آیا کابل های شارژ کنار گذاشته می شوند؟

Shima maleki

New Member
آیا کابل های شارژ کنار گذاشته می شوند؟

شارژ بی سیم ایده بسیار خوبی است. تنها برای دستگاه ها و تکنولوژی هایی که از کابل برای شارژ آنها استفاده می شده است، این تکنولوژی خوب نخواهد بود.



گوشی خود را زیمن بگذارید و ببینید که به صورت خودکار شارژ می شود، بدون آنکه به دنبال کابلی برای شارژ گوشی خود باشید.

تکنولوژی های متنوع و استانداردهای ناسازگار، مانع رسیدن سریع تر به شارژ بی سیم می شوند.

به نظر می رسد، سال ۲۰۱۷، شارژ بی سیم به حقیقت بپیوندد. خواهید دید، کم کم محصولات دارای این ویژگی خواهند شد. واضح ترین جرقه ها از سوی شرکت اپل صورت خواهد گرفت. شایعه شده است، آیفون ۸ دارای چنین ویژگی می باشد.

شرکت اپل اضهار داشته است: ” اپل یکی از فعالان در سازماندهی توسعه استانداردها هم در نقش رهبری و هم در نقش شرکت کننده، می باشد. اپل وارد کنسرسیوم Wireless Power شد تا در ارائه این ایئه نقش داشته باشد.”

ارائه شارژ بی سیم توسط آیفون، به معنای تجدید علاقه به آن می باشد. در سال گذشته، دستگاه های با شارژ بی سیم ۴۰ درصد رشد داشته است. این مقدار بسیار زیادی به حساب می آید، چون سامسونگ این ویژگی را در گلکسی S7 و نوت ۷ قرار داده بود.

انتظار می رود در بازار سال ۲۰۱۷، ۳۷۵ میلیون دستگاه با این ویژگی ارائه شود و انتظار می رود حداقل یکی از این دستگاه ها در کنگره جهانی موبایل مطرح شود.

مزایای آشکار

سازنده های گوشی موبایل برای سال ها، شارژ بی سیم را به عنوان یک ویژگی مهم، تبلیغ کرده اند. نوکیا این ویژگی را با گوشی های Lumia و گوگل و ال جی با همکاری یکدیگر در نکسوس ۴، نشان دادند.

این شرکت ها از فناوری به نام شارژ القایی استفاده کردند که در آن باید گوشی خود را بر روی پد شارژ در موقعیت خاصی قرار دهید، تا آن شارژ شود.

شکل جدیدتر شارژ بی سیم، از دستگاه های متفاوت دیگری استفاده کرده است. تشدید مغناطیسی (Magnetic resonance) آزادی عمل بیشتری به شما می دهد، و مجبور نیستید، گوشی خود را در جای مشخصی قرار دهید. این وسیله می تواند، دستگاه های مختلف با انرژی های مختلف مورد نیاز، را شارژ کند.

قابلیت شارژ از راه دور، فرصت خوبی برای خودروسازان و ماشین های برقی آنها می باشد. سازندگان تشدید مغناطیسی، این دستگاه را برای استفاده در ماشین هایی که سال ۲۰۲۰ به بازار می آیند، ساخته اند.v
پایگاه دانش یزد سرور
 

جدیدترین ارسال ها

بالا