آموزش حذف ویروس Shortcut از فلش مموری و بازگردانی اطلاعات

mrkantivirus

New Member
%5EEE939DED47E658C2D0C6D06BEA5AD70FEFDE348FE153A6D332%5Epimgpsh_fullsize_distr.jpg

ویروس shortcut ویروس کم حجم و مزاحمی است، که اغلب در سیستم های شخصی وجود دارد و باعث می شود فایل های موجود در آن درایو به صورت shortcut نشان داده شوند. با مرکزش همراه باشید، تا مراحل بازگردانی فلش آلوده به ویروس shortcut را با هم مرور کنیم.
ویروس shortcutt یکی از آن ویروس های دردسرساز و مزاحم است که علاقه فراوانی به نفوذ در فلش مموری ها و کارت های حافظه دارد. تروجانی که مسبب این اتفاقات است Trojan.Win32.VBKrypt.cvcuنام دارد.
اگر شما قوی ترین آنتی ویروس را هم روی سیستم داشته باشید، نمی توانید اثر ویروس shortcutt را از بین ببرید، فقط می توانید خود ویروس shortcut را از بین ببرید و جلوی انتشار بیشتر آن را بگیرید، پس خود شما باید اطلاعات فلش مموری را بازگردانی کنید.

images.jpg


مراحل بازگردانی فلش آلوده به ویروس shortcut:
ابتدا فلش را باز کرده و تمام فایل غیر از فایل های شخصی را پاک کنید، از جمله فایلautorun.inf را حذف کنید. اگر فایل autorun.inf حذف نمی شود تسک منیجر (task manager) را باز کنید. برای باز کردن task manager می توانید سه دکمه Alt + Ctrl + Delete را فشار دهید بعد در زبانه processes به دنبال برنامه هایی بگردید که نمی شناسید و آن ها را ببندید تا بتوانید فایل autorun فلش یا مموری خود را پاک کنید. اگر بدون autorun Errorحذف شد کار شما تمام شده است و فلش شما با وصل شدن مجدد به کامپیوتر autoخود را می سازد و دیگر خبری از ویروس shortcut نیست.

Screenshot_1-1.png


نکته: در بعضی سیستم ها برنامه ای که باید در زبانه processes بسته شود تا auto پاک شود با کلمه wu آغاز می شود مثلا wu….exe برای اینکه بتوانید فایل هایی که به صورت سیستمی مخفی یا Hiddenشده را ببینید، به ترتیب زیر عمل کنید:

  1. بعد از بازکردن فلش، گزینه option را کلیک کنید.
  2. زبانه view را انتخاب کنید.
  3. بعد تیک show hidden رو فعال کنید و تیک سه گزینه hide زیر آن را بردارید. هنگام برداشتن تیک یکی از گزینه ها پیغام هشدار ویندوز میاد که آن را تایید کنید.
  4. در نهایت Apply کنید.
Screenshot_3.png


حالا شما فایل مخفی درون فلش خود را می توانید ببینید.



روش دیگر مراحل بازگردانی فلش آلوده به ویروس را می توانید از لینک داده شده مشاهده فرمایید، آیا شما روش دیگری را پیشهاد می کنید؟ خوشحال می شویم با ما در میان بگذارید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا