آیا تضمینی برای خدمات سئو وجود دارد؟

سئو SEO مخفف Search Engine Optimization/Optimizer به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. سئو باعث می شود که وب سایت شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو مثلا در گوگل در جایگاه بهتری نمایش داده شود. بکار گیری سئو به طور بالقوه می تواند سایت شما را بهبود بخشد و زمان زیادی را برای شهرت سایت یا برند شما صرفه جویی کند. اما همچنین می توانید به سایت و شهرت شما آسیب برساند. حتما مزایای بالقوه و همچنین آسیب هایی را که یک سئو غیر مسئولانه می تواند به سایت شما بزند را بررسی کنید. بسیاری از موتورهای جستجو، شرکت ها و مشاوران، خدماتی را در این زمینه ارائه می دهند، از جمله:

  • مرور محتوا و ساختار سایت شما
  • مشاوره فنی در مورد توسعه وب سایت: برای مثال، هاست، تغییر مسیرها، صفحات خطا، استفاده از جاوا اسکریپت
  • تولید و توسعه محتوا
  • مدیریت کمپین های توسعه کسب و کار آنلاین
  • تحقیق درباره کلید واژه ها
  • آموزش سئو SEO
  • تخصص در بازارهای خاص و مناطق جغرافیایی
توجه داشته باشید که سئو با تبلیغات گوگل متفاوت است. شما می توانید با پرداخت هزینه ایی به گوگل مدتی در صفحه اول تبلیغ شوید، و کاربران شما را در قسمت تبلیغات گوگل ببینند. اما این روش موقتی و گران بوده و به گفته گوگل تاثیری در سئو و نتایج ارگانیک ندارد. به علاوه گوگل هیچگاه پولی را برای بهبود دادن رتبه یک سایت دریافت نمی کند، و اصلا چنین سرویسی را ندارد.

کدام شرکت را برای سئو انتخاب کنم؟
اگر می خواهید وب سایت داشته باشید، بهترین زمان برای بکار گیری متخصصان سئو در مرحله طراحی وب سایت است. با این کار شما اطمینان حاصل می کنید که وب سایت شما با اصولی سازگار با سئو طراحی شده است یا به اصطلاح Engine-Friendly است. با این حال متخصصان سئو می توانند به یک سایت طراحی شده کمک های بزرگی کنند.

در زمان بکار گیری یک شرکت متخصص در سئو بهتر است اول این سوالات را از آنها بپرسید:




    • می توانید نمونه های موفق از کارهای خود را به ما معرفی کنید؟
    • آیا شما با اصول راهنمای Webmaster گوگل آشنایی دارید؟
    • آیا شما خدمات بازاریابی آنلاین یا مشاوره ای برای بهبود جستجوی ارگانیک ارائه می دهید؟
    • شما چه نتایجی را و در چه زمانی بدست می آورید؟ چگونه موفقیت کار را اندازه گیری می کنید؟
    • شما در صنعت خاص من چه تجربه ایی دارید؟
    • تجربه شما در کشور یا شهر من چیست؟
    • آیا شما تجربه کار بین المللی دارید؟
    • مهمترین تکنیک های سئوی شما چیست؟
    • چه مدت است در کار سئو فعالیت دارید؟
    • چگونه ارتباطی را می توانم از شما انتظار داشته باشم؟ آیا شما تمام تغییراتی را که در سایت من انجام می دهید با من به در میان می گذارید و اطلاعات کافی در مورد توصیه های خود و استدلال پشت سر آنها به من ارائه می دهید؟
سئو یک سرویس با ارزش است که می تواند به یک برند یا وب سایت ارائه کرد. اما باید مراقب خطراتی در این زمینه باشید. کسانی هستند که از روش های به اصطلاح کلاه سیاه برای بهبود رتبه سایت استفاده می کنند. این روش ها می توانند رتبه وب سایت شما را سریعا بهبود بدهند. اما گوگل با کشف سایت هایی که این روش ها استفاده کرده اند آنها را جریمه کرده، رتبه آن وب سایت ها را کاهش می دهد و یا حتی آن وب سایت ها را از فهرست نتایج خود حذف می کند. پس دقت کنید که وب سایت خود را دست چه کسانی می سپارید تا مبادا تلاش های شما با یک انتخاب اشتباه از بین برود (پیش از این در مقاله “پس از چه مدتی از سئو نتیجه خواهم گرفت” توضیح داده ام که چقدر طول می کشد که سئو نتیجه بدهد).



