آموزش خرید اینترنتی با کارت های شتاب

rezadotcom

New Member
onlineshop1.jpg
پرداخت اینترنتی چیه؟

پرداخت اینترنتی به پرداختن پول از طریق اینترنت، در قبال دریافت کالا یا خدمات گفته میشه به طوری که این پرداخت بدون نیاز به حضور فیزیکی توی بانک یا فروشگاه و از طریق اینترنت انجام بشه. در واقع خریدار با استفاده از کارت بانکی خودش می تونه از اینترنت خرید کنه و پول اون رو همون موقع پرداخت کنه. پرداخت های اینترنتی از طریق درگاه های مختلفی انجام میشه که از جمله می شه به کارت های اعتباری مستر کارت، ویزا و امثال اون اشاره کرد. اما اون چیزی که در کشور ما رایجه و روز به روز هم بیشتر گسترش پیدا می کنه پرداخت اینترنتی از طریق دروازه های الکترونیک بانک های داخلی هستش که توی این مطلب به اون می پردازم.

banks-logos.jpg


خرید اینترنتی با یک مثال

واسه خرید کارت شارژ راه های زیادی هست. خرید از مغازه ها و دکه ها، خرید از طریق خودپردازهای بانک ها و بالاخره خرید آنلاین یا اینترنتی. اما آسون ترین و کم هزینه ترین راه، خرید اینترنتی هستش. تو این روش شما تو همه ساعات شبانه روز می تونید به صورت آنلاین کارت شارژ مورد نظر خودتون به صورت کد شارژ الکترونیک دریافت کنید. همون طور که می دونیم مغازه ها و دکه ها معمولاً کارت شارژها رو حداقل 10 درصد گرون تر از قیمت واقعی کارت می فروشن. حتا موقع خرید شارژ از خودپرداز ها هم درصدی به عنوان کارمزد از موجودی شما کم میشه اما خرید اینترنتی حسنش اینه که هم کارت رو به قیمت واقعی می خرید و هم توی همه ساعات شبانه روز بدون این که لازم باشه از خونه بیرون برید می تونید کارت شارژ مورد نظر خودتون رو تهیه کنید. واسه انجام خرید اینترنتی کارت شارژ لازمه رمز دوم کارت بانکی خودتون رو که عضو شبکه شتاب (بانک های ملی، پارسیان، سامان، اقتصاد نوین، ملت، صادرات، سپه، کشاورزی، پاسارگاد، توسعه صادرات، صنعت و معدن و مؤسسه مالی و اعتباری بنیاد) هستش فعال کرده باشید. فعال کردن رمز دوم یا رمز اینترنتی هم خیلی ساده است. فقط کافیه به خودپرداز یکی از شعبه هایی که کارت بانکی شما از اون بانکه برید و از طریق دستگاه خود پرداز بانک رمز دومتون رو فعال کنید. یا این که به شعبه بانک خودتون مراجعه کنید و بشون بگید می خواهید برای خریدهای اینترنتی رمز دریافت کنم. اگره بانک شما بانک خوبی باشه حتماً شما رو راهنمایی می کنه.

در حال حاضر بیشتر بانک ها (عضو شتاب) امکانات اینترنت بانک و پرداخت الکترونیکی رو فراهم کرده اند. واسه خرید اینترنتی، کارت اعتباری شما باید علاوه بر شماره کارت 16 رقمی دارای 2 مشخصه یعنی رمز اینترنتی و نیز کد سه رقمی یا چهار رقمی CVV2 باشه. رمز اینترنتی رو که گفتم چه جوری باید بگیرید. کد CVV2 هم که پشت کارت های شتاب درج شده.

cardnumber.jpg
melli-posht.gif

ضمناً یادتون باشه موقع خرید اینترنتی سامانه های پرداخت اینترنتی تاریخ اعتبار کارتتون رو هم از شما می خوان. این تاریخ معمولاً روی کارت ها به صورت برجسته حک شده. با این حال اگه به هر دلیل تاریخ اعتبار حک شده روی کارت رو از شما قبول نکرد یا اینکه تاریخ اعتبار، یادتون نبود می تونید به جای ماه عدد 12 و به جای سال عدد 99 رو وارد کنید.

وقتی می خواهید خرید اینترنتی انجام بدید وارد صفحه ای شبیه این صفحه می شید. شما باید شماره کارت، کلمه عبور، کد سه یا چهار رقمی CVV2 و تاریخ انقضای کارت رو وارد کنید.

gate.gif

قابلیت خرید اینترنتی (پرداخت الکترونیکی) بر روی برخی از کارت های اعتباری فعال نیست و همونطور که ذکر شد مشخصه اون داشتن شماره رمز اینترنتی و کد CVV2 هستش.
ضمناً یادتون باشه اگه موقع خرید اینترنتی موقع خرید اینترنتی کارت شارژ، انجام عملیات خرید از طریق دروازه الکترونیک بانک شما (مثلاً بانک ملی) به دلایلی موقتاً امکان پذیر نبود می تونید صرف نظر از این که کارت شما مربوط به کدوم بانک هستش از طریق انتخاب گزینه بانک سامان خریدتون رو انجام بدید. به عبارت دیگه، بانک سامان فرآیند خرید اینترنتی همه بانک ها را پشتیبانی می کنه.

در نهایت اگه جزو اون دسته از آدم هایی هستید که اصولاً کارت بانکی ندارید اصلاً غم به دلتون راه ندید؛ شما با مراجعه به شعب بانک های سامان و پارسیان، بدون هیچگونه معطلی میتونید کارت های آماده خرید اینترنتی (دارای شماره رمز اینترنتی و کد CVV2) رو که از قبل با مبالغ مختلف ایجاد شده همون لحظه خریداری کنید و از طریق دروازه پرداخت الکترونیکی همین بانک ها کارت شارژ بخرید یا هر نوع کالا یا خدمات دیگه ای رو که امکان خرید اینترنتی اش فراهم شده بخرید.

واسه خرید کارت شارژ اپراتورها سه گانه (ایرانسل ، همراه اول و تالیا) می تونید به سایت کارتی مراجعه کنید. ضمناً اگه موقع خرید احتیاج به راهنمایی بیشتری داشتید پشتیبانی این سایت هم به صورت پاسخ سریع به ایمیل و هم به صورت تلفنی جواب سوال شما رو می ده.

یک نکته کنکوری هم این که موقع خرید اینترنتی کارت شارژ، از شما خواسته میشه ایمیل و شماره موبایلتون رو وارد کنید. این درخواست صرفاً واسه امنیت بیشتر فرآیند خریده. به این معنا که اگه بعد از تراکنش مالی به هر دلیل نتونستید کد شارژ رو مشاهده کنید (مثلاً اگه وسط فرآیند خرید، ناگهان برق رفت و کامپیوترتون خاموش شد) با تماس تلفنی با پشتیبانی سایت و اعلام ایمیل یا موبایل بتونید وضعیت خریدتون رو پی گیری کنید.

carti-pardakht-1.gif

اگه این مطالب کافی نبود و می خواهید اطلاعات کامل تری در باره "خریدهای اینترنتی با کارت های شتاب" داشته باشید این مطلب رو بخونید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا