‌های آماده شده عبارتند از:

1. خاندان پهلوی به كارگردانی سعید ترخانی
2. دست‌های كوچك انقلاب بزرگ به كارگردانی محمد اعلمی و محمد فرامرز مقدم
3. بچه‌های انقلاب به كارگردانی جمال‌الدین پیرخدری
4. امام و كودك به كارگردانی ابراهیم گرجی
5. فردا كه بهار آید به كارگردانی علی طهماسبی
6. والفجر به كارگردانی اژدر دلداده
7. به سپیده‌دم به كارگردانی سید محسن عابدی
8. دست‌های مهربان به كارگردانی صادق جوادی
9. خم ابروی او (امام خمینی(ره)) به كارگردانی حسن لیث
10. زمزمه‌ای كه فریاد شد به كارگردانی ابوالقاسم نظرپور
11. ۲۲بهمن (سرودهای انقلاب) به كارگردانی ژیان دیباوری
12. یك پله یك پله به كارگردانی همایون رضا عطاردی
13. خورشید آزادی به كارگردانی ژیان دیباوری
14. پیك آزادی به كارگردانی احمد رضا فرسینكی
15. ایران زمین به كارگردانی مسعود صفری
16. ورود امام به ایران به كارگردانی ژیان دیباوری
17. قاب عكس امام به كارگردانی ژیان دیباوری
18. گل‌های پیروزی به كارگردانی ژیان دیباوری
19. فجر انقلاب به كارگردانی شهرزاد شاه حسینی
20. ۲۲بهمن به كارگردانی فخری نژاد
21. آقای شاه به كارگردانی سعید ترخانی.

گفتنی است انیمیشن 8 دقیقه ای "زمزمه ای که فریاد شد نگاهی آهنگین به وقوع انقلاب اسلامی در ایران دارد و با تکنیک تلفیقی دوبعدی و سه بعدی رایانه ای به سفارش مرکز صبا ، در سال 1384 ساخته شد. عوامل تولید این انیمیشن عبارتند از: انیماتور و کارگردان:ابوالقاسم نظرپور ، دستیارکارگردان و امورایانه:محسن نظرپور، تهیه کننده: مرکز فرهنگی و هنری صبا


منبع: cartoon3000
 

animations

Active Member
شبکه اصفهان و هزینه 400 میلیونی برای نرم افزار هواشناسی

نويد حاج‌بابايي گفت: طي هماهنگي‌هاي انجام شده بين اداره كل هواشناسي و مركز صدا و سيماي استان اصفهان اين اداره نرم‌افزاری به نام "TV MEt" را با هزينه‌اي بالغ بر 400 ميليون ريال به منظور پخش وضعيت هواي استان در برنامه‌هاي خبري خريداري كرد.

به گزارش کارتون 3000 ، وي با اشاره به اينكه اين دو روش جديد در دو فاز انجام مي‌شود، افزود: در فاز اول پخش وضعيت هوا به صورت انيميشن بدون حضور كارشناس هواشناسي، در فاز دوم با حضور كارشناس و به صورت پخش زنده انجام خواهد شد.

معاون اداره كل هواشناسي استان اصفهان با بيان اينكه فاز يك پخش وضعيت هواي اصفهان از اواخر دي امسال آغاز شده است، تصريح كرد: شيوه انيميشني پخش وضعيت هواي استان اصفهان براي نخستين بار و با اين كيفيت بعد از شبكه‌هاي خبري كشور در استان‌ها انجام مي‌شود.

havashenasy.jpg

وي با تاكيد بر اينكه نرم‌افزار ياد شده از سوي شركت‌هاي داخلي خريداري شده است، بيان داشت: تنها وضعيت هواي شهرستان‌هايي كه داراي ايستگاه اصلي هواشناسي در استان اصفهان هستند در شيوه انيميشني پخش مي‌شود.

حاج‌بابايي خاطرنشان كرد: فاز دوم پيش‌بيني وضعيت هواي اصفهان با حضور كارشناس هواشناسي به صورت زنده پخش در آينده‌اي نزديك پخش خواهد شد.

وي با تاكيد بر اينكه نرم‌افزار TV met از سوي اداره هواشناسي استان اصفهان با حمايت مسئولان استانداري و صدا و سيما خريداري شده است، اظهار داشت: در صورتي كه استانداري و صدا و سيما در هزينه‌هاي اجراي اين طرح، اداره هواشناسي را ياري دهند شاهد نتايج مطلوبي خواهيم بود.


منبع: cartoon3000
 
معذرت مي خوام از اينكه وسط پست زيباتون اين نقد رو گذاشتم.اگه ناراحتتون كرد لطفا بگين تا پاكش كنم.
اما متاسفانه بعضي از كارگردانهاي ايراني هم ديگه بجاي كار كردن دنبال اينن كه يك بودجه توپي بگيرن و همش نق مي زنن.
آيا مي دونستين كه جناب آقاي Walt Disney بنيانگزار كمپاني Disney روزي براي تاسيس اين كمپاني از عمويش تقاضاي 2000 دلار كرد و عموي پولدارش رد كرد و با دست خالي شروع كرد.
آيا مي دانستيد كه نيكلاس كيج در واقع نيكلاس كاپولاست و برادر زاده فرانس كاپلاي مشهور و عمويش هيچ كاري براي هنرپيشه شدن او نكرد و خودش از صفر اين كار را كرد.
وآيا مي دانستيد كه بودجه اي كه به اولين بازي ايراني داده شد 1.5 ميليارد تومان بود.و آيا واقعا اين پول برابر هزينه ساخت اين بازي بود.مي توانيد با خريدن اين بازي به قيمت 4500 تومان خودتان قضاوت كنيد.اما انتظار نداشته باشيد كه با بازي مثل Need For Speed مواجه شويد.
و آيا اين عادلانه است كه كارتونها و انيميشنهاي غربي كه داراي مزامين و محتواي عالي است را اينگونه بي رحمانه و ناعادلانه نقد كند.

كارتون كانگ فو پاندا شايد از ديد بعضي ها يك كارتون اكشن بي محتوا باشد.اما لحظه اي كه لاك پشت پير پاندا را نصيحت مي كند مي گويد:
Yesterday is history,tomorrow is mystery ,today is gift.
آيا اين جملات شما را ياد اين جمله از سهراب سپري كه مي گويد زندگي يعني آبتني در حوضچه اكنون نمي اندازد.يا آخر اين فيلم راز قديمي دراگون مستر چيزي نيست جز يك آينه كه خودت را در آن نشان مي دهد.اين شما را ياد منطق الطير عطار نمي اندازد.
حال ايكاش اين كارتونها را اوريجينال مي خريدند و اين حرفها را مي زدند.

گهگاهي اين كارتونها چنان مفاهيم عميقي دارند كه من فكر مي كنم اينها را براي بزرگسالان ساخته اند.
كارگردانان و منتقدين عزبز لطفا ابنقدر بي رحمانه نقد نكنيد.

با تشكر از مطالب جالبي كه قرار مي دهيد لطفا به كارتون ادامه بدين.
 
آخرین ویرایش:

animations

Active Member
هديه تهراني نازي انيميشن تهران 1500 شد

هفته گذشته هديه تهراني به عنوان بازيگر نقش اول زن انيميشن سينمايي «تهران 1500» با نام «نازي» به ديگر بازيگران مطرح اين فيلم پيوست و علاوه بر دوبله، تست تصوير هم داد.

«سيدهادي منبتي» مدير مؤسسه تصوير شهر گفت: از چهره، بازي و صداي هديه تهراني كاراكتري به نام «نازي» خلق خواهد شد كه نقش اولين مرد مقابل او را كاراكتري به نام «جواد» با بازي «بهرام رادان» برعهده خواهد داشت.

وي افزود: تمامي بازيگران اين پروژه انيميشن صداي نقش‌هاي خود را دوبله كرده‌اند و هديه تهراني نيز علاوه بر دوبله به جاي خود تست تصوير نيز داده است.

از ديگر بازيگران شاخص اين انيميشن، گوهر خيرانديش،مهتاب نصير پور،حبيب رضايي و حسام نواب‌صفوي هستند كه كار انتخاب بازيگران نيز به عهده حبيب رضايي است.

همچنين مدل‌سازان در حال ساخت كاراكتر كارتوني بازيگران و ساخت فضاي شهر تهران هستند.

اين انيميشن بلند به كارگرداني بهرام عظيمي و با مشاركت مؤسسه تصوير شهر وابسته به معاونت هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و مؤسسه نسل انديشه سبز تهيه خواهد شد.


منبع: پیلبان




صداگذاري انيميشن «تهران 1500» از هفته‌ي آينده آغاز مي‌شود

مهرداد رئيسي مدير دوبلاژ اين انيميشن در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي ايسنا گفت: به جز بازيگران اصلي نظير هديه تهراني، بهرام رادان و مهران مديري كه صدا و تصويرشان جدا گرفته مي‌شود، حدود 40 نقش ديگر هم وجود دارد كه صداي آن‌ها توسط انجمن گويندگان جوان گرفته مي‌شود.

وي افزود: بهرام عظيمي به عنوان كارگردان اين كار تمام تجارب موفق سال‌هاي اخير را روي اين انيميشن گذاشته و صحنه‌ها و كاركترهاي بي‌نظيري خلق كرده است. ما هم از بهترين گويندگان‌مان براي صداگذاري اين اثر استفاده خواهيم كرد.

رئيسي با اشاره به حضور شخصيت‌هاي «ربات» در اين فيلم گفت: براي اين‌كه صداي اين ربات‌ها متفاوت باشد به دنبال راه‌حلي بوديم كه در نهايت مخلوطي از افكت و نوع اداي كلمات توسط آن‌ها بهره خواهيم گرفت.

مهرداد رئيسي در اين فيلم در نقش كاركتري به نام اصغر آقا به ايفاي نقش خواهد پرداخت.

بنابر اعلام رييس انجمن گويندگان جوان با استارت ضبط صداهاي انيميشن سينماي تهران 1500 از هفته آينده استوديوهاي شيشه‌اي انجمن گويندگان نيز افتتاح مي‌شود.

وي همچنين از تصويب قانون ممنوعيت استعمال دخانيات در استوديوها و دفتر انجمن خبر داد و گفت: با توجه به عضويت انجمن در جامعه مبارزه با استعمال دخانيات، روز گذشته اين قانون در مجمع عمومي تصويب شد تا بهانه‌اي براي سلامت بيشتر گويندگان باشد.


منبع: پیلبان
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا