آیا می دانید پارکت لمینت چیست

vahid_4991

New Member
پارکت لمینت یک محصول کفپوش مصنوعی چند لایه است که براساس یک فرآیند ترکیب لایه لایه سازی تولید می شود و اساساً بدلیل ساخته شدن از لایه های مختلف است که لفظ لمینت که از کلمه Lamination (ورقه ورقه شدن) گرفته شده است، در نام آن بکار می رود. کفپوش لمینت طرح چوب یا گاهی اوقات طرح سنگ دارد که این طرح را با استفاده از یک لایه عکس از چوب، زیر لایه محافظ شفاف شبیه سازی می کنند و باعث القای حس طبیعی بودن می شود. لایه هسته داخلی کفپوش معمولاً از ترکیب رزین ملامین و مواد فیبر چوب تشکیل شده است. یک استاندارد اروپایی با شماره EN 13329: 2000 وجود دارد که شرایط پوشش کف لمینت و روش های تست و آزمایش را مشخص می کند.

در طول زمان، جنس پارکت دستخوش تغییراتی شده است. پارکت‌های اولیه، کاملا چوبی بودند که به تدریج و به دلایل متفاوت پارکت‌های چند لایه و لمینتی امروزی جای مدلهای قدیمی را گرفته‌اند. البته این به معنای حذف کامل پارکت‌های چوبی نیست، اما مزایای بالای پارکت لمینت‌های جدید منجر به افزایش کاربرد آنها شده است.

کفپوش لمینت (Laminate Flooring) از لایه‌های مختلف تشکیل شده که باعث افزایش طول عمر آن می‌شود. این محصول که در اصطلاح عامیانه پارکت (Parquet) نیز نامیده می شود، معمولاً برای کاربردهای مسکونی و تجاری برای پوشش کف محیط های داخل ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و از نظر محبوبیت عمومی، رشد بسیار زیادی داشته است. این محبوبیت شاید به خاطر ویژگی هایی از قبیل هزینه کم، سهولت در نصب، عایق بودن، سرعت اجرای بالا، قابلیت جابجایی، تغییر و جایگزینی سریع آن با طرح های جدید، سهولت در نگهداری، ضد خش بودن، دوام بالا، تنوع در طرح بسیار بالا و همچنین مقاوم تر بودن در برابر آب نسبت به پارکتهای چوبی باشد. بعلاوه پارکت لمینت با ایجاد فضای ایمن برای فرزندان و همچنین ایجاد محیطی شیک و مدرن، مزایای بسیار زیادی در برابر پارکت‌های چوبی و حتی سرامیک بوجود آورده است.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا