آموزش ویدئویی ساخت بازی دوبعدی فیزیک دار در فلش

armanbm

کاربر VIP
.به نام خداوند بخشنده ی مهربان.قسمت اول: آموزش تصویری ساخت بازی دوبعدی فیزیک دار در فلش



سلام خدمت دوستان عزیز

در طی این مجموعه ساخت یک بازی فیزیک دار دوبعدی آموزش داده میشود. که در طی آن بیننده باید با اصول گفته شده در موتور های فیزیک دوبعدی آشنایی پیدا کند.


زمان تقریبی آمدن هر قسمت. دو هفته میباشد.

لطفا ما رو از نظرات خودتون محروم نکنید.

زبان: پارسی
______________________________________________________________________________________

قسمت اول
(حجم حدود 21 مگابایت)
دانلود
PHP:
http://s3.picofile.com/file/7577335050/Sakhte_Baziye_Fizik_Dar_Ba_Flash_Jalase_1.rar.html

______________________________________________________________________________________

قسمت دوم:
دانلود با حجم حدود 30 مگابایت ( کیفیت خوب )
PHP:
http://s3.picofile.com/file/7594944836/Sakhte_Baziye_Fizik_Dar_Ba_Flash_Jalase_2_Medium_Quality_.rar.html

لینک کمکی از مدیا فایر:
PHP:
http://www.mediafire.com/?21x5vh2d4n2x078


لینک دانلود اسلاید داخل فیلم قسمت دوم:
PHP:
http://www.mediafire.com/view/?s0rk1g1opado7xv

به محض آپلود شدن لینک کیفیت عالی هم در اینجا قرار میگیره ( حجم 114 مگابایت )

______________________________________________________________________________________

در پناه خدا.
 
آخرین ویرایش:

akherat

مدیر انجمن
:))
یعنی اون سرچ انجینت تو حلقم مممممممممممممممممممممممممم
دیدی گوگل خوب نیست گفنی یه تحول بدی :دی

خوب بود
دوست عزیز کسی میخواد با box2d کار کنه حتما به oop و فلش تسلط داره دیگه احتیاج به آموزش دادن اینکج نیست
من از یه شیوه ای برای آموزش تصویری استفاده میکنم که حجم به 1/4 تغییر پیدا کنه (فکر کنم تو فلش پرو باشه)
 

armanbm

کاربر VIP
خدمت splinter cell عزیز :
اولا ممنون از پست خوبت که انرژی بخش بود واقعا.
قراره این آموزش ها بصورت منظم پیش بره.
و هر دو هفته یک قسمتش بیاد.
این دو هفته برای بعضی ها شاید بنظر زیاد بیاد، اما فرصت خوبیه که کار هایی که تو هر آموزش داده میشه رو آزمایش کنید و سوالایی که پیش میاد رو هم مطرح کنید.

---------------------------
خدمت جناب آخرت.
ممنون بابت نظرتون.
سعی کردم برای دوستانی که برنامه نویسی بلد نیستند هم آموزش مفید باشه. برای همین تا جایی که تونستم توضیح دادم.
خوشحالم که مورد قبول شما و دوستان واقع شده.
 

splinter cell

Well-Known Member
حالا که قراره سئوالات رو در اینجا بپرسیم پس با اجازه من سئوالم رو می پرسم. من swc این انجین رو نصب کردم حالا وقتی فایلهای آموزشی اون رو باز میکنم و یکی از اشیاء رو انتخاب میکنم پنل" کامپوننت پارامتر" اون ظاهر میشه و میشه پارامترهاش رو تغییر داد ولی وقتی خودم یک شیی جدید مثلا باکس جدید از کلاسshapes.Box ایجاد میکنم اصلاً پنل " کامپوننت پارامتر" نداره که تنظیماتش رو تغییر داد.و اصلاً توی پنل لایبری آیکونش شبیه کامپوننت ها نیست و شبیه آیکون مووی کلیپ های معمولیه. بارها این رو تست کردم و همینطور بود.کم کم دارم ناامید میشم از این انجین.اگر میشه راهنمایی بفرمایید ضمناًمن فلش cs6دارم.
ضمناً پیشنهاد منم اینه زیاد روی مفاهیم پایه فلش وقت نذارید چون کسی که بخواد بازی بسازه حتماً قدمهای اولیه رو برداشته.بجاش میشه روی جزئیات سطوح بالاتر بیشتر مانور داد.البته این فقط یک پیشنهاد بود.ممنون
 

wgolzar

Active Member
.به نام خداوند بخشنده ی مهربان.قسمت اول: آموزش تصویری ساخت بازی دوبعدی فیزیک دار در فلش



سلام خدمت دوستان عزیز

در طی این مجموعه ساخت یک بازی فیزیک دار دوبعدی آموزش داده میشود. که در طی آن بیننده باید با اصول گفته شده در موتور های فیزیک دوبعدی آشنایی پیدا کند.

زبان: پارسی
(حجم حدود 21 مگابایت)
دانلود
http://s3.picofile.com/file/7577335050/Sakhte_Baziye_Fizik_Dar_Ba_Flash_Jalase_1.rar.html

لطفا ما رو از نظرات خودتون محروم نکنید.
در پناه خدا.

سلام من هم بی صبرانه منتظر اموزش های بعدی شما هستم دوست عزیز:wink:
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
با سلام من مبحث این رو زدم ولی کسی کمک نکرد خواهشن کمک کنید
من میخوام یه طناب این بازی limbo تو فلش بسازم چطور اینکار رو بکنم . با as2
 

splinter cell

Well-Known Member
سعی کنید برای سوالات یه تاپیک جدید تو as3 بزنید

من چون آقا آرمان خواسته بودن که سئوالات ابنجا مطرح بشه،مشکلم رو مطرح کردم.و فکر میکنم چون مربوط به همین موضوع هست اگر یکجا مطرح بشه برای بعدها مرجعی میشه واسه کاربرانی که به این بحث علاقه مند هستند.
یا میتونید یک تاپیک جداگانه با عنوان سئوال و جواب های مربوط به موتور wck ایجاد کنید تا اونجا سئوالات رو ادامه بدیم.چون مطمئناً پرسشهای زیادی پیش خواهد آمد. با تشکر
 

armanbm

کاربر VIP
حالا که قراره سئوالات رو در اینجا بپرسیم پس با اجازه من سئوالم رو می پرسم. من swc این انجین رو نصب کردم حالا وقتی فایلهای آموزشی اون رو باز میکنم و یکی از اشیاء رو انتخاب میکنم پنل" کامپوننت پارامتر" اون ظاهر میشه و میشه پارامترهاش رو تغییر داد ولی وقتی خودم یک شیی جدید مثلا باکس جدید از کلاسshapes.Box ایجاد میکنم اصلاً پنل " کامپوننت پارامتر" نداره که تنظیماتش رو تغییر داد.و اصلاً توی پنل لایبری آیکونش شبیه کامپوننت ها نیست و شبیه آیکون مووی کلیپ های معمولیه. بارها این رو تست کردم و همینطور بود.کم کم دارم ناامید میشم از این انجین.اگر میشه راهنمایی بفرمایید ضمناًمن فلش cs6دارم.
ضمناً پیشنهاد منم اینه زیاد روی مفاهیم پایه فلش وقت نذارید چون کسی که بخواد بازی بسازه حتماً قدمهای اولیه رو برداشته.بجاش میشه روی جزئیات سطوح بالاتر بیشتر مانور داد.البته این فقط یک پیشنهاد بود.ممنون

تو قسمت بعدی آموزش دقیقا همین موضوع رو توضیح میدم.
شما باید علاوه بر ساختن سیمبل، کامپوننت آون رو هم ست کنید.

نگران نباشید این موتور کار میکند! و در طی ای مجموعه انشالله یک نمونه بازی ساده با آن خواهیم ساخت.
مشکل آن این است که منبع آموزشی آن کم است. به فارسی که ندیدم به انگلیسی هم بسیار کم هست و محدود.
موتور های دیگر فیزیکی نیز هستند اما از نظر سادگی کار اصلا قابل مقایسه با این نیستند. لا اقل تا آنجایی که بنده اطلاع دارم.
____________________
سلام من هم بی صبرانه منتظر اموزش های بعدی شما هستم دوست عزیز:wink:

ممنون از پستتون. انشالله که بتونن مفید باشن.

___________________
با سلام من مبحث این رو زدم ولی کسی کمک نکرد خواهشن کمک کنید
من میخوام یه طناب این بازی limbo تو فلش بسازم چطور اینکار رو بکنم . با as2

سلام به شما.
ببینید ساخت طناب با این موتوری که در حال آموزش آن هستم امکان پذیر و نسبتا ساده است اما زبان این موتو As3 هست. در As2 نیز موتور فیزیکی وجود دارد که موضوع بحث ما نیست.
برای مثال میشه موتور Flade رو مثال زد که در زبان As2 ساخته شده و خروجی نسبتا مناسبی دارد. در سایتش میتونید دمو هاش رو هم ببینید:
http://www.cove.org/flade/
اما فراموش نشود که قدرت زبان As3 بیشتر است و بهتر آن است که از این زبان استفاده کنید.

_____

در پناه خدا ی هممون...
 

armanbm

کاربر VIP
قسمت دوم: آموزش ویدئویی ساخت بازی دوبعدی فیزیک دار در فلش

سلام خدمت دوستای عزیز
بابت تاخیر یک روزه ی پیش آمده پوزش میطلبم. اما همونطور که گفتم زمان 2 هفته تقریبی است. گاهی وقت آزاد پیش بیاید سریعتر و گاهی هم مثل الان ممکن است با تاخیر آپلود شود.

درخواست من از شما اینه که چیز هایی که بلدید رو به دیگران یاد بدید! این رو بدونید که اینطوری خودتون هم بهتر پیشرفت میکنید. و البته جامعه ی ما هم پیشرفت میکنه... (اصلش همینه!)
انقدر به همدیگه یاد بدیم تا دهکده ی جهانی از سواد ایرانی ها متعجب بشن! مگه ما چیمون از چینی ها کمتره؟ ( البته بغیر از 1.5 ملیار حمعیتشون منظورمه!! )

آموزش ها در دو کیفیت خوب و عالی هست. اول خوب رو میزارم. و بعد عالی.

دانلود با حجم حدود 30 مگابایت ( کیفیت خوب )

PHP:
http://s3.picofile.com/file/7594944836/Sakhte_Baziye_Fizik_Dar_Ba_Flash_Jalase_2_Medium_Quality_.rar.html

لینک کمکی از مدیا فایر:
PHP:
http://www.mediafire.com/?21x5vh2d4n2x078


لینک دانلود اسلاید داخل فیلم قسمت دوم:
PHP:
http://www.mediafire.com/view/?s0rk1g1opado7xv





به محض آپلود شدن لینک کیفیت عالی هم در اینجا قرار میگیره ( حجم 117 مگابایت )


در پناه خدا
 
آخرین ویرایش:

wgolzar

Active Member
سلام armanbm عزیز امیدوارم اولین نفری باشم که این اموزشو دانلود میکنم .:lol: اگه بدونی چقدر میومدم تو این پست ببینم اموزش جدید گذاشتی یا نه. امیدوارم هرچی از خدا میخوای بهت بده دوست من:wink:[h=2][/h]
 

fazelit

Member
یه پیشنهاد به مدیر
بی زحمت مطالب آموزش و پارتها رو توی تایپیک اول آپدیت کنید که اگه کسی می خواد آموزش رو دانلود کنه دونه دونه صفحات رو نگرده همون توی تایپیک اول راحت تمام قسمت های آموزشی یک جا باشه و دانلود کنه.
ممنون
 

armanbm

کاربر VIP
به روی چشم دوستان.
جناب آخرت ممنون از مهم کردن موضوع. همونطور که فرمودید پست اول رو مرجع قرار دادم.
جناب Fazelit عزیز مدیر Akherat هم همین رو فرمودند. اینکار صورت گرفت.


درضمن لینک کمکی + لینک دانلود اسلاید داخل فیلم آموزشی اضافه شد.

در پناه خدا...
 

wgolzar

Active Member
سلام armanbm عزیز .
من فیلم اموزشی دوم شما رو دیشب گرفتم دیدم دستت درد نکنه خیلی روان توضیح دادی و فکر کنم همه بتونن ازش استفاده کنن .امیدوارم همیشه تو زندگیت موفق باشی و همچنین بتونی همین روند رو ادامه بدی:wink:
 
خیلی عالی بود خسته نباشید!

فقط یک پیشنهاد دوستانه .... به نظرم اگه آروم تر و با دقت بیشتر و تمرکز بالاتر کلمات رو ادا کنید کیفیت آموزش بالاتر میره ، در کل خیلی عالی بود موفق باشید
 

mayapower

Well-Known Member
سلام به دوستان
ممنون آرمان عزیز به خاطر آموزشها تا اینجا رو دیدم و اینکه شدیدا سرم شلوغه به نظرم همون پایه ای توضیح بدین خیلی عالیه پایه پایه دارم پیش می یام
دارم فکر میکنم تا اینجا چی میتونم تو فلش بسازم با توجه به فیزیک قوی که در اختیار میزاره
یه جورایی معما سازی هم مهمه برای این جور بازیها"چون رشتم فیزیک بوده سالها تو مایا با داینامیکش حال میکردم اما حالا .... فکر میکنم خیلی زودتر میش هبه نتیجه رسید خودم شخصا زود زود سر میزنم
منتظرم ها
کارکتر سازی هم به نظرم در کنارش کار بشه
همچنین تقویت معما سازی و
معرفی نمونه بازی ها و معما هاشون مثلا بعضی معماهای لیمبو و ... یا مثلا
همین بازی خوکای بد"بد پیگست"که توشون میشه از موتورهای مختلف و چرخ و .... استفاده کرد مثلا چطور یه بادکنک میتونه جسم رو بکشه بالا و اینا که خیلی به نظرم کاری نداره ساختشون فقط تحلیلشون بکنین
و اینکه مثلا چطور میشه از معماهای معمولی بازیها استفاده و یا دوباره سازی کرد
ببخشید پر حرفی کردم
یه نکته دیگه اینکه واقعا این آموزشها می مونه وامیدوارم کامل بشه
چون خودم یه سه چهار گیگ آموزش فتوشاپ دارم یعنی با اجازه اساتید
کلاسایی که تدریس داشتم و اینا شه ولی نرسیدم مرتبشون کنم وهمینجوری مونده
خلاصه:ساخت بعضی معماهای بازی های معروف مثل لیمبو ...
ممنون آرمان و دیگر رفقا...:rose:
یا علی
 

mayapower

Well-Known Member
سلام دوباره به دوستان

شرکتamanita

http://amanita-design.net/index.html

به نظرم از نظر معمایی و...

و شرکت تتاtheta
سازندگان لیمبو و...
از تلفیقی از معما و گرافیک

وشرکت انگری بردز و ... اینا هم یه جورایی فیزیک

خوب کار کردن اگه بشه یه تحلیلی از یه مرحله یه بازی قوی و معروف که اکثراً دیدن"مثلاً لیمبو"یا ماشیناریو"یه صحنه شو یا مرحله شو بزارین برا آموزش یه مرحله ساده مثلا اون مرحله لیمبو که یه آهنربا مغناطیسی داره و یه جاذبه رو به بالا
که فکر نکنم ساختش سخت باشه البته منظورم اینه که" زمان بر نیست"
"مثلا تو آموزش دومی خیلی خوب بوده اون قضیه امداد گر و کلیک و محو شدن ورسید به بیمارش"

در رابطه با بازی بوتانیکولا معماهاش فیزیکی نیست ولی خیلی جالبه برعکس اون لیمبو خیلی وابسته به فیزیکه
اگه بشه مثلا در کنار آموزشای نرم افزاری آموزشای این جوری هم بود خوب بود
نظر من هم اینه که یه نفر از توی بازی ها معما ها رو بکشه بیرون بعد روش فکر کنیم به شیوه ایرانیزه شدش
دوباره بسازیم
"البته می دونم خیلی جزییه اصل یادگیری مفاهیم اصلیه"
اگه تونستم مثلا از چند تا بازی چند تا معما میزارم تا برا بعدا یه رفرنس کاملی بشه ایشالا این آموزشی ها
ممنون از دوستان
یا علی
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام دوباره به دوستان

شرکتamanita

http://amanita-design.net/index.html

به نظرم از نظر معمایی و...

و شرکت تتاtheta
سازندگان لیمبو و...
از تلفیقی از معما و گرافیک

وشرکت انگری بردز و ... اینا هم یه جورایی فیزیک

خوب کار کردن اگه بشه یه تحلیلی از یه مرحله یه بازی قوی و معروف که اکثراً دیدن"مثلاً لیمبو"یا ماشیناریو"یه صحنه شو یا مرحله شو بزارین برا آموزش یه مرحله ساده مثلا اون مرحله لیمبو که یه آهنربا مغناطیسی داره و یه جاذبه رو به بالا
که فکر نکنم ساختش سخت باشه البته منظورم اینه که" زمان بر نیست"
"مثلا تو آموزش دومی خیلی خوب بوده اون قضیه امداد گر و کلیک و محو شدن ورسید به بیمارش"

در رابطه با بازی بوتانیکولا معماهاش فیزیکی نیست ولی خیلی جالبه برعکس اون لیمبو خیلی وابسته به فیزیکه
اگه بشه مثلا در کنار آموزشای نرم افزاری آموزشای این جوری هم بود خوب بود
نظر من هم اینه که یه نفر از توی بازی ها معما ها رو بکشه بیرون بعد روش فکر کنیم به شیوه ایرانیزه شدش
دوباره بسازیم
"البته می دونم خیلی جزییه اصل یادگیری مفاهیم اصلیه"
اگه تونستم مثلا از چند تا بازی چند تا معما میزارم تا برا بعدا یه رفرنس کاملی بشه ایشالا این آموزشی ها
ممنون از دوستان
یا علی

سلام رفیق من تمام بازی های Amanita رو هم بازی کردم هم باز کردم .
به این سبکی که میخوای میگن Point And Click
منم عاشق همین سبکم و بازی ای مثل ماشیناریم ، بوتانیکولا و ...
ببین ساختن این بازیا اصولا کاری نداره اما طراحیش خیلی مهمتره از بازی ...
ولی من که Decode ش کردم یه موتور ساخته با فلش که Level ها رو اجرا میکنه اینطوری نمیتونی ادیتش کنی .
موفق باشی

راستی من دارم یک بازی مثل اونها میسازم
اگه خواستی کمک کنی بگو .

[h=2][/h]
 

جدیدترین ارسال ها

بالا