Recent content by hoseini_smm

  1. hoseini_smm

    تجربات من در زمینه نورپردازی

    چیزی به اسم سایه دوم نداریم. حتما منظورتون همون سایه نور آسمونه که با environment میتونید درست کنید. طبیعیه که تو روز دو تا نور داریم. یکی آسمون یکی خورشید. البته یک سایه در سایه داریم که مربوط به اجسام شفافه که ظاهرا منظورتون این نیست.
  2. hoseini_smm

    مدل سازی بنای تاریخ

    برای معماری نیازی به zbrush ندارید. معمولا این نوع افکتها رو تو معماری نشون نمیدهند. کارتون رو با اتوکد مدل کنید و تو مکس ماتریال بدید. اگر بنا هم آجریست سعی کنید از آجرهای بنا عکس گرفته و دقیقا همان ماتریال را نسبت دهید تا کار واقعیتر گردد.
  3. hoseini_smm

    مدل سازی بنای تاریخ

    برای چه کاری میخواهید مدل کنید؟ مثلا معماری یا چیز دیگری؟
  4. hoseini_smm

    expesure چشم

    linear یعنی نسبت روشنایی پیکسلها به هم ثابت باشد. بر خلاف مثلا حالت exponential که نقاط روشن نسبت به نقاط دیگر تغییر بیشتری میکنند. در مورد 80 درصد هم همون بحث 0.2 gamma correction هست که قبلا تو همین تاپیک گفتم.
  5. hoseini_smm

    difuse or reflection

    این تصویر هم علت دیفیوز بودن اجسام رو نشون میده.
  6. hoseini_smm

    difuse or reflection

    قضیه خیلی پیچیده نیست. اگر نسبت به گفته های نوشته شده شک دارید با کمی سرچ تو اینترنت میتونید هزاران مطلب در این مورد پیدا کنید. تصویر زیر هم میتونه کمک کنه.
  7. hoseini_smm

    difuse or reflection

    درمورد قراردادن map برای سنگ گرانیت در ویری که حتما بایستی تو قسمت دیفیوز باشه . چون قسمتهای مختلف سنگ تفاوتی به لحاظ درصد انعکاس اینه ای ندارند. زمانی برای رفلکشن map میگذاریم که جسم از مواد مختلفی تشکیل شده باشه. مثلا اگه سنگ ما بعضی از قسمتهاش به خاطر آلودگیهای روش حالت ماتتری نسبت به قسمتهای...
  8. hoseini_smm

    difuse or reflection

    تمام اجسام بخشی از نور را جذب و بخشی از نور را منعکس میکنند. مثلا یک دیوار سفید گچی 95 درصد نور تابیده شده به خودش رو منعکس میکنه. ولی یک آینه نقره ای حدود 91 تا 92 درصد نور رو منعکس میکنه. تنها تفاوت در اینه که چون سطح آینه صیقلیه آینه نور رو به صورت منظم و قاعده مند (regular) منتشر میکنه که...
  9. hoseini_smm

    expesure چشم

    در ضمن اگه اطلاعات بیشتری خواستید میتونید با بچه های دانشگاه kth در استکهلم هم chat کنید. اونجا یک گرایش ارشد نورپردازی برای معماری داره که چند نفر ایرانی هم اونجا هستند. این هم ایمیل یکیشون: [email protected]
  10. hoseini_smm

    expesure چشم

    اگر هم میخواهید با ویندوز کار کنید و یونیکس براتون غیر ممکنه میتونید از این سایت استفاده کنید. http://www.artifice.com/rendering/render.html که به صورت آنلاین رندر میگیره که البته من باهاش کار نکردم.
  11. hoseini_smm

    expesure چشم

    Short description Radiance is a suite of programs for the analysis and visualization of lighting in design. Input files specify the scene geometry, materials, luminaires,time, date and sky conditions (for daylight calculations). Calculated values include spectral radiance (ie. luminance +...
  12. hoseini_smm

    expesure چشم

    توی درخواست شما همون مشکلات قبلی هست. ضمن اینکه معنی این جمله رو هم نفهمیدم چیه؟ منتهی به هر حال برای اینکه کارتون راه بیفته برنامه ای هست به اسم radiance که توسط دانشگاه برکلی تهیه شده و به صورت مجانی از روی اینترنت قابل دانلوده و کاربردش هم مشابه همین چیزیه که شما میخواهید. اون رو از این سایت...
  13. hoseini_smm

    expesure چشم

    اصولا تصویری که در ذهن انسان شکل میگیرد یک انتقال ساده پیکسل به پیکسل از شبکیه چشم به مغز نیست که حالا بخواهیم بگوییم این تصویر دقیقا چیست. مثلا قسمتی از تصویر که روی حفره شبکیه شکل میگیره با دقت و رزولیشن بالاتری به ذهن ارسال میگرده. ولی تصاویری که در اطراف شبکیه قرار میگیره با رزولیشن کمتر. در...
  14. hoseini_smm

    قرار دادن جسم روی سطح

    برای box روی plane با استفاده از align راحت میتونید این کار رو انجام دهید. طوری که مینیموم z باکس با ماکزیموم z برای plane مچ شود.
  15. hoseini_smm

    Maya 2010 اومده؟

    انجمن ها که خصوصی نیستند. هرکی عضو بشه میتونه تو هر انجمنی شرکت کنه. آقا نوید هم همیشه بهترین بحثها و پاسخها را داده و این از تعداد تشکرهایی که از ایشون شده معلومه. این نحوه برخورد با بچه های فعال انجمن میتونه اونها رو دلسرد کنه که نتیجه اش در کل به ضرر سایت میشه.
بالا