آترین - اولین سایت ساز و فروشگاه ساز سه بعدی در دنیا

وضعیت
موضوع بسته شده است.

zxcv900

Member
نمونه کار

با توجه به گسترش روز افزون فناوری های نوین در عرصه تجارت الکترونیک ما افتخار این را داریم که اولین و منحصر به فردترین سیستم فروشگاهی سه بعدی را در دنیا را به شما معرفی کنیم.

فروشگاه ساز سه بعدی آترین چیست ؟

فروشگاه ساز سه بعدی آترین نرم افزاری است بر پایه تکنولوژی ادوبی فلش که نسل جدیدی از رابط کاربری نرم افزارهای تحت وب را متولد ساخته است.با این سیستم کاربر به صورت تماما سه بعدی وارد یک محیط مجازی که توسط مدیر سیستم قابل تعییر می باشد هدایت می شود و همانند یک بازی کامپیوتری می تواند در محیط آن قدم بزند و در دنیای مجازی به کندو کاو و جستجو برای محصول مورد نظر خود بپردازد!
با اطمینان و افتخار به شما میگوییم که این سیستم برای اولین بار در دنیا و به خصوص در کشور ایران تولید و به مرحله بهره برداری رسیده است.این سیستم نه تنها قابلیت شبیه سازی محیط واقعی را به صورت یک فروشگاه مجازی به کاربران می دهد بلکه سعی شده تا حدالمکان سرعت بارگذاری آن با سرعت اینترنت کشورمان تطابق یابد.
از قابلیت های این سیستم می توان به سرعت بالای بارگذاری آن اشاره کرد که باتوجه به کیفیت بالا از لحاظ ظاهری و گرافیکی در رده بازیهای پلی استیشن 2 می باشد بسیار جالب توجه و باور نکردنی است سرعت پردازش و بارگذاری آن در سیستم کاربر.

البته پس از بارگذاری اولیه که حدودا 800 کیلو بایت می باشد در دفعات بعدی مراجعه کاربران به سایت به دلیل کش شدن آن به سرعت و بدون نیاز به بارگذاری مجدد بالا می آید.

اما چرا از تکنولوژی فلش در این سیستم استفاده شده است ؟

فلش یکی از برترین نرم افزارهای دنیا در زمینه انیمیشن , برنامه نویسی , طراحی سایت و تبلیغات می باشد.این برنامه برای اجرا شدن در سیستم کاربر نیاز پلاگینی به نام فلش پلیر دارد که خوشبختانه این پلاگین بر روی 98 درصد از کامپیوترهای شخصی دنیا به صورت پیشفرض نصب می باشد و محدودیتی برای سایتهایی که با فلش طراحی شده است به وجود نمی آورد و همچنین بازدید کنندگان برای دیدن سایت نیاز به دانلود برنامه خاصی ندارد.در یک کلام فقط آدرس سایت را در مرورگر وارد کنید و وارد محیط مجازی خود شوید.




جهت بازدید از دموی فروشگاهی آترین کلیک کنید

محمد زینالی طراح و برنامه نویس سیستم
www.atrin3d.com
email:[email protected]
با سپاس از همه دوستان خوبم
 
آخرین ویرایش:

Mandana

Active Member
چه طرح جالبی بود می به شخصه خیلی خوشم اومد ازش.البته اون بکگراند گل منگلی اینجا براش مناسب نیست و بکگراند بهتری میشه براش انتخاب کرد ولی در کل جالب بود باسم
موفق بباشین:rose:
 

BehrouzPc

پــــادشــاه فــلــــش
کار جالبیه ، یه جورایی میشه گفت یک گالری تصویر سه بعدی هست که با درخواست های فرمان های جاوااسکریپت به یک فروشگاه آژاکسی پیوند خورده.
ولی کار جالبی شده.
البته فکر می کنم اگر امکان افزایش سالن ها رو داشته باشه می تونه خیلی بهتر هم باشه
و یه نکته که Collision ها هم چک نمی شن و دوربین از دیوار رد میشه.
مواردی که هم توی XML مربوطه به product می باشد ، نمایش داده می شود ، به صورت منطفی برای دیگر موارد که در لیست نیستند نمی بایست loading نمایش داده بشود و یا کلا برگه مربوطه هم نمایش داده نشود یا به صورت سفید باشد.

در کل آرزوی موفقیت و پیروزی برای شما دارم.
 
آخرین ویرایش:

++Hadi++

Active Member
این پروژتون چقدر برام آشناست ! آها یادم اومد ، تو سمپل کارای آلترنیتیوا دیدمش ولی کار خوبی رو ساختند ها ... البته شما هم خیلی خوب عوضش کردین .در کل تبریک ، خیلی عالی شده و فوق العاده هست ... در کل مملکتمون به عزیزانی مثل شما نیاز داره ...:rose:
در ضمن نقطه قوت کار شما در اینه که یه اپلیکیشن نوشتین که همه چی رو داینامیک انجام می ده ولی فک نکنم در سطح دنیا این کار برای اولین بار باشه .
راستی فیزیک برخوردیشو چرا نگذاشتین ؟



راستی برا دیدن نمونه خارجیش به این سایت سر بزنین :

 

zxcv900

Member
تشکر می کنم از همه دوستان عزیزم
در رابطه با سوال دوست عزیزم آقای هادی باید عرض کنم که پروژه های سه بعدی زیادی در اینترنت و همین سایت آلترناتیو وجود داره که به صورت شخصی انجام شده و به هیچ عنوان این یک پروژه کپی شده نمیباشد و تنها الهام گرفته از پروژه های سایت آلتره و نمی دونم چرا شما از واژه "خوب عوضش کردین" استفاده کردید .البته شاید به دلیل .... :wink:. به هر حال پروژه بنده یک فروشگاه سازه یعنی یک پنل مدیریتی برای کاربر داره که می تونه از طریق اون این سیستم رو مدیریت کنه از مدیریت تبلیغات گرفته تا تک تک محصولات رو میتونه ویرایش کنه و تا بحال همچین سیستمی با چنین سرویسی در دنیا ساخته نشده است.
در ضمن به نکته ای که فراموش کردم اشاره کنم اینه که این سیستم یک نرم افزار ادیتور سه بعدی کلاینت کاملا ایرانی داره(مشابه 3dsmax ) که کاربر با استفاده از اون می تونه کل محیط سه بعدی خودش رو به صورت آفلاین طراحی کنه و سپس از طریق همون نرم افزار در سایت خودش آپلود کنه.
با سپاس از همه دوستان خوشحال می شم پیشنهادات و انتقاداتتون رو بفرمایید.
 
آخرین ویرایش:

++Hadi++

Active Member
شما انسان بزرگی هستین و بنده اصلا قصد جسارت نداشتم . کارتون هم حرف نداره ...
تایپیکتون رو هم مهم کردم (انجمن 3 بعدی سازی رو یه نگاهی بیندازین متوجه می شین)
ولی کلا دیدم تا یه حدودی شبیه به اونه گفتم بگم. در کل موفق باشید ...
 

++Hadi++

Active Member
در ضمن برنامه 3 بعدی سازی شما شاید برای بهینه سازی و طراحی راحت تر فضای 3 بعدی کار هست ولی خوب به راحتی با برنامه هایی مثل 3 دی مکس و مایا و بلندر هم می شه این کارا رو کرد .
 

zxcv900

Member
بله درسته به دلیل اینکه عموم کاربرانی که این سیستم رو به می خوان به عنوان یک فروشگاه در سایتشون استفاده یا خریداری کنن آشنایی لازم و کافی رو با مکس مایا و یا سایر نرم افزارای سه بعدی ندارند بنده کارم رو سختتر کردم و یک ادیتور مخصوص این فروشگاه طراحی کردم . البته همه میدونند که هیچ ادیتوری در دنیا به گرد پای ادیتورایی مثل مکس مایا بلندر و ... نمیرسه
بازم ممنون
 

++Hadi++

Active Member
در کل فک می کنم یه چیزی شبیه به cms ساختین (البته برا کنترل و ورود مدلهای 3 بعدی ) و برنامه ادیتور 3 بعدیتونو با C++ نوشتین . البته من نمی دونم چون خود فلش این قابلیت رو (ادیتور 3 بعدی ) به صورت تخصصی نداره و اگه هم داشته باشه ، مقرون به صرفه نیست .(پرفرمنس پایین و امکانات پایه ای کمتر نسبت به C++) در کل خسته نباشید ...
 

zxcv900

Member
دقیقا CMS ,در اوایل ادیتور کلاینت رو تحت همین سیستم فلش طراحی کردم اما با توجه به پرفرمنس پایین فلش در این ضمینه منصرف شدم و کار رو با ++c انجام دادم
 
بدون شک کار شما با سواد کافی در برنامه نویسی پرداخت شده و با وجود نمونه های مختلف در میان برنامه نویس های حرفه ای در دنیا اگر چه کار جدیدی نیست ولی مطمئنا بیانگر یک سطح خوبی از سواد کد نویسیه . از تمامی دوستان برای شرکت در این بحث تشکر می کنم خوشحالم از اینکه از زمان پا گرفتن بخش 3 بعدی در فلش دوستان با قرار دادن کار های خوبشون جو رقابتی مناسبی رو در انجمن به پا کردن امیدوارم این فضا با هدایتی درست و برنامه ریزی مناسب توسط مدیر انجمن زمینه ای رو فراهم کنه تا دوستان حرفه ای ما که در حال حاضر رغبتی برای نمایش کارهای واقعا حرفه ای خودشون ندارند در این فضای خوب و مفید رقابتی اندکی عرض اندام کنند
 

++Hadi++

Active Member
آینده برای برنامه نویسان کشور ما عالی و روشن هست و بسیار عالی داره پیش می ره ...
هر قدمی که در راه بالا رفتن توان برنامه نویسان کشور ما هست ، بسیار مقدسه و بنده هم به عنوان عضو کوچیک این مجموعه قصد دارم این زمینه رو به خوبی پیش ببرم .
 

zxcv900

Member
دوست عزیزم web4ourworld
ممنون از نظرات ارزشمندت اما در چند پست قبل هم به این نکته اشاره کردم که وجود محیط هایی سه بعدی مانند این سیستم در اینترنت فراوان است و با یک جستجوی کوچیک می تونی نمونه های خیلی زیادی از این دست رو پیدا کنید اما نکته ای که در این سیستم وجود داره و متاسفانه دوستان گلم کمتر به اون توجه دارند اینه که این سیستم قابلیتهایی رو داره که نمونه های دیگر تا بحال نداشته اند و به همین علت برچسب "اولین " به اون زده شد اما شاید پیش خودتون فکر کنید این گفته من از روی تعصب بنده روی کارم باشه اما اینطور نیست
اگر مایل بودید توضیح کامل پروژه را برای شما و سایر دوستان پست کنم که کاملا به صحت گفته های بنده ایمان پیدا کنید.
با سپاس از همه دوستان گلم در این انجمن
 

++Hadi++

Active Member
یه گروهی هست به اسم تیماتک ...
این گروه چند سال پیش ، یه پلتفرم بر پایه ایکسمل به اسم fape نوشته بودند که مدل های 3 بعدی رو از کاربران می گرفتند و بدون نیاز به نوشتن کد اکشن ، با استفاده از 3 پلتفرم papervision , away , alternativa و البته فک کنم به صورت انتخابی بود ، می تونستین ، manage کنین مدلها رو در صحنه تون و همینطور به راحتی فضا سازی 3 بعدی کنین . فک کنم آقایان فرید عرض پیما و پدرام پور حسین رو بشناسین . البته این فقط در مقیاس ایران هست . می تونین fape رو سرچ کنین ، خود من با این پلتفرم کار نکردم ولی تا اونجایی که می دونم ، ای دوستان عزیز داشتند برای Release نهایی اون تلاش می کردند . به همین جهت ، به کار بردن واژه در جهان یه کم احتیاط لازم داره ...در ضمن شما یه کار اختصاصی که کردین ، بوجود آوردن یه برنامه برای مدلسازی راحت تر هست ولی من از کار این دو دوست اطلاع زیادی در مورد امکاناتشون ندارم ، بهتره در مورد این گروه و کارشون هم یه تحقیق انجام بدین.
 

zxcv900

Member
متاسفانه من این دو دوست رو نمیشناسم و کلا مدت 4 ماه هست که بصورت حرفه ای فلش و اکشن 3 کار میکنم و جستجویی که انجام دادم نتیجه ای نداشت لطف بفرمایید لینک بدهید
ممنون
 
آخرین ویرایش:

zxcv900

Member
برنامه با وبژوال ++C و OPENGL نوشته شده . من تمام پروژه های این دو دوست رو بررسی کردم و احتمالا چیزی که شما دیدید همون پروژه پانورامای اونهاست که شش عکس از کاربر میگیره و اونو تبدیل به یک پانورامای سه بعدی می کنه !! همین !!
دوستان اگر می فرمایید واژه "جهانی" برای این پروژه مناسب نیست لطفا دلایل منطقی بیارید :wink:
اینکه یک سایت فلش که چند تا تصویر از کاربر بگیره و اونو تبدیل به یک پانورامای سه بعدی بکنه دلیل جالبی نیست ...
در عین حال من روی این قضیه حساس نیستم شاید به غیر از کار من کار دیگه ای قبلا انجام شده باشه.مهم معرفی این سیستم به سایر دوستان بود که من وظیفمو انجام دادم قضاوت باخودتون
با سپاس
 

++Hadi++

Active Member
نه عزیزم
اون چیزی که منظورم بود ، پانوراما ساز نبود ...
بهتره از خودشون در سایت خودشون در باره fape بپرسین ...
ما خیلی اصرار نداریم که به اجبار تحمیل کنیم که این کار شما ، حتما مشابه داره یا نه ...
اصلا از خدامونه که مشابه نداشته باشه . عزیزم من خودم تو سایت آلترنیتیوا (فروم ) فعال بودم و الان یه کم فعالیتم کمتر شده . در کل بهتون تبریک می گم ولی فک می کنم تو فروم این پلتفرم ، دیدم کسانی رو که داشتند یه همچین کارایی رو می کردند مثلا برای بوجود آوردن چیزی شبیه به google earth یا ...در کل انشاءال... شاهد پیشرفت های بیشتری هم از سوی شما و دوستان دیگه باشیم . در ضمن اینکه 4 ماهه که سمت فلش اومدین ، نشون دهنده اینه که واقعا با پشتکار زیاد ، منفجر کردین .
مورد fape رو فراموش نکنین .
با آرزوی موفقیت برای شما ...
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا