:. آموزش ساختـــ فندق عصر يخيــ .:

MohammadGh

Well-Known Member
سلام
به بروبچ خوب مجيدآنلاين:oops:

من اين آموزش رو توي يكي از سايت هاي آموزشي ديدم چون آموزش خوبي بود و داخل خود اين آموزش چيزهايي خوبي مي تونين ياد بگيرين براتون گذاشتم:)

بريم سراغ آموزش :

در این آموزش که آماده کردم از هیچ تکسچر یا فایل یا تصویر آماده برای تکمیل پروژه استفاده نکردم و تمامی مراحل از الگوها ،تکنیکها و افکت های داخلی فتوشاپ استفاده شده است .

مرحله ۱ :
یک فضای کاری به ابعاد ۸۰۰ * ۸۰۰ ایجاد کرده .
مرحله ۲ :
یک لایه جدید تشکیل داده و بازدن دکمه M از روی کیبورد و با استفاده از ابزار Regtangular Marque Tool یک سلکشن جدید بر روی لایه بسازید .
kk2b45qcnr2e8809c.png


2lzmpoyoy36s8vm6b4ga.png

مرحله ۳ :
یک رنگ قهوه ای برای پیش زمینه (Color ( Foreground از پالت رنگها انتخاب کرده و با استفاده از ابزار Paint Bucket Tool ( یا هر ابزار یا تکنیک دیگر ) به سلکشن و لایه جدید رنگ را اعمال میکنیم . ) من اینجا از کد رنگی ۶a5223 استفاده کردم )
fiss193n4662qqasz154.png

مرحله ۴ :
بدون اینکه از همان حالت انتخاب یا سلکشن خارج بشیم یک لایه جدید میسازیم و با زدن همزمان دکمه های Shift + Backspace و انتخاب ۵۰% Gray رنگ خاکستری را بر روی لایه اعمال و لایه را قفل میکنیم .
oyuj4tng2wtl45kxheb.png


79sap2l4m3lswpce5b8r.png
p8fdfqdjoxmxsksvcovz.png

مرحله ۵ :
کلید D را از روی کیبورد فشار داده تا پالت رنگی به حالت سیاه و سفید دربیاد . حالا به منوی Filter > Render > Fibers و افکت را روی لایه اعمال میکنیم .
4q92w3vjkt3sp6ywhfd6.png

مرحله ۶ :
مرحله بعدی یعنی افکت Motion Blur را اعمال کرده و مد لایه را بر روی Soft Light و Opacity آن را ۸۰% تعیین میکنیم . بدین صورت : Filter > Blur > Motion Blur .
بر روی لایه بالایی ایستاده و با زدن دکمه های ترکیبی Ctrl + E دو لایه ساخته شده را به هم پیوند دهید .
طبق عکس درصدها را تعیین نمایید .
5ahxfb39dbzezlwhmv.png


a3uxratzsuvoyerprc5.png


n70z9j95fh11l14jbi5.png


ykmgtaakncy59sartu2e.png

مرحله ۷ :
با فشردن دکمه های Ctrl + T لایه را به حالت Free Transform در آورده و در همان حالت بر روی لایه کلیک راست کرده و گزینه Warp را انتخاب کرده و با استفاده از هندل ها و جابه جایی آنها لایه را به حالت زیر شکل میدهیم .
bsol651mlzlz4hl3mnmg.png

مرحله ۸ :
یک لایه جدید تشکیل داده و با استفاده از ابزار Regtangular Marque Tool یک سلکشن بر روی لایه ساخته شده قبلی درست میکنیم . از پالت رنگها یک رنگ قهوه ای تیره تر از مرحله قبل انتخاب میکنیم و به سلکشن و لایه جدید اعمال میکنیم .
( من اینجا از رنگ قهوه ای با کد ۵b3a00 استفاده کردم )
7qf70e5upx67hw786n8.png

مرحله ۹ :
لایه ساخته شده را قفل ترنسپرنت میکنیم تا در مرحله بعد که افکت را اضافه میکنیم بر روی لایه ساخته شده و در همان محدوده افکت اعمال شود . باز یک رنگ تیره تر از مرحله قبل از پالت رنگها انتخاب میکنیم . ( کد ۳۹۲۵۰۰ )
0b04klyib82u1kzzv2a.png

مرحله ۱۰ :
طبق دستور زیر عمل کرده و طبق عکس مقادیر را تعیین نمایید .
Filter > Texture > Stained Glass
vvcp7oo0azku8kjoz1qo.png

مرحله ۱۱ :
با زدن دکمه W ابزار Magic Wand Tool را انتخاب کرده ( با فشردن Shift + W میتوانید در انتخاب ابزار در این گروه جا به جا شوید ) و بر روی چند ضلعی های تشکیل شده لایه کلیک کنید تا چند ضلعی ها به حالت انتخاب درآیند .
z24ojd3igwjuma2p5w.png

مرحله ۱۲ :
از پالت رنگها رنگ قهوه ای تیره با کد ۲a1b01 را انتخاب کرده و از تب Edit گزینه Stroke را انتخاب کرده و در پنجره باز شده مقادیر را طبق عکس زیر تعیین میکنیم .
kg65508r9s79ipgsra4z.png

مرحله ۱۳ :
افکت Gaussian Blur را بر روی لایه اعمال میکنیم .
بدین صورت عمل کرده : Filter >Blur > Gaussian Blur : مقدار Radius را روی ۱٫۵میدهیم .
مرحله ۱۴ :
با فشردن همزمان کلیدهای Ctrl + T لایه را به حالت Free Transform درآورده و بر روی لایه ایستاده و کلیک راست کرده و از لیست گزینه Warp را انتخاب کنید و طبق تصویر زیر تغییرات را اعمال کنید .
qc539g399dklik0ixu4.png

مرحله ۱۵ :
در این مرحله ما باید لایه های ساخته شده را سایه روشن بزنیم . برای این کار با ابزار Burn Tool ( O ) تیره و با ابزار Dodge Tool ( O ) تصویر را روشن میکنیم .
bmb2vusvh208w2fvw41m.png

97ayhnh9tvw0d0gnkmyh.png

نکته : Rang هر دو ابزار را روی Midtones و Exposure را روی ۵۰% تعیین میکنیم . در ضمن برای سایه روشن زدن از یک براش بزرگ با Hardness (0% ) استفاده میکنیم .
مرحله ۱۶ :
در پالت Layers بر روی لایه دومی ( سر فندق ) ایستاده و Ctrl را نگه داشته و کلیک میکنیم تا محتویات لایه به حالت انتخاب درآید . کلید های Ctrl + C را بفشارید تا از لایه یک کپی بگیرد .
73jl9fbfsl14amu4u1f3.png

مرحله ۱۷ :
در همان حالت انتخاب به پالت Channels رفته ( اگر این پالت غیر فعال است میتوانید به تب Window رفته و گزینه Channels را فعال کنید ، معمولا در کنار پالت Layers فعال میباشد . ) و بر روی آیکن Create New Channel کلیک کنید تا یک لایه چنل جدید ساخته شود با فشردن کلیدهای Ctrl + V لایه کپی شده سر فندق در مرحله قبل وارد چنل ساخته شده شود . کلیدهای Ctrl + D را فشار دهید تا از حالت انتخاب خارج شویم .
5evfoxjchp0pdk5piqq3.png

مرحله ۱۸ :
لایه دومی ( سر فندق ) را انتخاب و مراحل زیر را دنبال کرده و طبق عکس مقادیر را تعیین کنید .
Filter > Render > Lighting Effects
برای لایه اولی هم مراحل ۱۷ و ۱۸ را دنبال میکنیم .
0peut0tloz7ydczi93f.png


80nbs7t3e9xlxiwegj7.png

مرحله ۱۹ :
برای ایجاد کردن حالت کنده شدن فندق از شاخه و ایجاد شاخه شکسته بر سر فندق یک لایه جدید تشکیل داده و این لایه را زیر لایه دومی قرار میدهیم با ابزار Lasso Tool این حالت را کشیده و رنگ قهوه ای تیره با کد ( ۲d1d00 ) را به سلکشن ایجاد شده اعمال میکنیم . در مرحله بعد ابزار Dodge Tool را انتخاب کرده و کمی در بالا و کنار شاخه شکسته روشنایی ایجاد میکنیم .
1r6pbud3sh6rm4ji07m.png
مرحله ۲۰ :لایه دومی یعنی سر فندق را انتخاب کرده وبا استفاده از ابزار Liquify کمی لبه های لایه را جا به جا میکنیم . به صورت زیر عمل کنید .با ابزار اولی و با یک براش کوچک این کار را انجام دهید .
Filter > Liquify
qrc0gcvyb7pllao0tam.png

این هم تصویر نهایی البته با کمی تغییرات :
8kduzugblu6jnovdxw.png


منبع : پرشين تاتس

موفقـــ باشيد :oops:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا