آموزش قدم به قدم ساخت یک برنامه ی حسابداری

evil_gates

اين نيز بگذرد ...
سلام دوستان

همونطور كه قبلا هم در موردش بحث كرديم قرار داريم كه با پلاگين SQLite رو يه نرم افزار حسابداري كار كنيم.

تو مباحث قبلي به طور كامل با اين پلاگين و دستوراتش آشنا شديم. اگه دوستان تو درك دستوري يا روش كارش مشكلي دارن توصيه ميكنم مجددا مباحث قبلي رو مرور كنن.

فرايند اين سري از آموزش همونطور كه قبلا هم مطرح شد تعاملي و دوطرفه خواهد بود. به اين معني كه دوستان تو روند ساخت برنامه شريك ميشن و تلاش ميكنن براي ساختن بخشي از برنامه تا در نهايت بتونيم تمام برنامه رو بسازيم.

پس: درگير موضوع بشيد و شنونده محض نباشيد در غير اينصورت ناچاراً آموزش رو متوقف ميكنيم.

خب براي شروع پيشنهاد ميكنم بيايم موضوع برنامه رو مطرح كنيم و در مورد بحث كنيم تا كم كم ايده ما براي ساخت برنامه تكميل بشه.

من پيشنهاد ميكنم موضوع باشه برنامه حسابداري يك سوپر ماركت نسبتاً بزرگ.

ما يك سوپرماركت داريم كه مشتري‌هاي زيادي داره.

تو اين سوپرماركت انواع مواد غذايي و بهداشتي ارائه ميشه.

اين سوپرماركت مشتريان خاصي داره كه حساب دفتري دارن (منظورم همون نسيه فروشي هست)

اين سوپرماركت مشترياني داره كه مشترك دائمي هستن (به اين معني كه سفارش خريد تلفني ميدن و سوپر ماركت اجناس رو با پيك براشون ارسال ميكنه)

اين سوپرماركت بخشي به نام انبار داره كه بخشي از اجناسش رو اونجا قرار ميده.

اين سوپر ماركت از تعدادي كلي‌فروشي خريد ميكنه و معاملاتش هم به صورت چك و هم خريد نقدي هست.

اين سوپرماركت تعداد 2 نفر فروشنده، 1 نفر كارگر 1 نفر پيك موتوري براي ارسال سفارشات و يك دستگاه وانت و راننده براي جابجايي اجناس سنگين داره.

حالا با توجه به اين توضيحات فكر ميكنيد برنامه حسابداري اين سوپر ماركت چه بخشهايي بايد داشته باشه تا بتونه تمام نيازهاي صاحب سوپرماركت رو تامين كنه؟

يا اگه نظر ديگه‌اي داريد بگيد تا رو اون برنامه كار كنيم
 

For.sajjad

Member
سلام
مثل اينكه همون برنامه حسابداري تصويب شد پس بريم تا بسازيمش
با اجازه evil_gates عزيز مواردي رو به موارد بالا اضافه مي كنم .
اين سوپر ماركت نياز به رسيدگي دقيق به حساب و كتاباش داره از اين رو وجود دفتر كل و معين در برنامه مهم به نظر مياد.
اين سوپر ماركت نيازمند ارائه فاكتور به مشتريانش هست كه طبق فاكتور محتويات انبار كاهش و افزايش ميابد
در برخي موارد نياز به يك يادآور در برنامه احساس ميشه براي مثال يادآور براي چك ها ، كارها و....

اين موارد به ذهن من رسيد بقيش با شما
 

amirrayaneh

Member
با سلام و تشکر
فکر کنم وقتی آموزش شروع بشه کمکم استعداد ها شکوفا بشه
من که به شخصا چیزی به نظرم نمیاد شما استارت بزنید همه سعی میکنیم هم کاری کنیم
ممنون
 

nevercom

کاربر متخصص انجمن مولتی مدیا بیلدر
از اونجایی که برنامه یک برنامه ی حسابداری هست پس باید این امکان رو داشته که به سهولت بالانس مالی سوپرمارکت ارائه داده بشه.
درکل چقدر بستانکار هست، مجموع بدهکاری مربوط به اجناسی که به صورت مدت دار از عمده فروشان برای سوپرمارکت خریداری شده چقدر هست...

پس باید برای تمام این موارد بخشی درنظر گرفته بشه.

دوستان همونطورکه مستحضر هستید این آموزش آغاز شد، که البته بصورت تعاملی هست و بسته به اینکه چقدر کاربران فعال باشن و در مسیر آموزش شرکت داشته باشن ممکن هست خیلی زود به سرانجام برسه و یا اینکه به درازا بکشه، اینجا فقط فعالیت خود شما کاربران عزیز ملاک هست.
موفق باشید.

ضمن اینکه لطفاً اگر پستی داده میشه صرفاً در راستای بحث و آموزش باشه.
 

evil_gates

اين نيز بگذرد ...
سلام دوستان

بيايد يكم عملياتي تر فكر كنيم ...

ما صورت مسئله رو داريم. صورت مسئله شرايطي هست كه اعلام شده:
ما يك سوپرماركت داريم كه مشتري‌هاي زيادي داره.

تو اين سوپرماركت انواع مواد غذايي و بهداشتي ارائه ميشه.

اين سوپرماركت مشتريان خاصي داره كه حساب دفتري دارن (منظورم همون نسيه فروشي هست)

اين سوپرماركت مشترياني داره كه مشترك دائمي هستن (به اين معني كه سفارش خريد تلفني ميدن و سوپر ماركت اجناس رو با پيك براشون ارسال ميكنه)

اين سوپرماركت بخشي به نام انبار داره كه بخشي از اجناسش رو اونجا قرار ميده.

اين سوپر ماركت از تعدادي كلي‌فروشي خريد ميكنه و معاملاتش هم به صورت چك و هم خريد نقدي هست.

اين سوپرماركت تعداد 2 نفر فروشنده، 1 نفر كارگر 1 نفر پيك موتوري براي ارسال سفارشات و يك دستگاه وانت و راننده براي جابجايي اجناس سنگين داره.
بنابراين بر اساس صورت مسئله مرحله اول نيازسنجي هست:

بايد به اين فكر كنيم كه براي حسابرسي كردن و اداره چنين مكاني با اين مشخصات چه برنامه‌اي با چه امكاني نياز هست.

پيشنهاد من اينه كه برنامه رو به طور كلي به دو بخش تقسيم كنيم. بخشي كه فرمهاي دريافت اطلاعات دارن و بخشي كه گزارش اطلاعات رو ميدن.

اما چه اطلاعاتي؟

خب اين سوپرماركت به طور كلي احتياج داره :

1- اطلاعات موجودي اموال رو ثبت و گزارشگيري كنه.
2- اطلاعات خريداران (مشتريها) و فروشندگانش (عمده فروشي‌ها) رو ثبت و گزارشگيري كنه.
3- اطلاعات خريد و فروش و صندوق و بانك رو ثبت و گزارشگيري كنه.
4- اطلاعات حسابهاي بدهكاران و بستانكاران، گردش وجوه نقد و سود و زيان و ... رو ثبت و گزارشگيري كنه.

پس لازمه برنامه ما به تمام اين نيازها پاسخ بده تا برنامه حسابداري نسبتا كاملي براي يك سوپرماركت با شرايط اعلام شده باشه.

در اين مرحله لازمه طرح دستي برنامه رو تدوين كنيم:

بر اساس نيازسنجي ما از موضوع برنامه، بخشهاي اين برنامه شامل موارد زير خواهند بود:

1- بخش ثبت

اين بخش شامل ثبت كد كالا - ثبت مشتريان - ثبت فروشندگان - ثبت كد بانك - ثبت كد هزينه‌ها - ثبت داراييها هست.

ثبت كد كالا : (دوستان دقت كنيد ثبت كد كالا با ثبت كالا فرق ميكنه)
تو ثبت كد كالا ما كالايي رو ثبت و براش كدي رو درنظر ميگيريم. مثلا كد 101 - دستمال كاغذي يا مثلا كد 102 چيپس

ثبت مشتريان:
تو ثبت مشتريان اطلاعات مشتريان دائمي و مشترياني كه حساب دفتري دارن ثبت ميشه و براي هر مشتري كدي بعنوان كد اشتراك در نظر گرفته ميشه مثل نام و نام خانوادگي، آدرس، تلفن و ...

ثبت فروشندگان:
تو ثبت فروشندگان اطلاعات عمده فروشاني كه طرف قرارداد هستن و ما براي سوپرماركتمون ازشون خريد ميكنيم ثبت ميشه مثل نام و نام خانوادگي، آدرس، تلفن و ...

ثبت كد بانك:
تو ثبت كد بانك، اطلاعات بانكهايي صاحب سوپرماركت تو اون بانكها حساب داره ثبت ميشه، مثلا بانك ملي شعبه سناباد شماره حساب 000

ثبت كد هزينه‌ها: (دوستان دقت كنيد ثبت كد هزينه با ثبت هزينه فرق ميكنه)
تو ثبت هزينه‌ها، كد هزينه‌هايي كه براي سوپرماركت انجام ميشه ثبت ميشه مثلا : كد 201 قبض آب - كد 202 قبض برق و ...

ثبت داراييها:
تو ثبت داراييها، ليستي از داراييهاي ثابت سوپرماركت ثبت ميشه
 
آخرین ویرایش:

evil_gates

اين نيز بگذرد ...
بر اساس نيازسنجي ما از موضوع برنامه، بخشهاي اين برنامه شامل موارد زير خواهند بود:

1- بخش ثبت : كه زير مجموعه هاي اين بخش رو تو پست قبلي بررسي كرديم

2- بخش خريد: اين بخش فرم خريد كالا از عمده فروشان و ثبت فاكتورهاي خريد كالا هست.

3- بخش فروش: اين بخش فرم فروش كالا به مشتريان و ثبت فاكتورهاي فروش كالا هست.

4- بخش موجودي: اين بخش شامل انتقال - موجودي انبار و موجودي سوپرماركت هست.

بخش انتقال:
تو اين بخشهاي فرمهاي انتقال كالا از انبار به سوپرماركت، از سوپرماركت به انبار و يا بازگشت از انبار به عمده فروش هست.

بخش موجودي انبار و موجودي سوپرماركت:

اين بخشها گزارشي دقيق از موجودي كالا در انبار و سوپر ماركت ميده.

5- بخش حسابهاي دريافتني و پرداختني:

اين بخش گزارشي از حسابهاي بدهكاران (مشترياني كه خريد نسيه دارند، يا ساير بدهكاران) و بستانكاران (عمده فروشاني كه بايد تسويه حساب بشن) رو در اختيار قرار ميده.

6- بخش هزينه‌ها:
تو اين بخش هزينه‌هاي جاري مثل قبوض آب و برق و گاز و ... يا حقوق كارمندان يا ... ثبت ميشه

7- بخش صندوق:
اين بخش شامل فرم برداشت نقدي از صندوق و گزارش حساب صندوق هست.

8- بخش بانك:
اين بخش شامل واريز نقدي به حساب بانك، برداشت وجوه از حساب بانك و گزارش موجودي حساب بانك هست.

9- بخش صورت گردش وجوه نقد:
اين بخش بر اساس اطلاعات بخشهاي قبلي گزارشي از گردش مالي حسابهاي صندوق و بانك رو در اختيار قرار ميده.

10- بخش سود و زيان:
اين بخش بر اساس اطلاعات بخشهاي قبلي سود و زيان و تراز مالي سوپرماركت رو محاسبه و گزارش ميده.

بخشهاي مختلف برنامه ما از منظر يك حسابدار براي اينكه بتونه امور مالي مربوط به سوپرماركتي با اين شرايط رو مديريت كنه شامل مواردي بود كه گفتيم.

البته اين صورت كلي از بخشها بود كه هركدوم زيرمجموعه و جزئيات زيادي داره كه كم كم بررسي ميكنيم.

در اين مرحله دوستان سعي كنن جزئيات هركدوم از بخشهاي بالا رو بررسي و نظرشون رو بگن تا فرمهاي لازم بدست بياد.

براي شروع راجع به بخش ثبت صحبت ميكنيم
 

amirrayaneh

Member
با سلام و احترام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات
evil_gates جان میدونم که منتظرید تا دوستان فعالیتی به خرج بدن تا آموزش را ادامه بدید
ولی اینجور که از ظاهر قضیه بر میاد مابقی هم مثل من توی مسائلی تئوری (عملیش هم...:) فعالیتی ندارند
لطفا شما آموزش را ادامه بدید انشاا... که فرجی بشه
با تشکر
 

Amit13

Well-Known Member
من همينجوري اومدم اينجا ديدم شما جديدن آموزش گذاشتيد.خوب چرا خبر نداديد؟؟؟آخه من قبلا همه پست هاي اينجا رو خوانده بودم،فكر ميكردم كه ديگه اينجا پست اضافه نميشه.
فكر كنم.بقيه هم هنوز خبر ندارن.من برم صداشون كنم بيان.
 

evil_gates

اين نيز بگذرد ...
من همينجوري اومدم اينجا ديدم شما جديدن آموزش گذاشتيد.خوب چرا خبر نداديد؟؟؟آخه من قبلا همه پست هاي اينجا رو خوانده بودم،فكر ميكردم كه ديگه اينجا پست اضافه نميشه.
فكر كنم.بقيه هم هنوز خبر ندارن.من برم صداشون كنم بيان.

دوست من

تو يه مبحث ديگه كلي راجع به اين موضوع بحث كرديم كه !!!

تو همون تاپيك قرار بر اين شد كه با مشاركت دوستان آموزش رو قرار بديم ...

همونطور كه قبلا هم گفتم ساخت برنامه حسابداري پيچيدس و نياز به پيش‌نيازهاي زيادي داره ...

اما چون قرار بر آموزش به شيوه مشاركتي مطرح شد بنده برنامه آموزش رو شروع كردم و اگه دوستان مايل باشن كه اين آموزش ادامه پيدا كنه لازمه تمريناتي كه بهشون محول ميشه رو انجام بدن تا ادامه بديم ...

موفق باشيد
 

chaghalo2004

New Member
آقاي evil gates خب شما راست ميگي شما استادي و اين چيزا رو ميدوني ولي خب وقتي كسي نميتونه جواب سوال شما رو بده بايد خودت بگي جوابو . مثلا من الان چند روزه داره فكر ميكنم اون بخش ثبت نام كه گفتي چي بسازم ولي چيزي به فكرم نميرسه
همش ميام سر ميزنم جوابشو دادين يا نه ميبينم هيچي نيست
ببخشيدا ولي معلمم سر كلاس وقتي سوال ميپرسه كسي بلد نيست جواب بده خودش جوابو ميگه نميگه كه وقتي كسي بلد نيست جواب بده منم ديگه درس نميدم
 

evil_gates

اين نيز بگذرد ...
آقاي evil gates خب شما راست ميگي شما استادي و اين چيزا رو ميدوني ولي خب وقتي كسي نميتونه جواب سوال شما رو بده بايد خودت بگي جوابو . مثلا من الان چند روزه داره فكر ميكنم اون بخش ثبت نام كه گفتي چي بسازم ولي چيزي به فكرم نميرسه
همش ميام سر ميزنم جوابشو دادين يا نه ميبينم هيچي نيست
ببخشيدا ولي معلمم سر كلاس وقتي سوال ميپرسه كسي بلد نيست جواب بده خودش جوابو ميگه نميگه كه وقتي كسي بلد نيست جواب بده منم ديگه درس نميدم

دوست عزيز
يه توصيه بعنوان دوست كوچكترتون ميكنم: بدست آوردن دانش يك راه بيشتر نداره اونم سوال كردنه.

بر اساس نظرات دوستان كه مايل بودن ساختن نرم افزاري حسابداري رو ياد بگيرن اين آموزش رو شروع كرديم و همونطور كه قبلا هم قرار گذاشتيم چون شيوه مقاله نويسي براي آموزش چنين برنامه‌اي كه خودش متشكل از چندين تخصص مختلف هست مطلوب نيست روش مشاركت در ساخت برنامه و يادگيري در ضمن ساخت رو مدنظر قرار داديم.

اين روش از اون جهت انتخاب شده كه دوستان به جاي اينكه شنونده محض باشن خودشون به طور مستقيم تو يك پروژه عملي درگير بشن تا هم ياد بگيرن چيزي رو كه بايد ياد بگيرن و هم تجربه كنن ساختن يك برنامه نسبتا بزرگ رو با mmb كه مطمئناً اين كسب تجربه‌ها در پروژه‌هاي بعديشون حتما به كمكشون مياد.

انتظار اينه كه دوستاني كه مايلن اين مبحث ادامه پيدا كنه در همين مسير و با برنامه عمل كنن تا هم اطلاعات كافي براي انجام امور حسابداري (كه اولين پيش نياز اين برنامه هست) رو كسب كنن و هم مهارتشون رو با كار كردن با مجموعه‌اي از توابع و دستورات نرم افزار mmb و پلاگين SQLite افزايش بدن تا در نهايت خروجي موردنظر بدست بياد.

برنامه آموزش نرم افزار حسابداري با همين متد و با چندين پست آغاز شد اما در ادامه نه سوالي، نه پاسخي، نه حل تمريني، نه نظري ... هيچي...

اين از نظر بنده يك معني داره اونم اينكه اين مبحث مورد اقبال دوستان قرار نگرفته پس گرفتن وقت شما و خودم رو جايز نميدونم ...

با اين حال اگه دوستان نظر ديگه‌اي دارن آماده شنيدنش هستيم تا بتونيم در حد توان كمك كنيم.

موفق باشيد
 
آخرین ویرایش:

For.sajjad

Member
با سلام
دوست عزيز جناب evil_gates من همين امروز پست شماره 53 رو مطالعه كردم درباره تمريني كه خواستيد يه كم سر در گم شدم چون شما خودتون درباره بخش ثبت مطالبي رو ارايه كرده بوديد و مطلب ديگه اي باقي نذاشتيد يا اينكه من درست متوجه منظورتون نشدم
شما اگه لطف كنيد بفرماييد كه انتظار چه نوع پاسخ هايي رو داريد يا اين نمونه رو خودتون پاسخش رو ارايه كنيد ، من و احتمالا برخي از دوستان رو از اين سر در گمي نجات مي ديد.
ممنون و موفق باشيد
 
  • Like
Reactions: pcj

amirrayaneh

Member
با سلام
دوست عزيز جناب evil_gates من همين امروز پست شماره 53 رو مطالعه كردم درباره تمريني كه خواستيد يه كم سر در گم شدم چون شما خودتون درباره بخش ثبت مطالبي رو ارايه كرده بوديد و مطلب ديگه اي باقي نذاشتيد يا اينكه من درست متوجه منظورتون نشدم
شما اگه لطف كنيد بفرماييد كه انتظار چه نوع پاسخ هايي رو داريد يا اين نمونه رو خودتون پاسخش رو ارايه كنيد ، من و احتمالا برخي از دوستان رو از اين سر در گمي نجات مي ديد.
ممنون و موفق باشيد

با سلام و احترام
منم با نظر دوستمان موافقم . خودم خیلی می خوام در مبحث شرکت کنم اما جدا نمی دونم چجوری باید به سوالتون جواب داد . آخه خودتون همشو گفتید
من تقریبا هرروز به این مبحث سر میزنم اما خبری از پیشرفت نیست
لطف کنید و به بزرگواریه خودتون این یبار را هم مرحمت بفرمائید و ادامه بدید...:rose:
 
  • Like
Reactions: pcj

silvercover

کاربر متخصص
با احترام و جسارتا من به جناب evil_gates توصیه میکنم تا زمانی که هر کدوم از افراد مشتاق پاسخی مبنی بر اینکه از خودشون تلاشی کردن نشون ندن، آموزش رو ادامه ندن.

خطاب به مشتاقان:
مهم این هست که اثبات کنید تلاش می کنید...
 

evil_gates

اين نيز بگذرد ...
سلام دوستان
اين بخشي از مطالبي بود كه بنده براي شروع عرض كردم:
بخش ثبت

اين بخش شامل ثبت كد كالا - ثبت مشتريان - ثبت فروشندگان - ثبت كد بانك - ثبت كد هزينه‌ها - ثبت داراييها هست.

ثبت كد كالا : (دوستان دقت كنيد ثبت كد كالا با ثبت كالا فرق ميكنه)
تو ثبت كد كالا ما كالايي رو ثبت و براش كدي رو درنظر ميگيريم. مثلا كد 101 - دستمال كاغذي يا مثلا كد 102 چيپس

ثبت مشتريان:
تو ثبت مشتريان اطلاعات مشتريان دائمي و مشترياني كه حساب دفتري دارن ثبت ميشه و براي هر مشتري كدي بعنوان كد اشتراك در نظر گرفته ميشه مثل نام و نام خانوادگي، آدرس، تلفن و ...

ثبت فروشندگان:
تو ثبت فروشندگان اطلاعات عمده فروشاني كه طرف قرارداد هستن و ما براي سوپرماركتمون ازشون خريد ميكنيم ثبت ميشه مثل نام و نام خانوادگي، آدرس، تلفن و ...

ثبت كد بانك:
تو ثبت كد بانك، اطلاعات بانكهايي صاحب سوپرماركت تو اون بانكها حساب داره ثبت ميشه، مثلا بانك ملي شعبه سناباد شماره حساب 000

ثبت كد هزينه‌ها: (دوستان دقت كنيد ثبت كد هزينه با ثبت هزينه فرق ميكنه)
تو ثبت هزينه‌ها، كد هزينه‌هايي كه براي سوپرماركت انجام ميشه ثبت ميشه مثلا : كد 201 قبض آب - كد 202 قبض برق و ...

ثبت داراييها:
تو ثبت داراييها، ليستي از داراييهاي ثابت سوپرماركت ثبت ميشه

اينم سوالي بود كه در ادامه پرسيدم:
در اين مرحله دوستان سعي كنن جزئيات هركدوم از بخشهاي بالا رو بررسي و نظرشون رو بگن تا فرمهاي لازم بدست بياد.
براي شروع راجع به بخش ثبت صحبت ميكنيم

صورت سوال كاملا واضحه. ما براي حسابرسي اموالي كه داريم احتياج به فاكتورهايي داريم تا مشخصات موجودي اموال رو در اونها ثبت كنيم. در گام اول يك حسابداري اين فاكتورها رو به طور دستي براي خودش ميسازه.

به اين معني كه كاغذي رو بر ميداره، اسمش رو ميزاره "فرم ثبت كد كالا" و بعد يك جدول ميكشه شامل ستونهاي: 1- نام كالا 2- كد كالا 3- شرح يا توضيحات و ...

حالا نوبت ثبت اطلاعات هست پس رديف به رديف محصولاتش رو وارد اين جدول ميكنه مثلا:

نام كالا:
دستمال كاغذي

كد كالا:
101

شرح يا توضيحات:
در صورتي كه شرحي موجود باشه وارد ميشه.

اما اين كار به چه دردي ميخوره؟

با اين روش تمام اجناس موجود در انبار و سوپرماركت ما كدگذاري ميشه و با يك نگاه به اين جدول ميشه فهميد كه ما چند نوع كالا داريم. (اينكه از هر كالا چندتا داريم رو بعدا بررسي ميكنيم)

كاربرد بعدي اينه كه در بخش ثبت كالا يا موجودي انبار ديگه لازم نيست به دنبال نام و مشخصات محصول براي ثبت بگرديم فقط كافيه كدي رو كه براي مثلا دستمال كاغذي در نظر گرفته بوديم يعني عدد 101 رو در جدولمون پيدا وارد كنيم و تمام مشخصات محصول موردنظر رو در اختيار داشته باشيم.

اين يك مثال بود براي اينكه به دوستان بگيم منظور از اين سوال چيه. منظور اين سوال اينه كه اين فرمها يعني اين جداولي كه مربوط به ثبت ميشه رو (به صورت دستي) رسم كنيد چون همين جداول در ساخت ديتابيس هاي ما ضروري هست.

البته نكته مهم اينه كه طراحي اين فرمها و جداول سليقه‌اي نيست و در رشته حسابداري استانداردهايي براش وجود داره.

با مطالعه و بررسي نمونه‌هاي اين جور فرمها سعي كنيد فرمهايي رو براي بخش ثبت بسازيد. در واقع خروجي اين سوال توليد 6 تا فرم و جدول براي بخش ثبت هست.

البته اگه فرمي كه داريد مي‌سازيد مشكلاتي داره يا منطبق بر استانداردها نيست نگران نباشيد هدف تمرينه و ايشالا با تمرين كردن كنار هم ساختن فرمهاي استاندارد و قابل قبول رو ياد ميگيريم.

حالا اين گوي و اين ميدان ...

همونطور كه جناب silvercover گفتن منتظر اينم كه ببينم دوستان چه پاسخي به اين سوال ميدن.

موفق باشيد
 

amirrayaneh

Member
با سلام خدمت دوستان عزیز
ظاهرات تا جدی جدی مشارکت نداشته باشیم از ادامه کار خبری نیست!!!:green:
هرچیز به ذهنم میرسید نوشتم البته با همفکریه یه حسابدار...
برای قسمت ثبت کالا :
attachment.php


برای قسمت ثبت مشتریان :
attachment.php


برای قسمت فروشندگان:
attachment.php


برای قسمت کد بانک :
attachment.php


قسمت هزینه ها هم که به قسمتهای مختلفی تقسیم میشه که متاسفانه زیاد اطلاعی ندارم
قسمت دارایی ها هم میتونه زیر مجموعه هایی مثل :موجودی کالا ، حسابهای دریافتی ، پیش دریافتی ها ، اثاثه ، تجهیزات ، ساختمان و ... باشه که خودشون هر کدام زیر مجموعه هایی دارند که از توضیح میگذریم (چون بلد نیستم:lol:)
 

پیوست ها

  • pic1.jpg
    pic1.jpg
    39.9 کیلوبایت · بازدیدها: 488
  • pic2.jpg
    pic2.jpg
    59.6 کیلوبایت · بازدیدها: 375
  • pic3.jpg
    pic3.jpg
    25.1 کیلوبایت · بازدیدها: 356
  • pic4.jpg
    pic4.jpg
    25.8 کیلوبایت · بازدیدها: 353
آخرین ویرایش:

evil_gates

اين نيز بگذرد ...
amirrayaneh جان!
اين خط قرمز توي عكس چيه،يعني براي هر ركورد يك جدول لازم داريم؟؟؟:shock:

خير دوست عزيز

فكر ميكنم منظورشون تعيين رده محصول از كل به جزء هست كه در كل مواد غذايي، معين مرغ و تفضيلي منجمد يا گرم قرار داره.
 

Amit13

Well-Known Member
با سلام و درود
کد هر کالا بر اساس این 4 مورد (کل - معین - تفضیلی - جز) تعیین میشه!!!

اي ول خيلي جالب شد.پس ما محصولات رو هم مديريت شده،كد گذاري ميكنيم.
ممنون:rose:
ادامه نميديد؟؟
evil_gates جان.ما الان بايد چكار كنيم؟؟؟؟
 
  • Like
Reactions: pcj

جدیدترین ارسال ها

بالا