آموزش ایجاد چهره ذوب شده در فتوشاپ

amirsport

Member
lbhn2fquh2fyadcfbrz.jpg


گام اول:
فتوشاپ را باز کرده و یک سند جدید ایجاد کنید.اندازه مناسب برای اینکار 3500*6000 پیکسل است.تصویر یک بافت دلخواه را به عنوان پس زمینه وارد کنید.من این بافت کاغذی را از آدرس http://www.shutterstock.com/pic-35221027/stock-photo-old-paper.html دریافت کرده ام.
pnhp72gbl4am656srvy.jpg

گام دوم:
لایه پس زمینه را انتخاب کرده و به پنجره Image>Adjustment>Hue and Saturation بروید.مقدار Saturation را -100 و Lightness را 42 وارد کنید.
jdrgadgqc2eeoz27lgx.jpg

گام سوم:
من در این مرحله از تصویر یک جمجمه استفاده می کنم. شما می توانید آن را از آدرس http://www.shutterstock.com/pic-12754177/stock-photo--d-render-of-metallic-skull-front-view.html دریافت کنید.پس زمینه جمجمه را حذف کرده و آن را در مرکز طرح قرار دهید.
2pcxj8if53lltk42j26a.jpg

گام چهارم:
حالا عکس دختر را وارد کنید.عکس مورد استفاده من در آدرس http://www.shutterstock.com/pic-30450358/stock-photo-attractive-young-woman-isolated-on-white-background.html موجود است.ایت تصویر را هم از پس زمینه جدا کرده و در مرکز طرح روی لایه جمجمه قرار دهید.
36j0aq0vgs8fi47c64sp.jpg

گام پنجم:
دو عکس باید کاملا بر هم منطبق باشند .برای این کار Opacity لایه دختر را کاهش دهید تا لایه زیری مشخص شود.حالا با استفاده از چرخش جابجایی یا تغییر اندازه دو تصویر را منطبق کنید.و در نهایت Opacity را به 100% برگردانید.
95aki6s7g860fuw8ft4o.jpg

گام ششم:
با ابزار Lasson Tool (L) قسمتی از چهره دختر را که مایلید حذف شود انتخاب کنید و به مسیر Layer>Layer Mask>Hide Selection بروید.
6ztm0lbrm1mvchaaehq.jpg

گام هفتم:
وارد پنجره Layer>Layer Style>Drop Shadow شوید و Blend Mode را در حالت Linear Burn و رنگ مشکی قرار دهید .مقدار 35% را برای Opacity و مقدار 45º را برای Angle و 5 pixels را برای Distance و 10 pixels را برای Size وارد کنید.
به قسمت Bevel and Emboss در همین پنجره بروید.مقدار Style را Inner Bevel و مقدار Technique را Smooth انتخاب کنید.مقدار عمق یا Depth را 110% وارد کنید.جهت یا Direction را به سمت بالا و Size را 16 pixels و Soften را 15 pixels وارد کنید.حالا در قسمت پایینی پنجره تنظیمات مربوط به سایه را انجام دهید.مقدار Angle را 53º و مقدار Altitude را 37º وارد کنید. Highlight Mode را در حالت Screen با رنگ سفید و وضوح 100% قرار دهید .همچنین Shadow Mode را در حالت Linear Burn با رنگ مشکی و وضوح 35% تنظیم کنید.
k3naytla8y87txe6x5f.jpg

گام هشتم:
در این مرحله به تصویر شکلات ذوب شده با پس زمینه سفید نیاز داریم.می توانید آن را از آدرس http://www.shutterstock.com/pic-46414798/stock-photo-close-up-chocolate-syrup-leaking-on-white-background.html دریافت کنید. و به طرح اضافه کنید.
jcnbocqyfxb9zn7vugup.jpg

گام نهم:

با استفاده از ابزار Eraser Tool (E) قسمت های اضافی لایه شکلات را حذف کنید.این کار را طوری انجام دهید که ترکیب شکلات با صورت طبیعی به نظر برسد.
uz83xqjr84t8wvn0hgwb.jpg

گام دهم:
لایه مربوط به چکه های شکلات را در حالت Soft Light قرار دهید.کلید کنترل را نگه داشته و در پنجره مربوط به لایه ها وی لایه شکلات کلیک کنید.با این کار تمام لایه در حالت انتخاب قرار می گیرد.حالا لایه دختر را انتخاب کنید و روی ایکون ماسک آن در پنجره لایه ها کلیک کنید.حالا با ابزار brush Tool (B) و رنگ مشکی روی قسمت هایی از پوست دختر که لازم است دیده شود بکشید.برای این کار از تصویر زیر کمک بگیرید.
o2txctz1ygjsmndon4t.jpg

گام یازدهم:
باز هم باید از تصویر شکلات ذوب شده استفاده کنیم.اینبار شکلاتی که روی یک پس زمینه سفید ریخته شده است.آن را از آدرس http://www.shutterstock.com/pic-44487754/stock-photo-melted-chocolate-dripping-on-white-background.html در یافت کرده و در جای مناسبی از طرح قرار دهید. هدف ما این است که این تصویر صورت ذوب شده دختر به نظر برسد.
lkgko1rdt314z5sf7s1.jpg

گام دوازدهم:
لایه های مربوط به چهره و شکلات ها را انتخاب کرده و پنجره Filter>Blur>Gaussian Blur را باز کنید. مقدار 15 pixels را برای radius وارد کرده و Blend Mode را در حالت Overlay قرار دهید.
jc7zakg952o9cqiv3dh5.jpg

گام سیزدهم:
با ابزار Paint Bucket Tool (G) لایه را با رنگ سیاه پر کنید و ابزار Eraser Tool (E) را انتخاب کرده و با یک برس بسیار نرم و بزرگ قسمت های میانی لایه را پاک کنید.این لایه را با لایه پس زمینه Group کرده و درون یک فولدر قرار دهید.حالا Blend Mode فولدر را Linear Blur انتخاب کنید.
97bglddh9cphmvmua7a.jpg

گام چهاردهم:
دوباره تصویر بافت کاغذی را وارد کار کنید.آن را روی تمام لایه های موجود قرار داده و Blend Mode آن را Soft Light کنید.
cfpmj40e54m6ybwz561e.jpg

گام پانزدهم:
با اضافه کردن لوگو و سایه آن در شکلات های ذوب شده کار شما به اتمام می رسد.
lk36com5k1hvwv68tx9g.jpg











تشکر نشانه مفید بودن پست است
 

جدیدترین ارسال ها

بالا