تضمین سئو
در دنیای اینترنت از همان ابتدای تولد موتورهای جستجو ادعاهایی (باطل) وجود داشت که بعضی از شرکت ها رتبه وب سایت شما را تضمین می کنند. امروز چنین تضمین هایی بطور واضح از سوی موتورهای جستجو بخصوص گوگل رد می شود. یعنی هیچکس نمی تواند نتیجه را صد در صد تضمین کند. چون این تضمین ها از نظر منطقی غیر ممکن هستند. چرا؟

رتبه بندی ذاتا ناپایدار است
اگر شما در دو شهر متفاوت یک عبارت را در گوگل جستجو کنید نتایج متفاوتی می گیرد. و اگر شما به ایمیل خود وارد شوید و در همان وضعیت لاگین عبارتی را جستجو کنید گوگل نتیجه دیگری را به شما نشان می دهد. حتی اگر چند بار یک عبارت را روی یک سیستم جستجو کنید باز هم ممکن است نتیجه متفاوت باشد.

علت این ناپایداری، الگوریتم های پیچیده موتورهای جستجو می باشد. آنها با توجه تاریخچه، محل و صدها فاکتور دیگر نتایج را نمایش می دهند. این الگوریتم ها مدام در حال تغییر هستند و در نهایت وب سایت شما تنها وب سایتی که نیست که متخصص سئو دارد و این نتایج تا حدی نسبی هستند.



تضمین چیزی که در اختیار شما نیست غیر اخلاقی است
در همه جای دنیا سیاستمداران قول هایی می دهند که در نهایت یا عملی نمی کنند یا حداقل ها را انجام می دهند. اما مردم با تجربه دیگر می دانند تا چه حد می توان به این قول ها اعتماد کرد. اگر شرکت پست معتبری چون DHL تضمین دهد بسته شما را از ایران به آمریکا در مدت 3 تا 5 روز تحویل می دهد (البته اگر حوادث طبیعی رخ ندهد)، شما می توانید به آن اطمینان کنید. چون این شرکت تمامی وسایل و ابزارهای لازم، به اضافه تجربه کافی در این صنعت را دارد.

اما آیا کمپانی نیکون می تواند تضمین دهد که هر عکسی با دوربین من بگیرید عالی می شود؟ قطعا نه! در سئو نیز همین است. شرکت های متخصص سئو تنها باید تضمین کنند که از بهترین روش های موجود برای بهینه سازی و بهبود رتبه بندی وب سایت شما استفاده می کنند. آنها حتی می توانند پس از مطالعه وب سایت شما با پشتوانه تجربه شان بگویند که عملیات های سئوی آن ها روی وب سایت شما مثلا تا 50% یا بیشتر می تواند نتیجه را بهتر کند (به علت آنکه وب سایت خوبی است اما سئو نشده). اما متخصص سئو مانند پست DHL بر وسایل و ابزار ها (موتورهای جستجو) کنترل ندارد. چیز هایی در سئو است که مربوط به گوگل است و کسی نمی تواند درباره آن تضمین دهد. حتی گوگل در راهنماهای وب مستر خود ذکر می کند، رعایت دستور العمل های سئو رتبه شما را نتایج جستجو تضمین نمی کند.

با این حال یک شخص با تجربه در سئو می تواند حدس بزند (نه گارانتی کند) که با انجام بهینه سازی بر روی یک وب سایت تا چه حد می تواند موفق باشد. مثلا حدس بزند در طول 4 ماه رتبه اول گوگل برای این سایت بخصوص قابل دسترسی است. می تواند برای چنین حدسی تلاش کرد اما تضمین آن غیر اخلاقی است.



آیا وب سایت من به سئو احتیاج دارد؟
اینکه وب سایت شما سئو نیاز دارد به شما بستگی دارد، اول فواید پیاده سازی سئو برای یک وب سایت را مطالعه کنید و بعد تصمیم بگیرید “آیا وب سایت من به سئو احتیاج ندارد!”




    • بازاریابی دیجیتال: امروز بسیاری از بازاریابان اینترنتی سئو را به عنوان بخش جدایی ناپذیر کار خود می دانند.
    • پایداری: اگر شما از سرمایه گذاری تان در سئوی وب سایت بخوبی مراقبت کنید، آنگاه می توان از سئو به عنوان یک ابزار بازاریابی پایدار نسبت به شبکه های اجتماعی یاد کرد. چون شما مالک و تصمیم گیرنده وب سایت خود هستید اما در شبکه های اجتماعی، مدیران آن شبکه ها به نوعی مالک و تاثیر گذار هستند.
    • تجربه کاربری بهتر: یکی از اصولی که در سئو با اهمیت است Responsive بودن وب سایت ها است. این به کاربر امکان را می دهد که وب سایت را در دستگاه های موبایل به راحتی بازدید کند و علاوه بر آن رتبه بهتری نصیب وب سایت می کند.
    • افزایش ترافیک اورگانیک: تنها 12% کاربران از طریق آشنایی با آدرس وب سایت به سایت شما مراجعه می کنند، 15% از طریق لینک های شما در وب سایت دیگران است. اما 64% کاربران از طریق نتایج موتورهای جستجو است که وب سایت شما را پیدا می کنند (حتی شاید این دلیل به تنهایی برای پاسخ به سوال شما کافی باشد).
    • اعتبار و دیده شدن: بیشتر کاربران در جستجو های خود در گوگل تنها به صفحه اول و دوم نتایج گوگل توجه می کنند. من شخصا به وب سایتی که در نتایج جستجو در صفحات بعدی می آید امید چندانی به مفید بودن آن ها ندارم (البته رتبه همه چیز نیست!) اما به گفته وب سایت Moz 73% کلیک ها در همان صفحه اول گوگل انجام می شود!
    • هزینه: هزینه سئو نسبت به سایر ابزار های بازار یابی کمتر است. شما نمی توانید تمام پول خود را صرف شناخته شدن وب سایت خود کنید. یا در سایر وب سایت ها برای آگهی کلیکی پول خود را خرج کنید. بهتر است وب سایت شما خود توانایی عرض اندام را در موتورهای جستجو داشته باشد تا اینکه به وب سایت های دیگر تکیه کند.
همانطور که در بالا توضیح دادم، اهمیت سئو به حدی است که دیگر جزء جدایی ناپذیر از یک وب سایت و بازاریابی اینترنتی است. بدون سئو نام برند، کالا و خدمات شما در انبوه سایت های اینترنت و نتایج جستجو گم خواهد شد. و فرصت ها و پتانسیل انبوه اینترنت برای رشد کسب و کار خود را از دست خواهید داد.



کلام آخر
همانطور که توضیح دادم، با اینکه هیچ تضمینی به معنای گارانتی کامل نتایج سئو وجود ندارد، ما در شرکت دارکوب به مشتریانمان تضمین می دهیم که از نتایج سئو و تجربه همکاری با ما راضیت کامل را داشته باشند. ما می توانیم تضمین دهیم که اگر به مشاوره های ما عمل کنند رتبه آنها بهبود پیدا خواهد کرد (و معمولا این موفقیت ها چشمگیر هستند). و از همه مهمتر وب سایت آنها در خطر جریمه های گوگل (بخاطر استفاده از روش های سریع اما غیر مجاز) قرار نمی گیرد.


خدمات سئو
 

kasrakh93

New Member
من فکر می کنم سئو کمی تغییر کرده و الان گوگل به سایت هایی رتبه می ده که محتوای غنی تری به نسبت بقیه وب سایت ها دارن ناگفته نمونه که نوع طراحی و کاربرد پزیری و تجربه کاربری هم بی تاثیر نیست
 

paniztravel

New Member
یه سوال ، آیا این گفته ی گوگل که ادوردز تاثیری روی سئو نداره درسته؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا