آموزش حذف Default Share در ویندوز

sara bahari

New Member
در سیستم‌عامل ویندوز به‌صورت پیش‌فرض تمامی درایو هاShare هستند که به این نوع از share در ویندوز Administrative share یا Default share گفته می‌شود که تنها کاربران عضو گروه Local Administrators به آن‌ها دسترسی دارند. این Share ها به‌صورت پیش‌فرض روی نسخه‌های خانگی XP، Vista ، Windows 7 و Windows 8 قابل‌دسترسی نمی‌باشند. وجود این Share ها برای اهداف مدیریتی می‌باشد و به‌ منظور پشتیبانی از راه دور توسط کارشناسان پشتیبانی شبکه به وجود آمده‌اند.
UNC Path کلی برای یک Administrative Share به‌صورت زیر است:

$(ComputerName\(Drive letter\\
df2-min.png

علامت $ اضافه‌شده به انتهای این اسم‌ها به معنی مخفی بودن این Share ها می‌باشد.
Default Share ها یا همان Administrative Shareها را می‌توان با کاربری با سطح دسترسی Administrator حذف کرد. ولی پس از Restart کردن کامپیوتر مجدداً به‌صورت خودکار ایجاد خواهند شد. با اعمال تغییراتی در Registry که در زیر آمده‌اند، می‌توانید تمامی Administrative Share ها را مخفی و حذف کنید.
کنسول رجیستری ویندوز را از طریق واردکردن عبارت regedit در پنجره Run باز می‌کنیم و سپس به مسیر زیر می‌رویم:

HKEY_LOCAL_MACHINE\ SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanManServer\Parameters
df1-min.png

در سیستم‌عامل‌های نسخه سرور یک کلید از نوع REG_DWORD با نام AutoShareServer و در سیستم‌عامل‌های نسخه کلاینت یک کلید از نوع REG_DWORD با نام AutoShareWks ایجاد می‌کنیم.
برای مخفی کردن Administrative Share ها، مقدار کلید ایجاد شده را به ۰ و برای نمایان شدن آن‌ها، مقدار کلید را به ۱ تغییر می‌دهیم.
سپس با واردکردن دستور Compmgmt.msc در پنجره Run وارد کنسول Computer Management ویندوز شده و بعد به قسمت Shared Folders و Shares می‌رویم و روی هرکدام از Default Share های موجود کلیک راست کرده و گزینه Stop Sharing را انتخاب می‌کنیم.
انجام دادن تمامی مراحل ذکرشده در بالا باعث می‌شود که این Share ها پس از ریستارت ویندوز مجدداً ایجاد نشوند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا