PDA

مشاهده نسخه کامل : همه چیز در مورد Vray



shahram_gh
دوشنبه 13 اسفند 1386, 13:07
سلام دوستان:). خوبید ؟ از اونجایی که خیلی ها با نورپردازی مشکلات فراوانی دارند و نمیدونن منابع نوری باید کجا باشه چطور نورها رو تنظیم کرد ! و ... ایجاد این تاپیک رو لازم دونستم.:wink:

از احسان جان هم میخوام مارا یاری بفرمایند:oops:. ( در ضمن احسان سیستمت چشم منو گرفته:eek:)

خلاصه اینجا هر مطلبی در مورد نورپردازی میدونین بذارین:). خواهشا لینک به سایت دیگه سعی کنین نذارین.:neutral:

اگه آموزش Video هستش لینکش رو قرار بدید همراه با توضیح.:wink:

اگه مطلبی از جایی برمیدارید و ترجمه میکنید حتما ذکر کنید که ترجمه هست تا سوءتفاهم نشه.:wink:

این مطالب رو گفتم تا تاپیک کمتر به حاشیه بره و همه بیشتر روی مبحث نورپردازی داخلی کار کنند.:oops:

امیدوارم تاپیک پرباری بشه.:)

shahram_gh
دوشنبه 13 اسفند 1386, 13:11
این یه لینک ویدیویی هستش در مورد نورپردازی داخلی : http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/max/giorgio_videos/interior.html

alizap
دوشنبه 13 اسفند 1386, 15:02
سلام فکرت جالبه همشهری...
سعی کن ویدئو نذاری چون کسایی که مثل من از Dial up استفاده میکنن به مشکل بر میخورن:)

Sampro
سه شنبه 14 اسفند 1386, 06:58
از اونجایی که خیلی ها با نورپردازی مشکلات فراوانی دارند و نمیدونن منابع نوری باید کجا باشه چطور نورها رو تنظیم کرد ! و ... ایجاد این تاپیک رو لازم دونستم.:wink:


آقا دستت درست . زدي تو خال :)
مي دونم نور پردازي چيه . ولي مي تونيد در مورد Interior يه توضيح بديد .
ممنون مي شم .

shahram_gh
سه شنبه 14 اسفند 1386, 12:53
دوباره سلام.

واقعا همه نورپردازیشون اینقدر قوی هستش که نمیخوان شرکت کنن ؟

shahram_gh
سه شنبه 14 اسفند 1386, 14:15
آموزشی در رابطه با نورپردازی داخلی و رند با Vray.

لینک فایل با پسوند pdf با حجم 2853 کیلوبایت : http://rapidshare.com/files/76004988/vray.zip

دانلود فایل کمکی با حجم 39 کیلوبایت : http://rapidshare.com/files/76004670/maxfile.zip

Sampro
سه شنبه 14 اسفند 1386, 14:32
دوباره سلام.

واقعا همه نورپردازیشون اینقدر قوی هستش که نمیخوان شرکت کنن ؟

پس پست ما كشك ديگه !

alizap
سه شنبه 14 اسفند 1386, 15:02
بابا به خدا ما (من) هم آدمیم (آدمم) ... به رپیدشیر آپ نکنیییید
:sad:

hellboy3d
سه شنبه 14 اسفند 1386, 18:32
سلام
خواهشن ادامه بدی
من لینک خواستی رو ندرم والا حتما کمک می کردم
ممنون از شهرام جان که این تاپیک رو زد
موفق باشین

shahram_gh
سه شنبه 14 اسفند 1386, 19:05
hellboy3d عزیز همیشه به من لطف داشتی. حتما ادامه میدم البته با کمک همه تا به یه جایی برسیم.

shahram_gh
سه شنبه 14 اسفند 1386, 19:43
خوب شاید بد نباشه بطور کلی با Vraylight و پارامترهای اون آشنا بشید ( البته همه استادید).

نور VRayLight یه نور مخصوص Vray هست که میتونه برای موقعیت های فیزیکی مناسبی تعریف بشه که البته فقط با موتور رندر Vray قابل رویته و اثر قابله مشاهدست.


پارامترها :

On - تغییر میده Vraylight رو به حالت روشن یا خاموش.

Exclude - در این بخش هر آبجکتی از صحنه که نمیخواید نور به اون بتابه رو مشخص میکنید.

Type - این بخش شامل سه قسمت میشه :

1) Plane - که منبع نوری شما رو شبیه قالب یه مستطیل ( پلان ) میکنه.

2) Sphere - که منبع نوری شما رو به شکل کره درمیاره.

3)Dome - نورتون رو شبیه به Skylight میکنه. این نور شبیه گنبد یا یه نیکره میشه که در جهت محور Z میتابه.

بخش Intensity :

Intensity Units - در اینجا به شما این اختیار رو میده که نورتون رو در حالت های مختلف انتخاب کنید.

1) Default (image) - رنگ و میزان قدرت نور رو بصورت پیشفرض و یا آنچه شما تعریف خواهید کرد میگذارد.

2) Lumious power (lm) - وقتی شما از این حالت استفاده میکنید دیگه وابستگی میان اندازه نور و شدت اون از بین میره.

3) Luminance (lm/m^2/sr) - وقتی شما از این حالت استفاده میکنید شدت نور کاملا به اندازه و سایز نورتون وابسته میشه.

4) Radiant power (W) - اگه از این حالت استفاده کنید تمام واحد نوری شما بر حسب وات میشه در مثال وقتی که میخواهید برای لامپ نور درست کنید .

5)

Radiance (W/m²/sr) - این حالت ترکیبی از حالت 3 و 4 هستش.

Color - مشخصه دیگه واسه رنگ نوری هستش که شما مد نظرتونه.

Multiplier - شدن نور رو توسط این گزینه میتونید تغییر بدید.

Size - که شمال دو قسمت هستش :

1) Half-length - افزایش طول

2) افزایش عرض

Options :

Double-sided - اگه تیک داشته باشه Vraylight شما از دو طرف نور مییه یعنی هم از جلو و هم از پشت.

Invisible - اگه تیک داشته باشه نورتون موقع رندر مشخص نمیشه که معمولا از این گزینه استفاده میکنند.

Ignore light normals - بطور کلی سطح هایی در صحنه که نور رو منتشر میکنند بطور مساوی در همه جهت منعکس میشند. وقتی تیک نداشته باشه نورها منتشر میشند از منبع اولیه که معمولا این گزینه تیک نداره.

No decay - در حالت معمولی شدت نور معکوس جذر فاصله نور از منبع خودش هست. اگه تیک داشته باشه شدت نور به مراتب کم نمیشه.

Skylight portal - دقت داشته باشید اگه این گزینه تیک داشته باشه Color و شدت نور شما خاموش میشه.

Affect diffuse - اگه تیک داشته باشه تعیین میکنه که آیا نور روی متریال فلان آبجکت تاثیر داشته باشه یا خیر.

Affect specular - تعیین میکنه که آیا نور روی specular متریال موثر باشه یا نه.

Affect reflections - تعیین میکنه آیا نور روی رفلکت تاثیر داشته باشه یا نه.

Sampling :

Subdivs - این گزینه تعداد سمپلهای نور Vray رو محاسبه میکنه. اگه مقدار این کم باشه به معنی نویز بیشتره.

Shadow bias - جداگانه سایه از آبجکت.

Cutoff - اگر مقدارش -0- باشه نور روی تمام آبجکت ها اثر داره. محدوده نور رو مشخص میکنه.

hellboy3d
چهارشنبه 15 اسفند 1386, 05:57
سلام
ایول دوباره راه افتاد
ممنون از تضیحاتت عالی بود
اینم یه لینک قسمت تیو توریال های این سایت فوق العادست (http://www.3dxtra.cygad.net/list/702/1.htm?sid=98ae736f4f81ee0fc9ff00b5bbda979d)
موفق باشین

Divine Love
چهارشنبه 15 اسفند 1386, 07:49
سلام
ایول دوباره راه افتاد
ممنون از تضیحاتت عالی بود
اینم یه لینک قسمت تیو توریال های این سایت فوق العادست (http://www.3dxtra.cygad.net/list/702/1.htm?sid=98ae736f4f81ee0fc9ff00b5bbda979d)
موفق باشین
ای ول سایت با حالی بود.

shahram_gh
چهارشنبه 15 اسفند 1386, 13:04
دوستان تا جایی که امکان داره لینک ندید خیلی خیلی ممنونم.

shahram_gh
چهارشنبه 15 اسفند 1386, 13:24
خوب این خصوصیت مخصوص موتور رندر Vray هست. بصورت طبیعی نور خورشید رو برای صحنه شما محیا میکنند که البته تنظیماتی دارند که بدون دونست اونها نمیتونید این شبیه سازی رو به نحو خوبی انجام بدید.

خوب برای پیدا کردن Vray sun کافیه به اینجا برید : Create - Lights - VRay.

پارامترها :

Enabled - برای فعال و یا غیر فعال کردن.

Invisible - وقتی On باشه خورشید )Sun) رو پنهان میکنه. و موقع رندذر نمایش داده نمیشه.

Turbidity - این خاصیت مقدار گرد و خاک رو در هوا مشخص میکنه. مقدار کم اون یعنی آسمان آبی و کاملا صاف هستش و مقدار زیاد اون یعنی آسمان همراه با گرد و غبار هستش.

Ozone - این خاصیت روی نور خورشید شما تاثیر گذار هستش و به اون مربوطه. اگه بین 0 و 1 باشه خورشید و نورش رو با رنگ زرد شبیه سازی میکنه. اگه مقدارش رو زیاد کنید نور تبدیل به آبی میشه.

Intensity multiplier - این خاصیت شدن نور رو برای خورشید شما کم و زیاد میکنه.

Size multiplier - این پارامتر سایز خورشید شما رو تغییر میده.

Shadow subdivs - هر چی بیشتر باشه سرعت رندر پایین و کیفیت اون بالا میره. سمپلها رو افزایش میده.

Shadow bias - این رو قبلا توضیح دادم.

Photon emit radius - شعاع نور رو اندازه گیری میکنه. اگه دقت کنید Vraysun شما یه استوانه سبز رنگ داره این مربوط به شعاع اون میشه.

Exclude - این هم قبلا توضیح دادم.

VRaySky parameters

معمولا در Environment استفاده میشه.

hellboy3d
چهارشنبه 15 اسفند 1386, 19:09
سلام
شرمنده ببخشید اقا شهرام
ولی سا یتش عالی بهترین امورزش هارو از سایتای دیگه گلچین کرده و دسته بندی کرده
قابل تون رو نداره

shahram_gh
پنجشنبه 16 اسفند 1386, 15:15
خوب دوباره سلام به دوستانه گلم. امیدوارم که خوب باشید. این آموزش رو خودم ترجمه کردم. امیدوارم مفید باشه.

خوب اول باید فایل تمرین رو از اینجا بگیرید : http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/scenes/tutorials/interior/appartement_vray_tutstart.rar

این مراحل آموزشی:

1) تنظیمات GI

2) رندر بامتریال

3) رندر نهایی

مرحله اول آموزشی :


ابتدا فایل رو باز کنید و از رول Global Switches گزینه Override mtl رو, روی VRayMtl تنظیم کنید.

Image sampler type رو به حالت Fixed تغییر بدید.

رزولیشن رو به 325*400 تغییر بدید.

در Rollout سیستم قسمت Region size رو به 32 تغییر بدید.

از صحنه رندر بگیرید.

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/images/tutorials/interior/step1_1.png

خوب حالا GI رو از منوی کرکره ای Indirect illumination روشن کنید.

برای GI اولی Light map و برای دومی Light cache رو انتاخب کنید و Subdivs رو 500 کنید. دقت داشته باشه که عدد 500 برای تست هستش و برای رندر نهایی اون رو به 1000 تغییر بدید.

Interp. samples قسمت Light Map رو به 5 تغییر بدید.

این گزینه رو تیک بزنید. Show calc phase

رندر بگیرید.

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/images/tutorials/interior/step2.png

خوب حالا نتیجه ای که در عکس بالا میبینید مقداری Noise داره.

از اینرو صحنه شما مقداری تاریک هم هست. ما میخواهیم اون روشنتر بشه. یکی از راه های که ما میتونیم این مشکل رو برطرف کنیم افزایش شدت نوری هست که از بیرون میتابه. هرچند که نورهای ما باید تناسب داشته باشند مثلا نور بیرون باید به نوری شبیه خورشید شبیه باشه و اگر اون رو 2 برابر میکنیم باید تمامی نور ها رو دو برابر کنیم تا هماهنگی بین اون ها به وجود بیاد.

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/images/tutorials/interior/step2_1.png

در تصویر بالا میبینید که روشن تر شد و قدرت و شدت نورهای ما بیشتر شد. البته هنوز هم صحنه ما تاریک هست که باز هم میتونیم شدت نور رو افزایش بدیم.

به متریال ادیتور برید و متریال VRayMtl رو انتخاب کنید. مقدارهای Diffuce رو 200,200,200 قرار بدید.


رندر بگیرید.

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/images/tutorials/interior/step3.png

نتیجه بهتری حاصل شد.

خوب حالا برگردیم به تنظیمات GI. این تنظیماتی که الان انجام دادیم برای تست بود که سرعت رندر ما سریع باشه و ما بتونیم سریع نتیجه کار رو ببینیم.

خوب حالا primary GI engine رو به Irradiance map تغییر بدید.

حالت Medium رو برای Irradiance map انتخاب کنید.

Show calc phase رو هم تیک بزنید.

رندر بگیرید.

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/images/tutorials/interior/step4.png

مشاهده میکنید که Noise ها مقدار قابل توجهی کمتر شد.

Image sampler type رو به Adaptive DMC تغییر بدید.

GI رو خاموش کنید.

رندر بگیرید.

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/images/tutorials/interior/step5.png

نویزهای صحنه مشخص تر شد برای اینکه نویزها کمتر بشند مقدار Min. samples قسمت DMC رو به 16 و Noise threshold رو به 0.002 تغییر بدید.

رندر بگیرید.

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/images/tutorials/interior/step5_1.png

نویزها کمتر شد.

حالا مقدار Global subdivs multiplier رو برابر 4 قرار بدید.

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/images/tutorials/interior/step5_2.png

برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید میتونید مقدار رو به 16 تغییر بدید.

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/images/tutorials/interior/step5_3.png

میبینید که چقدر محیط نرم تر شد.

حالا GI رو روشن کنید.

Hemispheric subdivs رو برابر 8 قرار بدید.

رندر بگیرید.

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/images/tutorials/interior/step6.png

Override mtl رو از Global Switches خاموش کنید.

Gi رو خاموش کنید.

Noise treshold در قسمت DMC رو به 0.005 تغییر بدید.

رندر بگیرید.

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/images/tutorials/interior/step1a.png

Gi رو روشن کنید.

برای مشاهده سریع primary engine رو به Light Cache تغییر بدید.

رندر بگیرید.

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/images/tutorials/interior/step2a.png

Subdivs اون رو 1000 و Sample size رو به 0.03 تغییر بدید.

رندر بگیرید.

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/images/tutorials/interior/step3a.png

خوب حالا نوبت به رندر نهایی میرسه.

رزولیشن رو به 1300*1600 تغییر بدید.

region size رو به 64*64.

irradiance map preset رو به Custom.

min rate=-5

max rate=-3

رندر بگیرید.

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/images/tutorials/interior/step2b-tn.jpg

hellboy3d
جمعه 17 اسفند 1386, 18:01
سلام
چاکریم به خدا
ترکوندی شهرام جون عالی من که خیلی استفاده کردم
ادامه بده ممنون اگه شد منم کمک میکنم

shahram_gh
جمعه 17 اسفند 1386, 22:53
از تمام دوستان مخصوصا Hellboy و احسان عزیز تشکر میکنم و همچنین علی آقا ...

خوب اگه خدا بخواد میخوام این بحث رو ادامه بدم. فقط اگه احسان جان لطف کنی و نام تاپیک رو عوض کنی ممنونت میشم مثلا بذاری : " همه چیز در مورد Vray " فکر کنم این جالب تر باشه. چون میخوام خیلی کلی به Vray بپردازم.

خیلی ممنون.

shahram_gh
جمعه 17 اسفند 1386, 23:19
احسان جان دمت گرم واقعا ممنون که اینقدر زود پیگیری میکنی دستت درست.

راستی احسان این یارو مسخره کرده مارو میگه تا قطعات از تهران بیاد 2 3 روزی طول میکشه من که بدجور موندم تو کف این سیستم !

shahram_gh
جمعه 17 اسفند 1386, 23:26
دوستان عزیز تو هر بخشی از Vray که مشکل دارید اینجا مطرح کنید. هر چیزی که نمیدونید و براتون سواله تا من و اون هایی که بلدن بتونن کمک کنن.

ehsan_3dmax
شنبه 18 اسفند 1386, 03:59
احسان جان دمت گرم واقعا ممنون که اینقدر زود پیگیری میکنی دستت درست.

راستی احسان این یارو مسخره کرده مارو میگه تا قطعات از تهران بیاد 2 3 روزی طول میکشه من که بدجور موندم تو کف این سیستم !

قربانت عزيز.
اگه بخواي كامپيوتر بخري و چند روزي تو كف نباشي كه نميشه كه!
موفق باشي.

:Mohsen:
شنبه 18 اسفند 1386, 14:10
دوستان عزیز تو هر بخشی از Vray که مشکل دارید اینجا مطرح کنید. هر چیزی که نمیدونید و براتون سواله تا من و اون هایی که بلدن بتونن کمک کنن.

شهرام جون كارت درسته، حالا كه اينطوري شد من چند تا سوال دارم
ميخوام بدونم چجوري با vray ميشه متريال متاليك برا ماشين و انعكاس رنگين كماني مثل چيزي شبيه به cd طراحي كرد
البته فكر كنم سوال خيلي مفصلي بود
ممنون

hellboy3d
شنبه 18 اسفند 1386, 16:12
سلام
شهرام جون فکر کنم تو قرص وی ری خوردی بابا به خدا منکم کار کیکنم ولی تو یه چیز دیگیه ای میشه یه نمونه کار تو گالری بزاری ممنون
ببخشید من جواب میدم فکر کنم با گرادینت یا گرادینت رمپ بشه این کارو کرده بعد از مشخص کردن رنگها تون رو روی اسلات رفلکت بکش کالر رفلکشن رو هم کم کن و مقدار پایین اون رو روی 0.7بذار البته من تاحالا تست نکردم

shahram_gh
شنبه 18 اسفند 1386, 18:06
البته در کامل کردن توضیحات عالیه hellboy عزیز اگه glossines رو 0.78 بذاری بهتره.

موفق باشید.

:Mohsen:
یکشنبه 19 اسفند 1386, 12:57
ممنون اصلا حواسم به گرادينت نبود
برا متريال متاليك چكار كنم

shahram_gh
یکشنبه 19 اسفند 1386, 13:32
http://www.3dm3.com/tutorials/vray_render_studio/VrayStudioSetup009.jpg

shahram_gh
یکشنبه 19 اسفند 1386, 15:18
بسم الله الرحمن الرحیم

خوب دوستان عزیز میخوام یه آموزش جدید بذارم. در مورد قسمت Anisotropic در متریال ادیتور.

با اجازه اساتید و احسان جان.

شاید بعضی موقع ها شده که خواستید جنس ماده قابلمه های استیل رو درست کنید که حالت خط خط روش داره مانند شکل زیر :

http://evermotion.org:8080/exclusiv/anisotropicShaderVray/garnki_2.jpg

خوب برای اینکار آموزش رو دنبال کنید و مطابق عکس ها عمل کنید.

http://evermotion.org:8080/exclusiv/anisotropicShaderVray/shader_01.jpg

تنظیمات Anisotropic material :

http://evermotion.org:8080/exclusiv/anisotropicShaderVray/shader_02.jpg

http://evermotion.org:8080/exclusiv/anisotropicShaderVray/BRDF_types.jpg

http://evermotion.org:8080/exclusiv/anisotropicShaderVray/9.jpg

امیدوارم مفید باشه.

موفق باشید.

ali3dtech
یکشنبه 19 اسفند 1386, 17:49
شهرام جان عالیه...

واقعا دستت درد نکنه

hellboy3d
یکشنبه 19 اسفند 1386, 17:54
سلام
شهرام جان فکر کنم یه چیزی یادت رفته
بهتر در مورد استدیو رندر وی ری هم یه آموزش بزاری خیلی عالی میشه
چون متریال نور و تنظیمات رندر بدون استودیو خوب جواب نمی ده ممنون

shahram_gh
یکشنبه 19 اسفند 1386, 18:01
خوب این هم بنا به درخواست Hellboy عزیز :

http://www.aversis.be/extra_tutorials/images/vray_studio_lighting/lightsetup_0002_big.gif


برای ساخت پلان زیر یه استوانه رسم کنید و مانند شکل های زیر مدیفایر ها رو اضافه و تغییرات رو اعمال کنید.

http://www.aversis.be/extra_tutorials/images/vray_studio_lighting/cylinder_view.gif

http://www.aversis.be/extra_tutorials/images/vray_studio_lighting/cylinder_big.gif

http://www.aversis.be/extra_tutorials/images/vray_studio_lighting/lightsetup_0006_big.gif

http://www.aversis.be/extra_tutorials/images/vray_studio_lighting/materials_big.gif

http://www.aversis.be/extra_tutorials/images/vray_studio_lighting/lightsetup_0010_big.gif

http://www.aversis.be/extra_tutorials/images/vray_studio_lighting/lightsetup_0009_big.jpg

hellboy3d
یکشنبه 19 اسفند 1386, 18:04
ممنون اصلا حواسم به گرادينت نبود
برا متريال متاليك چكار كنم
سلام
خوب متریال متالیک یه حالت نویز داره روی دی فیوزت یه نوزیز انتخای کن رنگ دوم مشک و اولی سرمه ای
رنگ رفلکت رو 200و200و200 انتخاب کن و فروسونال رو روشن کن مقدار زهایلایت گلوسینگ رو حدود 0.1 یا 0.2 بده رنگ رفلکشن هم یکم روشن کن
امید وارم بدردت بخوره
دمت گرم بابا انلاین راستی ایدیتو می خوام اگه قابل دونستی hell_boy_3d@yahoo.com

Sampro
یکشنبه 19 اسفند 1386, 18:47
سلام شهرام جان.
بابت آموزشي هاي كه مي زاري ممنون
خيلي به دردم خوردن .
فقط يه خواسته داشتم .
من يه طرح دارم كه بايد حالت فلزي داشته باشه (مثل يه شمشير)
بعد اين طرح جزئيات زيادي داره .
مي خوام يه جوري با همين وي ري رندرش كنم كه جزئيات به خوبي مشخص باشند و سطوح صيقل داده شده به خوبي مشخص باشند . در ضمن اين طرحم رو مي خوام از نماي نزديك رندرش كنم .
خيلي خيلي ممنون .

shahram_gh
یکشنبه 19 اسفند 1386, 19:22
سلام
خوب متریال متالیک یه حالت نویز داره روی دی فیوزت یه نوزیز انتخای کن رنگ دوم مشک و اولی سرمه ای
رنگ رفلکت رو 200و200و200 انتخاب کن و فروسونال رو روشن کن مقدار زهایلایت گلوسینگ رو حدود 0.1 یا 0.2 بده رنگ رفلکشن هم یکم روشن کن
امید وارم بدردت بخوره
دمت گرم بابا انلاین راستی ایدیتو می خوام اگه قابل دونستی hell_boy_3d@yahoo.com


حقیقتش من yahoo messenger ندارم.:cry:

shahram_gh
یکشنبه 19 اسفند 1386, 19:23
Sampro عزیز من متوجه نشدم باید چیکار کنم ؟

hellboy3d
یکشنبه 19 اسفند 1386, 19:57
حقیقتش من yahoo messenger ندارم.:cry:
سلام
مگه میشه خب دانلود کن یا بخر همه جا گیر می یاد خیلی میتونیم به هم ودیگران کمک کنیما !!!!!

:Mohsen:
یکشنبه 19 اسفند 1386, 20:06
شهرام جون دمت گرمه ها


سلام
خوب متریال متالیک یه حالت نویز داره روی دی فیوزت یه نوزیز انتخای کن رنگ دوم مشک و اولی سرمه ای
رنگ رفلکت رو 200و200و200 انتخاب کن و فروسونال رو روشن کن مقدار زهایلایت گلوسینگ رو حدود 0.1 یا 0.2 بده رنگ رفلکشن هم یکم روشن کن
امید وارم بدردت بخوره

ممنون
ولي اينطوري كه حالت برق زدن پيدا نميكنه
اگه دقت كرده باشي تو رنگ متاليم يه زره هاي ريزي برق ميزنن

shahram_gh
یکشنبه 19 اسفند 1386, 20:21
در جواب محسن عزیز برای متریال متالیک ماشین :

http://www.animationxpress.com/anex/images2k6/vraycar_09.jpg

تنظیمات نورهای Vray :

http://www.animationxpress.com/anex/images2k6/vraycar_08.jpg

تنظیمات پلان Self Illumination :

http://www.animationxpress.com/anex/images2k6/vraycar_07.jpg

متریال ماشین :

http://www.animationxpress.com/anex/images2k6/vraycar_06.jpg

http://www.animationxpress.com/anex/images2k6/vraycar_05.jpg

http://www.animationxpress.com/anex/images2k6/vraycar_04.jpg

رندر بگیر.

http://www.animationxpress.com/anex/images2k6/vraycar_03.jpg

http://www.animationxpress.com/anex/images2k6/vraycar_02.jpg

http://www.animationxpress.com/anex/images2k6/vraycar_10.jpg

با ور رفتن به Diffuce و رفلکت میتونی جواب بهتری هم بگیری.

اگه بازم سوال داشتی در خدمتیم.

موفق باشید.

:Mohsen:
دوشنبه 20 اسفند 1386, 10:33
خيلي ممنون داداش شهرام
حالا يه سوال ديگه
ميشه تو بحث متريال ولي بجز vray يعني با خود مكس هم اينجا سوال مطرح كرد؟

Sampro
دوشنبه 20 اسفند 1386, 11:13
Sampro عزیز من متوجه نشدم باید چیکار کنم ؟

خواهش می کنم دوست خوبم
اینم مشکل من :
می خوام یه شمشیر طراحی کنم و از نمای نزدیک رندرش کنم.
شمشیر جزئیات زیادی در قسمت دستش داره (همون جایی که من می خوام رندرش کنم) و در ضمن می خوام دسته حالت فلزی داشته باشه .
می تونی تنظیمات vray رو برام ذکر کنی
ممنون.

shahram_gh
دوشنبه 20 اسفند 1386, 12:03
خيلي ممنون داداش شهرام
حالا يه سوال ديگه
ميشه تو بحث متريال ولي بجز vray يعني با خود مكس هم اينجا سوال مطرح كرد؟

با پیغام خصوصی بهم بگو داش محسن.

shahram_gh
دوشنبه 20 اسفند 1386, 12:04
خواهش می کنم دوست خوبم
اینم مشکل من :
می خوام یه شمشیر طراحی کنم و از نمای نزدیک رندرش کنم.
شمشیر جزئیات زیادی در قسمت دستش داره (همون جایی که من می خوام رندرش کنم) و در ضمن می خوام دسته حالت فلزی داشته باشه .
می تونی تنظیمات vray رو برام ذکر کنی
ممنون.

حتما دوست خوبم.

shahram_gh
دوشنبه 20 اسفند 1386, 12:17
Sampro عزیز چون بیشتر از حالت فلز استفاده کردی من باید تنظیماتی واست بذارم که نویز کمتری داشته باشه واسه همین زمان رندرت خیلی بالا میره. البته نورپردازی تو کارت هم خیلی مهمه.

http://tinypic.info/files/6l4reg13raw536kv3ay7_thumb.jpg (http://tinypic.info/viewer.php?file=6l4reg13raw536kv3ay7.jpg) http://tinypic.info/files/y2ai07s9h5mahyd8xciy_thumb.jpg (http://tinypic.info/viewer.php?file=y2ai07s9h5mahyd8xciy.jpg) http://tinypic.info/files/8x13oi0csn6epz2f77iw_thumb.jpg (http://tinypic.info/viewer.php?file=8x13oi0csn6epz2f77iw.jpg) http://tinypic.info/files/o6pitslf7zua2gddf69g_thumb.jpg (http://tinypic.info/viewer.php?file=o6pitslf7zua2gddf69g.jpg) http://tinypic.info/files/gw4jstieci1ajnq98z2y_thumb.jpg (http://tinypic.info/viewer.php?file=gw4jstieci1ajnq98z2y.jpg) http://tinypic.info/files/ekidb0mgl59tl5envgeq_thumb.jpg (http://tinypic.info/viewer.php?file=ekidb0mgl59tl5envgeq.jpg) http://tinypic.info/files/gkc3tgttq7dtwtcmhso1_thumb.jpg (http://tinypic.info/viewer.php?file=gkc3tgttq7dtwtcmhso1.jpg)

hellboy3d
دوشنبه 20 اسفند 1386, 17:42
سلام
ترکوندی بابا به ما فقیر فقرا هم یه جوابی بده
در باره رزولیشن رندر اگه میشه من اکثر کار هام با همین مشکل روبروم
روی متریال اهن لبه هار حالت صاف نشون نمیده نمی دونم چرا؟؟؟؟؟؟

shahram_gh
دوشنبه 20 اسفند 1386, 19:39
hellboy جان شما سرور مایی ...

در مورد سوالت میشه واضحتر بگی شرمنده ها آخه میخوام درست و حسابی کمکت کنم.

دمت گرم.

شما میتونی از حالت Fixed و Area استفاده کنی.

Fixed = 25 قرار بده. و.لی سرعت رندرت وحشتناک پایین میاد و همچنین میتونی مقدار Sample Size لایت کچ رو به 0.04 تغییر بدی تا تصویر بسیار نرمی رو بهت بده.

موفق باشی.

hellboy3d
دوشنبه 20 اسفند 1386, 21:19
سلام
ایول مرسی
خب فکر کنم تو این عکس مشخص
http://www.tinypic.ir/files/9tod1b56w73l117xbqip.jpg

shahram_gh
دوشنبه 20 اسفند 1386, 22:50
دوست خوبم اون چیه هست اصلا ؟

نور Vray هستش ؟!

Sampro
سه شنبه 21 اسفند 1386, 06:10
زمان رندرت خیلی بالا میره. البته نورپردازی تو کارت هم خیلی مهمه.



سلام شهرام جان.
ممنون
ديروز كه اصلا پاي سيستم نبودم . ولي امروز الحمد لله تونستم رندرش كنم . خيلي هم طول كشيد . خيلي هم زحمت كشيده بودي (دستت درد نكنه)
در ضمن يك سري از تنظيماتي كه تو عكسا قرار داده بودي تو بخش رندر من نبود :
Adaptive rQMC image sampler اين رو اصلا پيدا نكردم همچنين :
rQMC sampler
فكر كنم به اينا مي گن منوي هاي كركره اي . ولي متاسفانه نتونستم پيداشون كنم :sad:
در ضمن بدون اين تنظيمات من رندرش كردم . تصوير اومد ولي يه جاهايي كه نور بيشتري داشت سبز شده بود .
سبز و سفيد . مي دوني مشكل چيه .
در ضمن دوستان نمي دونم . بايد متريالي هم به كارم ببرم يا نه (روي مدلم) .

تصويري هم كه در پايين مي بينيد تصوير استوديويي كه من نحوه ي ايجادش رو از يه سايت گرفتم .
همون طور كه مي بينيد همه ي نور ها به طرف ديوار ها گرفته شدند و بايد از انعكاسشون داخل محيط اين استوديو نوراني بشه.مي خواستم بدونم اگه هيچ متريالي به ديوار ها اعمال نكنيم باز هم نوري بازتاب مي كنه يا نه .

ديگه واقعا شرمنده ام ها . خيلي سوال كردم.:)

shahram_gh
سه شنبه 21 اسفند 1386, 10:11
چرا نورهات رو به بیرونه ؟! نوراتو رو به داخل کن 180 درجه بچرخون.

یه متریال vraymtl انتاخب کن با رنگ دیفالت خودش و به همه اشیا اختصاص بده.

shahram_gh
سه شنبه 21 اسفند 1386, 10:26
این سن رو بگیر کارتو راه میندازه :

http://rapidshare.com/files/98636599/be_fastStudioSphere.zip

در ضمن این vray که شما داری قدیمیه ! این vray رو نصب کن :

VRay 1.50.17 for 3dsmax 9-2008 (32bit)
http://rapidshare.com/files/86330033/vray_15017_max90_x86.rar

http://rapidshare.com/files/86306852/vray_15017sp1_max2008_x86.rar

VRay 1.50.17 for 3dsmax 9-2008 (64bit)
http://rapidshare.com/files/86324927/vray_15017_max90_x64.rar

http://rapidshare.com/files/86318188/vray_15017sp1_max2008_x64.rar

http://photo11.yupoo.com/20071010/133634_1696812980_aprjgdss.jpg

http://photo5.yupoo.com/20071010/141321_1567763591_iiwiamcg.jpg

Sampro
سه شنبه 21 اسفند 1386, 14:39
چرا نورهات رو به بیرونه ؟! نوراتو رو به داخل کن 180 درجه بچرخون.

یه متریال vraymtl انتاخب کن با رنگ دیفالت خودش و به همه اشیا اختصاص بده.

سلام
شهرام جان گل كاشتي . دستت درد نكنه

من تو يه آموزش خودم كه اين جوري گفته بود .
تو كه بايد خودت بهتر بدوني ، اون نور ها به ديوار ها مي خوره و بازتابش باعث روشنايي محيط مي شه . :-?
من زياد چيزي در اين مورد نمي دونم .

بابت لينك ها هم خيلي منون
بايد ورژن وي ريم رو هم عوض كنم . اون ها رو حتما دانلود مي كنم

در ضمن امضات عاليه :wink: .

shahram_gh
سه شنبه 21 اسفند 1386, 14:52
وظیفه بود رفیق.

ببین عزیز جان تو میخوای نورپردازی کنی حالا چرا باید انعکاس داشته باشه. اون ماله مواقع خاصه که شما اگه تصویری خواستی که خیلی خاص باشه باید ایکارو بکنی که البته متریال دیوار هم خیلی مهمه.

حالا بیخیال ...

ببین همینکاری که میگم بکن یا اون سنی رو که گذاشتم دانلود کن یا نورهاتو در همون سنی که طراحی کردی 180 درجه بچرخون البته شدت اونها رو کم کن تا زیاد روشن نکن.

در ضمن با vrayphisicalcamera کار میکنی یا با همین target camera ؟

چون اگه با دوربین وی ری کار کنی یه قلقی داره که باید بهت بگم باید f-number اون رو برابر 2 قرار بدی تا نورت بخوبی معلوم بشه اما اگه از دوربین معمولی استفاده میکنی هیچ فرقی نداره و لازم نیست کار خاصی انجام بدی.

یه کار دیگه هم میتونی بکنی فایلت رو آپ کن (یا پیغام خصوصی) واست یه رندر میگیرم میذارم همین جا.

اصلا یه کاری میکنیم. دوستانی که رندر و نورشون ضعیفه اگه خواستن فایلشون رو در همین تاپیک آپ کنن تا واسشون رندر بگیرم و توضیحات لازم و تنظیمات رندر رو بگم همچنین نورپردازی که 50 % کاره.

موفق باشید.

hellboy3d
سه شنبه 21 اسفند 1386, 17:49
سلام
اون لبه هستش سایه رو میگم صاف و یه دست نیست حالت دنده پیدا کرده

shahram_gh
سه شنبه 21 اسفند 1386, 18:25
hellboy عزیز همون کاری که گفتم رو باید بکنی fixed=25

shahram_gh
سه شنبه 21 اسفند 1386, 18:28
hellboy جان یه وایر بذاتر تا بهتر راهنماییت کنم شاید نورپردازیت مشکل داره !!!

hellboy3d
سه شنبه 21 اسفند 1386, 22:05
سلام
ممنون میگم اینم خود فایل مکسش (http://persian24.persiangig.ir/water%20metrial.rar)

shahram_gh
چهارشنبه 22 اسفند 1386, 11:14
در اسرع وقت برات رندر میکنم.

hellboy3d
چهارشنبه 22 اسفند 1386, 17:27
سلام
ممنون از زحمتت هر سر وقت شد این کار بکن:d:d:d

shahram_gh
پنجشنبه 23 اسفند 1386, 03:11
ساعت 4:09 دقیقه صبحه چشام داره در میاد ببین همین خوبه ؟ اگه خوبه تنظیمات و فایل رو واست بذارم دوست خوبم اگرم خوب نیست یه رندر دیگه میگیرم. http://www.tinypic.info/files/lxm77c0zk5j0dbal6h0t_thumb.jpg (http://www.tinypic.info/viewer.php?file=lxm77c0zk5j0dbal6h0t.jpg)

البته تکسچر + نورپردازیش مشکل داشت

Sampro
پنجشنبه 23 اسفند 1386, 06:34
سلام شهرام جان .
خسته نباشي . (صبح بخير) :D
من رندرت رو ديدم عالي شده .
كاملا .... واقعيه .



البته تکسچر + نورپردازیش مشکل داشت

فقط يه اشكالاتي توش ديدم كه فكر كنم خودت هم بدوني . مثل اينكه زياد وقت نداشتي تا رندر بهتري بگيري .
البته من در اون حد نيستم و خيلي شرمندم . :cry:
در ضمن كارت رو با فتوشاپ مخلوط كردم يه كارايي كردم تا نويزاش بهتر بشه . (تصوير چپيه)
تسكچر پشت (كتيبه هاي اهرام مصر) هم با حالش كرده
خيلي ممنون .

shahram_gh
پنجشنبه 23 اسفند 1386, 09:30
مرسی دوست عزیز خیلی زحمت کشیدی.

hellboy3d
پنجشنبه 23 اسفند 1386, 10:38
ساعت 4:09 دقیقه صبحه چشام داره در میاد ببین همین خوبه ؟ اگه خوبه تنظیمات و فایل رو واست بذارم دوست خوبم اگرم خوب نیست یه رندر دیگه میگیرم. http://www.tinypic.info/files/lxm77c0zk5j0dbal6h0t_thumb.jpg (http://www.tinypic.info/viewer.php?file=lxm77c0zk5j0dbal6h0t.jpg)

البته تکسچر + نورپردازیش مشکل داشت
سلام
شهرام جون معضرت می خوام ببخشید خیلی شرمنده کردی ما رو ایول اگر فایل رو رو یه جایی اپ کنی ممنون میشم

shahram_gh
پنجشنبه 23 اسفند 1386, 12:24
اینم فایل عزیز :

http://rapidshare.com/files/99179378/water_metrial.rar.html

ali3dtech
جمعه 24 اسفند 1386, 02:49
شهرام جان واقعا کارت عالیه...

shahram_gh
جمعه 24 اسفند 1386, 10:34
مخلص اقا علی

hellboy3d
جمعه 24 اسفند 1386, 11:45
سلام
شهرام جون دوتا سوال دارم
اول اینکه کایوستیک تو وی ری چطوریه
دوم یه کار کامپوزیت بزار مثلا رندر یه ماشین و بعد گزاشتننش تو یه صحنه
ممنون

shahram_gh
جمعه 24 اسفند 1386, 12:48
composite خیلی مفصله هر موقع وقت شد میگم اما در مورد caustic


http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/render_params_caustics.htm

hellboy3d
جمعه 24 اسفند 1386, 14:07
سلام
ممنون در اسرع وقت این کار انام بده ممنون
راستی بهتر نیست تاپیک رو عوض کنی مثلا همه چیز در مورد وی ری2

*Mostafa*
یکشنبه 26 اسفند 1386, 10:47
مي بخشيد، ميشه لينك دانلود خود Vray رو هم بديد

Sampro
یکشنبه 26 اسفند 1386, 11:00
با اجازه ي شهرام جان
صفحاتو يه نگاه مينداختين بد نبود :
http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=90687&page=5

:Mohsen:
دوشنبه 27 اسفند 1386, 19:09
اينجا خيلي تاپيك خوبي شده، آقا شهرام واقعا دستت درد نكنه
بقيه بچه ها هم خيلي زحمت كشيدن
ولي اگه مشكلي نداشته باشه من يه سوال ديگه هم دارم، سوالم در مورد ساخت طلاي طبيعي هست
خودم تا يه حدي بلدم ولي بيشتر شبيه طلاي تقلبي ميشه تا واقعي!
به هر حال آقا شهرام اگه شما كمكم كني ممنون ميشم

shahroozvaz
شنبه 31 فروردین 1387, 03:09
شهرام جان ؛ کارت مثل یک الماس درشت درخشان خودنمایی می کنه ... دستت درد نکنه

حالا که گفتم الماس ، می تونی به من کمک کنی و یک آموزش جامع برای ساختن الماس بذاری ؟

پیشاپیش از شما متشکرم

parsawin
شنبه 11 خرداد 1387, 00:09
با تشکر فراوان

آقا قضیه این گربه ها در صفحه دانلود چیه ؟

من که هر چی می زنم خطا می گیره

masoud_20sh
چهارشنبه 01 آبان 1387, 23:27
سلام به همه من تازه اومدم تو این جمع
اینم یکی از کارامه خوشحال میشم نظر بدین

Sherlock_Holmes
پنجشنبه 02 آبان 1387, 13:19
دوست عزیز جای برای نظرخواهی از دوستان در مورد کارهاتون توی گالری تاپیک بزنید...
گالری (http://forum.majidonline.com/forumdisplay.php?f=149)
شرایط گالری (http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=87963)