سلام دوستان.ممنون میشم کمکم کنید لطفا :rose:
همینطور که توی عکس می بینید توی این نسخه من style editor ندارم !!! آیا ممکن که pro نباشه (البته مطمئنم که هست) و اینکه ممکنه نسخه 2 به بعدش رو واسم اینجا بذارید؟؟
یه مشکل دیگه هم که داره اینه که زود crash می کنه میپره بیرون!!! دلیلش چیه؟ آیا راه حل...
ببخشید من عکس رو نگاه نکردم،این مشکل خاصی نیستش،شما resolution(اگه گزینش رو اشتباه نگفته باشم،اینجا Realflow ندارم فعلا) رو بالا ببری درست میشه،این چیزیه که توی Viewport نمایش داده میشه،نتیجه نهایی با resolution بالا تر مطمئنن همچین چیزی نخواهید دید.
دلیل زیاد می تونه داشته باشه،ولی می تونه از مقداره Friction کاسه باشه یا اینکه جای Emitter درست نیست،باید جاشو عوض کنید که به لیه ها برخورد نکنه،میتونه از resolution هم باشه...
آره شهریار جان توی هودینی خیلی مرتب هر گزینه احتمالیی که شاید مورد نیاز اون کار باشه،هست.ولی توی مایا فکر نمی کنم همچین گزینه ای وجود داشته باشه(اگه دوستان مطلع هستن حتما بگن) که دیگه مجبوریم دست به دامان کدنویسی بشیم(شاید هم یه مزیت باشه!!!):wink:
واااو مرسی عزیز،خیلی لطف کردی،واقعا یه اسکریپت بدرد بخوره.:rose:
الان واقعا نیاز یادگیری یه زبان برنامه نویسی رو در کنار کارم احساس میکنم.
ایشالا اگه بشه MEL یا Python رو یاد میگیرم.
سلام به دوستان برنامه نویس.
عزیزان من میخوام توی مایا یه جسم رو که شکستم(fracture) کردم رو با استفاده از Python یا حتی اگه میشه MEL کاری کنم که به وسیله یک آرایه تمامی آبجکت هایی شکسته شده جسمم یک رنگ متفاوت بصورت رندوم داشته باشه.
یعنی آرایه ای تعریف کنیم که تمام آبجکت های شکسته شدم هر کدوم یک...
خب در اصل این یه تکنیک Production هست تا Arch-Viz یا ... .
همیشه برای هر پروژه ای یک نفر مسئوله تا بک سری عکس HDRI از صحنه(On-Set) بگیره.
بعد میان اون عکس HDRI رو میذارن و Source Light رو از عکس HDRI بیرون میکشن که به این تکنیک میگن Light Extraction .
بعد اون Source رو جداگانه به یه Object...
سلام دوست عزیز.ببین راه حل زیاد داره.
اول از همه اینکه باید FG رو روشن کنی،بعد به اون Object یه متریال Surface Shader بدی بعد از اون بیای مقدار Out Colorــت رو بیاری بالا(یعنی چی؟ یعنی اینکه توی Color Swatch مقدار V رو بالای 1 بذاری).
اگه بخوای تاثیرش رو دقیق تر ببینی میتونی مقدار Glow رو هم...